Основні етапи сучасного уроку



Скачати 44.23 Kb.
Дата конвертації24.02.2016
Розмір44.23 Kb.
Основні етапи сучасного уроку

Організаційний момент, зовнішньою і внутрішньою(психологічною) готовністю учнів до уроку;

Перевірка домашнього завдання;

Перевірка знань та навичок учнів для підготовки до нової теми;

Постановка мети уроку перед учнями;

Організація сприйняття та осмислення нової інформації;

Первинна перевірка розуміння нової інформації;

Організація засвоєння засобів діяльності шляхом озвучення інформації і вправ по її використанню (в тому числі зміна варіантів) по зразку;

Творче застосування й добування знань, освоєння засобів діяльності шляхом рішення проблемних задач, побудованих на основі раніше освоєних знань та навичок;

Узагальнення досліджуваного на уроці й введення його в систему раніше засвоєних знань;

Контроль над результатами навчальної діяльності, здійснюваний вчителем і учнями, оцінка знань;

Домашнє завдання до наступного уроку;

Підведення підсумків уроку
Різноманіття структур уроку розвиваючого типу навчання

Структура уроку – це сукупність різноманітних варіантів, що взаємодіють між елементами уроку, з’являється в процесі навчання і забезпечує його цілеспрямованість.
Структура уроку вивчення нового матеріалу:

Первинне введення матеріалу з урахуванням закономірностей процесу пізнання при високій осмисленій активності учнів;

Демонстрація матеріалу, який учні повинні вивчити;

Мотивація запам’ятовування й тривалого збереження в пам’яті;

Повідомлення або актуалізація техніки запам’ятовування (робота з опорними для пам’яті матеріалами, смислове групування …);

Первинне закріплення під керівництвом вчителя за допомогою прямого повторення, часткових висновків;

Контроль результатів первинного запам’ятовування;

Регулярне системне повторення через короткі, а потім через більш великі проміжки часу в відповідності з різними вимогами до відтворення, у тому числі й з диференційованими завданнями;

Внутрішнє повторення й постійне застосування отриманих знань і навичок для придбання нових;

Часте включення опорного матеріалу для запам’ятовування в контроль знань, регулярна оцінка результатів запам’ятовування й застосування.


Структура уроку закріплення нового матеріалу:

повідомлення учням мети роботи, яку необхідно виконати;

відтворення учнями знань, умінь і навичок, які будуть потрібні для виконання перевірочних вправ;

ознайомлення з новими вміннями, показ зразка формування;

виконання вправ на їх засвоєння;

Виконання вправ на їх закріплення;

Тренувальні вправи по зразку, алгоритму, інструкції;

Вправи на використання знань, умінь, навичок в подібних ситуаціях;

Вправи творчого характеру;

Підсумки уроку;

Домашнє завдання.
Структура уроку повторення:

Організація початку уроку;

Постановка навчальних, виховних та розвиваючих задач;

Перевірка домашнього завдання, направлена на повторення основних понять, знань, умінь, способів діяльності(практичної та теоретичної). На минулому уроці, знаючи про наступне повторення, необхідно підібрати відповідне домашнє завдання;

Підведення підсумків повторення, перевірка результатів роботи на уроці;

Домашнє завдання.


Структура уроку перевірки знань:

Організація початку уроку. Тут необхідно створити спокійну, ділову обстановку. Діти не повинні боятися перевірочних і контрольних робіт або дуже хвилюватися, так як вчитель перевіряє готовність дітей к подальшому вивченню матеріалу;

Постановка задачі уроку. Вчитель повідомляє учням, який матеріал він буде перевіряти або контролювати. Просить, щоб учні пригадали ключові правила й користувалися ними при роботі. Нагадує, щоб вони обов’язково самостійно перевірили свою роботу перш ніж здавати її вчителю;

Викладення змісту контрольної або перевірочної роботи (задачі, приклади, диктант, твір або відповіді на запитання …). Завдання по об’єму або степеню важкості повинні відповідати програмі та бути посильними для учнів.

Підведення підсумків уроку. Вчитель вибирає найкращі роботи учнів, аналізує допущені помилки в інших роботах і організовує роботу над помилками (іноді на цей процес відводиться наступний урок);

Визначення типових помилок и пробілів в знаннях та умінь, а також шляхів їх знищення та вдосконалення знань та умінь.


Структура уроку використання знань, умінь та навичок:

Організаційний момент;

Вступне слово вчителя, в якому він підкреслює значення матеріалу вивченої теми або тим, що пояснює мету та план уроку;

Виконання учнями індивідуально або колективно різних: усних, письмових завдань узагальнюючого та систематизую чого характеру.;

Перевірка виконання робіт, корегування(при необхідності обговорюються моменти в яких були допущенні помилки);

Формування висновків по вивченому матеріалу;

Оцінка результатів уроку;

Підведення підсумків;

Домашнє завдання(не завжди).
Структура комбінованого уроку (він як правило, має дві або декілька дидактичних цілей):

Організація початку уроку;

Перевірка домашнього завдання, постановка мети уроку;

Підготовка учнів до сприйняття нового навчального матеріалу ( актуалізація знань та практичних на розумових навичок);

Вивчення нового матеріалу, в тому числі й пояснення, розбір теми у практичному застосуванні;

Закріплення матеріалу, вивченого на уроці та раніше вивченого, зв’язаного з новим;

Узагальнення й систематизація знань та умінь, зв’язок нових з отриманими та систематизованими;

Підведення підсумків та результатів уроку;



Домашнє завдання;

Підготовка, необхідна учням для вивчення нової теми (не завжди).


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка