Обережно: незнайомці



Скачати 42.94 Kb.
Дата конвертації27.02.2016
Розмір42.94 Kb.
Тема: Обережно: незнайомці

Мета: Ознайомити учнів з основними правилами особистої безпеки при зустрічі з незнайомими людьми у ліфті, під'їзді, на вулиці; формувати навички правильної поведінки, коли дзвонять у двері, по телефону; вчити, як поводитися в різних місцях, коли заблукав; розвивати здатність орієнтуватися в складних ситуаціях, реально оцінювати небезпеку; виховувати сміливість, спостережливість, винахідливість.

Хід уроку

І. Організація класу

Продзвенів уже дзвінок,

Час почати нам урок.

Будемо у світ знань мандрувати,

Будемо основи здоров'я вивчати.


ІІ. Вивчення нового матеріалу

Вступне слово вчителя

– Діти, з якої казки цей уривок:

"…Ви сидіть дома, двері за мною закрийте на замок і нікому не одчиняйте. А я піду в ліс та їсти вам принесу…"



("Вовк та семеро козенят")

– Що наказувала матір – коза своїм діткам?

– Чи послухали вони свою матір?

– Що з ними сталося?

– Підберіть слова-ознаки до слова "вовк" (Хитрий, злий, голодний, небезпечний).

У нашому житті, діти, також зустрічаються небезпечні люди. Таких людей називають злими або непорядними. Зовні ці люди такі ж, як усі. Це тільки в казках розбійника, шахрая, злодія легко впізнати! А справжнього злодія іноді не відрізнити від звичайної людини. Але в душі він жорстокий і злий.

Тому з раннього дитинства вам слід знати, що люди різні і мати справу необхідно тільки з тими, кого ви знаєте, з ким познайомили вас батьки. Всі інші – це незнайомі люди.

– То я ви думаєте, про що ми сьогодні з вами будемо розмовляти? Чого повинні навчитися?



1. У ліфті, під’їзді

Зустріти незнайомців можна навіть у своєму під'їзді. Тому, щоб не стати жертвою злочинців розгляньте ілюстрацію і скажіть, що необхідно зробити, перед тим, як зайти у під'їзд? (с. 78)

(Якщо нікого незнайомого нема - заходимо)

– Заходити ви у під'їзд і чекаєте ліфт. В цей час підходить незнайома людина і зупиняється біля вас. Відкриваються двері ліфта, людина заходить в середину. А що робити вам?

– Ви повинні не боятися і не соромитися сказати: "Я поїду іншим разом!". Якщо ця людина буде кликати вас – відразу відійдіть до сходів, а ще краще – вибігти з під'їзду.

– Твердо запам'ятайте: не можна сідати в ліфт з незнайомцями.

– Чи знаєте ви, як потрібно користуватися ліфтам?

– Що ви будете робити, якщо застрягнете у ліфті?



2. На вулиці

Пригадайте казку "Колобок", що трапилося з колобком? Чому? (Пішов без дозволу гуляти)

Така небезпека може чатувати на вас і на вулиці. До вас може підійти незнайомець і попрости допомогти знайти котика, запропонувати покататися на машині, подивитися кіно, пограти у комп'ютерну гру.

– Як ви вчините в такій ситуації?

– Запам'ятайте просту істину: дорослі повинні звертатися за допомогою до дорослих, а не до дітей. Найкраще – взагалі не говорити з незнайомцями або ввічливо сказати: "Вибачте, я вам не зможу допомогти, я вас не знаю" – швидко відійти або відбігти.

Дітям необхідно знати декілька правил безпеки на випадок зустрічі з незнайомцями.



  1. Гуляти краще з друзями. Якщо біля вас зупинилася машина, відійдіть від неї якомога далі. Якщо людина здається вам підозрілою, небезпечною, перейдіть на інший бік вулиці.

  2. Якщо раптом хтось тягне вас за собою – виривайтеся, кусайтеся. І головне – кричіть. Краще кричати такі слова: "Залишіть мене! Я вас не знаю! Мене крадуть! Це - чужа людина! Він - не мій батько! ". Такі фрази швидше притягнуть увагу людей.

  3. Ще треба пам'ятати, що небезпечними можуть бути не тільки чоловіки, але й жінки, бабусі, молоді хлопці, дівчата.

Добре запам'ятайте закон "НЕ":



    • не розмовляйте з незнайомцями;

    • не сідайте в машину до незнайомців;

    • не гратися дорогою зі школи додому;

    • не гуляйте з настанням темряви.


3. Розгляд ілюстрацій у підручнику (с.77)

– Що хлопчики роблять неправильно?

– Як слід себе поводити? Чому?
ІІІ. Фізкультхвилинка
ІV. Робота над темою уроку

1. Вам подзвонили (у двері чи по телефону)

– Добре, коли в домі є така зручна річ, як телефон. А чи вмієте ви користуватися телефоном?

Говорити по телефону дуже просто – це відомо кожному. Але тут є одне важливе правило: розмовляти потрібно тільки зі знайомими. А якщо подзвонили незнайомі, треба сказати, що батьки не можуть підійти до телефону. Чому?

Запам'ятайте основні правила розмови по телефону з незнайомцями:


  • Не називайте адресу своєї квартири, будинку;

  • Ніколи не називайте номер свого телефону;

  • Не розмовляйте з незнайомцями довго, тим більше не говоріть, що батьків немає дома;

  • Обов'язкова попросіть батьків, щоб вони перевірили чи правильно ви користуєтесь телефоном.

2. Розгляд ілюстрацій (с. 78)

3. Правила поведінки, якщо вам подзвонили у двері.

– Чи знаєте ви, як себе поводити, якщо вам подзвонили у двері?

Запам'ятайте наступні правила:

– Не можна відкривати двері, якщо дзвонить незнайома людина;

– На всі прохання незнайомців слід відповідати: "НІ!", а ще краще – зовсім не розмовляти;

– Якщо в двері дзвонить (стукає) листоноша, монтер, електрик, міліціонер, все одно не відкривайте двері, якщо не знаєте цих людей. Злочинці можуть переодягнутися в будь-яку форму;

– Якщо незнайомець намагається силоміць відкрити ваші двері, треба подзвонити в міліцію за телефоном 102; якщо немає телефону, покликати на допомогу через вікно.

4. Гра – перевірка "Стук у двері"

Учень – Хто там?

Голос – Це я, дядя Саша! Відчини я прийшов перевірити електрику.

Учень – Я не можу відчинити, мама не дозволяє!

Голос – Та чого ти боїшся? Я твою маму добре знаю, а вона – мене!

Учень – Пробачте, прийдіть тоді, коли мама буде вдома, а зараз я не відчиню!

Голос – Відкривай зараз же, мені ніколи з тобою бавитися! У мене робота!

Учень – Ні, вибачте, я подзвоню до мами або тата…

Як би ви вчинили, якщо б до вас постукали у двері?

– Чи треба вести переговори?

– Що потрібно робити в подібному випадку?

5. Зустріч з казкою

– Діти, пригадайте, у яких казках герої не слухались своїх товаришів, батьків і через це з ними трапилася біда?

"Котик і Півник" (Півник розмовляв з лискою)

"Червона Шапочка" (Розмовляла з вовком, показала хату)

"Буратіно"(Замість школи пішов до театру)

"Вовк та семеро козенят"(Відчинили двері)

"Колобок"(Пішов гуляти без дозволу)


V. Підсумок уроку .

– То про що ви дізналися?



– Чого навчилися?


Підготувала вчитель початкових класів, старший учитель, Ланцута Лариса Олексіївна.


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка