Пам’ятай свої права дитино!



Скачати 108.5 Kb.
Дата конвертації06.03.2016
Розмір108.5 Kb.
Виховний захід "Пам’ятай свої права дитино!"



година правової абетки

Година ознайомлення учнів з їх правами і обов'язками.

МЕТА: Ознайомити учнів із елементами правової культури:

правами, які записані у Конвенції ООН про права дитини, розвивати в учнів усвідомлення того, що вони мають права і права їх захищені державою, виховувати правову культуру учнів.

ОБЛАДНАННЯ: написи прав дитини, які кріпляться на дошку, на малюнок фігури дитини, написи термінів, права у малюнках.

ВЕДУЧИЙ.

Дорогі діти! У вашому житті настала найпрекрасніша, безтурботна пора дитинства.

Багато хто із нас, дорослих, хотів би стати дитиною, повернутися у той чарівний світ дитячих мрій. Адже про вас турбуються ваші батьки, одягають вас і годують, забезпечують всім необхідним. Хороші умови для навчання вам створюють вчителі, про вас дбають працівники їдальні, а коли ви захворіли, про вас турбуються медичні працівники.

Всім зрозуміло, що діти – це наше майбутнє, і держава намагається забезпечити дітям хороші умови для життя і розвитку. Життя інколи подає нам такі уроки, що ми волею – неволею починаємо відстоювати свої права, без яких ми – ніхто. Тому важливо знати сьогодні кожному хоча б ази правової абетки для захисту своїх прав.

За висновками всеукраїнського соціального опитування, 8% підлітків не знає жодного із прав, декларованих Конвенцією про права дитини.

ВЕДУЧА.


Дитина – найцінніший скарб. Пройде не одне тисячоліття, поки людство зрозуміє цю істину і прийме закони, які оберігатимуть дитину – найбільше наше багатство.

Права дитини – це певні можливості, які треба дітям для того, щоб жити і дорослішати. Діти мають особливе право на піклування та допомогу з боку держави. Але, на жаль, життя, здоров`я, навчання, щастя дітей усього світу недостатньо захищені.

ВЕДУЧИЙ.

Сьогодні 250 млн. дітей живе за рахунок важкої праці, жебрацтва, пограбувань, 30 млн. дітей у світі не можуть навчатися. Кожен рік від хвороб помирає 5 млн. дітей. Поширюється торгівля дітьми.

Використовують дітей, від яких відмовилися батьки, для пересадки органів. В Україні три чверті дітей з хронічними хворобами, з`явився новий тип дітей – діти вулиці.

Найваливіший міжнародно – правовий акт у цій галузі – це Конвенція про права дитини, схвалена на 44-й сесії Генеральної Асамблеї ООН 20 листопада 1989 року.

Головним завданням Конвенції є забезпечення дітей особливим піклуванням та допомогою. Конвенція визнає, що людині для повного та гармонійного розвитку необхідно зростати в сімейному оточенні, в атмосфері щастя, любові, розуміння. Дитина має бути повністю підготовлена до самостійного життя в суспільстві та вихована в дусі ідеалів, проголошених у статусі ООН, і, особливо, в мирі, гідності, терпимості, свободі, рівності.

ВЕДУЧИЙ.


Сьогодні ми ознайомимося із основними правами дитини, які проголошує Конвенція ООН.

(Входять діти із малюнком прав дитини згідно Конвенції, вішають написи на малюнок дитини, у руках якої напис: «Я маю право»).

1. Невід`ємне право дитини на життя.

 

ВЕДУЧА.



Життя кожної дитини є найціннішим не тільки для батьків. Кожна країна має забезпечувати гідне життя та здоровий розвиток дітей – своїх маленьких громадян. Ніхто не може бути свавільно позбавлений життя.

НІМИЙ КРИК ( виконує учениця)

Мамо, ти чуєш, мамо,

Я вже живу віднині.

Мамо, вже б`ється серце

В мене, у новій людині.

Чуєш, як кров пульсує

В такт із твоєю, мамо.

Разом із твоїм серцем.

Моє стукотить так само.

Мамо, я жити хочу,

Рвуся до сонця, світла,

Чую, як сходить жито,

Чую, - земля розквітла.

Мамо, ти чуєш, мамо,

Я хочу на тебе дивитись,

Я так поспішаю, мамо,

До тебе на світ з`явитись.

Я хочу дивитись в очі,

Я хочу тебе любити,

Невже я багато хочу,

Мамо, я хочу жити.

Я хочу в життя прийти

І раптом... та що це, мамо?

Мамо!.. Невже це ти?

За що ти вбиваєш, мамо?

Мамо!

Та зачекай...



В мене ж ще сил нема.

Мамо, пусти у рай,

Мамо, матусю, ма...

Здригнеться земля уся,

І камінь застогне з муки,

Будь проклятий той, в кого

У крові дитячій руки.

І злине в небесну даль,

І сонцю не дасть світити,

Оте стоголосе «ма»!

Якому не дали жити.

Який жорстокий став цей світ

Душа здригається від жаху,

Десь там загинула дитина,

А там, убила рідна мати ще ненароджене життя.

"Не вбивай," - глаголить заповідь свята,

І це ми всі повинні знати,

Із волі Божої прийшло у світ дитя,

Й ніхто не має права життя це обірвати.

2. Всі діти мають право на любов і піклування.

ВЕДУЧИЙ.

Дитина має право на піклування батьків, родичів, громади та держави.

Інтереси дітей є першочерговими.

Сієм дитині в серденьку ласку,

Мудрість і розум, віру у казку,

Мамину ніжність, татову силу,

Щоб була добра, щедра і мила.

Тебе любить – голубить матуся,

Тебе пестить і ніжить бабуся,

Любить – береже татусь,

Мудрості навча дідусь.

Всі дитятко люблять – плекають,

Щастям, любов'ю оберігають.

3. Всі діти мають право на повноцінне харчування.

 

ВЕДУЧА.


Кожна дитина має право на рівень життя, необхідний для її фізичного, розумового, духовного розвитку. Батьки несуть відповідальність за забезпечення необхідного рівня життя дитини. Пам`ятай, від твого ставлення до здоров`я залежиш не тільки ти сам, а твоя позиція впливає на друзів, батьків та твоїх майбутніх дітей.

Та, щоб був ти все здоровим,

Ніколи не забувай,

ж побільше вітамінів,

На природі побувай.

Зроби ранком ти зарядку,

Спати вчасно ти лягай.

Слухай матінку і тата,

Все це, чуєш? – Пам`ятай!!!

Пісня із виконанням вправ «Ми школярики - соколи».

Всі ми любимо зарядку,

1-2-3;


І виходим по порядку,

1-2-3;


У здоров`Ї будем жити,

З фізкультурою дружити,

1-2; 1-2-3;

Вітаміни всі ми любим,

1-2-3;

Вони сили додають нам,



1-2-3;

Гарно будем харчуватись

І швиденько підростати

1-2; 1-2-3.

РОЗІГРУВАННЯ СЦЕНОК ЗАЗДЕЛЕГІДЬ ПІДГОТОВЛЕНИХ УЧНЯМИ.

« ВІДПОЧИНОК У СУБОТУ»

. МАМА: І куди це ти, доню, збираєшся?

ДОНЬКА: На дискотеку, до школи.

МАМА: А уроки уже зробила?

ДОНЬКА: Які уроки, мамо? Завтра ж субота. І, крім того, я маю право на відпочинок.

ВЕДУЧИЙ.

Ст.31 частина 1 говорить, що усі діти мають право на відпочинок.

5. Усі діти мають право на освіту.

 

ВЕДУЧА.



Дитина має право на безкоштовну освіту. Держава зобов`язана забезпечити доступність вищої освіти для всіх на підставі здібностей.

Учися, дитино, Бог буде з тобою,

З любов'ю тебе шануватиме світ.

І житимеш вічно, не згине твій слід.

ПІСНЯ «НУ, НАВІЩО ЦІ УРОКИ»

Ви не бійтеся, діти.

Я старенька бабуся,

І лихого я вам не зроблю.

Я люб'язна й ласкава,

Уладнаю всі справи,

Бо гарнеьких дітей я люблю.

Приспів


Ну, навіщо ці уроки!

Їх так довго й нудно вчить!

Та у вас вже від навчання голова болить!

Та покиньте ви читати

І не треба писати,

Приберіть ці огидні книжки!

Краще йдіть гуляйте,

Там стрибають дівчата,

З ними можете гратися й ви.

,5. Усі діти мають право на освіту.

6. Усі діти мають право на ім`я.

 

ВЕДУЧИЙ.



В перші дні твого життя батьки подарували тобі ім'я. Від тебе, твоїх вчинків, від твоїх справ залежить, яким буде твоє ім'я: гучним чи десь непомітно розтане у розмаїтті інших імен.

Виконання вірша учнем.

Що в імені моїм,

Що в імені твоїм,

Про це сьогодні всім,

Як хочеш розповім.

Ім'я усім нам раз

Дається у житті,

Носи його ти так,

Щоб пам'ятали всі.

Бо цінність є тоді

Лиш імені твого,

Коли ти за життя

Прославить встиг його.

7.   Учень: дитина має право на приватне життя.

 Сценка « Особитсе життя»

Привіт, мамочко, я так зголодніла. Що у нас є їсти?

Ходімо на кухню. Слухай, а я не знала, що ти зустрічаєшся з Ігорем.

А ти як догадалася? Невже ти прочитала мого листа?

Так, а що тут такого?

Ти ж не мала на це права.

Я твоя мати. І я маю право знати все про особисте твоє життя.

Ні. Моїх листів ти не маєш права читати.

Я не маю права читати? Ану мерщій в свою кімнату.

8. Всі діти мають право на медичну допомогу.

ВЕДУЧА.


Жодна дитина не може бути позбавлена доступу до ефективної охорони здоров'я.

І всі ви, діти, маєте право на медичну допомогу за найвищими стандартами, які реально може забезпечити держава.



Вірш декламує учень.

Сонечко лагідно світить,

Вітер з хмаринками грає.

Веснонька землю голубить.

В квіти і трави вдягає.

 Мамо, як добре в цім світі.

 Мамо, я жити бажаю.

 Порятуй від смерті, рідна.

 Вилікуй мене, благаю.

Мамо, чому хворію?

Чом ти плачеш ночами?

Мамо, невже не зумію

батька обняти руками?

Чом на очах твоїх сльози?

Чом не всміхнешся ніколи?

Коли я піду до школи?

Ненько, чого ти ридаєш?

Мамо, невже помираю?

Як помогти, ти не знаєш,

Мамо, не хочу до раю.

Хочу я з вами бути,

Жити я маю право,

Врятуйте мене, люди,

Я прошу усіх вас, благаю.



(Сценка «У лікаря»)

У ЛІКАРЯ.

Учень. Ой, лікарю, у мене температура, а всередині коле, зовні пече, серце в п'ятах, голова важка, як гиря.

Лікар. Сідайте, хворий. Та не на стіл, а на стілець. Так, відкрийте рот , закрийте очі, витягніть руки вперед.

Учень (підказує). Лікарю, а чого ви б`єтесь. Я до вас лікуватись прийшов, а ви мене калічите. У мене й так у вусі стріляє, у спині коле.

Лікар. Заспокійтесь, хворий. Скажіть краще, в якому класі вчитеся?

Учень. В четвертому.

Лікар. Які сьогодні уроки?

Учень. Ну, як звичайно: читання, математика, українська мова. Ось сьогодні контрольна робота з мови.

Лікар. Все ясно. У вас дуже небезпечна хвороба: Ісламанто Ганреноза симптом.

Учень. Що – що? Говоріть зрозуміло.

Лікар. Хвороба називається запалення хитрощів. Треба зробити укол.

Учень. Що? Який ще укол. Не хочу уколів. Я краще піду на контрольну роботу. (Тікає).

Лікар. Ну, ось, втік , а ще казав: «Не хочу вчитися, а хочу лікуватися».

ВЕДУЧИЙ.

Конвенція ООН про права людини має 54 статті, написані вони 6 мовами. ООН має комітет з прав дитини, кожна держава йому звітує про заходи, які вжито згідно з Конвенцією. Він же досліджує, як у країнах дотримуються права.

ВЕДУЧА.

Існує багато інших прав, які ти маєш знати й реалізувати щодня. Але пам'ятай: твоє право не повинно порушувати права інших. Від народження ти маєш певні права, які гарантовані і захищаються державою.



Отже, які основні права зафіксовані в Конвенції ООН про права дитини?

ВЕДУЧИЙ.


На життя, на любов і піклування, на достатнє харчування, на охорону здоров'я,

На свободу думки, совісті і релігії, на відпочинок і дозвілля, на освіту.

ВЕДУЧА.

Великий педагог В.О. Сухомлинський казав: « Сьогодні – діти, завтра – народ!»



Звичайно, діти – майбутнє нащої країни, і від вашого розвтку, знань, вмінь залежатиме, якою буде наша Україна.

 «Діти – живі квіти землі»,- писав Горький. І як кожній квітці потрібні певні погодні умови для повного розвитку, так і дітям потрібно створити необхідні умови для їх нормального життя. Тож не втомлюймось жити, цінуймо кожну мить.



Вірш виконує учениця.

Не втомлюймось жити –

Життя таке прекрасне.

І кожному лиш раз воно дано.

Біжить струмком,

Летиь щоденно птахом,

Міняється, мов кадри у кіно.

Ми право маєм дихати повітрям,

Спостерігати за хвостом комет,

І милуватись піснею веселки,

І зустрічати з вирію лелек.

Ми маєм право працювати досхочу,

Виконувати справу до душі.

Тому завжди пишатись буду,

Що маю право жить на цій землі.

ВЕДУЧИЙ.


Дитина – це вічна музика, і слухати її потрібно вміти.

ВЕДУЧА.


Дитинство – найважливіший період у житті людини, і тому неохідно створити дітям найкращі умови життя для всебічного розвику.

Нам разом гарно жити,

Бо кожен з вас несе для нас,

Найкраще, що є в людині,

На радість нам, батькам, гостям і

Нашій Батьківщині.

І пам`ятатимуть наші серця про ваші

Турботи, відданість, ласку.

І стане схожим наше життя

На добру, мудру і щасливу казку.

(Виходять діти з різнокольоровими кульками)

ПІСНЯ « ХАЙ ЗАВЖДИ БУДЕ СОНЦЕ»





База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка