Об'єм прямокутного паралелепіпеда і куба



Скачати 40.26 Kb.
Дата конвертації18.03.2016
Розмір40.26 Kb.

5 клас.

Тема: Об'єм прямокутного паралелепіпеда і куба

Мета:

навчальна: сформувати поняття об'єму тіла; ознайомити з одиницями вимірювання об'єму; формувати вміння обчислювати об'єм прямокутного паралелепіпеда і куба;

розвивальна: розвивати просторову уяву; формувати вміння встановлювати аналогії; виховна: показувати практичне застосування знань з математики. 

Тип уроку: засвоєння нових знань і вмінь.

Обладнання: моделі прямокутних паралелепіпедів, кубів, комп’ютер, презентація вчителя, роздатковий матеріал

ХІД УРОКУ



I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП

Перевірити готовність учнів до уроку, налаштувати їх на роботу.



II. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ
http://gdz-ukr.ucoz.ua/_nw/1/79074938.png

.

Усне фронтальне опитування за готовими рисунками.

На рисунку зображено прямокутний паралелепіпед АВСDA1B1C1Д1,

1) На рисунку зображено прямокутний паралелепіпед АВСDA1B1C1Д1,

Назвіть усі вершини прямокутного паралелепіпеда.

2)  Назвіть усі ребра прямокутного паралелепіпеда. Чи є серед них рівні? Назвіть рівні ребра.

3) Назвіть усі грані прямокутного паралелепіпеда. Назвіть пари рівних граней.

4)Що таке виміри прямокутного паралелепіпеда?

5) Чому дорівнює сума довжин усіх ребер прямокутного паралелепіпеда?

6) Що таке куб?

7) Яку форму мають грані куба?

8)Як обчислити площу квадрата зі стороною а см.?

9) Як обчислити площу прямокутника зі сторонами а та b см.
III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Скласти речення зі словом «об'єм». З цим поняттям учні часто стикаються в повсякденному житті: наприклад, об'єм паливного бака, об'єм холодильної камери, об'єм спожитого газу або води. Запропонувати учням висловити припущення, як можна виміряти об'єм геометричного тіла, наприклад прямокутного паралелепіпеда.



IV. ФОРМУВАННЯ ТЕМИ І ЗАВДАНЬ УРОКУ

Завдання уроку: Ознайомитись з поняттям об'єму тіла, з одиницями вимірювання об'єму; навчитися обчислювати об'єм прямокутного паралелепіпеда і куба,



V. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Усне фронтальне опитування

1. Назвіть одиниці вимірювання довжини відрізка.

2. Назвіть одиниці вимірювання площі фігури.


VІ. ЗАСВОЄННЯ ЗНАНЬ

За допомогою презентації вчителя.

Для наочного уявлення про об'єм геометричного тіла можна з набору однакових кубиків скласти яке-небудь тіло.
Підрахувавши, скільки кубиків використано, ми дізнаємось, чому дорівнює об'єм побудованого тіла.

Аналогічно можна проілюструвати властивості об'єму.



  • Рівні фігури мають рівні об’єми.

  • Об’єм фігури дорівнює сумі об’ємів фігур, з яких вона складається.

Необхідно наголосити, що тіла, які мають рівні об'єми, не обов'язково є рівними. (Наприклад літрова пляшка і літрова банка.)


Щоб виміряти об’єм, треба ввести одиницю вимірювання об’єму. За одиницю виміру об’єму беруть куб, ребро якого дорівнює одиничному відрізку. Такий куб називають одиничним.
Ланцюжок об»ємів
Щоб виміряти об’єм фігури потрібно підрахувати скільки одиничних кубів у ній вміщується

Якщо виміри прямокутного паралелепіпеда дорівнюють а,   b, с то його об'єм V = аbс.

Важливо наголосити, що числа а, b, і c мають бути вираженими в одних і тих самих одиницях вимірювання.

Ознайомити учнів з іншим записом формули для обчислення об'єму прямокутного паралелепіпеда, а саме V=S · h, а також її словесним формулюванням.

Ввести формулу для обчислення об'єму куба: V = а3.

VІI. ФОРМУВАННЯ ВМІНЬ

1. Виконання усних вправ

Обчисліть об”єм прямокутного паралелепіпеда, виміри якого дорівнюють 12м, 10м, 2м.

Знайдіть об”єм куба, ребро якого дорівнює 3см.
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

2. Виконання письмових вправ.

Жили собі дід і баба, і був у них син Іванко. Розумний ріс хлопчик, про все хотів знати. Ось виріс він і каже своїм батькам: «Піду я білим світом.

Іде вулицею, дивиться, а біля ферми селяни зібрались. Підійшов він до них, привітався й питає: «Що це за раду ви зібрали?» А селяни відповідають: «Та ось вирішуємо, чи вміститься молоко з трьох посудин в один бідон місткістю 40 л, якщо посудини мають вигляд паралелепіпедів з розмірами: одна 3 дм, 5 дм, 1 дм, друга 2 дм, 3 дм, 3 дм, а третя 1 дм, 2 дм, 3 дм. Ніяк не можемо вирішити. Може, ти, добрий молодче, нам допоможеш?». Замислився Іванко, а разом з ним і ми. Допоможемо Іванкові розв’язати це завдання?

(Троє учнів знаходять об’єми посудин, потім порівнюють з об’ємом бідона суму здобутих об’ємів посудин.)

— Молодці. Допомогли Іванкові.

Робота з підручником.

№631
Індивідуальна робота

1.Необхідно зробити відкритий дерев'яний ящик,

що має форму прямокутного паралелепіпеда з

вимірами 14 дм, 10дм, 7дм. Який його об'єм?

2.Виміряти і знайти об”єм даного паралелепіпеда.

3. Знайти об”єм прямокутного паралелепіпеда з вимірами 20 см., 3 дм., 12 дм,

4.Об”єм прямокутного паралелепіпеда дорівнює 144см³, довжина 8 см., ширина 6 см. Знайдіть висоту паралелепіпеда.



ІХ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

§ Вивчити §23, повторити §22

1.Творче завдання: Виміряти об”єм власної кімнати.

2. №632.


3.

Х.Підсумок

ХІ. РЕФЛЕКСІЯ.

«Смайлики» на обличчях.




http://gdz-ukr.ucoz.ua/_nw/1/79074938.png


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка