Основні методи навчання, що використовуються в навчальному процесі, способи оцінювання знань. Методологічні та теоретичні проблеми психології (Карпенко З. С.): Методи навчання



Скачати 131.45 Kb.
Дата конвертації08.03.2016
Розмір131.45 Kb.
Основні методи навчання, що використовуються в навчальному процесі, способи оцінювання знань.
МЕТОДОЛОГІЧНІ ТА ТЕОРЕТИЧНІ ПРОБЛЕМИ ПСИХОЛОГІЇ (Карпенко З.С.):

Методи навчання

– лекція (ознайомлювальна, проблемно-пошукова, узагальнювальна);

– моделювання (образно-символічне, концептуальне, графологічне, структурно-логічне);

– компаративний аналіз;

метод наукового проектування;

– евристична бесіда;

– маєвтичний діалог;

– метод культурологічних аналогій;

– опрацювання першоджерел;

– індивідуальні консультації;

– «мозковий штурм».

Методи контролю

– контрольна робота;

– тестування;

– усне опитування;

– складання анотацій;

– написання есе;

– рецензування наукових статей;

– складання структурно-логічних схем до наукових текстів.


АКСІОЛОГІЧНА ПСИХОЛОГІЯ ОСОБИСТОСТІ

(Карпенко З.С.):

Методи навчання

– лекція (ознайомлювальна, проблемно-пошукова, узагальнювальна);

– моделювання (образно-символічне, концептуальне, графологічне, структурно-логічне);

– компаративний аналіз;

– метод наукового проектування;

– евристична бесіда;

– маєвтичний діалог;

– метод культурологічних аналогій;

– опрацювання першоджерел;

– індивідуальні консультації;

– герменевтичні методи (психоаналіз, феноменологічний аналіз, екзистенцій ний аналіз, наративізація);
– психотехніки феноменологічного відцентрування, смислової редукції, імагінативного фокусінгу, герменевтичного кола (аналіз через синтез);
– психолого-історична реконструкція.

Методи контролю

– контрольна робота;

– тестування;

– усне опитування;

– складання анотацій;

– написання есе;

– рецензування і реферування наукових статей;

– складання структурно-логічних схем до наукових текстів.



ГЕРМЕНЕВТИКА ПСИХОЛОГІЧНОЇ ПРАКТИКИ

(Карпенко З.С.):

Методи навчання

– лекція (ознайомлювальна, проблемно-пошукова, узагальнювальна);

– моделювання (образно-символічне, концептуальне, графологічне, структурно-логічне);

– компаративний аналіз;

– метод наукового проектування;

– евристична бесіда;

– маєвтичний діалог;

– метод культурологічних аналогій;

– опрацювання першоджерел;

– індивідуальні консультації;

– психотехніки феноменологічного відцентрування, смислової редукції, імагінативного фокусінгу, герменевтичного кола (аналіз через синтез), ціннісно-цільова ампліфікація;

– психолого-історична реконструкція.



Методи контролю

– контрольна робота;

– тестування;

– усне опитування;

– складання анотацій;

– написання есе;

– рецензування наукових статей;

– складання структурно-логічних схем до наукових текстів;

– реферування.

ОСНОВИ ПСИХОТЕРАПІЇ

(Карпенко З.С., Сидорик Ю.Р.):

Методи навчання

– лекція (ознайомлювальна, проблемно-пошукова, узагальнювальна);

– моделювання (образно-символічне, концептуальне, графологічне, структурно-логічне);

– опрацювання першоджерел;

– індивідуальні консультації;

Методи контролю

– контрольна робота;

– тестування;

– усне опитування;


ДІАГНОСТИКА ТА ПСИХОТЕРАПІЯ

ПОСТТРАВМАТИЧНИХ СТРЕСОВИХ РОЗЛАДІВ

(Сидорик Ю.Р.):

Методи навчання

– лекція (ознайомлювальна, проблемно-пошукова, узагальнювальна);

– моделювання (образно-символічне, концептуальне, графологічне, структурно-логічне);

– опрацювання першоджерел;

– індивідуальні консультації;

Методи контролю

– контрольна робота;

– тестування;

– усне опитування;


ОСНОВИ ПСИХОЛОГІЧНОГО КОНСУЛЬТУВАННЯ

(Паркулаб О.Г.):

Методи навчання

  • пояснювально-ілюстративний метод (лекції із використанням мультимедійних засобів, таблиць, графічних схем, семінарські заняття, евристична бесіда, дискусія, розповідь);

  • репродуктивний метод (відповіді на запитання, розв’язування навчальних завдань);

  • метод проблемного викладу матеріалу (проблемна ситуація, проблемне завдання);

  • частково-пошуковий (евристичний) метод;

  • інтерактивні методи («мозковий штурм», «навчальна ділова гра», «круглий стіл», «когнітивна карта»);

  • дослідницький метод (самостійне опрацювання наукової літератури, періодичних, хрестоматійних видань).

Методи контролю

  • контрольна робота;

  • експрес-тестування;

  • поточне опитування;

  • самостійна робота;

  • колоквіум

ПСИХОТЕРАПІЯ

(Климишин О.І.):

Методи навчання

– лекція (ознайомлювальна, проблемно-пошукова, узагальнювальна);

– моделювання (образно-символічне, концептуальне, графологічне, структурно-логічне);

–бесіда;


–діалог;

– опрацювання першоджерел;

– індивідуальні консультації;

– дискусія.



Методи контролю

усне опитування;

контрольна робота.

ПСИХОЛОГІЧНИЙ ТРЕНІНГ В ЗАГАЛЬНООСВІТНІЙ ШКОЛІ (КлимишинО.І):

Методи навчання


  • лекція (ознайомлювальна, проблемно-пошукова, узагальнювальна);

  • метод групової дискусії;

  • евристична бесіда;

  • тематичні діалоги;

  • опрацювання першоджерел.

Методи контролю

  • контрольна робота;

  • тестування;

  • усне опитування;

  • складання тренінгової програми.

ПЕДАГОГІЧНА ПСИХОЛОГІЯ

(Сметаняк В.І.)

Методи навчання

  • лекція (ознайомлювальна, проблемно-пошукова, узагальнювальна);

  • діалогові технології,

  • ділові ігри,

  • психодіагностичні тести

  • тренінгові вправи

  • евристична бесіда;

  • опрацювання першоджерел;

  • індивідуальні консультації.


Методи контролю

- контрольна робота;

- тестування;

- усне опитування;

- індивідуальні творчо-пошукові завдання;

- реферування першоджерел.



ВІКОВA ПСИХОЛОГІЯ

(Коропецька О.М.):

Методи навчання

– лекція (ознайомлювальна, проблемно-пошукова, узагальнювальна);

–пояснювально-ілюстративний метод;

–наукове проектування;

– евристична бесіда;

– маєвтичний діалог;

– групова дискусія;

–ділова гра;

– індивідуальні консультації;

–конспектування першоджерел;

–складання тематичного тезаурусу.

Методи контролю

– контрольна робота;

– тестування;

– усне опитування;

– складання анотацій;

– написання есе;

– рецензування наукових статей;

ПЕДАГОГІЧНА ПСИХОЛОГІЯ

(Сметаняк В.І.)

Методи навчання


  • лекція (ознайомлювальна, проблемно-пошукова, узагальнювальна);

  • діалогові технології,

  • ділові ігри,

  • психодіагностичні тести

  • тренінгові вправи

  • евристична бесіда;

  • опрацювання першоджерел;

  • індивідуальні консультації.


Методи контролю

- контрольна робота;

- тестування;

- усне опитування;

- індивідуальні творчо-пошукові завдання;

- реферування першоджерел.



ПСИХОЛОГІЧНЕ КОНСУЛЬТУВАННЯ

(Мицько В.М.):

Методи навчання

  • проблемні лекції;

  • семінари-дискусії;

  • інтерактивні заняття з використанням інтернет-технологій;

  • розв’язування задач на основі психотерапевтичних випадків;

  • презентації;

  • герменевтичний аналіз;

  • графологічний аналіз;

  • моделювання (образно-символічне, концептуальне, графологічне, структурно-логічне);

  • метод наукового проектування;

  • маєвтичний діалог;

  • опрацювання першоджерел;

  • індивідуальні консультації.

Методи контролю

Оцінювання знань студентів відбувається на семінарах, контрольних роботах, екзамені; також оцінюються індивідуальні завдання, що виконуються студентами протягом семестру.

Основними методами контролю є: усне опитування, розв’язання дидактичних задач, контрольні роботи, екзаменаційні тести.

Протягом вивчення дисципліни студент зобов’язаний:



  • систематично відвідувати заняття;

  • вести конспекти лекційних і семінарських занять;

  • приймати активну участь в роботі на семінарах;

  • виконувати тестові завдання;

  • виконувати індивідуальні семестрові завдання.

ДИСТАНЦІЙНЕ ПСИХОЛОГІЧНЕ КОНСУЛЬТУВАННЯ

(Мицько В.М.):

Методи навчання

  • проблемні лекції;

  • семінари-дискусії;

  • інтерактивні заняття з використанням інтернет-технологій;

  • розв’язування задач на основі психотерапевтичних випадків;

  • презентації;

  • герменевтичний аналіз;

  • графологічний аналіз;

  • моделювання (образно-символічне, концептуальне, графологічне, структурно-логічне);

  • метод наукового проектування;

  • маєвтичний діалог;

  • опрацювання першоджерел;

  • індивідуальні консультації.

Методи контролю

Оцінювання знань студентів відбувається на семінарах, контрольних роботах, екзамені; також оцінюються індивідуальні завдання, що виконуються студентами протягом семестру.

Основними методами контролю є: усне опитування, розв’язання дидактичних задач, контрольні роботи, екзаменаційні тести.

Протягом вивчення дисципліни студент зобов’язаний:



  • систематично відвідувати заняття;

  • вести конспекти лекційних і семінарських занять;

  • приймати активну участь в роботі на семінарах;

  • виконувати тестові завдання;

  • виконувати індивідуальні семестрові завдання.

ПЕДАГОГІЧНА ПСИХОЛОГІЯ

(Макарова Л.І.):

Методи навчання

З метою активізації навчально-пізнавальної діяльності студентів при вивченні педагогічної психології використовуються:



  • проблемні лекції,

  • семінари-дискусії,

  • дидактичні ігри,

  • навчальне моделювання,

  • аналіз педагогічних ситуацій,

  • навчальний тренінг,

  • рольові ігри.

Основні форми самостійної роботи:

  • опрацювання теоретичних основ лекційного матеріалу;

  • вивчення окремих тем, питань;

  • підготовка до виступу на практичному занятті;

  • підготовка конспектів навчальних, наукових текстів, виконання домашніх завдань;

  • підготовка до проведення контрольних заходів.

Методи контролю

Робочою програмою передбачені такі методи контролю:



  1. Поточний контроль: усні виступи на практичних заняттях, виконання практичних завдань, виконання дидактичних тестів.

  2. Модульний контроль: виконання модульних контрольних робіт.

  3. Підсумковий контроль: захист реферату, залік (тест) в ІІІ семестрі, іспит в IV семестрі.

ОРТОБІОЗ

(Макарова Л.І.):

Методи навчання

  • складання дослідницьких програм

  • складання міні-лекцій

  • ілюстративно-пояснювальний метод

  • метод відеоілюстрації

  • метод групового «мозкового штурму»

Самостійна робота:

  • Конспектування першоджерел, теоретичних статей, монографій;

  • Самодіагностика саногенного потенціалу особистості;

  • Вивчення методів та методик діагностики психологічного здоров’я Вивчення освітніх профілактичних програм.

Індивідуальна робота:

  • виконання рефератів,

  • робота у проблемній групі

Методи контролю

Поточний та підсумковий контроль.

Контроль рівня знань студентів щодо засвоєння ними тем з навчальної дисципліни здійснюється за допомогою таких методів, як:


ПРАКТИКА ПСИХОДІАГНОСТИКИ ТА ПСИХОКОРЕКЦІЇ У СФЕРІ ОСВІТИ

(Макарова Л.І.):

Методи навчання

Провідна форма навчання – лекція. За характером логіки пізнання застосовуються аналітичний, індуктивний та дедуктивний методи. За рівнем самостійної розумової діяльності – проблемний виклад та частково-пошуковий метод.

Під час проведення лекційних занять використовуються такі методи навчання, як розповідь, пояснення, бесіда, дискусія, робота з нормативними документами, наочні методи тощо.

Структура практичного заняття містить: питання для обговорення, практичні завдання, дискусію, письмові форми контролдю та підведення підсумків. Застосовуються також методи оцінки та самооцінки, методи проблематизації та рефлексії, метод моделювання тощо. Серед форм практичної роботи – складання тексту профорієнтаційної бесіди (міні-лекції) для старшокласників, рольове моделювання «Перший день психолога у школі», складання психолого-педагогічної характеристики учня (студента). При цьому використовуються методи спостереження, анкетування, бесіди, тестів, вивчення продуктів та результатів діяльності.



Методи контролю

Поточний та підсумковий контроль.

Контроль рівня знань студентів щодо засвоєння ними тем з навчальної дисципліни здійснюється за допомогою таких методів, як:


  • метод усного контролю – індивідуальне і фронтальне опитування студентів;

  • метод письмового контролю – самостійні і контрольні роботи;

  • метод тестового контролю – виконання спеціальних тестових завдань;

  • метод самоконтролю та інші.

.

ДІАГНОСТИКА І КОРЕКЦІЯ РОЗЛАДІВ СПЕКТРУ АУТИЗМУ (КОГУТЯК Н.М.):

Методи навчання

– лекція (ознайомлювальна, проблемно-пошукова, узагальнювальна);

– метод наукового проектування;

– евристична бесіда;

– опрацювання першоджерел;

– індивідуальні консультації;

– «мозковий штурм».

Методи контролю

– контрольна робота;

– тестування;

– усне опитування;

– рецензування наукових статей;

– складання структурно-логічних схем перспективних досліджень вказаної проблематики.


ПРАКТИКУМ ІЗ ВІКОВОЇ ТА ПЕДАГОГІЧНОЇ ПСИХОЛОГІЇ

(Когутяк Н.М.):

Методи навчання

– лекція (ознайомлювальна, проблемно-пошукова, узагальнювальна);

– моделювання (образно-символічне, концептуальне);

– евристична бесіда;

– опрацювання першоджерел;

– індивідуальні консультації;

– «мозковий штурм».

Методи контролю

– контрольна робота;

– тестування;

– усне опитування;

– складання анотацій;

– написання есе;



– рецензування наукових статей.


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка