Осінні зміни в живій та неживій природі



Скачати 37.06 Kb.
Дата конвертації03.03.2016
Розмір37.06 Kb.
Піскун Інна Михайлівна, 1 клас

Тема: Осінні зміни в живій та неживій природі.

Мета: вчити вести спостереження за сезонними змінами у живій та неживій природі, називати ознаки осені; формувати уявлення про природу в цілому та вміння розпізнавати окремі тіла живої та неживої природи; сприяти захопленню учнів красою природи, з якою вони постійно зустрічаються; удосконалювати навички зв’язних висловлювань; розвивати спостережливість, естетичні почуття, позитивні емоції; виховувати любов до природи, прагнення пізнати її.

Обладнання: кошик з яблуками та горіхами.
Місце проведення: шкільне подвір’я.
Хід уроку
І. Організаційна хвилинка.

Девіз уроку:



Дружно і плідно працювати.
ІІ. Вступне слово вчителя.

Сьогодні, діти, ми вийшли на урок мислення серед природи. Урок незвичайний , без дошки, парт, книг. Але ми продовжуватимемо читати найголовнішу книгу, книгу природи рідного краю. А щоб вона була цікавою для вас, будьте уважні і спостережливі, для свої відповідей добирайте гарні слова та вислови.


ІІІ. Підсумки спостереження за осінніми змінами в природі.

  • Яка зараз пора року?

  • Як називають осінь?

  • Вірш «Чаклунка».

Осінь фарби готувала,

У відерця наливала.

Змішувала, чаклувала,

Потім все розфарбувала.

Придивіться все довкола,

Стало різнокольоровим!



  • А як ще називають осінь?

  • Вірш

- Золота красуня – Осінь – чарівниця!

По землі ступає,

Золотом іскриться.

- В жовте і червоне листячко фарбує

І картини дивні, чарівні малює!



- Небо синє – синє, листя кольорове,

А яке довкілля радісне, чудове!

- То як називають осінь?

- А чи завітала осінь вже до нас?

- Сьогодні вранці я почула суперечку пташок: чи пора летіти у вирій, чи осінь ще не настала? Давайте допоможемо вирішити суперечку наших пернатих друзів і доведемо, що осінь вже прийшла.

- Які ознаки осені ви помітили?


IV. Спостереження за живим і неживим у природі.

  1. – Осінь змінює все в природі. А давайте пригадаємо, на які дві частини ми поділяємо природу?

  • Дослідимо, як осінь вплинула на неживу природу і живу.


Турнір «Живе і неживе»

  • Назвіть тіла неживої природи (хлопчики).

  • А дівчатка назвуть тіла живої природи.

  1. Сторінка перша «В гостях у неживої природи».

Робота в групах

  • Дослідіть тіла неживої природи і наведіть докази настання осені. Виграє та група, у якої доказів буде більше.

  • Як ви вважаєте, чи заходить Літо до Осені в гості?

3. Сторінка друга «В гостях у дерев і кущів».

Робота в групах

Дослідіть дерева і кущі шкільного парку, знайдіть на них осінні зміни.





Гра «Знайди дерево».

Група 1. Загадка про горобину.

- Зріст у неї, як в ліщини,

А плоди, немов в калини.

Взимку пташечок годує,

Ягідками їх частує.

- Горобина – плодове дерево нашої місцевості, яке найстійкіше до морозів. Горобина живе 100 – 200 років. Плоди горобини – червоні ягоди, багаті на вітаміни. Після перших заморозків вони смачнішають, стають гіркувато – кислими. І з них варять варення.



  • Чи змінила Осінь горобину?


Група 2. Загадка про липу.

Рясно в липні зацвітає,

Дуже гарний запах має,

Цвітом від хвороб лікує,

Щедро медом нас частує.


  • Липа – найсолодше дерево для бджіл. У насадженнях липи бджоли збирають до 300 кг меду з 1 гектару. Корисним і лікувальним є чай з квітів липи.

  • Які осінні зміни у цього дерева?

  • На що схожі листочки липи?


Група 3. Загадка про ялину.

В неї гарні, пишні віти,

І колючок не злічити…

Не байдужа до прикрас,

На свята спішить до нас.


  • Ялина – дерево, яке не піддається чарам Осені. Її листочки – голочки – хвоїнки – вічнозелені. Живе рослина 250 – 300 років, але деякі дерева досягають віку 500 – 600 років.

  • Чи опадає листя з ялин?




  1. Сторінка четверта «У гостях у тварин».

Робота в групах. Завдання.

Група 1. Дослідіть, як птахи зустрічають осінь.

Група 2. Розкажіть про осінні зміни в житті комах.

Група 3. Розкажіть про турботи звірів.



Бесіда

  • Чи знаєте ви, хто подорожує у повітрі на нитці?

  • Чи знаєте ви, що бувають перелітні звірі?

  • Чи знаєте ви, де раки зимують?



V. Складання казки.

- А тепер запросимо сюди казку, щоб довідатися, про що розмовляють живі тіла з неживими. Дозволяю вам розійтися і послухати мову природи.


VІ. Слухання казок складених дітьми.
VІІ. Підсумок уроку.

  • Осінь ще називають щедрою, багатою. Ось як про неї говориться у народних прислів’ях.

  • Осінь зиму годує.

  • Осінь збирає, а весна з’їдає.

  • Восени багач, а навесні прохач.

  • Вересень пахне яблуками, а жовтень – капустою.

  • Восени і горобець багатий.

  • Осінь і для вас приготувала корзинку з дарами (вчитель роздає яблука і горішки).


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка