Особиста гігієна. Догляд за тілом



Скачати 72.89 Kb.
Дата конвертації26.02.2016
Розмір72.89 Kb.


Голубівська ЗОШ І-ІІІ ступенів

Новомосковської районної ради

Дніпропетровської області

51230 вул. Леніна, буд. 17, с. Голубівка

Новомосковський район, Дніпропетровська область

Тел. (05693) 53193

E-mail:sndgolubovka@ukr.net


Урок – тренінг
« Особиста гігієна. Догляд за тілом».

6 - А клас

Вчитель основ здоров’я

Черногор А. М.

2013 р



Тема: Особиста гігієна. Догляд за тілом.
Мета: допомогти учням систематизувати знання правил особистої гігієни;

розвивати відповідні навички догляду за руками, тілом, ротовою

порожниною;

виховувати бережливе ставлення до власного здоров’я.


Обладнання і матеріали:

  • аркуші паперу формату А 3, А 4;

  • олівці, фломастери, маркери;

  • ножиці, скотч.


Що приготувати заздалегідь:

  • плакат «Правила групи»;

  • плакат «Очікування» з зображенням кошика;

  • картки з інформацією;

  • лялька – немовля для демонстрування навичок миття тіла;

  • зразки предметів і засобів особистої гігієни (зубна щітка, паста, вологі серветки)


Вітання.

  • Добрий день! Вітаю вас на сьогоднішньому тренінгу «Особиста гігієна».

Наш урок присвячений Василю Олександровичу Сухомлинському – великому педагогу, мудрому вчителю, чудовій людині. В його палкому серці жила велика доброта і любов до всього світу. Він не лише навчав дітей, а й прищеплював кожному з них найкращі людські якості, виховував у них доброту, чуйність, людяність, патріотизм, любов до батьків, до людей і до рідної землі. Отже, й ми з вами будемо застосовувати його методики не лише на нашому уроці, а й подальшому його житті
Вправа – знайомство. «Створення спільної павутини».

Учасники хаотично кидають один одному клубок з пряжею, називаючи ім’я того, кому кидають клубок. Кожний учасник тримає нитку в руках. Клубок поступово розмотується поки не утвориться сітка – павутинка, а потім клубок змотується у протилежному порядку.


Правила групи.

Щоб наша робота була плідною, ми зараз повторимо правила роботи в групі (обговорення правил).


Очікування.

На аркуші паперу намальований кошик. Кожному учаснику роздаються вирізані з паперу грибочки, на яких потрібно написати свої очікування і прикріпити на галявину біля кошика.



Вступ.

Пригадайте ситуації та опишіть свої відчуття, коли кожен із вас був:

- абсолютно чистим: щойно вимився, помив голову, почистив зуби, вдягнув усе чисте;

- справді брудним: після гри у футбол, роботи на огороді, подорожі у потягу тощо.

(обговорення ситуацій)

Бути чистим набагато приємніше, чи не так? І не тільки для самого себе, а

й для твоїх рідних, друзів.

Адже охайним людям частіше говорять приємні речі, з ними охоче спілкуються. Це сприяє підвищенню самооцінки людини, робить її більш популярною серед ровесників, а також це корисно для здоров’я.


Інформаційне повідомлення. «Чистота і здоров’я».

Нас оточують міліарди мікроорганізмів, більшість не є шкідливими для людини, але деякі з них можуть призвести до захворювань. Колись люди нічого не знали про це, тому страждали від багатьох інфекційних захворювань, епідемій, які спустошували міста, країни і навіть континенти.

З винайденням мікроскопів люди усвідомили, що багато небезпек із невидимого світу можна попередити за допомогою води та мила. Тоді й виникла галузь медицини «Гігієна». Були розроблені правила, які значно зменшили поширення інфекційних захворювань в лікарнях, а також рекомендації, як захистити себе в повсякденному житті. Це – правила особистої гігієни, які повинна знати і дотртмуватись кожна людина.

Крім правил було розроблено безліч засобів гігієни для підтимання чистоти тіла.

Отже, потрібно пам’ятати,що багатьом небезпекам можна запобігти з допомогою правил особистої гігієни.
Робота в групах. Гра «Діалог».

Об’єднатися в пари «земля», «повітря», «сонце».

- Описати один день із життя своїх рук від першої особи. Уявити, з якими словами руки звернулися б до свого господаря.

- По черзі називати та записувати на дошці ситуації,коли на руки могла б потрапити інфекція

- Розказати, як підліток дбає про чистоту своїх рук.
Інформаційне повідомлення.

Шкіра – найбільший орган нашого тіла. Вона виконує багато функцій.

Зокрема, завдяки рецепторам шкіри ми відчуваємо дотик, а також тепло, холод, біль. Це допомагає нам краще пристосуватись до умов навколишнього середовища.

Однією з найкорисливіших властивостей шкіри є здатність підтримувати постійну температуру тіла. Якщо ти уважно розглянеш свою шкіру (краще через лупу), то побачиш маленькі волосинки. Коли тобі холодно, волосинки піднімаються, твоя шкіра стає схожою на «гусячу шкіру». Наші пращури були


покриті густою шерстю, і коли вона піднімалася, це допомагало зберегти тепло. Пізніше люди почали носити одяг і шерсть зникла, залишилися лише мленькі волосинки, які зберегли здатність підніматися від холоду.
Вправа – руханка «Веселий зоопарк».

Уявіть себе будь – якою твариною і декілька хвилин імітуйте її рухи (стрибайте, бігайте).

Учні активно рухаються.

Ви розігрілися і спітніли? Так ви продемонстрували здатність шкіри до

охолодження. Під час фізичних вправ температура тіла підвищується, організм

через шкіру виділяє піт, щоб охолодитись.

Мікроби краще почувають себе в теплому і вологому середовищі. На спітнілих частинах тіла вони швидко розмножуються і якщо своєчасно від них не звільнитися, мікроби можуть призвести до запалення. Іноді на шкірі розмножуються мікроскопічні грибки, які стають причиною виникнення лупи та інших проблем. Щоб уникнути цього потрібно навчитися правильно доглядати за шкірою.

Робота в групах.

Об’єднання в 4 групи за допомогою розрізаних листівок.

I група «Як правильно мити руки»

II група «Як правильно мити тіло» (демонстрація за допомогою ляльки).

III група «Як правильно чистити зуби»

IV група «Десять правил здорових зубів»

Кожна група отримує інформацію, за допомогою якої потрібно підготувати демонстрації.
I. «Як правильно мити руки».

Ви вже знаєте про хвороби брудних рук – розлад шлунку, дизентнрію, гепатит А (жовтуха) та інші. Так їх називають тому, що інфекція потрапляє в організм людини через руки. Наші руки за день торкаються багато разів до різних предметів, на яких можуть знаходитися збудники хвороб.



Правила миття рук:

  • змочи руки водою;

  • ретельно намили їх;

  • не збувай про тильні сторони рук і місця між пальцями: ретельно промий руки водою;

  • витри чистим рушником.



II. «Як правильно мити тіло».

  • спочатку відкрий холодну воду, а потім гарячу;

  • закривай в зворотному порядку (гарячу, а потім холодну);

  • завжди намилюються зверху вниз; спочатку обличчя, потім руки і тулуб і в останню чергу ноги;

- важливо ретельно вимити частини тіла, де збирається багато мікробів в

наслідок спітніння та після туалету.



III. «Як правильно чистити зуби».

Для догляду за ротовою порожниною потрібні: зубна щітка з м’якою щетиною, зубна паста, зубні нитки (флос) і стакан води.

- намочи щітку теплою водою і видави на неї стільки зубної пасти, щоб вона

покрила всю щетину;



ясен по п’ять разів біля кожної пари зубів;

  • переміщай щітку від бокових зубів до центральних;

- поверхню стулювання зубів очищають горизонтальними рухами: десять

разів зліва направо і п’ять вперед – назад біля кожної пари зубів.

- очисти язик ив напрямку від корня до кінчика за допомогою спеціальної

насадки на зубній щітці.



  • звільни міжзубні проміжки від залишків їжі, використовуючи спеціальні нитки – флоси: (встав нитку в проміжок між зубами і чисть його рухами вверх – вниз, старайся не ушкодити ясна);

  • ретельно прополосни рот водою, вимий зубну щітку.


IV. «Десять правил здорових зубів»

  1. Вживай достатню кількість сирих овочів та фруктів, не жирного м’яса, творога і молока, які забезпечують зуби необхідними поживними речовинами.

  2. Не захоплюйся солодощами, зокрема тими, що застряють в зубах і прили-

пають до них.

  1. Старайся не їсти одночасно холодну і гарячу їжу, наприклад, морозиво з

чаєм.

  1. Не розгризай зубами горіхи, кістки, олівці та інші тверді предмети, бо

можеш пошкодити емаль, або навіть зламати зуб.

  1. Захищай зуби при заняттях контактними видами спорту.

  2. Не пали, під дією табака зуби жовтіють, руйнується емаль, виникають хвороби ясен.

  3. Кожен день чисть зуби після сніданку і ввечері зубною пастою, яку тобі порекомендував стоматолог.

  4. Зубн щітку треба міняти раз в три місяці.

  5. Один раз вдень користуйся зубною ниткою (флос).

  6. Двічі на рік відвідуй стоматолога, звертайся до нього при перших ознаках

захворювання зубів чи ясен.
Презентація груп. Обговорення.
Підсумкове заняття.

Проаналізувати очікування. Якщо очікування здійснилися, «покласти»

грибочки до кошика і коротко сказати про тренінг
Завершення тренінгу Стати боком в тісне коло. Покласти праві руки одна на одну в центрі. Стрибаючи на правій нозі разом сказати: « Хай завжди усім щастить! Будьмо здорові!».

 

 












База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка