«Образи війни»



Скачати 69.55 Kb.
Дата конвертації03.03.2016
Розмір69.55 Kb.
26 листопада 2012р.

7-Б клас


Тема уроку: «Образи війни»

Мета: - формувати у школярів уявлення про музичний образ війни, на прикладі різних творів;

- формувати навички слухання та інтерпретації музичних творів;

- на прикладі творчості Д.Шостаковича націлити учнів на розуміння життєвого змісту

музики, що втілює образи реальних історичних подій – Великої Вітчизняної Війни;


  • розвивати вокально – хорові навички, вміння свідомо та виразно виконувати музичні твори;

  • виховувати патріотичні почуття та естетичний смак учнів.

Тип уроку : комбінований

Музичний матеріал : Д.Шостакович. Симфонія №7. Іч. Епізод нашестя(уривок), Д. Тухманов. «День

Перемоги», пісні воєнних років.

Обладнання : фортепіано, ноутбук, проектор, плакати, роздатковий матеріал, портрет Д.Д.Шостаковича, ілюстрації, фотокартки, репродукція картини «Сестриця» М.І.Самсонова,презентація.

Хід уроку

І.Організаційний етап уроку.

-музичне вітання

-перевірка присутніх

-розспівування

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів (слайд №1)

Діти давайте пригадаємо які образи ми з вами розглядали на попередніх уроках?

А як подається образ дитинства в музиці?

Які державні образи символи ми з вами розглядали?

Діти що ви бачите на цій картині? (слайд №2)

Ця картина має назву «Сестриця». Написав її російський художник Марат Самсонов. Він захоплюється мужністю та самопожертвою фронтової медичної сестри- «сестриця», так ласкаво називали її бійці. Вона завжди була поряд з ними : приймала участь в боях, перев’язувала та виносила з поля бою поранених,відправляла їх у тил,підбадьорювала й втішала. Ось і зараз,під вогнем противника,із останніх сил вона допомагає тяжко пораненому командиру укритися в окопі.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів

Діти,що ви бачите на дошці? (плакати де зображена війна)

Як ви гадаєте що об'єднує їх з картиною?



  • Так , це війна, і тема нашого уроку- "Образи війни"

Сьогодні ми поговоримо про композитора,музика якого під час Другої Світової війни пролунала на увесь світ. Про ті часи нам розповість література, образотворче мистецтво та звичайно музика. Наша задача на уроці :визначити різні музичні образи пов'язані з війною. А допомагати мені сьогодні на уроці буде …, яка виповнить роль кореспондента. Її завдання скласти запитання за темою уроку,а на прикинці уроку взяти у вас інтерв’ю.

Війна у всі часи несла смерть, страждання, втрати,горе і суть війни емоційно зумів передати український поет Олександр Олесь:

«Війна, війна! І знов криваві ріки!

І грім гармат, і шаблі дзвін.

Могили, сироти, каліки.

І сум покинутих руїн..»

Зверніть увагу на цей епіграф, а як ви його зрозуміли і чи виражає він суть нашого уроку про це ви скажете у кінці уроку.

ІV. Робота за темою уроку

1.Розповідь про Д.Д.Шостаковича.

Одним із композиторів в творах якого була відображена тема війни був Дмитро Дмитрович Шостакович - видатний російський композитор 20 століття. Про цього композитора вам розповість… (слайди №3,4,5)

2. Історія написання Симфонія №7("Ленінградської).(слайд №6). Про історію написання Симфонії №7" Ленінградської" вам розповість ... Доки … виходить я хочу дізнатися у вас,а що таке симфонія? (слайди №7,8,9)

1941-й рік. Страшна та нищівна війна наближається до Ленінграда…

3.Слухання Д.Д.Шостакович. Симфонія №7 . 1частина уривок

Зараз ви послухаєте Епізод нашестя з Іч. симфонії №7 "Ленінградської". Діти закрийте очі і спробуйте уявити картини, які змалювала музика? (слайд №10)

4.Аналіз прослухованного твору

-Які картини ви уявили?

-Які почуття визвала музика?

-Яка за характером?

-Які образи виникли?

ОБРАЗ НАШЕСТЯ

А ось послухайте які образи,постали в уяві українського поета Миколи Бажана після прослуховування симфонії №7 Д.Шостаковича

(видеоряд+читання вірша) (слайд №11)

...........Наступ потвор.

Впертість убивць . Тупіт чобіт.

ближчає. Дужчає. Глибшає. Тяжчає.

Б'є в світи. Б'є в степи. Б'є в зеніт.

Суне. Реве. Роззявляється пащею.

Плющать удари. Плещуть пожари.

Гуп. Грюк. Крик.

Машин заброньованих ромби.

Крізь небо пригвинчені бомби. (уривок з вірша М.Бажана)

-Який найголовніший образ і у Іч. Симфонії та в уривку який ви прослухали? ОБРАЗ НАШЕСТЯ.

V. Демонстрація пісень. Творче завдання.

Образи війни хвилювали не тільки Дмитра Шостаковича але й багатьох інших композиторів,поетів.

Пригадаємо пісні на військову тематику. Для цього об'єднаємося у три групи. Потрібно заспівати один заспів пісні та пояснити свій вибір пісні і який образ розкриває ця пісня.

Для виконання завдання дається 2 хвилини.

-Час пішов

-Так, час вийшов. Будь ласка

1група,2група,3група- Чому саме ця пісня? Який образ ти побачив(-ла) у цій пісні?

Діти співають і пояснюють свій вибір

ОБРАЗ - ЗАКЛИК

ОБРАЗ - ЗАХИСНИКА ВІТЧИЗНИ

ОБРАЗ - ПЕРЕМОГИ

VI. Виконання пісні Д.Тухманова "День Перемоги" (караоке) (слайд №12)

Діти я пропоную виконати пісню радянського композитора Давида Тухманова "День Перемоги" на слова Володимира Харітонова. Але перед виконанням давайте звернемось до музичного словника який знаходиться на вашій парті. Як потрібно співати цю пісню? (слайд №13)

VII. Підсумок уроку (слайд №14)

Діти підходить до кінця наш урок і вже час запросити нашого кореспондента. Будь ласка … тобі слово.

-Яка тема уроку?

-З яким композитором познайомились?

-Який твір він написав?

-Які муз. образи розкривались у творах прослуханих та виконаних на уроці?

-Які настрої переважали на уроці (сум, радість, хвилювання...)

-Які пісні про війну ми пригадали?

-Як ви гадаєте чи відповідає епіграф нашому уроку? Чому?

-Чим завдячуємо героям війни? (живемо під мирним небом)

А закінчити своє інтерв’ю я хочу завдяки сенквейну(1іменник,2прикметники,3дієслова,фраза з 4-5слів, синонім до іменника).

Діти як ви гадаєте чи відповідає епіграф нашому урок? Чому?

ПІДСУМОК:

Музика допомагає перенести тяжкі роки війни, допомагає вистояти та перемогти, зберегти віру в добро та справедливість

Оцінки за урок: ….

Дякую вам за урок і бажаю вам найголовнішого - мирного неба на головою!!!!

Встали діти. ДОПОБАЧЕННЯ! (слайд №15)






База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка