Пальчиками граємо, мову розвиваємо (збірник дидактичних ігор та вправ для розвитку дрібної моторики рук) Матеріли схвалені на педагогічній раді від 10. 03. 2011 р



Скачати 205.73 Kb.
Дата конвертації05.03.2016
Розмір205.73 Kb.
УКРАЇНА

ДЕПАРТАМЕНТ ОСВІТИ ТА ГУМАНІТАРНОЇ ПОЛІТИКИ

МІСЬКИЙ МЕТОДИЧНИЙ КАБІНЕТ УСТАНОВ ОСВІТИ

ДОШКІЛЬНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД (дитячий садок)

СПЕЦІАЛЬНОГО ТИПУ №29 «ЛАСТІВКА»

ЧЕРКАСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ




Пальчиками граємо,

мову розвиваємо

(збірник дидактичних ігор та вправ

для розвитку дрібної моторики рук)

Матеріли схвалені

на педагогічній раді

від 10.03.2011 р.

М.Черкаси

2011 рік

Формування правильної вимови у дітей - це складний процес. Дитині потрібно навчитися керувати своїми органами мовлення, сприймати зверненне до неї мовлення, здійснювати контроль за мовленням оточуючих та власним. В роботі з дітьми (а особливо з тими, що вже мають порушення мовлення) велику увагу необхідно приділяти розвитку функції дрібних м’язів рук. Рухи рук тісно пов’язані з мовленням, вони є одним з факторів його формування.

Зв’язок рухів руки з мовленням був відмічений ще в 1928 році. Пізніше, на основі спеціально проведених дослідів було висунуто думку про те, що рухи пальців рук стимулюють розвиток центральної нервової системи і прискорюють розвиток мовлення дитини.

Тренування рухів пальців рук дітей покращує не тільки рухові можливості дитини, а й розвиток психічних і мовних навичок. У свою чергу, формування рухів руки тісно пов’язано з розвитком рухового аналізатора і зорового сприймання, різних видів чутливості, просторового орієнтування, координації рухів та ін.

Дитина, що має високий рівень розвитку дрібної моторики, вміє логічно мислити, в неї достатньо розвинуті пам’ять, увага, зв’язне мовлення.

В роботі з дітьми – логопатами педагоги дошкільного закладу використовують різноманітні інноваційні технології, серед яких особливе місце займає педагогічна спадщина Монтессорі.

М. Монтессорі була впевнена , що в основі розвитку мислення і мовлення лежить розвиток дрібної моторики: вона згодна з твердженням, що «інтелект знаходиться на кінчиках пальців». «Монтессорі - ігри» потребують дрібних рухів, акуратності і точності. Таким чином, розвиваючи дрібну моторику і надаючи малюку повної свободи, ви сприяєте розвитку його інтелекту, уваги, пам’яті, мовних здібностей, умінню творити та фантазувати.

З самого раннього віку необхідно починати роботу з розвитку дрібної моторики. Вже в ранньому дитинстві можна виконувати масаж пальчиків, впливаючи тим самим на активні точки, які пов’язані з корою головного мозку. В ранньому та молодшому дошкільному віці необхідно виконувати прості вправи, які супроводжуються віршованим текстом (наприклад "Сорока”), не забувати про розвиток елементарних навичок самообслуговування: застібання та розстібання ґудзиків, зав’язування шнурків і т. п. і, звичайно, в старшому дошкільному віці робота з розвитком дрібної моторики та координації рухів руки має стати важливою частиною підготовки до школи.

Пам’ятайте, що малюкам пропонуються вправи у спрощеному варіанті, доступні їх віку.

Більш старшим дітям завдання можна ускладнювати.

Робота з розвитку дрібної моторики повинна проводитись регулярно, адже саме тоді буде досягнений вагомий ефект від цих спеціальних вправ. Завдання з розвитку рухів пальців рук повинні приносити дитині радість, не повинні викликати перевтомлення. Велике значення в цих іграх-вправах має текст. Він має бути веселим, доступним для дітей даного віку. Необхідно пояснювати значення тих чи інших рухів чи положень пальців, зацікавлювати дітей у виконанні цих рухів, створювати сприятливий емоційний настрій.

На попередньому етапі корекції порушень звуковимови педагогами дошкільного закладу проводяться різні види вправ, спрямованих на розвиток спритності, точності, координації, синхронності рухів пальців рук:



  • Ігри з конструктором, мозаїкою, кубиками (спочатку за зразком, потім по пам'яті і довільно);

  • розбирання і збирання розбірних іграшок (мотрійок, пірамідок, чашечок, кубиків).

  • складання предметних розрізних картинок. Спочатку даються картинки, розрізані на 2 частини, потім на 3 і на 4. Спочатку діти складають за зразком, далі - по пам'яті.

  • складання із паличок геометричних фігур, зображень, букв;

  • робота з пластиліном, глиною (скочування, розплющування, витягування та ін.. ).

  • вправи з камінцями, намистинками, шариками, ґудзиками, гачечками, замочками

(катати по черзі кожним пальчиком, нанизування намистинок на тоненьку стрічку, робити намисто; нанизувати великі та маленькі ґудзики на нитку, застібати ґудзики, закручувати кришки, заводити механічні іграшки, закручувати шурупи, гайки, зав’язувати вузлики на мотузці);

  • пальчикові ігри та вправи кистями рук:

стискати та розтискати кулачки.

Робити м’які кулачки, які можна легко розжати і в які дорослий може просунути свої пальці; та міцні, які не розтиснеш.

Двома пальцями руки (вказівним та середнім) "ходити” по столу, спочатку повільно, а потім швидко, наче вони біжать. Вправа проводиться спочатку правою, а потім лівою рукою.

Показувати окремо тільки по одному пальчику.

Барабанити, постукувати всіма пальцями обох рук по столу.

Махати в повітрі тільки пальцями, не рухаючи долонею.

Плескати в долоні тихо і голосно, в різному темпі.

Почергова зміна положення рук: ліва рука-кулак, права-долоня; потім навпаки права рука-кулак, ліва-долоня.

Багаторазове почергове виконання рухів руки: кулак-долоня- ребро.

Ігри з піском, водою.

Розмальовування та штрихування контурних зображень предметів кольоровими олівцями.

Обведення контурів предметних зображень.

Малювання у повітрі.

Різання ножицями.



Веселі мішечки «Тралі - валі»

Мета:

Розширити знання дітей про злаки. Закріпити поняття «злакові культури».

Збагачувати та активізувати словник дітей словами, відповідно до теми «Злакові культури».

Розвивати дрібну моторику, мовлення дітей через компенсаторні можливості організму та через використання дотикового масажу тильної і зворотної сторони долонь, тим самим покращуючи кровообіг та обмінні процеси організму.

Сприяти розвитку цікавості дітей до пізнання.

Викликати у дітей радість і задоволення від гри.


Комплектність:

8 мішечків з тканини, які наповнені злаками (пшеницею, рисом, вівсом, кукурудзою, гречкою, пшоном, горохом, соняшниковим насінням);

8 квіточок із кольорової тканини, серединки яких заповнені злаками.
Правила та хід гри:

На початку гри діти на вибір беруть мішечок з наповненням у руки. Потім за допомогою пальчиків на дотик відгадують, що знаходиться в мішечку і називають відповідний злак.


d:\documents and settings\admin\мои документы\мои рисунки\img005.jpg
Варіанти гри:
Варіант І

Мішечками, в яких насипано злаки, робимо масаж, погладжуючи і розтираючи долоні верхньої та нижньої частини. Пальчики виконують роль «щупальців».


Варіант ІІ

Діти відгадують і називають злаки, які знаходяться в мішечку, а потім кладуть мішечки на відповідні квіточки із відповідним злаком.




d:\documents and settings\admin\мои документы\мои рисунки\img006.jpg

Варіант ІІІ

Діти відгадують, що знаходиться в мішечку. Розповідають, які страви з них готують і чим вони корисні для організму.



Чарівний килимок

Мета:

Розвивати пам'ять, увагу, уяву, дрібну моторику рук;

вправляти у подоланні труднощів, практичному та розумовому експериментуванні, прояву віри у власні можливості; вдосконалювати вміння використовувати здобуті уявлення для подальшого розширення особистого досвіду, чуттєво – практичного та інтелектуального освоєння довкілля;

поповнити та систематизувати базові знання дітей про одяг.

Навчати логічно мислити, порівнювати, робити правильний вибір; закріплювати знання про кольори та форму, просторові уявлення.
Комплектність: ігрове панно на яке можна кріпити предмети одягу різного кольору та форми, прикрашати його різними допоміжними елементами.

d:\documents and settings\admin\мои документы\мои рисунки\img007.jpg

Варіанти гри:

Варіант І (для розвитку пам’яті дитини):

Використовуються кольорові карточки з сюжетом різного рівня складності. Показати картинку дитині і попросити запам’ятати сюжет, який зображений на ній, а потім заховати її.

Запропонуйте дитині самостійно відтворити сюжет на полі – килимі.

В залежності від віку дитини та рівня його розвитку (5 – 10 сек) і кількість разів показу карточки (1 – 4 рази).



Варіант ІІ (для розвитку мовлення):

Під час складання фігурки пропонуємо прокоментувати свої дії. в залежності від віку потрібно задавати завдання і ставити запитання. Наприклад: Що ти надів на ляльку? Перелічи.

В якій послідовності ти одягав одяг?

Якого кольору кофточка?

Що ще буває такого кольору?

Який колір подобається тобі більше всього?

Як ти назвеш свою нову ляльку? Куди вона піде?

d:\documents and settings\admin\мои документы\мои рисунки\img008.jpg
Варіант ІІІ (для розвитку уваги):

Проводяться ігри на тему: «Що змінилося?».

Дитина уважно дивиться на готову композицію, створену самостійно або запропоновану дорослим. Потім просимо дитину відвернутися, забираємо або замінюємо одну з деталей. Дитина повинна відповісти, які зміни відбулися.

Гру можна ускладнити: збільшити кількість змінених деталей,

не приймати ні однієї деталі, тільки змінювати їх.

Варіант ІV (для розвитку мілкої моторики рук):

Зав’язувати та розв’язувати вузлики на товстих мотузках, шнурках; заплітати косички, зав’язувати бантики;

нанизувати на ліску ґудзики, бусинки, ягоди горобини;

гратися з тонкою проволокою (з неї можна робити цікаві фігурки);

гратися в пальчикові ігри з шнурками (плетення, викладання букв тв. цифр. предметів);

розігрувати з допомогою пальців різні сценки, інсценувати римовані вірші, історії, казки.



Сортування намистинок (бобів)
Мета:

Розвиток дрібної моторики, уточнення рухів пальців рук , координації рухів;

розвивати спостережливість, концентрацію уваги, мислення;

розвивати вміння порівнювати предмети за формою, кольором, величиною.


Комплектність: нитки, мисочки з намистинками різного розміру й різного кольору, боби різної величини, коробочки, пінцети.
Правила та хід гри:

Гру можна ускладнити, змінюючи розміри намистин і ємності відсіків. Однак варто врахувати, що гра досить складна й потребує від дитини крайньої концентрації уваги та внутрішнього контролю. Якщо в дитини намистина падає на тацю, вона завжди сама зможе виправити помилку.

Гра вимагає великої точності в рухах. За кожну вдалу дію варто заохочувати дитину, хвалити її.

d:\documents and settings\admin\мои документы\мои рисунки\img004.jpg

Варіанти гри

Варіант І

Вихователь показує, як можна за допомогою пінцета перекладати намистини і пропонує дітям власноруч заповнити відсіки намисти- нами. Коли ємність виявиться заповненою, намистини за допомогою пінцета перекладають назад.



Варіант ІІ

Дітям пропонують розкласти намистинки по коробочках за кольором а боби за величиною.



Варіант ІІІ

Ведучий пропонує дитині зробити намисто. Можна запропонувати зробити намисто за зразком, а намистинки підібрати за формою й кольором.



Пісочна анімація

Мета:

розвиток дрібної моторики трьох основних пальців руки (великого,

вказівного й середнього), дотикові аналізатори .

Розвивати фантазію, здатність створювати художні образи.



Закріплювати та розширювати знання дітей про властивості піску (манної крупи).

Виховувати у дітей естетичний смак.


Комплектність:

Пісок (манна крупа) кольоровий картон (по порах року), об’ємні форми.


Варіанти гри

Вихователь пропонує дітям насипати трьома пальцями пісок (манку)

тонким шаром на картон і створити (намалювати пальчиками чи об’ємними формами) сюжет на задану тему.
Фантазії із прищіпок

Мета:

Розвивати координацію дрібних рухів пальців рук, тактильні та колірні відчуття;

розвивати інтелект дітей та креативне мислення, фантазію, творчу уяву, пам’ять, увагу,спостережливість, просторове сприйняття, зв’язне мовлення;

Сприяти взаємодії між мовленням та рухами пальців рук.

Активізувати емоційну сферу дітей.

Розширити знання дітей про навколишній світ, об’єкти та явища природи.

Формувати уявлення про величину; вдосконалювати вміння дітей розрізняти та групувати предмети за величиною та кольором, сприяти їх сенсорному розвитку.

Виховувати естетичний смак, чуття композиції.

Виховувати у дітей самостійність та ініціативність, старанність, наполегливість.

Виховувати доброзичливі взаємовідносини, вміння дотримуватися інструкцій дорослого.


Комплектність: жовті, червоні, сині картонні кружечки, геометричні фігури (площинні) різних кольорів , великі і маленькі прищіпки жовтого, зеленого, синього, червоного, білого та коричневого кольорів, силуетні зображення та набір карток відповідно до лексичних тем, килимок жовтого кольору .

e:\документи натали\фото 16.03.11\фотоапарат\111.jpg

Правила та хід гри:

  • нагадати дітям про обережне поводження з прищіпками.

  • Під час проведення ігор з прищіпками бажано використовувати заклички, потішки загадки та інший матеріал пізнавального характеру.

  • Надавати дитині можливість самостійно виконувати те чи інше завдання, проявляти та втілювати креативні фантазії в самостійній творчій діяльності.

  • Гру можна проводити індивідуально або з підгрупою дітей.


Варіанти гри:

І. Створення об’єктів та явищ природи

  • подаруємо промінчики для сонечка (великі, маленькі, великі і маленькі);

  • дощова хмаринка(прикріпити прищіпки до мотузочок або одна до одної);

  • морська хвиля (зигзагоподібна форма).


e:\документи натали\фото 16.03.11\фотоапарат\222.jpg
ІІ. Рослинні фантазії:

  • колючки на кактусі, листочки на квітах;

  • чарівні квіти (одного кольору та різнобарвні, з допомогою геометричних форм та лише з прищіпок);

  • овочі та фрукти (гичка для бурячка та моркви, ананаса; силуетне створення за уявою);

  • грибочки (ніжка);

  • травонька – муравонька (висока, низенька, густа, пожовкла);

  • ялинка (підібрати за кольором, прикріпити прищіпки попарно, прикріпити під кутом до «стовбура», створити об’ємну ялинку)


ІІІ. Маленькі помічники:

  • прикрась баночку, коробочку (закріпити прищіпку на стінках предметів, прикрасити одним кольором або різними, великими чи маленькими і т. д.);

  • посушимо білизну (закріпити клаптики матерії прищіпкою відповідного кольору);

  • побудуємо парканчик;

  • змоделюємо одяг лялькам.


ІV. Веселі фігурки (з допомогою геометричних форм):

  • Телевізор (антена);

  • Столик (ніжки);

  • Їжачок (колючки);

  • Робот (тулуб, руки, ноги);

  • Будиночок (дах) та ін..


V. Викладання картин, складання казок та веселих історій з утвореними силуетами та образами.

e:\документи натали\фото 16.03.11\фотоапарат\333.jpg

Гра "КОЛЬОРОВІ КУЛЬКИ"



Мета: Познайомити дітей із ігровим матеріалом: панно, гумові м’ячики. Закріпити знання про кольори та їх відтінки. Вправляти в узгоджені іменника з прикметником. Розвивати дрібну моторику рук. Виховувати уміння грати разом, дотримуватися інструкцій дорослого.

Комплектність: ігрове панно, гумові м’ячики із шипами.

Правила та хід гри: Перед грою педагог загадує дітям загадку - вірш:

Хоч і їсть лише повітря –
Потовстішає за мить;
Як наїсться, то без вітру
До хмаринок долетить.

Після того, як діти відгадують загадку, педагог розкладає ігрове панно, діти обстежують гумові м’ячики, знаходять доріжки за кольором. Кожна дитина прокочує гумовий м’ячик у напрямку до повітряної кульки такого ж кольору. Дитина прокочує м’ячик долонею правої руки від кінця нитки до повітряної кульки, у зворотному напрямку дитина котить його долонею лівої руки.



Варіанти гри:

І. М’ячик слід прокочувати пальчиками правої руки до повітряної кульки, у зворотному напрямку дитина котить його пальчиками лівої руки. Можна прокочувати м’яч окремо кожним пальцем. Як ускладнення, діти можуть промовляти слова вірша - загадки про кульку, або промовляти: "Я кочу зелений м’ячик до зеленої кульки".

ІІ. Панно можна використовувати для закріплення навичок узгодження іменників з прикметниками. Дитина прокочує кульку по хвилястій лінії, називаючи предмети, які бувають такого ж кольору. Спочатку педагог накладає на кульки різноманітні предмети певного кольору, потім діти по пам’яті називають предмети. Наприклад: сонечко жовте; кульбабка жовта; лимон жовтий тощо.


Гра "ДОЩИК"

Мета: Розширити знання дітей про явища природи. Закріпити поняття: "хмари", "грім", "дощ", "блискавка", "град", "гроза", "снігопад". Збагачувати та активізувати словник дітей словами, відповідно до теми "Явища природи". Вчити чітко вимовляти назву природного явища; добирати до іменників відповідні дієслова (дощ йде, грім гримить, блискавка блищить, хмари пливуть тощо). Розвивати зв’язне мовлення, навчаючи дітей складати розповіді про явища природи. Розвивати дрібну моторику рук. Виховувати спостережливість, самостійність.

Комплектність: Ігрове панно, на яке можна кріпити на ліпкій стрічці неживі об’єкти природи, 5 дерев’яних або гумових м’ячиків.

Правила та хід гри: На початку гри діти отримують м’ячики. Кожна дитина повинна прокотити м’ячик по панно до відповідного явища у природі, яке називає педагог, знизу вверх пальцями лівої руки та вернути м’ячик зверху вниз по панно пальцями правої руки.

Варіанти гри:

І. Прокочуючи м’ячик, дитина чітко промовляє назву природного явища.

ІІ. Прокочуючи м’ячик, дитина спочатку разом з педагогом, а потім самостійно промовляє вірш про дане явище.

ІІІ. Панно можна використовувати для закріплення уміння дітей добирати до іменника-назви явища відповідне дієслово. Наприклад, прокочуючи м’ячик до блискавки, промовляє: "Блискавка блищить, випромінює".

ІV. Перед грою педагог може запропонувати дітям обрати для себе будь-яке явище, яке розташовано на панно; згадати, що вони знають про це явище і, прокочуючи м’ячик, розповісти про нього.

Гра "Пішли ніжки у танок, та взули чобіток"

Мета: сприяти розвитку пізнавальної та мовленнєвої активності, продовжувати вчити оперувати поняттями «лівий - правий»;

закріплювати назви геометричних фігур та вміння використовувати їх для прикраси;

підтримувати бажання знаходити парні предмети відповідно кольорової гами;

розвивати логічне мислення, фантазію та дрібну моторику рук.

Розвивати вміння використовувати елементи народного фольклору (забавлянки, потішки, скоромовки, лічилки) під час гри.

Виховувати базові якості: спостережливість, креативність, самовладання відповідальність.


Комплектність: 3 килимки у вигляді стопи, вирізані з тканини різнокольорові силуети чобітків, геометричні фігури, різнокольорові бусинки та ниточки.

Правила та хід гри: На підлозі лежать різнокольорові килимочки у вигляді стоп. В корзинках знаходяться вирізані з тканини різнокольорові чобітки.

Варіанти гри:

І. Діти знаходять пару чобітків певного кольору, викладають їх на килимок і прикрашають геометричними фігурами.

ІІ. Діти серед набору різнокольорових чобітків відшукують пару, а потім прикрасу відповідного кольору.

ІІІ. Викласти за допомогою ниточок пару чобітків відповідного кольору.

ПОГРАЄМО РАЗОМ З ДІТЬМИ
Ігри та вправи для розвитку дрібної моторики рук дітей дошкільного віку
Щоб сприяти розвитку пальців рук і тим самим розвивати мовлення вашої дитини, можна запропонувати малюкам наступні завдання:


  1. Квасолеві ванни.

В миску чи коробку насипте квасолю або горох, киньте туди дрібні іграшки та все це перемішайте. Нехай малюк занурює руки у квасолю та витягує іграшки. Така ванна сприяє розвитку координації пальчиків.

  1. Ліплення з різних матеріалів (тісто, пластилін, глина).

Окрім очевидного творчого самовираження, дитина розвиває гнучкість і рухливість пальців.

  1. Ігри з крупами.

Нехай малюк перебирає перемішані горох і квасолю, а потім і більш дрібні крупи, пересипає їх з однієї посудини в іншу (тримаючи у пучці, за допомогою ложки), розтирає в руках, малює, викладає узори чи незвичайн предмети .

Ігри з манною крупою – на тацю насипте манку і водіть пальчиком чи паличкою, зображуючи букви. Цифри, різні малюнки.

Чарівне сито. Висипте у сито із однієї склянки рис, а з другої – манку. Все гарненько перемішайте і запропонуйте дитині розділити крупи. Поясніть, що в цьому завданні вам допоможе сито. Радійте разом з малюком досягнутому результату. Не забудьте прибрати розсипані крупи разом з малюком.

Готуємо обід. Налийте в чашку води. Приготуйте сіль, цукор, будь – який сік, борошно, горох.
Проекспериментуйте. Що станеться з матеріалом у воді – що розтане, а що ні; що зафарбує воду, а що ні. Допоможіть малюкові оволодіти дії з ложкою (пересипання, помішування). Таким чином ви можете приготувати обід чи ліки для ведмедика.


  1. Мозаїка.

При складанні різноманітних ігор-мозаїк покращується дрібна моторика рук малюка, розвиваються кмітливість і творчі здібності.

  1. Ігри та гімнастика для пальчиків.

Цим веселим заняттям присвячено багато книг. Та й народна творчість подарувала нам „сороку-ворону”, „ладки”, „козу рогату” тощо. Ігри та гімнастика для пальчиків сприяють всебічному розвитку дитини, зокрема її мовлення.

  1. Шнурівки.

Вони чудово розвивають дрібну моторику рук, до того ж завдяки їм малюк чудово оволодіває практичною навичкою шнурування взуття. Найпростішу шнурівку можна зробити власноруч. Візьміть картон, виріжте з нього знайомий для дитини об’єкт (яблуко, їжачка тощо) та зробіть по контуру дірки за допомогою дірокола. В ці дірки малюк має просовувати шнурочки. Також можна „пришнурувати” один об’єкт до іншого (їжачок несе яблуко тощо).


  1. Ігри з ґудзиками та намистинками, бісером.

Нанизування на нитку намистинок чи бісеру, застібання ґудзиків, перебирання пальцями намиста – прості й корисні вправи для розвитку дрібної моторики рук.
Можна нашити на одну тканину ґудзики різних розмірів, а на іншу – різні петельки. Дитина, застібаючи ґудзики, тренуватиме пальчики, одночасно засвоюючи поняття „великий – маленький”.

Намистинки та бісер перемішайте. Нехай малюк розкладе їх за кольором, розміром, формою в різні коробочки. Запропонуйте брати намистинки двома пальчиками. Знайдіть час разом з дитиною нанизати намистинки і зробити красиві буси для бабусі.




  1. Ігри з застібками(кнопки, шнурки, блискітки, липучки, крючки).

На цупку тканину нашийте кнопки, блискітку та інші матеріали і потренуйтесь в їх використанні: зігрійте мишку в рукавичці,

надіньте на ведмедика желет, а на мавпочку спідничку і т.д.




  1. Пазли.

Яскраві картинки розвивають увагу, кмітливість, зір і дрібну моторику рук.


  1. Катання долонькою олівців, кульок, пластмасових пляшок,

горішків, огірків та ін.. по столу чи іншій поверхні.

Таке заняття масажує долоні та покращує координацію рухів кисті.



  1. Ігри з прищіпками.

Розвивають дрібну моторику, просторову уяву, сприяють розвитку інтелекту і мислення, а також становленню мови.
Покажіть дитині як правильно їх брати, «відкрити», «одягнути». Розкажіть дитині, що прищіпки – це маленькі рибки. Вони плавали в морі і зголодніли. Покажіть як вони відкривають ротики – відкрийте прищіпки, нехай дитина спробує нагодувати їх.
Прикріпіть прищіпку до любого плоского предмету (картонки, тарілки, лінійки) і запропонуйте дитині зробити те ж саме.

З часом завдання можна ускладнювати – прикріпити прищіпки до натягнутого шнура, повісити випрану іграшкову білизну , тощо.

Щоб ігри були цікавими – зробіть картонні заготовки (силуети сонечка, ялинки, квіточки, хмаринки). Дитині буде набагато цікавіше прищіпувати до квіточки пелюстки, а до хмаринки – краплі дощу.

Можна прикрасити різні баночки, коробочки, закріплюючи прищіпки на їх стінках. Коли малюк закріпить прищіпки, запропонуйте йому зняти їх і вкинути всередину банки чи коробки.

Візьміть різнокольорові прищіпки і прикріпіть їх в різних місцях кімнати. Скажіть дитині, що до вас прилетіли жучки, але вони вирішили пограти з малюком у схованки. Відшукайте їх і складіть в коробку.


  1. Намотування ниток на катушку, клубок.




  1. Ігри з кришечками.

Дайте дитині декілька різних за формою і розміром баночок, пляшечок. Поряд покладіть кришечки. Нехай малюк спробує підібрати кришечку до баночки (пляшки). Дитина тренуватиме пальчики, розвиватиме мислення і окомір.

Пам’ятка для батьків:
І. Щоденно масажуйте кисті рук дитини м’якими рухами та розминайте кожен пальчик, долоньку, зовнішній бік кисті, а також передпліччя. Це дуже корисні вправи, що чудово активізують мовні центри мозку. Крім того, такий масаж здійснює позитивний вплив на імунітет, на загальний розвиток і контакт між мамою та дитиною.

ІІ. Використовуйте підручні матеріали та іграшки, які ваш малюк знайде в своїй оселі і проявить до них цікавість.

ІІІ. Робота з розвитку дрібної моторики повинна проводитись регулярно.
ІV. Вдосконалюйте навички самообслуговування: застібання та розстібання ґудзиків, зав’язування шнурків.
V. Пропонуйте дитині вправи та супроводжуючі тексти доступні її віку.
VI. Упроваджуйте ігри на розвиток дрібної моторики рук у повсякдення: йдучи з малюком за руку, трохи масажуйте долоньку, на прогулянці дозвольте потерти пісок та зібрати у відерце дрібні камінчики,

готуєте з тіста – дайте малюкові шматочок, нехай помне його.


VII. Багато розмовляйте з малюком, обговорюйте все, що відбувається довкола. Зовсім скоро він стане повноцінним учасником діалогу.

VIIІ. Батьки, які приділяють певну увагу вправам, іграм, різноманітним завданням на розвиток дрібної моторики та координації рухів руки вирішують одночасно декілька проблем: по-перше, впливають на загальний інтелектуальний розвиток дитини, по-друге, покращують розвиток мовлення малюка, по-третє, готують його до оволодіння навичок письма.

Веселих і корисних ігор вашій дитині

та її маленьким пальчикам!





База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка