Опиc проекту



Скачати 80.35 Kb.
Дата конвертації07.03.2016
Розмір80.35 Kb.


Опиc проекту.

Однією з найважливіших місій педагога, який безпосередньо причетний до формування національної свідомості сучасної дитини є виховання почуття гордості за те, що вона є частинкою нашої історично багатої держави – України, що вона є нащадком великого та славного українського народу, зі своїми звичаями та традиціями, до яких належить українська народна пісня.


Проте, далеко не всі сім’ї зберегли ці національні багатства і не всі діти мають можливість доторкнутись до цього виду мистецтва.

Отже актуальність проекту обумовлюється прагненням відродити та зберегти звичаї та культуру українського народу; прищепити підростаючому поколінню любов до рідної землі, до материнської мови, до культури свого народу, щоб кожна дитина відчувала себе часткою свого народу; пізнавати, зберігати і примножувати духовні здобутки нашого народу; виховувати гордість за приналежність до українського народу та відчуття «Я – українська дитина, і я цим пишаюся; розуміти, що навколо земля моїх батьків, і я буду її любити як свою неньку».

Такі прагнення були споконвіку заведені на нашій українській землі.
Широке інформування та знайомство дітей з фольклорним мистецтвом, народними традиціями, українською піснею буде сприяти формуванню їх життєвої позиції та ефективної діяльності на користь майбутнього України.
Проект «Чарівна душа української пісні"» планується реалізувати в палаці творчості дітей та юнацтва, в класі хорового співу.

Мета проекту: Ознайомити учнів з історією та витоками виникнення української пісні. Пробудити пізнавальний інтерес до історії українських традицій, культури та побуту; формувати національну свідомість, естетичні смаки та уподобання вихованців. Сприяти розвитку творчих здібностей дітей, бажанню примножувати народні традиції, зберігати національні здобутки.
Виховувати почуття причетності до прадавньої культури нашого народу. Формувати в учнів уміння працювати в колективі, здійснювати творчий пошук, навчитися себе презентувати.

Тип проекту: творчий, пошуково-ознайомлювальний.

Мова проекту: українська

Термін дії: жовтень-грудень 2013 року.

Автори розробки проекту: керівник гуртка та творча група хорової студії «Тоніка» у складі вихованців молодшої групи: Немашкалова Анна,Савіцька Вікторія, Гребінчук Вероніка, Кіщук Яна; середньої групи: Піотровський Олександр, Кумар Інесса; старшої групи: Шевчук Єлізавети, Кумар Каріни, Підченко Вероніки, Серветника Дмитра, Євдохович Влади, Балацької Олександри, Нагорної Нелі,Вінскевич Зоряни, Павлишеної Вікторії, Маляр Вікторії.

Керівник проекту: керівник гуртка-методист хорової студії «Тоніка» Рудь Наталя Миколаївна.

Учасники проекту:

1. Вихованці хорової студії «Тоніка» та їх батьки.

2. Фольклорний ансамбль «Журавка» с.Пеньки, Старо-Костянтинівського району.

3. Виконавці-аматори фольклорних пісень с.Волиця-Керекешина.

4. Педагоги та працівники палацу творчості. (Рудь Н.М., Вальков І.І., Маскевич О.А., Тихонюк А.В).

Завдання учасників проекту:

З метою здійснення проекту всім учасникам хору «Тоніка» запропоновано:

- підготувати вокальні номери на народну тематику;

- здійснити пошукову роботу щодо підбору відповідно за змістом текстів та віршованих творів на народну тематику;

- тематично оформити клас;

-запропонувати батькам вихованців – спекти украінський каравай за рецептами хмельницьких народних майстринь;

- керівнику гуртка та оператору палацу творчості здійснити зйомки відеоряду з виступом фольклорного ансамблю «Журавка» с.Пеньки та виконавців-аматорів фольклорних пісень с.Волиця- Керекешина.

- взяти інтерв’ю у солістів-аматорів.



Очікуваний результат:

-збагатити духовний світ вихованців красою української народної пісні;

- розкривати красу народних святинь;

- ознайомити молоде покоління з фольклорним багатством;

- познайомити із національною цінністю хліба в житті українського народу;

- сформувати вміння вихованців спільної роботи в групі;

- здійснити пошукову роботу;

- збагатити та розвивати мовлення вихованців;

- сформувати елементи самоорганізації та концентрації уваги на основному;

- ознайомити учнів з витоками української пісні;

- пробудити інтерес до історії українських традицій, культури та побуту;

- підсилити інтерес до історії, мистецтва та культури України;

- розвинути почуття гордості за рідну країну, відчуття причетності до українського народу, почуття гордості що «Я- українська дитина і цим пишаюсь».



Хід проекту.

1-етап. Підготовчий:

- керівник ознайомлює дітей з проектом(тема, мета,пошукова робота)

- керівник пропонує учням взяти участь у даному проекті; вислуховує пропозиції дітей що до їх бачення на задану тему.

- визначається з бажаючими взяти участь у проекті.



2-етап. Організаційний:

-на даному етапі проводиться розподіл учнів на групи(3 групи);

- відповідно до цього визначаються завдання для кожної групи;

- перша група дітей підбирає вірші та тексти відповідно за змістом;

- друга група проводить пошук відеоматеріалів з фольклорного мистецтва в межах області.

-
третя група дітей підбирають та готують художні номери, розробляють сценарій заходу (жовтень-листопад).









3-етап. Дійовий:

- кожна група працює над своїм завданням;

- Запис відеоряду (листопад) с.Пеньки, с. Волиця- Керекешина, проведення

анкетування з солістами – аматорами з таких питань:

- хто прищепив любов до пісні?

- зі скількох років ви співаєте?

- де знаходите час і сили на творчість?

- коли і при яких обставинах був створений колектив?

- чи берете участь у фольклорних фестивалях і яких?

- яким пісням віддаєте перевагу, про що ваші пісні?





- підготувати підсумковий вечір за темою «Чарівна душа української пісні»



-проведення круглого столу між учасниками проекту

- активне обговорення знайдених та підготовлених матеріалів;

- кожна група отримує сценарій та чіткий план дій щодо проведення заходу;

- призначення дати загальної репетиції (листопад).

- підготовка сценарію.

- проведення репетиції заходу:

- для проведення відповідного рівня заходу, учні на генеральній репетиції кожен окремо показує свій номер;

- під час репетиції, керівник усуває недоліки та надає поради, до підбору музичного супроводу, відеоматеріалу, чітко розподіляє ролі під час заходу (листопад).

- визначається дата проведення генеральної репетиції вечора;

- підготовка аудиторії - тематичне оздоблення( декорації народної тематики, пліт, глечики, рушники, каравай, жито, пшениця, вишита скатертина);

- запрошення педагогів, учнів та батьків на тематичне свято.

Результати роботи учасників проекту:



  1. Сценарій музичного вечора «Чарівна душа української пісні».

(дивіться в окремому файлі)

2. Проведення творчого вечору - «Чарівна душа української пісні» (грудень).

Захід проводиться у святково-прибраному хоровому класі палацу творчості дітей та юнацтва, на яке запрошені учні хорової студії та гості.





3. Релаксація.

Усне інтерв’ю дітей за наслідками участі у проекті:

- що нового ви пізнали з проекта?

- з яким видом народної творчості ви познайомились?

- що таке для вас бути українською дитиною?

- наскільки змінилося ваше сприйняття української пісні після проекту?

- чи подобається вам брати участь у заходах такого плану?

- чи допомагали один одному?

На наступний день після проведення заходу, керівник гуртка збирає за круглим столом учасників проекту і проводить обговорення та аналіз заходу.



Висновок.

Завдяки проекту учні ознайомились з витоками української пісні, познайомились з колективами які виконують пісні своїх предків, відчули глибинний зміст українських традицій, культури та побуту. Завдяки проектній діяльності в учнів та підлітків, залучених до роботи, проросли перші паростки почуття гордості за нашу рідну країну та її народ. На задане питання, що таке для вас бути українською дитиною? Діти відповіли:

«Україна – найкраща країна в світі,з багатовіковими традиціями, піснями, неймовірно красивою мовою і ми будемо наслідувати традиції наших пращурів. Ми пишаємось видатними українськими письменниками: Шевченко, Франко, Леся Українка, Остап Вишня.

Ми вивчаємо історію України для того, щоб внести свою сторінку в історію розвитку нашої держави і будемо працювати на її благо».

Заключне слово керівника проекту: « Перш за все я дякую Вам за активну участь у проекті. Хочу побажати, щоб такий вид діяльності знайшов своє відлуння у свідомості кожного, хто ознайомиться з ним, а поняття Батьківщина, патріотизм, національна гідність не будуть для нас пустими словами.
Протягом віків в Україні викристалізувався педагогічний досвід народу, втілений в його мудрості, вміннях і навичках виховання наступних поколінь.

Цей досвід відображений у фольклорі, сучасних піснях , у мистецьких творах, у традиціях, успішно впроваджений в хоровій студії «Тоніка».

Народна педагогіка не нав'язлива: це і колискова пісня, і казка або скоромовка, які будять розум, спонукають дитину замислитися над невідомими явищами, почуттями людей.

Отже, якщо ми будемо по-справжньому розкривати красу народних святинь, належним чином ознайомлювати молоде покоління з фольклорним багатством та розвивати бажання глибоко вивчати й естетично усвідомлювати звичаї, традиції, обряди, ремесла і промисли нашого народу, то й питання художньо-естетичного виховання та розвитку національної свідомості наших вихованців буде успішно вирішуватись. А без знання своєї культури людина не може бути повноцінно розвинутою, а отже, вихованою».





База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка