Педагогічні здобутки освітян Дніпропетровщини -2011р м. Тернівка Антонова Ірина Борисівна



Скачати 456.22 Kb.
Дата конвертації05.03.2016
Розмір456.22 Kb.
Педагогічні здобутки освітян Дніпропетровщини -2011р.

м. Тернівка

Антонова Ірина Борисівна, вихователь комунального дошкільного закладу
№ 8 «Рукавичка» м. Тернівки.

«Розвиток творчого потенціалу дитини через художнє слово» / 37 с./ (збірник інтегрованих занять для дітей молодшого та середнього віку).

У роботі висвітлюються засоби виховання у дітей ціннісного ставлення до природи, свого здоров’я, розвитку мовлення, мислення та пізнавальних здібностей за допомогою художнього слова.


Бекмухамедова Віра Михайлівна та Рохліна Світлана Іванівна, вихователі комунального дошкільного закладу № 5 «Горобинка» м. Тернівки

«Країна ейдетики» /15 с./.

Запропоновані конспекти занять з елементами прийомів ейдетики дозволяють розвивати у дітей творчу уяву,увагу, мислення. Залучати всі аналізатори дитини,пробуджувати інтерес до навколишнього світу. Знадобиться у нагоді вихователям дитячих закладів та вчителям початкової школи.



«Квітка настрою» Посібник - дидактична гра. Зручний у використанні та простий у виготовленні посібник дає змогу реалізації завдань розвитку, визначених Базовою Програмою. Цікаві ігри-завдання стануть у нагоді вихователям дошкільних закладів .Опис : квітка з сьома яскравими пелюстками виготовлена із цупкої тканини. Пелюстки легко знімаються та кріпляться за допомогою ґудзиків.
Богомазова Олена Володимирівна, вихователь, комунального «дошкільного закладу №3 «Росинка» міста Тернівки.

«Розвиток пізнавальних здібностей у дітей раннього віку» /15 с./. (пальчикові ігри).

Збірник містить нові сучасні ігри для розвитку слухового сприйняття, мовлення, уяви, пам’яті, тактильних відчуттів, дрібної моторики, координації рухів. За допомогою ігор засвоюються елементарні правила поведінки в різних життєвих ситуаціях.


Букша Ірина Володимирівна, вихователь комунального дошкільного закладу № 5 « Горобинка» міста Тернівки

«Килимок звірят». Посібник – гра.

Цікавий та необхідний килимок для дітей раннього віку допоможе малятам не тільки оволодіти необхідними знаннями про світ тварин,а й в ігровій формі сприяти мовленнєвому,пізнавальному розвитку малят. Опис: безпечний килимок виготовлений з цупкої тканини до якої кріпляться на ґудзики різні за фактурою та формою фігури тварин.



Бушуєва Наталія Анатоліївна, вихователь комунального закладу «дошкільного закладу №3 «Росинка», м.Тернівки.

«Розвиток пізнавальних здібностей у дітей раннього віку» / 15 с. (конспекти занять).

В досвіді приділяється особлива увага розвиткові пізнавальних здібностей дитини через сфери життєдіяльності. Робота спрямована на формування всебічно розвиненої особистості через активізацію пізнавальної діяльності.


Власова Ольга Петрівна, вихователь комунального дошкільного закладу № 4 «Веселка» м. Тернівки.

Посібник «Організація пізнавальної діяльності дошкільників у природному довкіллі». /8 с.

Матеріал посібника допоможе поглибити знання дітей про явища та об’єкти природи, формувати суб’єктивні, морально – етичні цінності та навички практичної взаємодії з об’єктами природи.


Воробйова Ольга Володимирівна, вихователь комунального дошкільного закладу № 4 «Веселка» м. Тернівки.

«Провідні напрямки організації здоров’язберігаючої діяльності в дошкільному закладі» / 20 с.

У збірці йдеться про провідні напрямки організації здоров’язберігаючої діяльності в дошкільному навчальному закладі, надаються методичні рекомендації щодо впровадження моніторингу оздоровчої функції освіти. Розкриваються шляхи, надаються практичні рекомендації з досвіду роботи колективу дошкільного закладу щодо особливостей розвитку рухів у дошкільнят та формування у малят зацікавленості до рухової діяльності.


Єрмішкіна Тетяна Вікторівна, вихователь-методист,комунального дошкільного закладу № 5 « Горобинка» м. Тернівки

«Робота з батьками дошкільників» / 20 с.

До збірки увійшли сценарії проведення свят (Дня відчинених дверей), у яких активну участь приймали батьки. Ці форми роботи допомагають дитячому закладу залучати батьків до кола педагогічної діяльності,занурити їх у середовище педагогічного спілкування,організувати час для спільних справ та ігор з дітьми.



«Шпаргалка для методистів» / 15 с.

Запропоновані інтерактивні форми роботи з педагогами допоможуть методистам дошкільних навчальних закладів застосовувати ігрові технології для обговорення питань денного порядку педагогічної ради,залучати всіх педагогів до процесу пізнання,сприяти розвитку ділового спілкування.



«Скринька моральних коштовностей». / 15 с.

Оригінальний посібник присвячений проблемам морального виховання. Складений на основі творів В.О.Сухомлинського. Зміст гри зацікавить малят своєю яскравістю, буде сприяти вихованню у дітей почуття добра , любові Опис: скринька, в яку вміщено сім сторінок з оповіданнями В.О.Сухомлинського та опис роботи за змістом над творами.


Козаченко Олена Олександрівна , вихователь комунального дошкільного закладу № 5 « Горобинка» м. Тернівки

Посібник - гра « З електрикою не грай, про своє здоров’я дбай».

Набір містить 5 варіантів гри. Цікава гра для дітей 3-5 років в дотепній та доступній формі допоможе їм свідомо засвоїти правила поведінки з електроприладами. Посібник стане у пригоді як у роботі з дошкільниками, так і в сімейному колі. Опис : набір карток -13 примірників: казка , вірші,загадки про електроприлади.


Коновалова Наталія Валеріївна, вихователь комунального дошкільного закладу №3 «Росинка» м.Тернівки.

«Відокремлюємо кожну таємницю, зберігаймо землю і життя» / 12 с. (досвід роботи з екологічного виховання з дітьми дошкільного віку).

Досвід роботи з екологічного виховання дітей дошкільного віку спрямований на збагачення вражень, розширення та поглиблення відомостей про типові для нашого регіону фауну та флору, їхні особливості та спосіб життя. Допомагає дітям розвивати зорову і слухову увагу дитини, залучаючи її до мовленнєвої та дійової активності.


Кузьміна Ельвіра Олександрівна, вихователь комунального дошкільного закладу № 4 «Веселка» м. Тернівки.

«Розумні ручки» ( посібник-дидактична гра).

Гра стимулює розвиток усіх видів активного мовлення, розвиває дрібну моторику рук, уміння співвідносити кольори.


Лактіонова Оксана Євгенівна, психолог комунального дошкільного закладу
№ 6 «Зоряний» м. Тернівки.

Посібник «Соціалізація дошкільників в умовах днз» / 26 с.

Посібник висвітлює роботу психолога з проблеми адаптації дітей до дошкільного закладу, налагодження спілкування з однолітками. Запропоновані посібником тренінгові вправи допоможуть усвідомити причини труднощів у роботі з дітьми, розкриють способи їх подолання. Матеріали посібника стануть у нагоді практичним психологам, вихователям, батькам.
Леонтович Світлана Володимирівна, вихователь комунального дошкільного закладу № 3 «Росинка» м.Тернівки.

«Поетична райдуга» / 7 с.

В збірці підібрані авторські віршовані твори, які можуть бути використані як в індивідуальних, так і в колективних формах роботи з дітьми. Запропоновані матеріали створюють сприятливі умови для подальшого вдосконалення звуковимови та літературного мовлення дітей.


Лукаш Ірина Вікторівна, вихователь комунального дошкільного закладу № 4 «Веселка» м. Тернівки.

Посібник – дидактична гра «Морським шляхом – по країні прав».

Гра формує правову свідомість дошкільників, виховує законослухняного громадянина нашої країни, надає усвідомлення нероздільності прав і обов’язків. Розвиває мислення , сприяє знаходженню виходу із складних ситуацій.


Максюта Галина Василівна, музичний керівник комунального дошкільного закладу №3 «Росинка» м.Тернівки.

«Музична скарбничка» (на електронному носії DVD).

Тематичний збірник музичних творів, який сприяє збагаченню музичних вражень, стимулює емоційний відгук на музику. Матеріал може бути використаний музичними керівниками для індивідуальних та колективних номерів на дитячих святах та розвагах у дитячому садку. Матеріал з тем: Новий рік, весна, осінь, прощавай дитячий садок, віночок українських пісень. прогулянка у лісі.


Манякіна Ольга Петрівна, вихователь-методист комунального дошкільного закладу № 6 «Зоряний» м Тернівки.

Збірник «Ландшафтний дизайн території дитячого закладу» / 37 с.

Збірник містить практичні матеріали з планування клумб, спорудження альпійської гірки, штучної водойми, квіткових фонтанів, галявини казок. Від того, в якому стані знаходиться ділянка ДНЗ, залежить настрій дітей, організована діяльність на свіжому повітрі та розвиток природоохоронних навичок. Збірник адресований вихователям дошкільних закладів, батькам.


Маркова Наталія Вікторівна, вихователь комунального дошкільного закладу № 4 «Веселка» м.Тернівки.

Збірник матеріалу за темою «Права свої знай- обов’язки пам’ятай»/ 18 с.

Матеріал посібника допоможе поповнити і закріпити знання дітей про їх права та обов’язки, виховувати позитивне ставлення до навколишнього світу.


Мяльцина Любов Іванівна, вихователь комунального дошкільного закладу № 4 «Веселка» м. Тернівки.

Збірник матеріалу за темою «Права свої знай – обов’язки пам’ятай»/ 18 с.

Матеріал посібника допоможе поповнити і закріпити знання дітей про їх права та обов’язки , виховувати позитивне ставлення до навколишнього світу.


Овчаренко Ірина Анатоліївна, вихователь комунального дошкільного закладу № 2 «Ракета»м. Тернівки.

«Вчимося логічно мислити»/ 20 с.

Ознайомившись з матеріалами посібника, ви дізнаєтесь, як активізувати логічне мислення дитини. Тут ви знайдете багато різноманітних завдань на розвиток уваги, уяви, допитливості, вміння аналізувати і запам’ятовувати. Використання методів творчо розвиваючих винахідницьких завдань дають вихователям і дітям можливість знайти цікаві варіанти відповідей, нестандартні рішення проблем.


Овчарик Любов Борисівна, вихователь комунального дошкільного закладу № 2 «Ракета» м. Тернівки.

«Вчимося у народу» (Народознавчі основи формування громадянськості у дошкільників) / 25 с.

Посібник має народознавчу спрямованість. Тут ви знайдете конспекти занять з народознавства з елементами правового виховання та сценарії народних свят. Запропонований матеріал знайомить маленьких громадян України з національними традиціями, звичаями, оберегами, календарно – обрядовими святами та сприяє формуванню творчої особистості в контексті рідної культури, мови, обрядовості.


Оконенко Надія Михайлівна, Стрельнікова Людмила Миколаївна, Кухаренко Світлана Олександрівна, Бурмінська Марина Олександрівна, Уварова Людмила Осипівна, Радчук Тетяна Віталіївна, Суворкіна Наталля Олександрівна, Теплих Наталля Вікторівна – вихователі комунального дошкільного закладу № 3 «Зоряний» м. Тернівки.

«Матеріали для творчої діяльності» / 36 с.

Збірка допоможе спрямувати вихователів на реалізацію творчого потенціалу дошкільнят. Матеріали збірки містять дидактичні і розвивальні ігри, авторські посібники, що приносять дітям емоційну насолоду, почуття радості, зміцнюють віру у свої сили, розвивають творчість. Видання адресоване вихователям дошкільних закладів, гувернанткам, батькам, студентам педагогічних закладів.


Орищенко Юлія Василівна, Веселова Ірина Григоріна, Білослудцева Тетяна Юр’ївна, вихователі комунального дошкільного закладу № 7 «Джерельце».

«Цікава скриня бабусі Орини» / 18 с.

В цей збірник увійшли розробки занять морально – етичного виховання для дітей всіх вікових груп за сферами «Культура», «Люди» та «Я сам». Ці заняття з використанням прийомів театралізованої діяльності для розвитку творчих здібностей дітей стануть у нагоді як вихователям, так і батькам.


Порвіна Світлана Василівна, Сидорова Вікторія Дмитрівна, вихователі комунального дошкільного закладу № 2 «Ракета» м. Тернівки.

«Становлення мовленнєвої особистості»/ 15 с.

Опанування мови, слова починається з раннього дитинства. У посібнику представлені інтегровані заняття з пріоритетом мовленнєвого розвитку дітей раннього віку. Кожне заняття – гра та спілкування. В ході заняття дорослий створює ситуації активного мовленнєво – предметного спілкування.


Приходько Надія Анатоліївна, вихователь дошкільного комунального закладу № 8 «Рукавичка» м . Тернівки

«Розвиток мовлення дітей засобами художнього слова» / 37 с.

Збірник конспектів занять для дітей 2 – 6 років. В збірці підібрані твори усної народної творчості, прикмети, загадки, прислів’я, приказки та ігри, які можна використовувати для виховання інтересу до слова, варіюванні темпу, сили голосу та інтонації.


Рижова Олена Володимирівна, Цідило Наталя Григорівна, Терещенко Ганна Миколаївна, Крилова Світлана Вікторівна, Ачкасова Ірина Олександрівна, вихователі комунального дошкільного закладу № 7 «Джерельце» м. Тернівки.

«Я люблю свою країну, де є право на ім’я і на родину» / 20 с.

Збірник конспектів занять для дітей дошкільного віку з правового виховання, в яких використовуються елементи творчого розвитку винахідницьких завдань.


Резніква Оксана Віталіївна, Терещенко Ганна Миколаївна, Орищенко Юлія Василівна, вихователі комунального дошкільного закладу № 7 «Джерельце». «Посібники – навчалочки» / 15 с.

Збірник містить комплект дидактичних ігор для пізнавального та емоційного розвитку дитини.


Редька Тетяна Олексіївна, вихователь комунального дошкільного закладу № 2 «Ракета» м. Тернівки.

«Я – диво світу» / 10 с.

Посібник містить добірку занять з емоційно-соціального розвитку дошкільників. Вони побудовані на матеріалах, близьких дітям, що дає змогу вихованцям подолати емоційну замкнутість, зрозуміти себе та інших, пережити радість відкриття найкращих сторін свого Я. Відповідно до теми підібрані цікаві ігри, в які можна гратися з дітьми впродовж дня.


Сафонова Ніна Іванівна, Михайлюк Наталя Олександрівна, вихователі комунального дошкільного закладу № 7 «Джерельце» м. Тернівки.

«Народна педагогіка про виховання дітей у сім’ї» / 18 с.

Збірник матеріалів просвітницької роботи дошкільного закладу, спрямованї на розширення й поглиблення уявлень членів родини про сучасні освітні завдання засобами народної педагогіки .


Сліпець Анастасія Володимирівна, Бобошко Анастасія Григорівна, вихователі комунального дошкільного закладу №4 «Веселка» м. Тернівки.

«Маленькі кухарі», дидактична гра для дітей 3 – 4 року життя.

Гра використовується для закріплення знань дітей з розділів «Класифікація продуктів харчування», «Зв’язне мовлення». Починаючи з середньої групи, відпрацьовуються вміння дітей знаходити потрібні овочі та фрукти, колір, предмет заданої групи, а зі старшої - складати речення і знаходити перший та останній звуки у словах, орієнтуючись на малюнок .


Спіріна Євгенія Михайлівна, Каненко Лідія Йосипівна, Білослудцева Тетняна Юріївна, Ячмінь Людмила Миколаївна, вихователі комунального дошкільного закладу № 7 «Джерельце» м. Тернівки.

«Голос рідної природи серцем слухатись навчись» / 25 с.

Збірка містить заняття, дидактичні та розвивальні ігри за темою «Природа». Цей матеріал допоможе молодим спеціалістам реалізувати свій творчий потенціал.


Тищенко Маргарита Павлівна, Красильникова Тетяна Василівна, вихователі комунального дошкільного закладу № 4 «Веселка».

Збірка практичного матеріалу «Ознайомлення з навколишнім через пізнання незвичайного світу неживої природи» / 14 с.

Посібник містить перспективний план роботи на рік (молодший дошкільний вік), конспекти занять за даною темою. Матеріал допоможе сформувати у дітей знання про основні природні фактори, явища, очевидні взаємозв’язки та залежності» .


Ткачова Юлія Володимирівна, вихователь комунального дошкільного закладу № 3 «Росинка», м.Тернівки.

«Про професії ми знаєм, - всім про них розповідаєм» / 10 с.

Посібник містить матеріали для ознайомлення дітей дошкільного віку з професіями дорослих через використання ігрових технологій. Матеріал збірки допоможе у формуванні уявлення про навколишній світ, оточуючих, а також у засвоєнні правил людського життя, пов’язуючи свої знання з реальними життєвими ситуаціями.


Тутова Маргарита Геннадіївна, завідуюча комунально дошкільного закладу № 7 «Джерельце» м. Тернівки, Федянович Наталя Сергіївна, вихователь-методист комунального дошкільного закладу № 7 «Джерельце» м. Тернівки.

«Якою ви хочете бачити свою дитину?» / 16 с.

Психолого-педагогічні тренінги для батьків та вихователів, які пропонують виявити свої знання щодо прав дитини через інтелектуальні ігри з використанням художнього слова й народної мудрості.


Трещьова Людмила Віталіївна,вихователь комунального дошкільного закладу №4 «Веселка» м. Тернівки.

«Черепаха», посібник-дидактична гра.

Дана гра розширяє сенсорні враження,активізує дрібну моторику рук, здатність зосереджуватись, з’єднуючи частини в ціле.


Устюгова Маргарита Михайлівна, завідуюча комунального дошкільного закладу № 6 «Зоряний» м.Тернівки.

«Інтер`єр дитячого закладу» / 39 с.

Збірник містить цікаву інформацію щодо оформлення інтер` єру дитячого закладу та розкриває елементи предметно-ігрового середовища відповідно до вікових особливостей дітей. Рекомендовано для керівників системи дошкільної освіти, педагогів дошкільних закладів.


Філютчик Ольга Володимирівна, Вівтінець Анжела Володимирівна, музичні керівники комунального дошкільного закладу № 7 «Джерельце» м. Тернівки.

«Джерельце» - чарівна країна дитинства»/ 16 с.

Збірник містить сценарії веселих свят, які стануть у нагоді починаючим музичним керівникам.


Харламова Ганна Михайлівна, Єгорова Наталя Володимирівна, музичні керівники комунального дошкільного закладу № 6 «Зоряний».

«Всесвіт музичних звуків» / 49 с.

Збірник висвітлює всі аспекти роботи музичних керівників дошкільного закладу. На сторінках збірника запропоновано матеріали, які допоможуть зробити світ довкілля яскравішим. Тут ви дізнаєтесь як створити цікаві сюрпризи на святі, отримаєте корисний матеріал з досвіду проведення музичних занять, дитячих мюзиклів. Призначено для музичних керівників дошкільного закладу, вихователів.


Холодинська Ярослава Дмитрівна, Клименко Галина Володимирівна, вихователі комунального дошкільного закладу № 4 «Веселка» м. Тернівки.

«Вправні пальчики», посібник-дидактична гра.

Гра сприяє розвитку дрібної моторики пальців рук через вдосконалення вміння дітей користуватись гудзиками, липучками. Розвиває просторову уяв , сприяє активізації творчого потенціалу дітей.


Чуйко Ліля Володимирівна,керівник гуртка «Природні фантазії» комунального дошкільного закладу № 5 «Горобинка» м. Тернівки.

«Весела манка» / 20 с.

Запропонований посібник містить у собі розробки занять гурткової роботи з використанням манної крупи, завдяки яким є можливість виготовити оригінальні,зручні сувеніри , поробки та листівки.


Щербініна Тетяна Іванівна, Харламова Тетяна Дмитрівна, музичні керівники комунального дошкільного закладу № 5 « Горобинка» м. Тернівки.

«Музична скарбничка» / 20 с.

Оригінальна підбірка сценаріїв свят. Ці музичні вистави допоможуть перетворити звичайні заходи на незабутнє видовище, власне для дітей,їхніх батьків та й самих педагогів.



м. Тернівка
Аксініна Неля Олексіївна, вчитель початкових класів комунального закладу «Середня загальноосвітня школа № 5».

«Дидактичний матеріал для уроків читання. 2 клас» / 16 с.

Посібник містить картки із творчими завданнями, цікавий матеріал до кожної з тем. Використання дидактичного матеріалу на різних етапах уроку не тільки урізноманітнить роботу з учнями й дасть можливість розвивати їх творчі здібності, креативне мислення та перевірити якість засвоєння ними навчального матеріалу. Рекомендовано для вчителів початкових класів


Бас Олександра Іванівна, вчитель початкових класів комунального закладу «Середня загальноосвітня школа № 5».

«Гра як засіб розвитку креативного мислення учнів»/ 22 с.

Дана збірка містить мовні ігри: лото, доміно; цікаві вправи, загадки, ребуси – все це цікавить дітей, поглиблює у них любов до мови, розширює знання і сприяє розвитку креативного мислення. Рекомендовано вчителям початкової школи.



«Зошит юного дослідника»/ 14 с.

Дидактичний посібник для організації самостійної дослідницької діяльності учнів 4-х класів на уроках курсу «Я і Україна» (природознавство). Посібник навчає учнів визначати мету досліджень, висловлювати гіпотезу про очікувані результати, здійснювати пізнавальний пошук, аналізувати та обґрунтовувати свої думки.


Бойчук Галина Володимирівна, вчитель початкових класів комунального закладу «Середня загальноосвітня школа № 6»

«Навчаємось міркувати» / 16 с.

Дидактичний посібник для учнів 4-х класів містить низку завдань з російської мови та математики, спрямованих на розвиток пам'яті, уваги, уяви, швидкості реакції та різних видів мислення (асоціативного, комбінаторного, аналітичного, логічного).
Борисова Лідія Яківна, вчитель початкових класів комунального закладу «Середня загальноосвітня школа № 6».

«Вправи за методом Ейдетики»/ 14 с.

Вправи, запропоновані у посібнику, сприяють швидкому запам'ятовуванню словникових слів за допомогою різних за жанрами текстів. Рекомендований для застосування на уроках з розвитку зв'язного мовлення та читання.


Голубєва Ірина Миронівна, вчитель початкових класів комунального закладу «Середня загальноосвітня школа № 4 з класами вечірньої очної форми навчання».

«Україна – моя Батьківщина» / 14 с.

У збірці подані розробки уроків навчального курсу «Я і Україна» з теми «Україна – моя Батьківщина» для учнів 2-4 класів. Вони допоможуть учителеві сформувати в учнів уяву про країну, в якій живуть, розширити знання про Державні символи України, найвідоміші міста та найбільші ріки України.


Дрига Олена Костянтинівна, вчитель початкових класів комунального закладу «Середня загальноосвітня школа № 1».

«Твоя країна - Україна» /12 с.

Робота сприяє розширенню знань учнів про свою державу, її територію, населення, багатства, познайомить з господарською діяльністю України. Формує національну свідомість дітей, почуття любові до рідного краю, виховує національну гордість. Збірка рекомендована для вчителів початкових класів.


Жушма Тетяна Андріївна, вчитель початкових класів комунального закладу «Середня загальноосвітня школа № 1».

«Числа від 1 до1000000»/ 12 с.

Матеріал містить методи використання інтерактивних технологій. Доступність та цікавість подання матеріалу допоможе як учню, так і вчителю. Збірка розрахована для вчителів та учнів початкових класів.


Корчагіна Юлія Олександрівна, вчитель початкових класів комунального закладу «Середня загальноосвітня школа № 5».

«Творчі та цікаві завдання з української мови. 1-4 класи» /19 с.

Цей посібник має практичне значення, бо містить цікаві вправи, творчі завдання, загадки, кросворди, ребуси з української мови. Робота з використанням даного посібника сприятиме творчому розвитку учнів, посиленню їх пізнавального інтересу до предмету. Призначений для вчителів початкових класів, батьків та учнів.


Каушан Людмила Миколаївна, вчитель початкових класів комунального закладу «Середня загальноосвітня школа № 6».

«Навчайся читати і розвивайся»/ 16 с.

Запропоновані у посібнику вправи спрямовані на удосконалення вже набутих навичок читання. Обсяг завдань попереджує перевантаження очей, нестандартність завдань активізує пізнавальний інтерес, розвиває творчі та інтелектуальні здібності учнів.


Лагно Жанна Вадимівна, вчитель початкових класів комунального закладу «Середня загальноосвітня школа № 5».

«Дидактичні ігри та творчі завдання на заняттях з логіки» /20 с.

В цьому посібнику вміщені дидактичні ігри, різноманітні творчі завдання, які використовують на заняттях з логіки. Завдання посібника призначені для розвитку логічного мислення, просторової уяви, пам’яті, уваги, спостережливості, направлені на розвиток інноваційної особистості.


Лашкова Людмила Борисівна, вчитель початкових класів комунального закладу «Середня загальноосвітня школа № 4 з класами вечірньої очної форми навчання».

«Вивчаємо голосні» / 24 с.

У збірці підібрано матеріал, який надає можливість вчителеві забезпечити творчу роботу з учнями. В розмаїтті завдань діти будуть знаходити нове і цікаве, що викликатиме в них бажання вчитися.


Лимонова Світлана Сергіївна, вчитель початкових класів комунального закладу «Середня загальноосвітня школа № 5».

«Активізація розумової діяльності учнів засобами стратегії розвитку критичного мислення»/ 16 с.

Методичні рекомендації, вміщені в посібнику, ілюструють прийоми і методи, що допоможуть уникнути на уроках одноманітності, дадуть можливість вчителю активізувати мислення школярів, залучити учнів до плідного обговорення, формулювати власні запитання, заохочувати до самовираження. Рекомендовано всім вчителям для розвитку критичного мислення учнів на уроках, що дозволяє формувати свідому індивідуальність.


Локтєва Надія Юріївна, вчитель початкових класів комунального закладу «Середня загальноосвітня школа № 6».

«Стежинами цікавої математики» / 16 с.

У збірці представлені уроки математики у 2-му класі із застосуванням сучасних педагогічних технологій навчання - ігрових, інтерактивних, розвиваючих. Завдання для учнів спрямовані на розвиток логічного мислення через застосування індивідуальних, групових, колективних форм роботи на основі диференціації.


Лукіна Надія Василівна, вчитель початкових класів комунального закладу «Середня загальноосвітня школа № 1».

«Вправи з гімнастики – як один із основних факторів, що впливають на зміцнення здоров’я молодших школярів» /20 с.

В цій збірці подані практичні рекомендації з гімнастики: виконання вправ без предметів та з предметами. Розроблені методичні рекомендації позакласних фізкультурно-оздоровчих заходів. Збірка буде цікавою для вчителів початкової школи та батьків учнів.


Остапова Світлана Анатоліївна, вихователь групи продовженого дня комунального закладу «Середня загальноосвітня школа № 5».

«Розвиток творчих здібностей першокласників засобами гри на заняттях групи продовженого дня» / 24 с.

Даний посібник містить чимало різноманітних завдань навчального та розвивального характеру, поданих в ігровій формі. Вони спрямовані на розвиток творчих та інтелектуальних здібностей учнів, урізноманітнення відпочинку першокласників. Позитивним аспектом цього посібника є його доступність у практичній реалізації. Рекомендований вихователям груп продовженого дня, батькам шестирічок.
Пронькіна Любов Миколаївна, учитель початкових класів комунального закладу «Середня загальноосвітня школа № 7».

«Удосконалення навичок техніки читання – запорука грамотності учнів» / 5 с.

У досвіді розкрито шляхи розвитку читацьких навичок молодших школярів. Надані рекомендації щодо вдосконалення техніки читання, розвитку уваги, спостережливості, підвищення грамотності учнів на уроках читання та української мови. Цінними у досвіді є можливість використання його в організації навчально-пізнавальної діяльності учнів.


Савінова Любов Олексіївна, вчитель початкових класів комунального закладу «Середня загальноосвітня школа № 5».

«Формування громадянськості та національної свідомості молодшого школяра у навчально-виховному процесі» / 22 с.

Даний методичний посібник містить практичні рекомендації з питань класного керівництва від важливих наукових аспектів обґрунтування проблеми формування громадянськості та національної свідомості молодшого школяра до визначення змісту, форм і методів виховної роботи, спрямованих на формування і розвиток гармонійних, інтелектуально і духовно багатих особистостей. Матеріали, що пропонуються у даному посібнику, допоможуть класному керівникові в організації роботи з громадянського виховання.
Хрипко Наталя Володимирівна, вчитель початкових класів комунального закладу «Середня загальноосвітня школа № 5».

«Нестандартні ігри на уроках української мови в початкових класах»/ 21 с.

Посібник містить нестандартні завдання для формування і розвитку мовних здібностей учнів. Ці ігри спрямовані на розвиток логічного мислення учнів, творчої уяви, направлені на формування у дітей інтересу до вивчення української мови. Рекомендовано для вчителів початкових класів


Цвілікова Аліна Федорівна, вчитель початкових класів комунального закладу «Середня загальноосвітня школа № 4 з класами вечірньої очної форми навчання».

«Царство букв» / 11 с.

Збірка містить додаткові матеріали для швидкого запам’ятовування друкованих та письмових літер з використанням скоромовок та сходинок для читання. На допомогу батькам та вихователям груп продовженого дня.


Шацьких Ольга Олександрівна, вчитель початкових класів комунального закладу «Середня загальноосвітня школа № 1».

«Впровадження інтерактивних технологій в практиці роботи початкової школи на уроках математики «Додавання та віднімання двоцифрових чисел з переходом через десяток» / 15 с.

Збірка містить практичні рекомендації про використання інтерактивних технологій навчання на уроках математики в початковій школі з теми «Додавання та віднімання двоцифрових чисел з переходом через десяток». Представлені розробки уроків в даній збірці будуть цікаві вчителям початкових класів, студентам педагогічних факультетів


Юдіна Людмила Костянтинівна, вчитель початкових класів комунального закладу «Середня загальноосвітня школа № 4 з класами вечірньої очної форми навчання».

«Словник в ребусах» / 10 с.

Даний посібник включає демонстраційні картки – ребуси, словник, ключ до розгадування ребусів. Підібраний матеріал вносить різноманітність в процес навчання, створює атмосферу гри, відповідає віковим особливостям молодших школярів, активізує діяльність учнів. Робота з посібником дає можливість здійснювати міжпредметні зв’язки з математикою, музикою, природознавством


м. Тернівка
Баранова Ірина Олександрівна, вчитель математики комунального закладу «Середня загальноосвітня школа № 5».

«Дії з натуральними числами. Використання ІКТ для перевірки знань» /


18 с.

Збірник містить експрес-опитування у вигляді індивідуальних робіт. Перевірка знань учнів виконується за допомогою контрольно-діагностичної системи у вигляді тестування на комп’ютері, що забезпечує індивідуалізацію і об’єктивність оцінки. Мета посібника – допомогти вчителю швидко перевірити рівень знань учнів з теми «Дії з натуральними числами». Рекомендовано вчителям математики.


Войтюк Наталія Миколаївна, вчитель математики комунального закладу «Середня загальноосвітня школа № 5».

«Корінь n-го степеня. Розробки уроків з використанням інтерактивних технологій. 10 клас. Алгебра та початки аналізу. Академічний рівень»/24 с.

Цей посібник містить завдання з використанням інтерактивних технологій. Матеріал у посібнику розміщено відповідно до вимог діючої програми з алгебри та початків аналізу для 10 класу академічного рівня. Рекомендовано для вчителів математики та учнів старшого шкільного віку.


Данилова Валентина Іванівна, вчитель математики комунального закладу «Середня загальноосвітня школа № 4 з класами вечірньої очної форми навчання».

«Розвиток творчих компетентностей учнів через Використання інтерактивних методик і технологій навчання» / 34 с.

У роботі розкрито досвід Використання інтерактивних методик і технологій навчання на уроках математики. Робота містить практичні додатки інтерактивних завдань та прийомів, які допоможуть учителю зробити навчання цікавим, різноманітним. Для вчителів математики.


Пятайкіна Олена Вікторівна, вчитель математики комунального закладу «Середня загальноосвітня школа № 4 з класами вечірньої очної форми навчання».

«Формування просторової уяви школярів як засіб розвитку креативного мислення» / 32 с.

В збірці описані прийоми та технології, за допомогою яких на уроках та позакласних заняттях формується просторова уява учнів, виховується креативність та підвищується зацікавленість навчальним процесом. Рекомендовано молодим, творчо працюючим вчителям.


Самошкін Олександр Павлович, вчитель математики комунального закладу «Середня загальноосвітня школа № 6».

«Застосування модуля у функціях, рівняннях та нерівностях» / 16 с.

Методичний посібник рекомендований для малодосвідчених вчителів, містить приклади організації на уроці навчальної діяльності, спрямованої на підвищення якості математичної освіти, розвиток різних видів мислення.


Сидорова Олена Павлівна, вчитель математики комунального закладу «Середня загальноосвітня школа № 7.

«Мотивація навчальної діяльності, самореалізація на уроках математики»/ 8 с.

В досвіді розкрито методику організації мотивації навчальної діяльності на уроках математики через активні форми роботи: створення ігрових моментів, проблемних ситуацій, Використання історичних матеріалів.


Смалій Марина Петрівна, вчитель математики комунального закладу «Середня загальноосвітня школа № 7».

«Електронний посібник з геометрії «Чотирикутники» (8 кл.) / 19 с.

Електронний посібник в вигляді презентації з теми «Чотирикутники» (8 кл.) містить матеріали, які можна використовувати під час викладання, закріплення та контролю знань, умінь, навичок учнів в ході вивчення даної теми.

м. Тернівка
Биченко Марина Миколаївна, вчитель фізичного виховання комунального закладу «Середня загальноосвітня школа № 5».

«Організація та проведення рухливих ігор на уроках фізичної культури» / 20 с.

Даний посібник містить матеріал уроків з використанням ігрової методики, що вносить у процес виховання і навчання дітей не тільки пожвавлення та піднесення настрою, а й допомагає вчителю краще пізнавати характер дитини, розпізнати його складний світ. Рекомендовано вчителям фізичного виховання.


Бєлова Надія Григорівна, вчитель фізичної культури комунального закладу «Середня загальноосвітня школа № 6».

«Як зберегти здоров'я без ліків (практичний порадник)»/ 20 с.

Посібник містить розроблені системи вправ для лікування та профілактики захворювань серцево-судинної системи, шлунково-кишкового тракту, органів дихання,ортопедичних і.т.д. Запропоновані комплекси спрямовані на відновлення здоров'я організму без перевтомлюваності. Рекомендовано учням, вчителям, батькам


Зизін Володимир Юхимович, вчитель фізичного виховання комунального закладу «Середня загальноосвітня школа № 5».

«І докажемо, що ми браття, козацького роду» (проведення спортивних свят) / 20 с.

Даний посібник містить чимало різноманітних спортивних завдань, які використовують на спортивних святах, розвагах з метою активізації фізкультурно-масової роботи, підвищення рівня теоретичної підготовленості учнів, їх рухової активності, формування мотивації до самостійних занять фізичною культурою та спортом. Рекомендовано вчителям фізичного виховання.


Сухорукова Любов Кузьмівна, вчитель фізики комунального закладу «Середня загальноосвітня школа № 4 з класами вечірньої очної форми навчання».

Фізика і здоров’я / 12 с.

У збірці представлені матеріали з питань охорони здоров’я, які розглядаються на уроках фізики та направлені на формування здорового способу життя. Рекомендовано вчителям фізики загальноосвітніх навчальних закладів.


Чупікова Тетяна Вікторівна, вчитель фізкультури комунального закладу «Середня загальноосвітня школа № 4 з класами вечірньої очної форми навчання».

Олімпійський урок з використанням ІКТ / 12 с.

До олімпійського уроку ввійшли матеріали, які виховують в учнів гуманістичні цінності олімпійського руху, формують у них навички та культуру здорового способу життя, залучають до активних занять фізичною культурою і спортом.

Робота містить додатки: презентація «Олімпійські ігри Давньої Греції і сучасності», мультиплікаційний фільм «Велика естафета», конкурси. Рекомендується вчителям фізичної культури, які володіють комп’ютерними технологіями.
Швець Руфіна Тайфурівна, вчитель фізичної культури комунального закладу «Середня загальноосвітня школа № 6».

«Народні ігри та традиції на уроках фізичної культури»/ 14 с.

Збірка народних ігор та традицій, які можна використовувати на уроках фізичної культури та в позакласній роботі. Народознавча основа та нестандартний інвентар, що використовується, надають урокам фізичної культури інноваційного змісту та сприяють вихованню національно – патріотичних почуттів.


м. Тернівка
Мамонова Ірина Петрівна, вчитель англійської мови комунального закладу «Середня загальноосвітня школа № 6».

«I'm writing you…» / 10 с.

Пам'ятка для учнів щодо ведення особистого та ділового листування. Містить алгоритм складання e.mail, поштової листівки, особистого та офіційного листа; пропонує загальновживані слова та типові вирази епістолярного стилю.


Мерзлякова Юлія Петрівна, вчитель англійської мови комунального закладу «Середня загальноосвітня школа № 5».

«Посібник для домашнього читання «Let’s enjoy English». 3-4 клас» / 22 с.

«Let’s enjoy English» - посібник для домашнього читання. Він розрахований на учнів 3-4 класу. Матеріал розміщено відповідно до вимог діючої програми з англійської мови 3-4 класів. Посібник спрямований на розвиток навичок читання, розширення лексичного запасу та опрацювання граматичних структур. В ньому розміщені цікаві історії із вправами, а також англо-український словник. Рекомендовано для вчителів англійської мови, учнів 3-4 класів.
Сердюкова Юлія Олександрівна, вчитель англійської мови комунального закладу «Середня загальноосвітня школа № 1».

«Підтримка інтересу до навчання в учнів початкових класів» / 12 с.

Розробки нетрадиційних уроків, розробки з використанням різноманітних форм, методів, прийомів організації навчальної діяльності учнів початкової школи. Для вчителів, які викладають англійську мову в початкових класах.

м. Тернівка
Ананченко Олена Олексіївна, вчитель початкових класів комунального закладу «Середня загальноосвітня школа № 4 з класами вечірньої очної форми навчання».

«Хто не посіяв, той не збирає» / 17 с.

Посібник містить розробки виховних заходів, які сприятимуть «засіванню» вчителем того світлого, доброго в серцях своїх учнів, що є стартовим орієнтиром для подальшого виховання особистості, яка здатна до самовиховання, саморозвитку, самовдосконалення. Заходи, запропоновані в посібнику, розроблені з використанням сучасних педагогічних інновацій. Посібник рекомендований для вчителів початкових класів


Борисова Лідія Яківна, вчитель початкових класів комунального закладу «Середня загальноосвітня школа № 6».

«Щоденник юного мандрівника Сонячної галактики» / 12 с.

У щоденнику відображаються напрямки виховної діяльності класного керівника з учнями. Кожний розділ містить ребуси, шаради, розвивальні вправи, які діти виконують протягом року. Рекомендований для класних керівників початкових класів.


Єрмакова Альона Миколаївна, педагог-організатор комунального закладу «Середня загальноосвітня школа № 1»

«Стереотипні уяви про підлітків» / 12 с.

Збірка допоможе проаналзувати кризові стани підліткового віку та знайти шляхи їх ефективного подолання. Рекомендовано класним керівникам та батькам.


Калугіна Любов Іванівна, вчитель хімії комунального закладу «Середня загальноосвітня школа № 4 з класами вечірньої очної форми навчання».

«Шкільне свято в подарунок» / 24 с.

До збірки ввійшли методичні матеріали та сценарії для проведення різноманітних позакласних заходів: творчих конкурсів, шоу, традиційних шкільних та родинних свят. Представлені розробки мають на меті виховання в учнів доброти, чуйності, етичності, толерантності; сприяють мистецтву спілкування, позитивному мисленню та творчому самовираженню школярів. Збірка рекомендована для творчих класних керівників.


Киричук Наталія Федорівна,вчитель інформатики комунального закладу «Середня загальноосвітня школа № 5».

«Класні години з комп’ютерною підтримкою».

Збірка містить презентації та презентаційні проекти, які стануть в нагоді класним керівникам при проведенні годин спілкування в 5х-11х класах різної тематики: природничо-екологічного, патріотичного, валеологічного спрямувань та для розвитку загальних компетентностей учнів.


Курсова Олена Олександрівна, вчитель обслуговуючої праці комунального закладу «Середня загальноосвітня школа № 6».

«Ми і наш дружний клас» / 20 с.

Запропоновані тренінгові заняття «Ми і наш клас», «12 записок», «Вибір» допоможуть класному керівникові зробити години спілкування цікавими, ефективними, сприятимуть розвитку комунікативних навичок і самоусвідомленню підлітками власної особистості.


Кусакіна Тамара Олексіївна, методист методичного кабінету відділу освіти Тернівського міськвиконкому.

«Система роботи з обдарованими дітьми» / 18 с.

Методичний посібник представляє структуру роботи з даного напрямку в м. Тернівка від алгоритму виявлення і підтримки творчо обдарованих дітей до рекомендованої літератури і публікацій.


Латинська Тетяна Миколаївна, заступник директора з виховної роботи комунального закладу «Середня загальноосвітня школа № 4 з класами вечірньої очної форми навчання».

«Традиції, які нас об’єднують / 42 с.

Збірка містить традиційні заходи в рамках дитячо-юнацької організації «СОКОЛ». Такі традиції об’єднують дітей, заохочують до активної участі в колективних справах, урізноманітнюють шкільне життя підлітків. Рекомендується для організаторів виховної роботи, соціальних педагогів, класних керівників.


Полулєх Вікторія Валеріївна, вчитель музики комунального закладу «Середня загальноосвітня школа № 6».

«Сім’я і класний керівник: співпраця і партнерство» / 18 с.

У збірці представлені форми і методи роботи класного керівника з сім’ями учнів: розробки спільних годин спілкування; сценарії проведення батьківських зборів, родинних свят, конкурсів; приклади анкет та тестів для учнів, батьків, вчителів.


Пономаренко Валентина Федорівна, вчитель української мови та літератури комунального закладу «Середня загальноосвітня школа № 6».

«Як організувати роботу гуртка «Музейна справа» / 10 с.

Методичні рекомендації щодо організації роботи гуртка «Музейна справа» на базі шкільної музейної кімнати: створення тематичних полиць, експозицій; оновлення експонатів; проведення екскурсій членами гуртка; співпраця з бібліотекою.


Родзян Галина Володимирівна, вчитель російської мови і літератури комунального закладу «Середня загальноосвітня школа № 4 з класами вечірньої очної форми навчання».

«Портрети заговорили…» / 12 с.

У посібнику представлені форми й методи естетично-виховної роботи у класному колективі. Автор акцентує увагу на змісті, направленості цієї роботи з урахуванням образотворчого мистецтва й особистостей середнього шкільного віку. Розраховано на вчителів – філологів, класних керівників.


Скворцова-Андрущенко Ольга Миколаївна, заступник директора з виховної роботи комунального закладу «Середня загальноосвітня школа № 5».

«Від свята до свята (сценарії шкільних свят)» / 24 с.

Посібник містить сценарії шкільних свят, починаючи зі свята Першого дзвоника і закінчуючи випускним балом. Сценарії подані за циклам й апробовані на виховних заходах. Рекомендовано для класних керівників, педагогів-організаторів, заступників директорів з виховної роботи.


Трачук Ольга Євгенівна, вчитель української мови комунального закладу «Середня загальноосвітня школа № 4 з класами вечірньої очної форми навчання».

«Магічне коло: діти, батьки, школа / 23 с.

Даний посібник містить тематичні розробки батьківських зборів у 11 класів: бесіди, анкети і теми як для батьків, так і для учнів, пам’ятки, поради від психолога, батьківське свято, підготоване дітьми -випускниками. Даний посібник допоможе класному керівникові у проведенні нестандартних батьківських зборів, сприятиме зміцненню відносин між дітьми та батьками.


м. Тернівка
Валєєва Оксана Вікторівна, керівник гуртка «М’яка іграшка» комунального позашкільного закладу «Центр дитячої творчості».

«Народна лялька – мотанка - оберіг наших душ» / 53 с.

Посібник знайомить з технологією виготовлення ляльки – мотанки та з традиціями родинного виховання в Україні.


Счастнєва Наталія Геннадіївна, керівник гуртка «Народне пластичне мистецтво» комунального позашкільного закладу «Центр дитячої творчості».

«Вироби із глини своїми руками» / 36 с.

У досвіді розкриваються загальні основи цього виду декоративно – вжиткового мистецтва, правила роботи з глиною, добір інструментів та матеріалів, виготовлення різноманітних вироьів із глини. Особлива увага приділяється техніці виготовлення виробів.


м. Тернівка
Євдощек Олена Володимирівна, вчитель музики комунального закладу «Середня загальноосвітня школа № 4 з класами вечірньої очної форми навчання».

«Художньо-естетичний розвиток учнів на уроках музики» / 30 с.

Збірник містить творчі роботи учнів 5-8 класів, які виконуються на уроках (або як домашнє завдання) з метою збагачення емоційно-естетичного досвіду, опанування художньо - практичними знаннями і навичками, розуміння зв’язків мистецтва з життям і діяльністю людини. Збірник рекомендовано вчителям музики загальноосвітніх закладів


Дмитренко Тетяна Георгіївна, вчитель музики комунального закладу «Середня загальноосвітня школа № 1».

«Історія створення пісні «А ми просо сіяли» / 13 с.

Історія створення пісні розповідає про виникнення обряду зустрічі свята весни, різних форм хороводів та ігор з глибокої давнини. До збірки увійшло декілька варіантів тексту пісні з мелодіями та рухами гри. Збірка розрахована на вчителів музики.



«Розпів в ілюстраціях» / 30 с.

Альбом з текстами дитячих пісень-поспівок та ілюстраціями для них. Пропонується для роботи з дітьми старшого дошкільного та молодшого шкільного віку. Збірка рекомендована вчителям музики і музичним керівникам.


Петрачкова Наталя Іванівна, вчитель музичного мистецтва комунального закладу «Середня загальноосвітня школа № 5».

«Збірка виховних заходів та родинних свят» / 20 с.

Збірка об’єднує сценарії виховних заходів, які можуть бути використані, як на класних годинах, так і на родинних святах. Рекомендована вчителям-предметникам та класним керівникам.


Щербініна Тетяна Іванівна, вчитель музичного мистецтва комунального закладу «Середня загальноосвітня школа № 7».

«Технологія створення позакласних виховних заходів» / 5 с.

Вчитель пропонує методи та прийоми створення позакласних заходів, під час яких в учнів формується розуміння краси, забезпечується світосприйняття, духовні потреби та інтереси, емоційно-естетичне відношення до дійсності та мистецтва. Також у досвіді розкриваються шляхи розвитку творчих здібностей учнів, почуття прекрасного, формування високого естетичного смаку. Рекомендовано вчителям музики, педагогам-організаторам, класним керівникам.


Танцерова Ірина Вікторівна, вчитель історії та правознавства комунального закладу «Середня загальноосвітня школа № 5».

«Комп’ютерна підтримка на уроках художньої культури. 9-10 клас». Частина І - ІІ.

Посібник складається з двох частин. Він є ілюстративним доповненням підручника, що забезпечує формування ключових компетентностей: комунікативної (як здатності цінувати досягнення національної, європейської, світової культур), уміння вчитися (сприяє закріпленню бажання досягти позитивних результатів), інформаційної (заохочує засвоєнню інформаційних технологій). Збірка сприяє розвитку та закріпленню спеціальних навчальних навичок, є прикладом сучасної наочності, що допомагає кращому сприйняттю навчального матеріалу.


Резніченко Тамара Григорівна, бібліотекар комунального закладу «Середня загальноосвітня школа № 5».

«Нові функції бібліотеки як соціального інституту» / 22 с.

Даний посібник дасть можливість бібліотекарю познайомитись із формами роботи, які допоможуть реалізувати її соціальну функцію: підготовку учнів до дорослого життя , пріоритетом якого є моральні цінності українського народу.
Бельмас Галина Петрівна, вчитель креслення комунального закладу «Середня загальноосвітня школа № 4 з класами вечірньої очної форми навчання».

Тестові завдання з курсу креслення для 8 класів / 14 с.

Тестові завдання розроблені згідно з навчальною програмою з креслення для учнів 8-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів для перевірки та виявлення рівня теоретичних знань та вмінь з креслення. Завдання містять


5 варіантів відповідей, з яких правильною є лише одна. Рекомендовано для вчителів креслення загальноосвітніх шкіл.
м. Тернівка
Горожанкіна Наталя Анатоліївна, вчитель обслуговуючої праці комунального закладу «Середня загальноосвітня школа № 1».

«Використання роздаткового матеріалу на уроках швейної справи у технологічному класі» / 14 с.

У досвіді представлено підбір роздаткового матеріалу: креслень інструкційних карт, історичних довідок, який дозволяє забезпечити оптимізацію змісту навчально-пізнавальної діяльності учнів на уроках швацької справи. Цінним у досвіді є доступність та спрощеність виконання креслень швейних виробів та подальшого моделювання. Збірка рекомендована вчителям обслуговуючої праці.


Земцова Людмила Анатоліївна, вчитель обслуговуючої праці комунального закладу «Середня загальноосвітня школа № 5».

«Матеріалознавство на уроках обслуговуючої праці».

Посібник розрахований на підготовку вчителя до уроку, а також на використання роздаткового матеріалу під час уроку. Підібраний матеріал має слугувати кращому опануванню учнями навчальної програми.


Луцик Сергій Богданович, вчитель технічної праці комунального закладу «Середня загальноосвітня школа № 5».

«Електротехнічні роботи на уроках технічної праці» / 19 с.

Даний посібник містить плани-конспекти уроків, що мають на меті формування технічно та технологічно грамотної особистості, що має життєво необхідні знання, уміння та навички споживання електроенергії, а також технологічні картки та інструктажі з правил безпеки.


Смалій Сергій Григорович, вчитель трудового навчання праці комунального закладу «Середня загальноосвітня школа № 7».

«Формування творчої особистості на уроках технічної праці в спектрі профільного навчання та допрофільної підготовки в загальноосвітній школі» / 25 с.

Досвід містить узагальнюючий теоретичний матеріал, включає авторську програму «Деревообробка» для 10-11-х класів, орієнтовне календарно-тематичне планування спецкурсу «Токарна обробка деревини» у 8-х класах.


Рябко Юрій Анатолійович, вчитель трудового навчання комунального закладу «Середня загальноосвітня школа № 4 з класами вечірньої очної форми навчання».

«Впровадження національних традицій на уроках трудового навчання» /
11 с.

Навчання учнів декоративно - прикладному мистецтву сприяє поглибленню їх інтересу до стародавніх українських традицій. Адже звернення до історичних джерел народного мистецтва, збереження та оновлення всіх його видів – це усвідомлення його родоводу, розвиток та відродження української нації.


Шумиліна Світлана Іванівна, вчитель обслуговуючої праці комунального закладу «Середня загальноосвітня школа № 4 з класами вечірньої очної форми навчання».

«Проектування і виготовлення виробів із волокнистих матеріалів» / 14 с.

У посібнику визначаються особливості методики навчання учнів основної школи проектуванню та виготовленню об’єктів технологічної діяльності під час вивчення варіативної частини програми «Технологія виготовлення виробів в’язаних гачком та спицями». Матеріал посібника допоможе вчителям трудового навчання під час проектної діяльності на уроках трудового навчання урізноманітнити об’єкти праці.

м. Тернівка
Данилова Валентина Іванівна, вчитель математики комунального закладу «Середня загальноосвітня школа № 4 з класами вечірньої очної форми навчання».

Система роботи міського МО з розвитку інноваційної особистості / 27 с.

Центральною фігурою навчально-виховного процесу є творча особистість. Хто повинен навчати творчу особистість? Творчий вчитель. Де він може навчатися творчості? На засіданнях методичних об’єднань! У збірку зібрані матеріали з досвіду роботи міського МО вчителів математики, вміщено розробки нетрадиційних засідань. Стане у пригоді керівнику шкільного, міського МО, буде цікавим також заступникам з НВП


Дірінг Тетяна Василівна, заступник директора з навчально-виховної роботи комунального закладу «Середня загальноосвітня школа № 6».

«Тиждень педагогічної майстерності» / 14 с.

У збірці представлені методичні рекомендації щодо проведення методичного тижня в школі із використанням інноваційних форм методичної роботи: проблемний стіл, відкрита трибуна, усний журнал тощо.


Кусакіна Тамара Олексіївна, методист методичного кабінету відділу освіти Тернівського міськвиконкому.

«Портфоліо як засіб оцінювання навчальних досягнень і творчого розвитку дитини» / 30 с.

Даний посібник має на меті допомогти педагогу, керівнику загальноосвітньої школи, його заступнику запровадити технологію введення портфоліо у шкільну практику. Автор посібника подає класифікацію портфоліо, робить екскурс у минуле терміну «портфоліо», подає наповнюваність портфоліо дошкуляти- випускника дошкільного закладу, випускника основної школи, портфоліо вчителя Європейського мовного простору. Подаються також принципи формування портфоліо та його функції.


Пятайкіна Олена Вікторівна, директор комунального закладу «Середня загальноосвітня школа № 4 з класами вечірньої очної форми навчання».

«З досвіду організації профільного навчання та допрофільної підготовки учнів загальноосвітньої школи» / 24 с.

Досвід містить аналітичні, моніторингові матеріали щодо організації профільного навчання учнів 10-11 класів, допрофільної підготовки учнів 7-9 класів, організації роботи спецкурсів, факультативів, профільних гуртків, міжшкільних спецкурсів.


Сєліванова Галина Павлівна, директор комунального закладу «Середня загальноосвітня школа № 6».

«Сучасний підхід до внутрішньошкільного контролю» / 10 с.

Збірка містить методичні рекомендації для директорів шкіл щодо організації ефективної системи внутрішньошкільного контролю за навчально-виховним процесом.


Рябко Вікторія Аркадіївна, заступник директора з навчально-виховної роботи комунального закладу «Середня загальноосвітня школа № 4 з класами вечірньої очної форми навчання».

«Методичний зошит вчителя» / 75 с.

Посібник складається із трьох розділів: методична скарбничка, у записну книжку класного керівника, моя творча лабораторія. У І розділі вміщено нормативно-правову базу функціонування освітньої галузі, Інструкцію з ведення класного журналу учнів 5-11 (12) класів у загальноосвітніх навчальних закладах, словник термінів з педагогічної інноватики, інноваційні технології НВП; у ІІ - матеріали на допомогу класним керівникам тощо. Рекомендовано заступникам директорів з навчально-виховної роботи, вчителям, класним керівникам.



«Креативна педагогічна освіта як визначальна детермінанта розвитку творчої особистості. Головні ознаки креативної освіти» / 34 с.

У збірці представлено матеріал психолого-педагогічного семінару з даної теми. В роботі використані такі технології: тренінги креативності, практичне заняття «Я у світі креативності», тест креативності. Матеріал рекомендовано для використання в методичній роботі заступникам директорів та практичним психологам.



м. Тернівка
Гуменна Надія Василівна, практичний психолог комунального закладу «Середня загальноосвітня школа № 4 з класами вечірньої очної форми навчання».

«Школа лідера» / 36 с.

Збірка присвячена роботі психолога в рамках шкільного самоврядування. В ній представлена програма «Школа Лідера», яка спрямована на підвищення рівня комунікативної компетентності учнів – лідерів, а саме: розвиток ефективного спілкування, підвищення рівня рефлективності, активізації мотивації до самовиховання та саморозвитку. Матеріали збірки можуть бути безпосередньо використані в практиці роботи психолога школи. Також вона буде корисна педагогам, які цікавляться даним напрямом роботи.


Порейчук Лілія Володимирівна, шкільний психолог комунального закладу «Середня загальноосвітня школа № 5».

«Класна година для молодших школярів з розвитку учбової мотивації. Казка «Як Івасик посварився з творчим мисленням» / 24 с.

В цьому посібнику запропоновано сценарій класної психологічної години, яка заснована на змісті казки. Мета такого методу – активізація внутрішніх ресурсів дитини, розвиток творчого мислення і адаптивних навичок, удосконалення засобів взаємодії з оточуючим світом, а також навчання та корекція. Рекомендовано класним керівникам, батькам.


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка