Орієнтовне календарно-тематичне планування уроків усного українського мовлення для 1 класу шкіл з навчанням румунською мовою



Скачати 196.04 Kb.
Дата конвертації19.02.2016
Розмір196.04 Kb.
Н.Т. Палій,

викладач української мови

та методики її навчання

Педагогічного коледжу

ЧНУ ім. Ю.Федьковича,

кандидат педагогічних наук


Орієнтовне календарно-тематичне планування уроків усного українського мовлення для 1 класу шкіл з навчанням румунською мовою

(за підручником О.Хорошковської, Н.Палій Українська мова. Усний курс. – Львів: Світ, 2012)


Відповідно до Державного стандарту в першому класі шкіл з навчанням румунською мовою учні оволодівають усним українським мовленням. У частині загальноосвітніх закладів Чернівецької області це відбувається за підручником О.Хорошковської, Н.Палій «Українська мова. Усний курс». Пропонуємо орієнтовне календарно-тематичне планування уроків української мови за зазначеним підручником.



уроку

Назва теми

Дата проведення

1

Ми живемо в Україні. Ознайомлення з підручником української мови. Засвоєння слів Україна, українець, українка, румун, румунка, росіянин, росіянка, болгарин, болгарка, побудова речень з ними. Слухання вірша Г.Черінь «Є в усіх одна країна». Увага до вимови звуків [йі] у словах Україна, українець, українка




2

Ми вивчаємо українську мову. Засвоєння нової лексики: українська мова, урок української мови, я вивчаю, ми вивчаємо. Увага до вимови звуків [йі], [с'к] у словах українську, української. Формування вміння складати речення із вивченими словами: я вивчаю (що?) українську мову




3

Ми вивчаємо українську мову (продовження). Вживання засвоєних слів у мовленні. Складання речень за малюнками, найпростіших діалогів.




4

Хто я? Засвоєння слів я - мене, я – ми, дівчинка, хлопчик, складання з ними речень. Увага до вимови звуків [йа], [д'], [х] у словах я, дівчинка, хлопчик




5

Хто я? (Продовження). Вживання засвоєних слів у мовленні. Складання речень за малюнками, найпростіших діалогів.




6

Знайомство. Засвоєння слів я – мене, ти - тебе, мене звуть, тебе звуть. Слухання розповіді (с. 119). Промовляння чистомовки. Заучування напам’ять вірша «Давайте познайомимось». Увага до вимови звука [д'] у словах звуть, діти.




7.

Знайомство (продовження). Засвоєння українських і румунських імен Оксанка - з Оксанкою, Світланка – із Світланкою, Тетянка – з Тетянкою, Тарас – з Тарасом, Аурел – з Аурелом, Сашко – з Сашком, Йосип – з Йосипом. Заучування напам’ять вірша «Багато друзів є у мене».Увага до вимови звуків [йо], [т'] у словах Йосип, дружить




8.

Родина. Засвоєння слів мама, тато, брат, сестра, дідусь, бабуся, мій, моя, мої, мого, моєї, моїх, складання з ними речень. Слухання тексту «Родина», вірша Л.Голоти «Все життя крокують з нами…». Заучування напам’ять вірша А.Костецького «Весело»




9.

Родина (продовження). Вживання засвоєних слів у мовленні. Складання речень за малюнками. Побудова діалогів із засвоєними словами та зі словами є - немає




10.

У країні Ввічливості. Засвоєння слів ранок - уранці, день-вдень, вечір – увечері, встає, світить, заходить. Засвоєння слів-привітань залежно від часу дня (Доброго ранку, доброго дня, доброго вечора). Слухання розповіді «Як ми вітаємось». Практичне засвоєння слів-звертань (мамусю, бабусю, татусю, дідусю)




11.

У країні Ввічливості (продовження). Вживання засвоєних слів у мовленні. Слухання розповіді «Як ми вітаємось». Засвоєння форм привітання і прощання: привіт, до побачення, на все добре, бувайте здорові, бувай. Заучування напам’ять вірша «Добрий ранок», «Добрий день»




12.

Вдома. Засвоєння і вживання слів вдома, сімя, родина, допомагати, відпочивати, гратися, читати, бабуся, дідусь, сестричка, братик. Слухання розповіді «Родина відпочиває». Побудова речень за малюнками, речень із звертаннями (бабусю, мамусю, дідусю, татусю)




13.

Курочка ряба. Слухання казки. Переказування за малюнками. Розігрування казки




14.

Мої іграшки. Засвоєння назв іграшок. Слухання вірша М.Познанської «Лялька». Побудова речень зі словами є – немає (В Оленки є лялька. В Тетянки немає ляльки. В Тетянки є кубики. Розповіді за малюнками, хто чим грається (Діана грається лялькою.) Увага до вимови звука [л'] у словах лялька, літак




15.

Мої іграшки (продовження). Вживання у мовленні назв іграшок Складання речень за малюнками із вживанням слів мій, моя, моє (мого, моєї, мої, моїх), слів ввічливості (дякую, будь ласка, прошу). Заучування напам’ять вірша «Колискова». Увага до вимови звука [д'] у словах дякую, будь ласка




16.

Гра «Кіт і миші». Засвоєння правил гри, вивчення слів дійових осіб, розігрування. Заучування напам’ять лічилки




17.

У країні Ввічливості. Чарівні слова. Засвоєння слів ввічливості будь ласка, дякую, вибач, дозвольте допоможу, прошу. Слухання розповіді «Чарівні слова». Вживання у мовленні слів ввічливості. Складання діалогів із звертаннями за малюнками




18.

У країні Ввічливості (продовження). Розповіді за малюнками із вживанням слів ввічливості. Заучування напам’ять вірша Л.Пшеничної «Будь ласка», «Спасибі» і «Будьте здорові»




19.

Школа. Засвоєння слів вчитель, учень, учениця, школяр, школярка, заходить - виходить, навчає, вчить, навчається. Слухання розповіді «Наша школа». Побудова речень із засвоєними словами та словами у, зі, до




20.

Школа (продовження). Засвоєння слів вчитель – вчителька – вчителі, учень(школяр) – учениця (школярка) – учні (школярі). Складання речень та діалогів із засвоєними словами за малюнками. Заучування напам’ять вірша М.Підгірянки «Чистенькі віконця». Увага до вимови звука [н'] у словах учень, чистенькі




21.

Клас. Засвоєння слів клас, дошка, парта, стіл, стілець, вікна, шафа з книжками, чистий, світлий. Слухання розповіді «Клас». Складання речень із засвоєними словами та словами на, за за малюнками




22.

Клас (продовження). Вживання засвоєних слів у мовленні. Заучування напам’ять вірша П.Воронька «Ось і школа, ось і клас». Складання речень із засвоєною лексикою та словами біля, за. Увага до вимови звука [с'] у слові ось




23.

Урок. Навчання. Засвоєння слів розповідає, запитує, читає, відповідає, слухає, пише, рахує (лічить). Слухання розповіді «На уроці». Складання речень і діалогів за малюнками. Увага до вимови звука [л'] (учителька), [ц'] (на уроці)




24.

Урок. Навчання (продовження). Вживання у мовленні засвоєних слів. Складання речень та діалогів за малюнками. Заучування напам’ять вірша М.Якубової «Шкільна дошка»




25.

На перерві. Слухання розповіді «Перерва». Засвоєння назв дій (поливає квіти, витирає дошку, читає книжку, збирає книжки з парт), складання з ними речень за малюнками. Слухання вірша А.Камінчука «Награлись, нагулялися»




26.

«Гуси, гуси, додому» (українська народна гра). Засвоєння правил гри та слів дійових осіб, опис гри за малюнком, розігрування. Увага до вимови звука [г]




27.

Навчальні речі. Засвоєння назв навчальних речей, вживання їх зі словами-діями (малює фарбами, пише ручкою, пише в зошиті, малює в альбомі). Заучування напам’ять вірша Н.Забіли «Андрійко наш уже школярик»




28.

Навчальні речі (продовження). Змінювання слів за зразком: стілець – на стільці, зошит – у зошиті. Слухання вірша Н.Кирян «Перший раз малий Микола» та вірша В.Бойченка «Портфель – мій друг і помічник». Розігрування діалогів за малюнками. Вимова звуків [л'], [ц'] у словах альбом, на столі, на стільці




29.

Лічба (1 - 10). Засвоєння назв чисел (1 - 10) зі словами-назвами (4 олівці – 5 олівців). Лічба навчальних речей. Заучування напам’ять лічилки.




30.

Лічба (продовження). Вживання засвоєних назв чисел у мовленні. Складання речень і діалогів за малюнками. Розігрування ситуацій за зразком. Слухання вірша «Ми рахуєм олівці». Увага до вимови звуків [йа] у слові п’ять, звука [ц'] у слові олівці




31.

Кольори. Ми малюємо. Засвоєння назв кольорів. Вживання їх у запитаннях «Які кольори є?», «Яких кольорів немає?», «Яким кольором розфарбовано?» та відповідях на них. Слухання вірша Т.Коломієць «Кольорові олівці»




32.

Кольори. Ми малюємо (продовження). Складання речень і діалогів із назвами кольорів за малюнками. Слухання вірша «Любить Петя малювати». Розповідь за малюнком. Заучування напам’ять вірша І.Складаного «Соняшник за тином»




33.

Осінь. Засвоєння тематичної лексики. Складання речень, діалогів, короткої розповіді за малюнками. Заучування напам’ять вірша І.Блажкевич «Осінь, осінь…»




34.

Осінь (продовження). Вживання засвоєних слів з теми «Осінь» у мовленні. Слухання вірша М.Чепурної «Ходить осінь гаєм». Складання розповіді за малюнками




35.

Людина. Засвоєння слів-назв людей різної статі. Слухання вірша Г.Бойка «Маля-немовля». Розповіді за малюнками та зразком вчителя: «Хлопчик великий, а немовля мале. Мама доросла, а донька мала. Мама висока, а донька низька». Заучування напам’ять вірша «Було дуже жарко»




36.

Дерев’яний хлопчик. Слухання-усвідомлення уривка з казки К.Коллоді «Пригоди Піноккіо». Засвоєння у ході слухання слів-назв частин тіла.




37.

Дерев’яний хлопчик (продовження). Переказування уривка з казки К.Коллоді «Пригоди Піноккіо» із вживанням слів назв частин тіла. Слухання віршів («На руці моїй п’ять пальців», Т.Коломієць «Мій портрет»)




38.

Гігієна. Засвоєння тематичної лексики. Розповіді за малюнками. Слухання вірша І. Кульської «Наша доня чепурна». Заучування напам’ять вірша В.Крищенка «Чепуруха». Увага до вимови звуків [т'], [ц':а], [ч’:а] у словах чистить, умивається, купається, обличчя




39.

Гігієна (продовження). Вживання засвоєної тематичної лексики в мовленні. Складання розповіді за малюнком. Слухання вірша А.Мястківського «Киця прокидається», заучування напам’ять вірша «Водичко, водичко»




40.

Одяг. Засвоєння назв одягу. Розповіді за малюнками. Заучування напам’ять вірша Н.Забіли «У нашої Оксаночки». Увага до вимови звуків [т':], [ц':а], [н':а], [х], [ж], [дж] у словах плаття, одягається, вбрання, хустка, капелюх, жилет, джемпер. Промовляння чистомовки




41.

Одяг (продовження). Вживання засвоєних назв одягу в мовленні. Слухання оповідання Б.Вовка «Лінива Оленка». Розповіді за малюнками, складання діалогів. Заучування напам’ять вірша Т.Лисенко «На прогулянку хлоп’ятко»




42.

Взуття. Засвоєння назв взуття. Відповіді на запитання «Хто у що взутий?» за малюнками. Увага до вимови звуків [т':], [ч] у словах взуття, черевики. Промовляння чистомовки. Слухання вірша «А у мене черевики»




43.

Взуття (повторення). Вживання засвоєних назв взуття у мовленні. Розповіді за малюнками. Розрізнення значень слів «одягається», «взувається». Заучування напам’ять вірша Г.Бойка «Морозець, морозець»




44.

Свято Миколая. Засвоєння тематичної лексики. Удосконалення вміння вживати назви іграшок у мовленні. Слухання вірша С. Майданської «Святий Миколай». Розповіді за малюнками, складання діалогів. Вивчення напам’ять вірша С. Жупанина «Святий, добрий Миколай»




45.

Новий рік. Засвоєння назв ялинкових прикрас, слів прикрашати, почіпляти, святкувати і под. Розповіді за малюнком. Слухання вірша Г.Бойка «Ялинку ми прибрали».Заучування напам’ять вірша М.Рильського «Ой, струнка ялинка в нас»




46.

Новий рік (продовження). Вживання засвоєної лексики в мовленні. Слухання вірша А.Камінчука «Новорічне свято». Розповідання за малюнками, відповіді на запитання «Хто з ким?» (Дід Мороз із Снігуронькою, Лисичка з Вовчиком)




47.

Різдвяні свята в Україні. Засвоєння і вживання тематичної лексики: Різдво, колядувати, колядники, зірка, вертеп. Розповіді за малюнками. Слухання вірша Л.Куліша-Зіньківа «Проспіваю я колядку». Заучування напам’ять щедрівки «Сію, сію, засіваю»




48.

Зимові розваги. Засвоєння назв зимових розваг. Розповіді за малюнками. Слухання вірша Г.Бойка «На санчатах». Заучування напам’ять вірша О.Сенатович «Падав сніг, падав сніг». Увага до правильної вимови звуків [х] - [г]




49.

Зимові розваги (продовження). Вживання засвоєних назв у мовленні. Розповіді за малюнками. Складання діалогів, розігрування ситуацій. Слухання вірша Є.Гуцала «Баба снігова»




50.

Продукти харчування. Їжа. Засвоєння назв продуктів. Складання діалогів із засвоєними назвами. Відповіді на запитання: «Що ти любиш їсти?», «Чим ласує дівчинка?», «Які з продуктів є, а яких немає?». Побудова діалогів. Заучування напам’ять вірша «Борщик у горщику», примовки. Увага до правильної вимови звуків [х] - [г] (хліб - пиріг), [шч], [йі] (борщ, їжа).




51.

Продукти харчування. Їжа (продовження). Вживання засвоєних слів у мовленні. Складання речень і діалогів із засвоєними словами. Розповіді за малюнками. Заучування напам’ять вірша В. Ладижиця «Хитрий зуб».




52.

Посуд. Засвоєння назв посуду. Розрізнення значень слів «класти, ставити». Вживання їх із назвами посуду. Розповіді за малюнками. Вивчення напам’ять вірша «В мами є великий горщик»




53.

Посуд (продовження). Формування вмінь вживати засвоєні слова у мовленні. Побудова речень із назвами посуду, продуктів харчування та словами на, у (Хліб на таці. Вареники в мисці). Слухання вірша Т.Коломієць «Веселий душ», Заучування напам’ять вірша Г.Глушньова «Усі, усі тарілочки»




54.

Лисиця і журавель (українська народна казка). Слухання казки. Бесіда за прослуханим. Заучування слів казкових персонажів.




55.

Українська народна казка «Лисиця і журавель» (продовження). Переказування казки за малюнками. Розігрування




56.

Фрукти. Засвоєння назв фруктів. Складання діалогів із назвами фруктів та словами є – немає, запитаннями «Чим пригощає мама сина» за малюнками. Слухання віршів Лесі Українки «Ой, вишеньки-черешеньки».




57.

Фрукти (продовження). Побудова речень із вживанням назв фруктів та словами є – немає за малюнками. Слухання віршів (К. Перелісна «Яблунько, яблунько зелененька», Л.Біленька «Батько донечці та сину»)




58.

Що ми п’ємо? Засвоєння назв напоїв. Складання і вживання речень із назвами напоїв за малюнками. Відповіді на запитання «Хто що пє?», «Хто чим запиває?». Вивчення напам’ять вірша «Господині сороки»




59.

У кав’ярні. Слухання розповіді «У кав’ярні». Бесіда за прослуханим. Переказування. Розповіді за малюнками. Розігрування ситуацій.




60.

Де вони живуть? Засвоєння назв диких тварин. Відповіді на запитання за малюнками. Розповіді за малюнками.




61.

Дикі тварини (продовження). Розповіді за малюнками із вживанням засвоєних слів. Заучування напам'ять вірша О.Страшенко «У зоопарку»




62.

Рукавичка (українська народна казка). Слухання казки, засвоєння назв диких тварин, слів персонажів. Переказування.




63.

Українська народна казка «Рукавичка» (продовження). Розповідання казки за малюнками. Розігрування




64.

Свійська птиця. Засвоєння назв свійської птиці. Слухання тексту «Мар’янчині улюбленці». Розповіді за малюнками. Заучування напам'ять вірша Грицька Бойка «Гусак». Вимова звуків [х] - [г], [с'], [йі].




65.

Свійська птиця (продовження). Вживання назв свійської птиці у мовленні. Розповіді за малюнками. Рольова гра за вірша Грицька Бойка «Качечка кряче». Заучування напам'ять вірша «Ішов індик з індичкою»




66.

Свійські тварини. Засвоєння назв свійських тварин. Складання речень за малюнками. Відповіді на запитання «Хто біля кого?», «Хто з ким?». Слухання віршів «Кожен по-своєму маму покличе», Л.Колос «Няв-няв-няв» - муркоче киця», О. Павленчук «Любить наш півник…»




67.

Свійські тварини (продовження). Вживання засвоєних назв свійських тварин у мовленні. Слухання казки «Як тварини стали свійськими». Розповіді за малюнками. Заучування напам'ять вірша «Корівко, корівко»




68.

Два півники (українська народна пісня). Слухання тексту пісні, розглядання малюнків, розповіді за малюнками.




69.

Півник з півником дружили. Слухання тексту вірша. Засвоєння слів персонажів. Переказування за малюнками. Розігрування




70.

Наші пернаті друзі. Засвоєння назв птахів. Опис птахів за малюнками. Слухання вірша С. Пушика «Веселики-журавлі», розповіді «Шпак». Заучування напам'ять забавлянки «Сорока-ворона», розігрування її




71.

Весна прийшла. Слухання розповідей «Весна прийшла», «Як закликали весну», складання розповіді за малюнками. Заучування напам’ять заклички «Вийди, вийди, сонечко»




72.

Мамине свято. Засвоєння слів до теми. Слухання вірша Т.Коломієць «Найкращий подарунок» Розповіді за малюнками. Заучування напам’ять вірша Л.Голоти «Хто розкаже мені казку?»




73.

Тарас Шевченко – великий український поет. Слухання розповіді «Тарас Шевченко», вірша «У нашій хаті на стіні». Складання розповідей за малюнками. Заучування вірша Т.Г.Шевченка «Встала весна…»




74.

Наше село. Хата. Засвоєння тематичної лексики. Слухання розповіді «Наше село», вірша І.Гнатюка «Я люблю свою хату». Складання розповіді за малюнками. Заучування вірша Л. Біленької «Я малюю»




75.

Весна в селі. Засвоєння назв овочів, вживання їх у мовленні. Складання за малюнками речень із назвами овочів та словами є – немає (Є картопля, немає капусти). Складання діалогів. Слухання вірша Р. Завадовича «У городі вже весна»




76.

Весна в селі (продовження). Розповіді про весняні роботи за малюнками. Розігрування ситуацій. Слухання віршів (Г. Чорнобицька «Господиня»,

В. Крищенко «Вранці батько і синок»). Заучування вірша В.Крищенка «Посадила якось Оля»






77.

Ходить гарбуз по городу (українська народна пісня). Засвоєння слів пісні, назв овочів. Переказування тексту пісні за малюнками.




78.

Українська народна пісня «Ходить гарбуз по городу» (продовження). Розігрування пісні в ролях.




79.

Ріпка (українська народна казка). Слухання казки, засвоєння слів персонажів. Переказування казки за малюнками




80.

Українська народна казка «Ріпка» (продовження). Розігрування казки в ролях




81.

Великдень. Засвоєння тематичної лексики (Великдень, писанка, писачок, свічка). Слухання розповіді вчителя. Заучування вірша К.Перелісної «Писанка». Розповіді за малюнком




82.

Великдень (продовження).Розповіді за малюнком із вживанням тематичної лексики. Заучування вірша М.Петренка «Великодній дзвін луна»




83.

Місто. Транспорт. Засвоєння слів до теми під час слухання тексту «Місто». Розповіді за малюнком. Складання діалогів.




84

Місто. Транспорт (продовження). Засвоєння назв різних видів транспорту. Розповіді за малюнками. Складання діалогів.




85.

На вулицях міста. Розповіді про поведінку на вулицях міста. Відгадування загадок про світлофор, слухання віршів. Заучування напам’ять вірша «Три світла у світлофора є»




86.

У транспорті. Слухання уривка з оповідання В.Струтинського «Сідайте, будь ласка», вірша В.Паронової «Правила поведінки у транспорті». Розповіді за малюнками про поведінку у транспорті




87.

Будинок. Квартира. Меблі. Засвоєння слів з теми у різних граматичних формах. Складання речень із засвоєними словами та словами є – немає. Розповіді за малюнками.




88.

Будинок. Квартира. Меблі (продовження). Слухання розповіді «У гостях», переказування із вживанням засвоєних слів. Розповіді за малюнками. Складання діалогів




89.

Україна – наша Батьківщина. Державні символи. Засвоєння нових слів. Слухання розповіді про Україну, переказування почутого. Розповіді за малюнками. Заучування напам’ять вірша М.Сингаївського «Синьо-жовтий прапор маєм»




90.

Київ – столиця України. Засвоєння тематичної лексики. Слухання розповіді про Київ, переказування за малюнками. Заучування напам’ять вірша Г.Чубач «Місто Київ – це столиця»




91.

Мій рідний край. Засвоєння слів до теми. Слухання розповіді «Міста України», переказування її. Складання речень за малюнками.




92.

Мій рідний край (продовження). Слухання вірша С.Шаповалова «Слон», переказування його за малюнками, заучування напам’ять. Розповіді за малюнками




93.

У гостях у бабусі й дідуся. Слухання розповіді «У гостях», переказування її за малюнками. Побудова діалогів.




94.

У гостях у бабусі й дідуся (продовження). Слухання й розучування української гри «Подоляночка». Дійова гра.




95.

Колобок (українська народна казка). Слухання й засвоєння казки. Переказування за малюнками




96.

Українська народна казка «Колобок» (продовження). Переказування казки за малюнками. Розігрування казки.




97.

Художники. Слухання вірша В.Кириленка «Художники», повторення назв овочів. Складання розповіді за малюнками




98.

Унадився журавель до бабиних конопель (українська народна пісня). Засвоєння слів пісні. Переказування за малюнком, розігрування.




99.

Ввічливі звірятка. Слухання вірша Н.Притулик «Ввічливі звірятка». Повторення слів ввічливості. Переказування вірша за малюнками, заучування напам’ять




100.

Чом зібрався гурток? Слухання вірша П.Бондарчука «Чом зібрався гурток?», повторення назв свійських тварин. Розповіді за малюнками.




101.

У літньому таборі. Засвоєння нових слів з теми. Розповіді за малюнками. Заучування напам’ять вірша Л.Колос «Всі ми діти, всі ми різні»




102.

У літньому таборі (продовження). Вправляння у вживанні слів ввічливості. Розповіді за малюнками. Складання діалогів





База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка