«Охорона природи на Землі»



Скачати 148.41 Kb.
Дата конвертації24.02.2016
Розмір148.41 Kb.

«Охорона природи на Землі»




Екологічний брейн-ринг на тему :

«Охорона природи на Землі»

Мета: узагальнити та розширити знання дітей про те, що обов'язком кожної людини є охорона природи; продовжувати роботу над художнім словом, збагаченням словника учнів; розвивати естетичне сприйняття чудового світу природи, уяву, пам'ять; виховувати в дітей бажання берегти все живе. виховувати творчий потенціал дітей, здатність долати стереотипи мислення; розвивати артистичні здібності, вміння спілкуватися в команді й знаходити спільні рішення.
Обладнання: художнє оформлення класу; картини природи, методичні таблиці ( «Тварини і рослини Червоної книги», «Охорона тварин і рослин», «В природі все взаємопов`язане»),мікрофон, заборонні знаки при відпочинку на природі,сенкан, друковані інформаційні картки .
1∙Організація класу

Ось і пролунав дзвінок.

Починаємо урок .

Працюватимем старанно,

Щоб почути у кінці,

Що у нашім 4 класі

Діти просто молодці .
Вчитель :. Усім присутнім добрий день! Ми раді вітати вас у себе в гостях. Ми повинні всі дбати про чистоту нашого дому. Ми -- частина природи, і наше самопочуття, наше здоров'я залежать від неї. А від нас залежить, яким буде світ у майбутньому. Чи й надалі забруднюватимуться вода і повітря, зникатимуть рослини й тварини, виникатимуть жахливі епідемії"? Чи не перетвориться Земля на величезну чорну пустелю? Людина теж може незабаром потрапити до Червоної книги. Сьогодні у нас проводиться екологічний брейн-ринг .А шо ж таке брейн-ринг ?

З англійської мови брейн означає блискучий, яскравий, а ринг – майданчик .Отже сьогодні наш урок буде перебувати на майданчику де ми покажемо свої знання , уміння працювати в групах, познайомимося з екологічними проблемами ї спробуємо знайти з них вихід , а вкінці напишемо колективний лист звернення про збереження нашої планети ..Адже ви майбутнє нашої планети і саме від вас залежить її здоров`я і здоров`я людства .



А що таке екологія?

Екологія – це наука, яка займається збереженням навколишнього середовища,взаємодією живої і не живої природи .

. В екології, як і у вихованні, все пов'язане з усім.

Епіграф уроку: ( творча робота)



реБеможі кирі!

жі Беморе диво!

Яксюмату нурід,

жімребе роприду!

Бережімо ріки!

Бережімо води!

Як матусю рідну,

бережім природу!
. У грі беруть участь три команди. А як вони називаються, розкажуть нам їх капітани.

1-й капітан.

Команда «Юні екологи » наш девіз :

Ведуча. Ми зрозуміли, що перша команда називається «Юні екологи»

2-й капітан.

Наша команда називається «Знайки» Наш девіз :



Кожного дня і кожну хвилинку

Оберігаємо всяку звіринку.

Тільки добра ми усім їм бажаємо,

Майже ніколи не ображаємо.

Ведуча. Друга команда класу називається «Звірята».

3-й капітан

Наша команда називається «Леви»

Команда наш девіз :

Дякуємо капітанам за презентацію своїх команд.

(Правила роботи в групах)

Перший раунд «Природа — наш дім» ( по 1 балу за вірну відповідь, 2 бали за сенкан) (Сенкан «Природа»)



. Учитель. Кожній команді упродовж ЗО секунд ставлять по 7 запитань. Часу на роздуми й обговорення немає. За правильну відповідь присуджується 1 бал.

Запитання для команди «Юні екологи»

  1. Що таке природа? (Усе, що нас оточує, але не зроблене людиною.)

  2. Як рослини забезпечують існування життя на Землі? (Рослини виробляють кисень.)

  3. Як називаються тварини, тіло яких вкрите пір'ям? (Птахи.)

  4. Які рослини і яких тварин заносять до Червоної книги? (Тих, яким загрожує зникнення.)

5.Який транспорт найменше впливає на навколишнє середовище? (Електричний, який пересувається за допомогою електроенергії.)

6. Хто є найбільшим звіром на планеті Земля? (Синій кит)

7Чому птахи летять у вирій ?( від голоду)

Запитання для команди «Знайки»

  1. Що таке екологія? (Наука про збереження природного середовища.)




  1. Чому деякі рослини називають лікарськими?
    (Тому що вони мають лікувальні властивості.)

3. Який транспорт найбільше забруднює навколишнє середовище? (Той, що пересувається за допомогою бензину.)

  1. Лігво ведмедя. (Барліг.)

  2. Пекуча трава. (Кропива.) ,

6Якого каменя не знайдеш у морі?
(Сухого.)

7. Як треба поводитися, якщо помітиш пташине гніздо? (Не перебувати біля нього довго, не брати в руки яйця, пташенят, спостерігати здалеку, непомітно)
Запитання для команди «Леви»

  1. Прилад для орієнтування на місцевості. (Компас.)

  2. Хто вилазить зі своєї шкіри ? (Раки та змії.)

  3. Скільки ніг у павука? (8.)

  4. Хто двічі родиться, а один раз помирає? (Птах.)

5. Що за трава, яку і сліпі знають?(Кропива.)

6. Хто є найбільшим звіром світу ? (Слон.)

7. У якого птаха найдовший язик? (У дятла — 15 см.)

Другий раунд «Упізнай птаха!» ( 3 бали)



о Цей птах тріскотить, скаче з гілки на гілку, здіймає галас, коли, кого-небудь побачить, смикає хвостом. Його оперення контрастне — чорно-біле.

Він пристосувався до життя по сусідству з людиною й одержав

прізвисько злодійка. (Сорока)

о На голові в цього птаха чорна шапочка, спинка, крила й хвіст .темні, а груди — яскраво-жовті, начебто пташка в жовтий жилет убралася. Улітку вона харчується жучками, черв'ячкам|,а взимку, у безкорм'я, їсть усе: і будь-яке насіння, і крихти хліба. Але найбільше полюбляє вона несолоне сало. (Синиця)

о Ця пташка непоказна, сіренька, тільки хвостик ледь рудуватий .Але співає вона прекрасно й вважається найкращим співаки серед птахів. (Соловей)

Слово журі :

Третій раунд «Розгадай ситуацію» ( 3 бали)(ТРВЗ)



1)— Ви забули виключити кран. Як вода, яка тече декілька хвилин або годин , впливає на забруднення атмосфери? (Відповіді дітей.)

Прослідкуємо за цим за допомогою схеми:

кран => насос => електродвигун => електроенергія =* паливо => забруднення атмосфери.

Ви збираєтесь вранці до школи. Умиваєтесь і навіть, можливо, не замислюєтесь, чому з крана тече вода. Вона до нашого крану надійшла з ріки по трубах. Що ж .її примусило рухатись по них, долаючи шлях, підніматися вгору на найвищі поверхи? Воду в трубах перекачують насоси. Звичайно, вони зовсім не схожі на той насос, яким ви звикли користуватися, накачуючи велосипедні шини. У цьому водяному насосі колесо, швидко обертаючись, перекачує воду. І це колесо обертається завдяки електричному двигуну. Електричний струм приводить до дії електродвигун. Електроенергію виробляють на електростанціях. •


2)Хлопчик поїхав у село до бабусі і там зруйнував гніздо сови .Через рік бабусина корова почала давати менше молока. Як це пов`язано ?
Ситуація 1.

Діти збирають у лісі ягоди і кладуть у кошики. По одній ягідці збирати дуже довго, і діти швидко втомлюються. Сергійко пропонує наламати гілок із ягодами. Всі залюбки погоджуються. Швидко наповнивши кошики, задоволені діти ідуть додому.

Ситуація 2.

Діти підходять до озера. Яка краса! На березі ростуть квіти, зеленіє травичка. Але що це? На

траві — сміття. Діти вирішують, що його необхідно прибрати. Двоє хлопчиків збирають сміття і кидають у воду. Тепер берег чистий.

Ситуація 3

. Увечері, зібравшись вирушати додому, після відпочинку на природі, вся компанія склала сміття в целофанову торбинку. Поблизу не було ніякого контейнера на сміття. Микола, своєрідний лідер, запропонував кинути сміття в рівчак

Ситуація 4

Ви гуляєте з друзями і бачите, що якісь люди викидають із вантажівки діжки в озеро. Що ви зробите?

Четвертий раунд «Продовж приказку» (2 бали)



  1. Де багато пташок, там нема... (комашок).

  2. Ластівка день починає, а соловей... (кінчає).

  3. Кожна жаба своє болото... (хвалить).

  4. Де лелека водиться, там щастя... (родиться).

  5. Краще синиця в руці, ніж журавель у... (небі).

  6. Зозулині пташенята матері... (не знають).

А зараз я попрошу наше журі порахувати кількість балів, які отримала кожна команда, і визначити переможця.

Фізкультхвилинка

Встаньте, діти, посміхніться,

Землі нашій поклоніться.

За щасливий день вчорашній.

І до сонця потягніться.

Веретеном покрутіться.

Раз присядьте, два присядьте.

І за парти тихо сядьте.


Слово журі :
П`ятий раунд «Екологічні проблеми планети Земля»

( пісня 3 бали, за кожну проблему по 1 балу)

А) Пісні про природу .

Б)Екологічні проблеми .( на листках)



1). Викиди заводів, бездумно розкидані хімічні добрива отруїли наше повітря. За рік на одну людину випадає 1098 тонн хімічних відходів. Повільно зникає багато видів рослин, тварин, комах. Але найстрашніше те, що від отруєного повітря люди частіше почали хворіти на онкологічні та інші хвороби. У нашому районі на диспансерному обліку перебувають сотні дітей.

А)(Дослід з блюдцем і свічкою.)

Учні спостерігають, як під час горіння свічки виділяється кіптява, в результаті чого дно блюдця стає чорним.

  • Це дуже просто спостерігати тут у класі — блюдце,свічка... А як у масштабах землі?

Повітря у багатьох містах світу містить у собі велику кількість небезпечних газів. Під'їжджаючи до великого міста, можна побачити димову хмару,
яка висить над ним. Льотчики, підлітаючи до вели
ких міст, впізнають їх без карт за жовто-сірою хмарою диму. Час від часу промислові міста огортаються
смогом.

Смог — це суміш диму і водяної пари. Смог робить повітря непридатним для дихання, призводить до порушення складу крові, зменшує стійкість до захворювання.
2).. Від пожеж і вирубування гине багато лісу, а з ним — безліч рослин і тварин. Щоб виростити ліс, потрібно не менше ста років, а щоб спалити—кілька годин
3)Вода — це основа життя, її ми використовуємо скрізь, та часто, на жаль, бездумно. Викид пестицидів у річки області перевищує норму. Купи сміття і бруду зробили річки брудними . За результатами лабораторних досліджень, якість питної води не відповідає вимогам ГОСТу «Вода питна». За хімічними, санітарними і бактеріологічними показниками вміст нітратів, заліза та інших хімічних елементів перевищує норму. Внаслідок цього в наших річках і озерах зникає короп, лящ, судак та інша риба. В деяких ставках не можна ні купатися, ні ловити рибу, бо це небезпечно для життя!

  • 4) Аварія на Чорнобильській АЕС — катастрофа XX століття. Після неї повітря, вода, 5 млн га землі стали радіоактивними.

- Що таке радіація?

- її не побачиш, не відчуєш на смак, колір. Однак,якщо її багато, це викликає хворобу. Це дуже небезпечно. Після катастрофи вже загинуло понад 50 тис. чоловік зі 100 тисяч, які брали участь у ліквідації аварії.
5) Шумове забруднення .

6) Забруднення грунтів .

7) Заміна натуральних продуктів штучними .
Людина підкоряє природу.

Створено новий хімічний препарат, який знищує всіх комах, які літають і кусаються. Використовуйте ДДТ! Збудовано новий комбінат, труби якого чадять, збудовано водосховище, де була річка — гине риба, рослинний і тваринний світ від дії шкідливих технологій...

Господарювання людини продовжується, звучать тривожні сигнали. Вперед виходять три учні і читають з телетайпних стрічок: загублено: загублено більше 2 млрд. га орної землі; ліси на планеті зникають з швидкістю 20 гектарів за хвилину; у процесі виробництва щорічно викиди в атмосферу складають 200 млн. тонн окису вуглецю, близько 146 млн. тонн оксиду сірки, 53 млн. оксиду азоту; за 60 років на планеті зникло 76 видів тварин і декілька сот видів рослин: на грані зникнення 136 видів ссавців, 26 видів птахів, гине риба; потоки автомашин отруюють повітря.

Слово журі :
Шостий раунд «Я врятую голубу планету»(5 балів)

(Намалювати заборонні знаки про збереження природи, звернення до людей )

. У 1848 році було створено міжнародну Червону книгу, до якої

почали заносити усіх рослин і тварин, яким загрожує зникнення .

А в 1982 році закон про Червону книгу було прийнято і в Україні.

Сьогодні до Червоної книги України занесено понад 800 видів
рослин і тварин для того, щоб їх зберегти для наступних поколінь
За рішенням ЮНЕСКО відзначається 22 квітня усіма країнами планети відзначається День Землі .
Сьомий раунд «Кращий вірш-підсумок про природу»(3 бали)
8.Підсумок уроку .

1) Продовжіть міркування.(Стратегія «Мікрофон»)



  1. Ліси треба охороняти, тому що ...

  2. Природу треба охороняти, тому що...

  3. Воду треба охороняти, тому що ....


А)Журі рахують бали, а потім звертаються до дітей.

Б)Закінчити речення :

  • На уроці найбільшим відкриттям для мене було...

  • Мені цікаво було дізнатися про...

  • Після уроку я обов'язково прочитаю додаткову літературу про...

В)Бережімо ріки!

Бережімо води!

Як матусю рідну,

бережім природу!

На Землі, у домі вселюдському,

Протиріч і негараздів тьма.

Люди, будьте обережні в ньому



— Іншої домівки в нас нема.
Дружіть із природою: із чистою водою, цілющим повітрям, духмяними травами. Приходьте до лісу, поля, степу, річки. Ставайте в їх нерозривне коло, підтримуйте його і воно підтримає вас.


76


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка