Пам'ятка «ознаки ураження електричним струмом»



Скачати 243.83 Kb.
Дата конвертації20.02.2016
Розмір243.83 Kb.
ПАМ'ЯТКА «ОЗНАКИ УРАЖЕННЯ ЕЛЕКТРИЧНИМ СТРУМОМ»

- Постраждалий лежить, ухопившись за розетку, електропристрій чи металевий предмет, який вставлений в електророзетку або електроприлад.

- Відчувається запах горілого, плавленої пластмаси.

- На шкірі ураженого можна побачити почервоніння, набряки, опіки, обвуглення.

- Людина лежить без свідомості, обличчя бліде.

- Можливі зупинка дихання, слабке чи відсутнє серцебиття.


ПАМ'ЯТКА «ЯК УНИКНУТИ УРАЖЕННЯ ЕЛЕКТРИЧНИМ СТРУМОМ»

- Уважно поглянь навколо: чи ніде не димить, не чути неприємного запаху, що виникає при горінні, тлінні, плавленні.

- Якщо з якогось електроприладу чується тріскотіння, йде дим чи пробиваються язики полум'я — не поспішай смикати за шнур, що включений у розетку. Тебе може вдарити струмом! Клич дорослих.

- Треба відключити струм в усьому приміщенні. Коли рубильника не дістатись, дорослий повинен витягти шнур палаючого електроприладу з розетки за допомогою сухої палиці, гумової рукавиці тощо.

- Відключивши струм, палаючий електроприлад накривають мокрою цупкою тканиною, яка не пропускає повітря. Для гасіння вогню можна використати пісок.

- У жодному разі не лий воду, якщо електричний струм не вимкнуто! Вода — добрий провідник електрики. Ти можеш постраждати!


ПАМ'ЯТКА «ПЕРША ДОПОМОГА УРАЖЕНОМУ ЕЛЕКТРИЧНИМ СТРУМОМ»

- Викликай швидку допомогу, клич дорослих.

- Увага! Не можна торкатися потерпілого, доки не буде ізольоване джерело струму, тобто доки не відключать електрику. Це повинні зробити дорослі за допомогою гумових рукавиць, сухої палиці, складеної в рулон газети, взуття на гумовій підошві або рубильника, що вимкне струм в усій будівлі.

- Якщо постраждалого відкинуто від джерела струму далі ніж на 20 метрів — йому можна надавати першу допомогу, не чекаючи відключення.

- Якщо постраждалий лежить без свідомості, до приїзду лікаря роблять штучне дихання.

- На рану накладають пов'язку, можна змочити її темним розчином мар­

ганцівки.
Необхідно знати!

- При враженні струмом великої напруги майже завжди настає смерть.

- Якщо ж постраждалий виживає, глибокі опіки залишаються на все життя.

- Навіть незначне ураження струмом може спричинити захворювання серця, нервової системи. Тому без лікаря не обійтися.

- Запам'ятай! Ніколи не торкайся ураженого струмом. Відомий випадок,

коли хлопчик загинув лише від того, що доторкнувся до братика смертельно ураже­ного струмом високої напруги.

ПОРАДИ ЩОДО БЕЗПЕКИ

- Щоб відвести від постраждалого провід:

відключи електрику в квартирі;

стань на гумовий килимок, книгу чи будь-який сухий дерев'яний пред мет;

сухим дерев'яним або пластмасовим предметом відведи провід від пост раждалого.

- Часто при ураженні струмом, коли потерпілий доторкнувся до неізольо- ваного проводу, він не може розтулити пальці, зведені судомою. Якщо лю дина знаходиться у свідомості, треба крикнути: «Падай!». При падінні руки розімкнуться самі собою, і дія струму припиниться.

Не зайве нагадати:

не вмикай незнайомі електроприлади сам, без дорослих. Дроти, по яких іде струм, ізольовані, але ізоляція може зіпсуватися — вивільнена електрика наробить тобі лиха;

не встромлюй пальці або будь-які предмети в розетку;

користуйся лише вимикачем, який ти добре знаєш. Якщо в гостях чи на дачі помітив незнайомий тобі вимикач, запитай дорослих, як з ним поводи тися.

Тест покаже, наскільки ви готові до зустрічі з неприємностями.
Чи готові ви до екстремальних ситуацій ?

(тести)
Перед вам 6 ситуацій. Ви повинні прийняти рішення, як діяти в кожній з них.
1. Роздається дзвінок у квартиру, у вічко нічого не видно. Ваші дії?

а) Причаївшись у себе в квартирі, чекатиму, що станеться далі.

б) Відкрию двері і розберуся, в чому справа.

в) Попрошу сусідів перевірити, що робиться на східцевій клітині.


Рішення:

в) Не відкривайте двері, подзвоніть сусідам і попросіть подивитися, хто і що робить біля ваших дверей. Якщо у сусідів виникли будь-які підозри, то викликайте міліцію.


2. У кінотеатрі роздається крик про пожежу, всі кинулися до виходу. Що робитимете ви?

а) Міцно триматиму сумку і ключі - в такому сум'ятті їх легко втратити.

б) Позбавлюся від ключів і сумки, щоб не заважали руху.

в) Встану з краю натовпу - так легко пробратися до виходу.


Рішення:

б) Залиште сумки, прикраси і окуляри, ключі, ручки, шарф - ці речі в натовпі здатні заподіяти біль вам і оточуючим. Найнебезпечніше місце в натовпі, що покидає будівлю, з краю: будь-який виступ на стіні, розетка, вимикач, цвях можуть поранити людину не гірше за ніж. Пересувайтеся невеликим кроком, виставивши зігнуті руки перед грудьми і зчепивши пальці в кулак. Не нагинайтеся, що б ви не втратили — немає такої речі, яка була б дорожча за ваше життя.


3. Ви прийшли додому і помічаєте, що не замкнуті двері. Що зробите?

а) Увійду до квартири, огляну її, встановлю, які речі зникли, і повідомлю до міліції.

б) Увійду до квартири і зателефоную в міліцію.

в) Пройду повз і викличу міліцію.


Рішення:

в) Не заходьте до квартири - можливо, злодій ще там. Зайдіть до сусідів, зателефонуйте у міліцію, зовні заблокуйте двері в свою квартиру.


4. Здається, що хтось йде за вами по п'ятах. Ваші дії?

а) Зверну в найближчий двір і кинуся бігти.

б) Зупинюся і заговорю з цією людиною.

в) Зайду в перший ліпший магазин.


Рішення:

в) Щоб перевірити, чи дійсно вас переслідують, перейдіть кілька разів вулицю. Якщо здогадка підтвердилася, швидким кроком ідіть в найближчий магазин або туди, де можуть бути люди, і викликайте міліцію. Не біжіть - так ви можете спровокувати погоню (інстинкт хижака, наздоганяючого жертву). Повернувши в незнайомий двір або вирішивши заговорити з переслідувачем, ви самі заженете себе в пастку.



5. На автобусній зупинці ви відмітили чужу спортивну сумку. Можливо, в ній знаходиться вибуховий пристрій. Що робити?

а) Повідомлю про це по телефону «101».

б) Разом з іншими людьми, що стоять на зупинці, перевірю, що в ній знаходиться.

в) Відійду подалі від цієї сумки і діждуся автобуса.


Рішення:

а) У багатьох випадках пильність людей допомагає уникнути трагедії. Але не намагайтеся самостійно з'ясовувати, що це за предмет, і не дозволяйте робити це іншим. Про свої підозри потрібно відразу повідомити по телефону «101»: описати предмет, назвати місцезнаходження і свої дані.



6. Підлітки-хулігани часто нападають на дітей. Що порадите дитині?

а) Сміло вступати в бійку і відстоювати свої іграшки, одяг і тому подібне.

б) Поступитися вимогам і покликати дорослих.

в) Поступитися вимогам і нікому не розказувати про те, що сталося.



Рішення:

б) Поясніть дитині, що його життя набагато дорожче, ніж те, що у нього можуть відібрати, і за втрату в подібній ситуації його ніхто не лаятиме. Якщо виникла загроза грабунку, хай не чинить опору хуліганам, а відразу після пригоди звернеться за допомогою до дорослих.

Якщо помилилися хоч би раз, перечитайте ще раз наші поради і постарайтеся запам'ятати. Навчіться передбачати тауникати неприємності, при необхідності діяти рішучо і чітко, без паніки, та боротися до останнього - активно просити про допомогу і самим надавати її. При будь-якій надзвичайній ситуації телефонуєте «101»! Якщо ж всі вибрані вами відповіді правильні, поділіться своїми знаннями з іншими! Бажаємо вам не потрапляти в екстремальні ситуації, але бути готовими до них!

Тест показує, чи вмієте ви себе вести так, щоб не виникло біди.



Чи притягуєте ви небезпеку?

З яким твердженням ви згодні?



1. Про блискавку

а) Щоб уникнути удару блискавки під час грози, треба ховатися у водоймище.

б) Якщо гроза застала вас в дорозі, треба притулитися до стіни або лягти на землю.

в) Автомобіль - надійний захист від блискавки.


Правильно:

в) Важливо лише не доторкатися до металевих деталей і опустити антену, вікна і двері щільно закрити. Металева оболонка авто створює захисний екран, званий «кліткою Фарадея».


2. Про дії в натовпі

а) У натовпі зігнуті руки необхідно виставити перед грудьми, зчепивши пальці в кулак.

б) Опинившись в натовпі, треба підняти руки вгору.

в) Головне в натовпі — не загубити свої речі.


Правильно:

а) Головне, потрапивши в натовп, захистити грудну клітину. Якщо піднімете руки вгору, то опустити їх назад виявиться неможливим, а ваші незахищені ребра здавлюватимуть чужі боки і спини.


3. Про підозрілі предмети

а) Побачивши сумки, з якої стирчать дроти, треба крикнути, щоб всі покинули будівлю.

б) Якщо хтось лізе в підозрілу сумку, потрібно відійти за укриття — за стіну або стовп.

в) Побачивши підозрілий пакет, треба пересунути його в безпечне місце.


Правильно:

б) Виявивши підозрілий предмет, у жодному випадку не чіпайте його і не дозволяйте робити це іншим. Не потрібно, ґрунтуючись лише на своїх підозрах, піднімати паніку - кричати або бігти. Не виявляючи свого переляку, захопіть з собою інших людей і відійдіть в безпечне місце.



4. Про поведінку в лісі

а) Якщо ви заблукали, щоб вас швидко знайшли в лісі, треба по всій дорозі залишати які-небудь мітки.

б) Щоб в лісі визначити, де північ і південь, достатньо поглянути, з якого боку росте мох на деревах.

в) Йдучи в ліс, потрібно надівати одяг непомітних кольорів.


Правильно:

а) Яскрава обгортка від цукерки, шматок тканини на гілці - такі знаки дозволять людині не заблукати, а рятувальникам швидко вийти на ваш слід. Яскравий одяг, яки легко помітити серед дерев, полегшить пошуки.


А при визначенні сторін світу по обростанню великих каменів, мурашникам і іншим прикметам треба враховувати сукупність факторів. Ліс - дуже складна структура, щоб подібні прикмети працювали чітко!
5. Про поведінку при лісовій пожежі

а) При пожежі в лісі треба вирушати в направлені поширення вогню.

б) За вогнищем в лісі завжди повинен хтось слідкувати, хоч би дитя.

в) При пожежі в лісі треба рухатися проти вітру.


Правильно:

в) Не залишайте дітей одних біля багаття; якщо опинилися заручником лісової пожежі, визначите напрямок вітру і виходьте із зони вогню у напрямі, перпендикулярному його поширенню, проти вітру.


Якщо помилились хоча б раз, перечитайте ще раз наші поради та постарайтеся їх запам’ятати. Навчіться передбачати та уникати неприємностей, діяти рішучо та чітко, без паніки, та боротися до останнього, активно просити про допомогу й самим її надавати.
При будь-якій надзвичайній ситуацій телефонуйте«101».

Чи є у неприємностей шанси застати вас зненацька ?

Які будуть ваші дії, якщо ви опинились в екстремальній ситуації? Щоб дізнатися, наскільки ви готові до зустрічі з небезпекою, виберіть один або декілька варіантів поведінки, характерних для вас.



1. Якщо в офісі почалася пожежа…

а) Відкрию вікна, щоб вогонь задув вітер та зник дим.

б) Стану збирати важливі документи та винесу з приміщення комп’ютер – начальство це оцінить!

в) Повідомлю про пожежу до служби «101» та буду хвилюватися, що робочий день зіпсувався.

г) Перечекаю пожежу у шафі, а коли її загасять, в приклад колегам, повернуся до своїх обов’язків.
2. Дачний сезон закінчився, і ви залишаєте ваш будинок на зимівлю без нагляду…

а) Заберу з собою більш-менш цінні речі, а якщо комусь потрібні старі речі, буду тільки радий.

б) Під віконцем заховаю капкан, а у чайну заварку підсиплю проносний засіб – якщо в будинок проникне злодій, буде йому урок.

в) Ні про що не хвилююсь: моя дача обнесена найвищим тином.

г) Навіть зимою навідуюсь на дачу, де живе сторож. На нього «скинулись» усі члени нашого дачного товариства.
3. Якщо ви заблукали у лісі…

а) Сяду на пеньок, та буду чекати допомоги.

б) Стану згадувати прикмети: мох зростає з північного боку дерева, а може, з південного?

в) Піду, куди очі бачать, а може вийду на будь-яку лісну стежку.

г) Зорієнтуюсь за показаннями компаса (завжди беру з собою у ліс!).
4. Вам треба повертатися з роботи в «годину пік» в переповненому автобусі…

а) Зарання приготую гроші на білет – нічого крадію знати місце, де гроші лежать.

б) Стану біля дверей – так безпечніше.

в) Всі гроші знаходяться в потаємній кишені пальто, крадію потрібно буде напружитися, щоб їх дістати.

г) Притисну сумку з документами та грошима до себе.
5. Після прибирання у квартирі став швидко накопичуватися пил...

а) Пил залітає з вулиці, тому перекрию йому доступ - перестану відкривати вікна.

б) Придбаю очисник повітря і повішу сітку на вікна.

в) Буду частіше провітрювати квартиру і займуся розведенням кімнатних рослин.

г) Частіше протиратиму екран телевізора, а то зображення від пилу блякне.

А тепер перевірте себе!

1.в.


Якщо в офісі почалася пожежа, потрібно викликати пожежних за телефоном «101». Назвіть адресу, поверх, де стався спалах, представтеся. Оповістіть про пожежу колег і потім покиньте будівлю, що горить. Не відкривайте вікна і дверей: притік свіжого повітря лише роздує полум'я. Не намагайтеся врятувати майно, комп'ютери, папери... Життя набагато важливіше!

2. а, г.


Залишаючи дачу на зимівлю, заберіть в місто речі, котрих вам шкода позбутися. Будуючи перешкоди злодієві, знайте міру: чим вище паркан, тим більше бажання за нього зазирнути. А якщо злодюжка попадеться в капкан або іншу заготовлену вами пастку, вам загрожує кримінальна відповідальність. Крім того, з помсти, викрадач може спалити будиночок! Попросіть сусідів частіше навідуватися на вашу ділянку або найміть непитущого сторожа.

3.г.


Якщо заблукали, не панікуйте! Немає компаса - зробіть декілька спроб руху в різні боки. Рухайтеся в одному напрямі близько 15 хвилин. Не відмітили знайомих предметів - повертайтеся назад у вихідну точку. Якщо по дорозі зустрілися просіка або водоймище, не віддаляйтеся далеко від них. Спробуйте залізти на дерево — з висоти можна побачити дорогу. Не можна судити про розташування сторін горизонту по одній або двох прикметах. Ліс - дуже складна структура, щоб вони працювали чітко, тому потрібно враховувати сукупність факторів.

4. а, г.


Не варто складати багато купюр в одну кишеню або гаманець, розпихайте їх по різних місцях, і у жодному випадку, не в зовнішні кишені. Намагайтеся мати для дрібних і крупних грошей різні гаманці і не перераховуйте їх вміст публічно. Злодії вважають за краще діяти ближче до виходу: там більше народу, легко втікти, обібравши кармани або розрізавши сумку, тому, увійшовши до автобуса, притисніть сумку до себе.
5. б, в, г.

Щоб позбавитися від пилу в будинку, використовуйте сітку на вікнах і регулярно міняйте її. Придбайте очисник повітря - він не замінює звичайне прибирання в квартирі, але уловлює пил і розсіяні в повітрі мікроби. Частіше провітрюйте квартиру (особливо якщо у вас склопакети) і розводьте кімнатні рослини. Не відкривайте вікна в «години пік» і вранці, коли автомобілісти прогрівають мотори. Регулярно протирайте оргтехніку, телефони, телевізор.


Чим більше у вас збігів, тим менше шансів у неприємностей застати вас зненацька.

Який з вас грибник?

Тест покаже, чи все ви знаєте про «тихе полювання».

Перед вами 10 тверджень: визначте, яке з них справедливе, а яке - помилкове.

1. Їстівні гриби володіють приємним смаком, а поганки — неприємним.

2. Отруйний гриб можна відрізнити по запаху.

3. Великими грибами можна отруїтися.

4. Якщо опустити срібну ложку в каструлю з грибами, вона почорніє, якщо там є отруйний гриб.

5. Голівки цибулі і часнику стануть бурими, якщо в каструлю при вариві попала поганка.

6. Вживати смажені або варені гриби, які в свіжому вигляді довго зберігалися в холодильнику, небезпечно.

2. Якщо отруївся грибами, потрібно зробити зарядку або випити алкогольного напою.

3. Якщо кинути поганий гриб в молоко, воно згорнеться.

4. Бульбоподібне потовщення підстави ніжки — відмітна ознака багатьох поганок.

5. Отруйний гриб знешкодити не можна.

Відповіді:

1 - Твердження помилкове. Люди, які вижили після отруєнні блідою поганкою стверджують, що вона ніжна на смак, хрустка і зовсім не гірка. Те саме можна сказати і про червоний мухомор.

2 - Твердження помилкове. Бліда поганка і червоний мухомор пахнуть так само «безневинно», як печориці.

3 - Твердження справедливе. Великі гриби, швидше за все, вже перезрілі. «До старості» в них накопичуються продукти розпаду білкових і жирових речовин, які здатні викликати погіршення травлення і нервової системи.

4 - Твердження помилкове. Срібло чорніє під дією особливих груп амінокислот, які є практично у всіх грибах, - і їстівних, і неїстівних.

5 - Твердження помилкове. Цибуля та часник можуть змінити колір під дією особливого ферменту, який може бути присутнім як в їстівних, так і в неїстівних грибах.

6 - Твердження справедливе. Гриби потрібно обробляти того ж дня, як їх зібрали. Навіть при зберіганні в холодильнику більше двох діб в свіжих грибах швидко розмножуються шкідливі речовини, які вже не зникнуть при виварюванні і жарці.

7 - Твердження помилкове. При отруєнні грибами потрібний повний спокій. Не можна «відпаювати» людину, яка отруїлася алкоголем. Все це підсилить сердечну діяльність, що приведе до швидкого всмоктування грибних отрут.

8 - Твердження помилкове. Молоко згортається під дією ферменту пепсину і органічних кислот, які можуть зустрічатися як в їстівних, так і в отруйних грибах.

9 - Твердження справедливе. Капелюшок поганки можна запросто прийняти за сироїжку, тому не купуйте грибів без ніжок, яка видає отруйний гриб.

10 - Твердження справедливе. Якщо сумніваєтеся в грибі, не беріть його. Уникнути отруєння можна лише в тому випадку, якщо отруйний гриб залишиться в лісі!

Якщо ви помилилися хоч би раз, перечитайте ще раз наші поради і постарайтеся їх запам'ятати! Якщо ж ви правильно оцінили всі вислови, квапимося привітати - грибник з вас відмінний! Поділіться з іншими своїми знаннями про те, як зібрати правильний врожай в лісі!



Хто прийде на допомогу ?
Запишіть літери, вказані навпроти вибраних вами відповідей.

Якщо відповіді вірні, у вас повинно вийти слово.


1. Чого не можна робити при пожежі в будівлі?

а) Повідомляти колег (адже підніметься паніка!) (д)

б) Відкривати вікна (п)

в) Покидати будівлю, що горить (и)


2. Фобія - це...

а) страх перед вірогідною небезпекою, наприклад, перед натовпом розлючених футбольних фанатів (в)

б) страх, який привчив людину уникати якоїсь ситуації, наприклад, ходити до зубних лікарок (о)

в) реакція, яка заставляє зібратися, бути обачними (а)


3. Щоб вберегтися від жари, треба...

а) менше пити, щоб менше виділялося поту і в організмі зберігалася більше вологи (б)

б) надівати світлий просторий одяг з натуральних тканин (р)

в) пити пиво (ч)


4. Знайдіть вірне твердження:

а) Полум'я над газовим пальником має бути помаранчевого кольору з червоними язичками (а)

б) Поки горить газ, треба тримати кватирку закритою (р)

в) Каструлі з широким дном треба ставити на високую підставку, інакше газ згорає не повністю, виділяючи токсини (я)


5. Почувши на вулиці звуки сирени, треба...

а) бігти в бомбосховище (щ)

б) негайно подзвонити своєму начальникові або відповідальному за цивільну оборону в тій організації, де працюєте (о)

в) включити телевізор або радіо (т)


6. Щоб не розсердити собаку, що підбіг до вас, треба...

а) стояти на місці (у)

б) дивитися їй в очі (в)

в) відвернутися і спокійно піти (р)


7. Що небезпечно при ожеледі?

а) Ходити по краєчку тротуару (з)

б) Тримати руки в кишенях (н)

в) Дивитися під ноги (м)


8. Чого не потрібно робити при загальній паніці?

а) Намагатися урезонити панікерів (о)

б) Намагатися перевірити інформацію (и)

в) Відключати емоції (п)


9. Де найменш небезпечно сховатися від грози?

а) У яру (ц)

б) У автомобілі (к)

в) Під деревом (и)

Матеріал підготувала

Зав.метод. кабінетом

Міських курсів цивільної оборони м. Києва

Поваляєва В.М.

Начальник курсів

Полковник цивільного захисту Ю.Сімонов

ОБЖ – У ТРЬОХ ДЕВ’ЯТКАХ

чайнворди



О 1. Прискорене і утруднене дихання. 2. Протиотрута. 3. Спеціальна судина для зберігання вмісту при постійній температурі. 4. Дуже сильний переляк. 5. Сукупність всіх психічних, духовних властивостей людини, які виявились в його поведінці. 6. Пристосування для захисту органів дихання від пилу і шкідливих речовин. 7. Початок ранку. 8. Гострий предмет, що стирчить догори. 9. Раптове лихо, подія, яка несе за собою тяжкі наслідки.

Б 1. Снігова буря, завірюха в степу. 2. Запалення слизистої оболонки, носа, що супроводиться виділеннями і чханням. 3. Готовий харчовий продукт в сухому, пресованому вигляді. 4. Ураган великої руйнівної сили. 5. Самозаймиста суміш для займистих бомб і вогнеметів. 6. Запалення сердечного м'яза. 7. Назва смерчів. 8. Раптова втрата свідомості. 9. Посудина для варіння їжі, з якого також можна їсти.

Ж 1. Кусок ткани, туго закрученный в виде веревки. 2. Прибор для измерения температуры. 3. Повреждение в тканях тела от внешнего воздействия, поражения. 4. Обеззараживающие средства. 5. Влажная повязка на больное место. 6. Трубчатый орган в животных или растительных организмах, по которому движется жидкое вещество. 7. Старинное боевое, а теперь спортивное оружие. 8. Желатиновая, бумажная или иная легкая оболочка для некоторых лекарств. 9. Главная, самая крупная артерия, питающая кровью органы тела.

Відповідіc:\users\лилиясергеевна\desktop\9_html_me0e1c1d.jpgc:\users\лилиясергеевна\desktop\9_html_16e56361.jpgc:\users\лилиясергеевна\desktop\9_html_50d0dc18.jpg

ЩОБ У РАДОСТІ ЗРОСТАТИ, ЛИХА СЛІД НЕ ДОПУСКАТИ”

Для участі у вікторині від кожного класу виставляються команда в складі 7 – 8 учасників. Вибирається капітан команди, створюється журі з вчителів, медичного працівника, старших учнів, батьків. Розпочинати вікторину слід з розминки капітанів.

Надавати питання можна по різному: усно, зачитати його, показати плакат, кадр з відеофільму. При відповідях можна використовувати плакати та інші наочні посібники.

Кількість питань залежить від кількості учасників. Журі реєструє отримані бали за відповіді, підводить підсумки, визначає місце, яке зайняла команда у вікторині.

При визначені питань, необхідно виходити з можливості матеріального забезпечення і ступеня підготовленості учнів .Кожен учень відповідає на поставлене запитання. Якщо відповідь не повна доповнює інший учень з команди. Бали підраховуються за правильну і чітку відповідь всієї команди (5 б.)

Що потрібно зробити учневі, виходячи з дому?

вимкнути електричні прилади

зачинити вікна

перевірити, чи закриті крани газу, води

зачинити двері на замок

Що є небезпечним у вашому домі?

газова плита. Електроприлади, відкриті крани, вікна та інше

пляшки, банки з бензином, спиртом, ацетоном, кислотою, фарбами

Як викликати оперативні служби?

за телефонами 101, 102, 103, 104

звернутись за допомогою сусідів

Які рослини не можна вживати в їжу?

усі невідомі, брудні ягоди. Овочі. Фрукти

ті , які пропонують невідомі люди

Які явища природи загрозливі для людини?

блискавка, землетрус, зсув, повінь, ожеледиця, холодний вітер,

сильний сніг, крихкий та тонкий лід, невідоме водоймище, болото

Де небезпечно стояти під час грози?

під деревом

на відкритому полі чи майдані

під лінією електромереж

у воді, річці чи озері

на горищі, дахові, на дереві

біля вікон і дверей. Які відкриті

Які ушкодження може отримати учень, нехтуючи правилами безпеки?

- різні рани

переломи, вивихи кінцівок

опіки

отруєння


втрати зору, слуху, мови

Що потрібно робити, щоб не отримати ушкодження?

дотримуватись правил поведінки

не чіпати невідомі предмети та чужі речі

звертатись за порадою до старших за віком людей

Які ви знаєте стихійні лиха?

пожежі, повені, землетруси, зсуви, обвали, снігові замети

Що потрібно зробити, коли чуєте завивання сирен?

Увімкнути радіо або телевізор і прослухати повідомлення

Які засоби індивідуального захисту ви знаєте?

ватно – марлеві пов’язки

респіратор

протигаз

Що може слугувати найпростішим укриттям?

підвальні приміщення

щілини.


вікторина

(для дітей 4-5 класів).

«Багато знати – вміло діяти»

Як здійснюється оповіщення населення про небезпеку ?

«Увага всім!», завивання сирен, переривчасті гудки підприємств, транспорту.

Що потрібно взяти із собою при терміновій евакуації ?

документи, одяг, запас харчів на дві доби.

Хто в школі є начальником цивільної оборони, а хто начальником штабу ЦЗ ?

директор;

заступник директора школи.

Які споруди у сільській місцевості можна пристосовувати під ПРУ?

підвали, погреби, овочесховище, перші поверхи цегляних будівель, приватні будинки.

Яка бочка більш небезпечна – наповнена бензином або порожня з під бензину ?

більш небезпечною є порожня бочка, так як в середині неї може утворюватись вибухонебезпечна концентрація парів бензину.

Що означає «здоровий спосіб життя» ?

дотримання режиму дня;

щоденне виконання ранкової гімнастики;

відвідування уроків фізкультури;

дотримання особистої гігієни;

повноцінне харчування;

уникнення шкідливих звичок (куріння, алкоголь, наркотики).

7. Що таке особиста гігієна ?

утримання в чистоті тіло (шкіри, волосся, порожнини рота, зубів, натільної та постільної білизни, одягу, взуття, житла). Це сприяє збереженню та зміцненню здоров’я, активності життя.

8. Яку ситуацію ми називаємо надзвичайною?

коли порушуються нормальні умови життя і діяльності людини і це призводить до загибелі людей, матеріальних збитків.

9. Які види кровотечі ви знаєте?

артеріальну, венозну і капілярну.

10. Де не дозволяється пірнати у воду?

де невідоме дно та глибина;

де повалені дерева та металеві речі, обладнання;

де велика течія чи б’ють холодні джерела;

де немає зручного виходу на берег;

де стикаються дві течії.

11. Чи вмієш ти купатися? Коли не можна плавати?

занадто втомлений;

занадто далеко від друзів чи від берега;

занадто холодно;

занадто жарко.

12. Що це за правило п’яти «Не»?

не розмовляй із незнайомцями;

не сідай у машину до незнайомців;

не бери нічого у незнайомців;

не звертай з дороги від школи до дому;

не гуляй надворі після того, як стемніло.

13. Що належить до процедур загартовування?

умивання холодною водою;

ходіння босоніж;

купання у водоймах;

обтирання мокрим рушником;

контрастний душ;

обливання прохолодною водою.

14. Основні види життєдіяльності учня:

праця, навчання, гра, творчість.

вікторина

(у 6-7 класах).

«як стати супергероєм»

Вчитель: Будь хто може впоратись зі складною ситуацією і стати супергероєм, якщо буде сильним, сміливим, вправним і знатиме що робити. А тепер перевіримо, чи готові ви до зустрічі з небезпекою?

Вчитель має набір карток з номерами запитань. Він навмання витягує одну і називає номер запитання. Кожне запитання має три відповіді, з яких одна правильна. Клас поділяється на три команди, які по черзі відповідатимуть на запитання. За правильну відповідь з першої спроби команда отримає 2 бали, з другої спроби – 1 бал, з третьої – жодного. Виграє та команда, яка набере більше балів.

1. Чим не можна загасити бензин?

а) піском;

б) ковдрою;

в) водою.

2. Як перейти дорогу, якщо на зупинці стоїть автобус?

а) спереду автобуса;

б) ззаду автобуса;

в) дочекатись, коли автобус поїде.

3. Скільки можна плавати у воді?

а) не більше 40 хв;

б) не більше 20 хв;

в) не більше 1 години.

4. Що робити, якщо незнайомець дзвонить у двері й просить викликати «швидку допомогу»?

а) відчинити двері й запросити його до телефону;

б) не відчиняти дверей і викликати «швидку» самому;

в) нічого не відповідати і не робити.

5. Коли закінчиться термін реалізації продукту, дата виготовлення якого 15.08.2001 р., а термін зберігання 6 місяців ?

а) 15.01.2002 р.

б) 15.02.2002 р.

в) 15.03.2002 р.

6. Чого не можна робити, якщо неозброєний незнайомець примушує тебе сісти у машину ?

а) кусатися;

б) голосно кричати;

в) підкорятись.

7. Якою є мінімальна безпечна відстань до автомобіля, що рухається зі швидкістю 60 км/год. по третій смузі ?

а) 50 м.


б) 15 м.

в) 20 м.


8. Яке покарання порушує права людини ?

а) позбавлення солодкого;

б) позбавлення обіду;

в) заборона дивитися телевізор,

9. Скільки годин на добу треба спати у твоєму віці ?

а) 7 годин.

б) 9 годин

в) 11 годин.

10. Який спосіб кулінарної обробки дає змогу позбутися шкідливих речовин у забруднених продуктах ?

а) варіння;

б) смаження;

в) запікання.

11. Скільки аварійних виходів має бути в автобусі ?

а) 1


б) 2

в) 3


12. Яке місце в будинку найбільш безпечне під час землетрусу ?

а) пройма дверей;

б) ванна

б) наріжна кімната.

13. Яке місце в автобусі є найнебезпечнішим ?

а) середня частина;

б) передні сидіння;

в) задній майданчик.

14. Які місця є найбільш безпечними у випадку пожежі в театрі ?

а) біля сцени;

б) біля виходу;

в) на балконі;

15. Як не можна перевіряти товщину льоду ?

а) вдарити палицею;

б) вдарити ногою;

в) оцінити на око.

Вчитель після підбиття підсумків пропонує: «А тепер проведемо кілька конкурсів для перевірки ваших навичок і винахідливості». Участь беруть усі учні.

«Найточніший окомір».

Учасники виходять на вулицю і на око визначають відстань у 50, 100 і 150 метрів. Потім переміряють визначені відстані кроками. Виграє той, кому вдалося найточніше визначити задані відстані.

«Умілі руки».

Виготовлення рятувального засобу з підручних матеріалів за 10 хвилин. Для нього знадобиться: кілька десятків порожніх пластикових пляшок, шматки пінопласту і скоч. Виграє той, хто найшвидше виготовить рятувальний пояс.

3. «Захисник природи».

Виграє той, хто за 15 хвилин виготовить найцікавіший виріб з пластикової упаковки (фужер, горнятко та цукерниця з пластикової пляшки, ваза і контейнер для квітів, поплавець і годівниця для риби, сільнички, фартух з поліетиленового пакета, брелок, губка для взуття ) .

(додаток №2)

Комбінована естафета між 10-11 класами

Склад команд: сині – 10 кл. (15 чол. 10 хлопців + 5 дівчат).

жовті – 11 кл (15 чол. 10 хлопців + 5 дівчат).

Перед змаганням можливо провести вікторину по ЦО з 5-10 питань.

Кожна команда має свою форму, свій девіз, знак, нашивки і т. Ін.

О 1. Віддишка. 2. Антидот. 3. Термос. 4. Страх. 5. Характер. 6. Респіратор. 7. Світанок. 8. Тичок. 9. Катастрофа.



Б 1. Буран. 2. Насморк. 3. Концентрат. 4. Тайфун. 5. Напалм. 6. Міокардит. 7. Торнадо. 8. Обморок. 9. Котелок.

Ж 1. Жгут. 2. Термометр. 3. Рана. 4. Антисептик. 5. Компрес. 6. Сосуд. 7. Дротик. 8. Капсула. 9. Аорта.c:\users\лилиясергеевна\desktop\9_html_me0e1c1d.jpgc:\users\лилиясергеевна\desktop\9_html_me0e1c1d.jpg


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка