Павлик-душевно красивий і щедрий хлопчик. Складання плану характеристики персонажа



Скачати 38.37 Kb.
Дата конвертації07.03.2016
Розмір38.37 Kb.
Тема: Павлик—душевно красивий і щедрий хлопчик. Складання плану характеристики персонажа.

Мета: допомогти учням сформувати поняття про красу зовнішню і красу людської душі(внутрішню), осмислити роль високих моральних якостей у становленні власної особистості; розвивати навички складання плану характеристики персонажа; ведення дискусії щодо проблемних питань; виховувати здатність до співпереживання.

Обладнання: портрет С. Черкасенка, таблиця «Метод ПРЕС»

Теорія літератури: оповідання, головні та другорядні герої, характеристика персонажів.

Тип уроку: урок формування умінь і навичок.

Хід уроку Епіграф: Добре роби—добре й тобі буде (Нар. тв.).

1.ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

2.АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

А) Перевірка дом. завд

*Розкажіть про життєву долю С. Черкасенка.

* Перекажіть епізоди, які запам’ятались найбільше (2 учні)

* Огляд і обговорення ілюстрацій

3.УСТАНОВЧО-МОТИВАЦІЙНИЙ ЕТАП

Слово вчителя. В усі часи люди прагнуть осягнути людську душу, внутрішній світ, які визначають особистість кожного. Саме внутрішня сутність людини визначає наше ставлення до неї. Люди споконвіку вбачали красу душі у здатності бути щирими, чуйними, милосердними, творити добро. Зверніть увагу на епіграф, він тісно перекликається з темою уроку. Запишіть її у зошити.

4.ОЗНАЙОМЛЕННЯ З ТЕМОЮ, МЕТОЮ І ЗАВДАННЯМИ УРОКУ

У центрі нашої уваги сьогодні буде формування поняття про красу зовнішню і красу людської душі (внутрішню). Ми поговоримо про душевну красу і щедрість Павлика і подумаємо, яку роль

5.ФОРМУВАННЯ І ВДОСКОНАЛЕННЯ ВМІНЬ І НАВИЧОК

*Завдання1. Повторимо питання теорії літератури(бесіда)

-- дайте визначення поняттю «оповідання»;

--доведіть, що твір, який ми вивчаємо , є оповіданням.

--хто є головними та другорядними персонажами оповідання?

--що таке «характеристика персонажа»?

Вч. Отже, ми пригадали теоретичні питання, які потрібні вам не тільки сьогодні, але й на наступних уроках. Повернемося до теми уроку. Одна дівчинка якось висловила таку думку про людей із фізичними вадами: «Такі люди мені неприємні. У людини все повинно бути прекрасне. А коли я зустрічаю каліку, у мене псується настрій на цілий день. Таких людей треба ізолювати від інших, хай спілкуються лише між собою».

*Що б ви відповіли цій дівчинці?

Евристична бесіда:

--А як ви ставитеся до людей із фізичними вадами? Чи винні вони, що народилися або стали такими?

-- Чи можете ви навести приклади про життя людей із обмеженими можливостями, які адаптувалися (пристосувалися) в суспільстві, змогли навіть стати відомими, досягти успіхів?

(Поетеса Ганна Дущак, яка через помилку лікарів уже багато років прикута до ліжка; поет із Вінниччини Володимир Забаштанський у юності втратив зір і обидві руки, але переміг свої вади, навіть став членом Спілки письменників України; учасники Параолімпійських ігор

Висновок: ставитися до такої людини треба доброзичливо, не підкреслюючи її вад. Можливо, так, як це роблять дівчатка з оповідання, закликаючи Павлика гратись разом.

А зараз попрацюймо в парах. Розгорніть підручник на сторінці 104, завдання 1 з умовною позначкою. Прочитаймо завдання. Кожна пара працюватиме швидко і злагоджено протягом 5 хвилин.

Індивідуально: обдумати і відповісти: Як я розумію поняття « зовнішня і внутрішня краса людини»? Проілюструй це прикладами з тексту.

5. МІНІ-ДИСКУСІЯ »Чи зміг би я пробачити людині, яка заподіяла мені зло?»

Метод ПРЕС: заслухати 2 різні точки зору.

Висновок. Виходячи з попередніх суджень, можна зробити висновок, що перемога над собою—найважча. А східні мудреці говорили так: «На добро добром ответишь—молодец! Коль на зло добром ответишь—ты мудрец!

6.Обговоривши у загальному колі запитання, пропоновані у підручнику, ми підійшли до колективної роботи: складання плану характеристики Павлика.

Запишемо у зошити: Орієнтовний план

1.Хто такий Павлик.

2.Зовнішність хлопчика.

3.Внутрішні душевні якості маленького горбаня.

4.Ставлення рідних до хлопця.

5. Стосунки з дітьми.

6. Любов до природи.

7.Захоплення казками.

8. Вчинки, що свідчать про його добре серце, почуття справедливості.

9. Уміння прощати перемагає зло.

7.Підсумкове слово. Напевно, не так уже багато людей на світі, які живуть лише для блага інших. У наш час, на жаль, прийнято дбати здебільшого про власний добробут. І на запитання, чи щасливі ви у житті, людина частіше відповідає негативно, бо не розуміє, що щаслива вже тим, що здорова фізично і розумово. А між тим, поряд із нами живуть люди, які обділені можливістю пересуватися, бачити, чути, говорити, але інтересу до життя вони не втрачають, виявляють у собі приховані таланти, знаходять бажання творити, хочуть бути потрібними суспільству. Чи можемо ми їм допомогти, і як це зробити? Люди з фізичними вадами не повинні бути самотніми вигнанцями. Про них має дбати не тільки держава, а й люди, що їх оточують, тобто ми з вами.

6.РЕФЛЕКСІЯ

*а) яке з прислів’їв відповідає головній думці нашого уроку:

1. Посієш вчинок—виросте звичка.

2.Без лиха не буває добра.

3. Робиш добро—не кайся, робиш зло—зла й сподівайся

4. Від теплого слова і лід розмерзає.

5. Не підливай масла у вогонь.

6. Гостре словечко коле сердечко.

*б) кого з персонажів стосуються решта висловів?

АСОЦІАТИВНИЙ ДИКТАНТ

Записати у 1 колонку слова, що асоціюються із Павликом, у 2—із Захарком.

Щедрий, добрий, сильний,чуйний, безсердечний, грубий, мрійливий, милосердний, задерикуватий, лагідний, несправедливий, співчутливий, боягузливий.

(Учні виконують взаємоперевірку)

Вчитель. Бажаю, щоб ваші імені асоціювалися тільки із словами першої колонки.

Додаткове завдання: Доберіть 5-7 рис, властивих духовно красивій людині.

Духовно красива людина (яка?)------------------------------------------------------------------------------------------

7.ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ. Використовуючи матеріали уроку і знання з Етики, напишіть у чернетках твір-роздум «Яку людину можна назвати красивою»

8. Вмотивовані оцінки.



.


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка