Оленчине вбрання



Скачати 55.05 Kb.
Дата конвертації21.03.2016
Розмір55.05 Kb.
Відділ освіти Уманської міської ради

Міський методичний кабінет

Навчально-виховний комплекс №1

«Дошкільний навчальний заклад - загальноосвітній навчальний заклад І ступеня»



Конспект заняття на тему: «Оленчине вбрання»

Інтегроване заняття з розвитку мовлення, ознайомлення з навколишнім світом та логіко-математичної діяльності.

(середня група)

Підготувала: Деренівська 0.0., спеціаліст І категорії

Умань 2009

Програмовий зміст: розвивати уміння дітей виділяти зайвий предмет з групи та групувати предмети одягу відповідно до сезону (зимовий, весняний, літній, осінній).

Формувати уявлення про призначення одягу, його різновиди.

Збагачувати лексичний запас малят прикметниками (щоденний, святковий, домашній, спортивний, зимовий, весняний, літній, осінній) та дієсловами (вдягнути, застібнути, зав'язати, почистити, випрати, випрасувати, зняти, купити, пришити, зашити, берегти)

Виховувати охайність, дбайливе ставлення до власних речей, зокрема одягу.




Матеріал: демонстраційний - неохайно одягнена лялька, торбинка з одягом, предметні картинки з зображенням одягу для гри «Знайди зайвий одяг»;

роздатковий - малюнки з зображенням чотирьох пір року, предметні картинки з одягом, відповідно пір року; картки до гри «Склади картинку», умовні позначки для поділу на групи.


Підготовка дітей: під час попередніх занять, дидактичних ігор та повсякденної діяльності діти знайомилися з назвами предметів одягу, його призначенням; вчилися групувати одяг відповідно пір року; виділяти зайвий предмет з групи; складати картинки, розрізані на 4 і більше частин.
Підготовка вихователя: визначила тему та мету заняття, підібрала найбільш ефективні форми роботи, методи та прийоми реалізації поставлених завдань, написала конспект заняття, підготувала демонстраційний та роздатковий матеріал.

Хід заняття
Розігрування сюжету «Лінива Оленка»

  • Чому це ти, Оленко, така неохайна?

  • Та це мама не захотіла мене одягати.

  • А шнурки на черевичках чому розв'язані?

  • Це тато відмовився зав'язати. Вихователь звертається до дітей:

  • Подивіться, чи подобається вам така дівчинка, яка звикла, що за неї все повинні робити тато з мамою, і коли вони відмовилися, то вона не змогла правильно одягнутись?

  • А чи є серед вас схожі на неї?

  • Чи знаєте ви, що потрібно робити зі своїм одягом?

  • Давайте зараз перевіримо. Ти Оленко, сідай, слухай і вчися. А ми з вами пограємо в гру «Закінчи речення»

  • Прокинувшись вранці одяг треба.. .(вдягнути).

  • Якщо на одязі є ґудзики, їх треба.. .(застібнути).

  • Якщо є пояс або шнурочки, їх треба .. .(зав'язати).

  • Готуючись до сну одяг потрібно.. .(зняти, скласти, повісити).

  • Щоб одяг нам довше слугував, за ним треба...(доглядати), його потрібно ...(берегти).

  • Як ви думаєте, чи доглядає за своїм одягом Оленка, чи береже його?

  • Давайте навчимо її це робити.

  • Якщо одяг забруднився, його треба.. .(почистити, попрати).

  • Якщо одяг зім'явся, його треба .. .(попрасувати).

  • Якщо одяг порвався його треба .. .(зашити).

  • Якщо відірвався ґудзик, його треба .. .(пришити).

  • Якщо одяг вже малий і потрібен новий, його потрібно .. .(купити).

- Оленка все зрозуміла і тепер буде робити так, як слід. Але у неї є ще одна проблема. У садочку у неї буде свято, а вона не знає, що їй можна одягнути. Чи зможемо ми її допомогти?

Вихователь по черзі дістає різні предмети одягу з торбинки і задає запитання:



  • Що це?

  • Чи можна в ньому піти на свято?

  • Куди це можна одягнути? Останнім дістає святкову сукню.

  • Чому ви думаєте, що саме в цій сукні Оленка має піти на свято?

  • Як можна назвати одяг, який люди вдягають на свято?

  • Який можна носити вдома?

Який зручний для занять спортом?

  • Який носять щодня?

  • Отже, одяг є такий, в якому ходять вдома, він називається домашній, є такий, в якому зручно займатися спортом, це - спортивний одяг, є одяг, який носять щодня - це щоденний одяг, а є такий, який одягають тільки на свято або в гості - це святковий одяг.

- А зараз, щоб перевірити, чи запам'ятали ви який буває одяг, я пропоную вам пограти в гру «Знайди зайвий одяг».

  1. Футболка, шорти, халат, спортивний костюм.

  2. Сукня, фартух, сукня, сукня.

  3. Спідниця, джинси, шорти, святкова сукня. Фізкультхвилинка «Одягнемось на прогулянку».

Вихователь називає дію, закріплюючи правильну послідовність одягання, діти імітують рухи.

  • Одягнемо носки, штани, кофту, застібнемо ґудзики, взуємо чобітки, одягнемо шапку, шубку, застібнемо ґудзики, зав'яжемо шарфик, одягнемо рукавички (діти імітують одягання рукавичок, погладжуючи кожен пальчик і долоньку спочатку на одній, а потім на другій руці).

  • Тепер ми можемо іти гуляти. Ой, подивіться, Оленка до нас ішла вулицею, а яка в нас пора року?

  • Якого одягу не вистачає Оленці, щоб ходити по вулиці взимку? Що може з нею трапитись?

  • Як називається одяг, який ми носимо взимку?

  • Чи так само ми одягаємось влітку?

  • Як називається одяг, який ми носимо влітку?

  • Як називається одяг, який ми носимо весною?

  • Як називається одяг, який ми носимо восени?

  • А зараз я вам пропоную пограти в гру «Добери одяг відповідно пори року» (диференційовано). Для цього вам потрібно поділитися на чотири підгрупи, відповідно до умовних позначок. Кожна підгрупа повинна відібрати одяг, що відповідає порі року, зображеній на вашій картинці. (Діти відбирають одяг, а потім хтось один називає, що відібрали, інші групи перевіряють чи правильно).

  • Подивіться, як багато існує різного одягу. Щоб його створити працює дуже багато людей. Одні придумують і малюють одяг - це модельєри; інші вирізають його із тканини,тобто корять - це кравці; а ще інші зшивають тканину, щоб вийшов готовий одяг - це швачки. І ось модельєри придумали і намалювали новий одяг для дітей, але малюнки хтось порізав. Давайте допоможемо їм відновити малюнки з одягом, щоб потім його можна було пошити.

Гра «Склади картинку» (диференційовано)

Тим, хто справився першим, вихователь задає запитання:



  • Як називається одяг?

  • Куди його можна одягти?

  • До якого виду його можна віднести?

Коли всі діти справляться із завданням, пропонує задати ці ж запитання один одному.
Аналіз. Підсумок.


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка