Памятка для кожного учня; листок з початками речень для гри «Продовж речення»; листки для роботи в парах; листочки з словами для складання розповіді, читанка 2 клас, ІІ частина



Скачати 54.93 Kb.
Дата конвертації19.02.2016
Розмір54.93 Kb.
Совість – це у людині головне. В. Сухомлинський «Горбатенька дівчинка»

Урок читання 2 клас

Урок – роздум

Тема. Совість – це у людині головне.

Матеріал до уроку. В. Сухомлинський «Горбатенька дівчинка».

Мета. Ознайомити дітей із твором В. Сухомлинського «Горбатенька дівчинка».

Вчити давати характеристику головним дійовим особам, аналізувати та оцінювати їх поведінку і вчинки, робити висновки щодо прочитаного. Розвивати виразне читання, зв’язне мовлення, вміння висловити свою думку, цінувати думки товаришів. Виховувати доброту і чуйність, викликати бажання наслідувати добрі справи однолітків.

Обладнання: портрет В. Сухомлинського, таблиці для розчитування (в папках для кожної дитини),тлумачний словник, памятка для кожного учня; листок з початками речень для гри «Продовж речення» ; листки для роботи в парах; листочки з словами для складання розповіді, читанка 2 клас, ІІ частина.



Хід уроку

І. Організація класу

Всі прочули ви дзвінок

На улюблений урок.

Кожен з вас приготувався,

На перерві постарався.

Зараз сядуть асі дівчатка

А за ними і хлоп’ятка.

Ласкавинки посилаймо.

Працювати починаймо!

ІІ. Мовна розминка

1. Дихальні вправи

- Щоб ротик і язичок були на уроці слухняними, виконаємо зараз такі дихальні вправи:

- 1,2,3 – вдихаємо повітря, 4 – видихаємо.

- 1,2,3 – вдихаємо повітря, 4 – видихаємо, ніби гасимо свічку.

- 1,2,3 – вдихаємо повітря, 4 – видихаємо, показуємо, як із кульки виходить повітря.



2. Розчитування

Вправи на розширення кута зору.

- У вас на столі є папки . У них є складова таблиця.

- Зосередьте свій погляд на лінії. Намагайтеся побачити букви, які записані зліва і справа. Прочитаймо їх.

Ц Е УЧ НІ

Щ О КО ЛИ

Н І ВО НА

Ї Й ВІ ЧІ

3. Промовляння скоромовки

РАК ТАТУСЬ ПРИНІС З КРАМНИЦІ

РАЧЕНЯТАМ РАХІВНИЦІ.



ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів

1. Перевірка домашнього завдання

- З яким твором ви познайомилися на минулому уроці?

- Хто є головними героями?

- Ви уважно дома читали оповідання?

- Пропоную вам пограти в гру «Доведи що…». Ви повинні вибрати в тексті і прочитати те місце, що доводить:

Що дія оповідання відбувається на весні.

Що Петрик не допомагав бабусі.

Що Петрика вразило , як пташка будувала своє гніздо.

Що Петрик зрозумів, що треба працювати , а не лінуватись.

2. Бесіда

- Хто є автором оповідання «По волосинці?»

- Сьогодні ми з вами продовжимо знайомство із творами В. Сухомлинського. Згадайте може ви щось знаєте про цю людину?

(Вивішую портрет)

- Василь Сухомлинський народився 1918 році, 15серпня в с. Васильків ці на Полтавщині, у селянській сім’ї. Крім Василя у сім’ї було ще троє дітей. Батьки ніколи не сварилися між собою і не карали своїх дітей. Може тому всі обрали професію вчителя. В. Сухомлинський – найвідоміший педагог і письменник. Він працював у школі 35 років. В.Сухомлинський – заслужений вчитель України.

Василь Олександрович дуже любив дітей і написав для них багато цікавих оповідань , казок. Його твори вчать вас бути добрими, чуйними, працьовитими, щоб любили батьків, а також свою прекрасну Батьківщину.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

1. Повідомлення теми уроку

- Тож давайте познайомимося ще із одним твором В. Сухомлинського «Горбатенька дівчинка». Через оповідання автор хоче сказати вам, що совість – це головне у людини. А ми в свою чергу, прочитавши дане оповідання , зможемо заперечити, або погодитись із автором.

- Діти , а що таке совість? Може хтось з вас зможе пояснити?

- Де ми можемо дізнатися, яке лексичне значення має слово «совість»?

- Правильно. В українській мові є словник, у якому можна дізнатися про лексичні значення любого слова. Такий словник називається тлумачний.( Вчитель показує словник)

- Ось зараз знайдемо слово «совість» і прочитаємо його лексичне значення. ( Тлумачний словник. – Харків: 2007, ст. 5510

Совість – це усвідомлення і відчуття моральної відповідальності за свою поведінку та вчинки.

- У вас дане визначення написане на пам’ятці.



2. Гра «Незакінчене речення»

- Погляньте на дошку. Прочитайте ще раз назву оповідання.

- Як ви думаєте, про що, або про кого розповідається у оповіданні, знаючи тільки його назву?

- Прошу давати відповідь на запитання, продовжуючи речення за даними початками: «Я думаю…», «На мою думку…»(вчитель вивішує на дошці листок, на якому записано: «Я думаю…», «На мою думку…»)(Діти висловлюють своє припущення)

- А якщо я вам запропоную декілька слів, чи буде вам легше висловити свої припущення щодо змісту оповідання?

- У вас на столі є листочок . Давайте прочитайте записані там слова.



Клас, учні, незнайомка, цікавість, всміхалися, Оля, приїхала, парта, учитель.

Діти складають свої розповіді.

- Яка у вас вийшла чудова розповідь. А зараз ви маєте змогу переконатися, чи правильно ви зрозуміли зміст твору за його назвою.

ІV. Формування контрольно - оцінювальних дій

1.Читання оповідання вчителем із передбаченням, зупинками

Горбатенька дівчинка

Клас розв’язував задачу. Учні схилилися над зошитами. Коли це у двері хтось тихо постукав.

Відчини двері й подивись, хто там стукає, - мовив учитель.

Чорноокий хлопчик, що сидів за першою партою, живенько відчинив двері. До класу зайшов директор школи з маленькою дівчинкою. Тридцять п’ять пар очей впилися у незнайому дівчинку.

Вона була горбата.

І зупинка

- Кого привів у клас директор?

- Чому всі діти звернули увагу на дівчинку?

- Що б ви зробили у такому випадку?

- Як ви думаєте, що трапилося дальше?

Учитель затамував подих і повернувся до класу. Він подивився у вічі пустотливих школярів і мовчки благав: хай не побачить дівчинка у ваших очах ні подиву, ні насмішки.

У їхніх очах була тільки цікавість. Вони дивились на дівчинку й лагідно всміхалися.

ІІ зупинка

- Чого боявся вчитель?

- Як сприйняли діти дівчинку?

- Як би ви поступили в такому випадку?

- Як ви думаєте, що трапилося дальше?

Учитель полегшено перевів дух

- Цю дівчинку звуть Оля, - сказав директор. – вона приїхала до нас далеку, хто поступиться їй місцем на першій парті? Бачите, яка вона маленька?

Усі шість хлопчиків і дівчаток, що виділи за першими партами, піднесли руки:

- Я…

Учитель тепер спокійний: клас витримав іспит.



- Який іспит витримав клас?

- Як ви вважаєте, чи правильно поступили діти?. Фізкультхвилинка

2. Читання оповідання учнями «Ланцюжком»

3. Вибіркове читання

- Прочитайте те місце твору, де розповідається, чим займалися учні в класі.

- Прочитайте те місце твору, де розповідається, як учитель дивився на своїх учнів.

- Прочитайте те місце твору, де розповідається, як учні зустріли дівчинку.

- Яка головна думка твору?

- Чи вважаєте ви, що автор сказав правильно, що совість - це в людини головне. Що хотів нам сказати автор?



4.Читання деформованих прислів’їв

Робота в парах

- Зараз ви попрацюєте в парах. Покажіть кожен свою пару. Пригадайте правила роботи в парі.

У вас на парті є листочок рожевого кольору. Пропоную вам прочитати деформовані прислів’я.

дяЛюність родожча аз все.

еН сясмій з ихал людськоог, щоб обіт не лобу такого.

- Людяність дорожча за все.



Не смійся з лиха людського, щоб тобі не було такого.

- Як ви розумієте дані прислів’я .



V. Підсумок уроку

Гра « Мікрофон»

- Що сподобалося вам на уроці?

- Що цікавого ви дізналися на уроці?

- Кому ви запропонуєте прочитати пам’ятку із прислів’ями?



Ви ще маленькі. У вас усе життя попереду. В народі кажуть: «Життя прожити - не поле перейти», тому у вас буде безліч життєвих ситуацій, з яких потрібно знайти достойний вихід. Мені б хотілося, щоб ви пам’ятали прислів’я з пам’ятки, дали їх прочитати рідним і знайомим.

Совість – це усвідомлення і відчуття моральної відповідальності за свою поведінку

(Тлумачний словник. – Х.: 2007, ст. 551)

Совість – це головне у людини.

В. Сухомлинський

Людяність дорожча за все.

Не смійся з лиха людського, щоб тобі не було такого.

Совість – це у людині головне.

В. Сухомлинський «Горбатенька дівчинка»

Урок читання 2 клас

Урок – роздум

Вчитель початкових класів

Параскун Ніна Олександрівна

2012


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка