Пейзаж жанр живопису. Створення етюду малюнку «Плаче дощик»



Скачати 63.84 Kb.
Дата конвертації26.02.2016
Розмір63.84 Kb.
5 клас

Тема: Пейзаж – жанр живопису. Створення етюду – малюнку «Плаче дощик».

Мета.

  • Продовжувати ознайомлювати учнів з пейзажним жанром живопису, монохромним живописом; технікою малювання по вологому папері. Вчити виявляти задум в композиції, відповідний настрій засобами художніх технік, передавати плановість та глибину простору за допомогою кольорових плям.

  • розширювати кругозір, розвивати пам’ять, уяву, навички естетичного сприймання, образного мислення та дрібну моторику руки;

  • виховувати естетичне сприйняття навколишнього світу, бережливе ставлення до природи та художній смак, зміцнювати бажання малювати.

Тип уроку: комбінований.

Техніка виконання: акварельний та гуашевий живопис (у техніці «по – вологому», техніка відбитків.)



Методи навчання: пояснювально – ілюстративний, репродуктивний.

Терміни і поняття: жанр ОМ, живопис, монохромний живопис, пейзаж, лінія горизонту, повітряна та лінійна перспектива.

Обладнання:

для вчителя – комп’ютер, проектор; учнівські роботи.

для учнів – альбом, простий олівець, гумка, акварельні та гуашеві фарби, пензлі, палітра, склянка з водою;

Візуальний ряд: комп’ютерна презентація, репродукція картини К. Маковського «Діти, що тікають від грози», фотографії краєвидів рідного міста, схеми поетапності зображення живописного пейзажу, таблиці з відтінками кольорів, дитячі пейзажі виконані в техніці живопису по вологому та техніці відбитків.

Літературний ряд: Марина Павленко «Які у неї вправні акварелі.

Музичний ряд: прослуховування творів В. Косенка «Дощик», П. Чайковського «Осіння пісня».

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/b/be/konstantin_makovsky_-_children_running_from_a_thunderstorm_-_1872.jpg/640px-konstantin_makovsky_-_children_running_from_a_thunderstorm_-_1872.jpg http://bibliograph.com.ua/kmak/index.files/image001.jpg

К. Маковський «Діти, що тікають від грози».

Міжпредметні звязки: музичне мистецтво, екологія.

Хід уроку:

I. Організація класу.

- Кожного уроку образотворчого мистецтва ми працюємо разом. Хочу побажати вам і сьогодні бути впевненими, працьовитими уважними, та охайними, тобто я бажаю вам УСПІХУ.



II. Повідомлення теми та завдань уроку.

- Що для вас є успіхом на уроці? (Учні висловлюють свої думки.)

- Тема нашого уроку «Пейзаж – жанр живопису. Створення композиції пейзажу – настрою «Плаче дощик».

Для досягнення успіху нам необхідно сформулювати завдання уроку. Це може зробити кожен із вас. Використовуючи формулу, давайте з'ясуємо мету уроку. «Після уроку я зможу:

*пояснити...

*назвати...

*виконувати...»

Отже, сьогодні на уроці ми

• продовжимо ознайомлюватися з поняттям пейзаж;

• вчитимемося виявляти задум в композиції, відповідний настрій засобами художніх технік;

• ознайомося із поняттям монохромний живопис.

III. Актуалізація опорних знань.

1. Бесіда «У майстерні художника - пейзажиста».

- Завжди цікаво відкривати таємниці мистецтва, таємниці майстерності. У кожного художника є свої секрети, і ми їх, звісно, дізнатися не можемо, але спробуємо трохи в них зазирнути, зокрема в секрети художників – пейзажистів, які пишуть картини у жанрі живопису.

- Який жанр образотворчого мистецтва називається живописом? (Живопис – це жанр образотворчого мистецтва, твори якого виконані фарбами.)

- Якими фарбами пишуться картини у жанрі живопису? (Аквареллю, гуашшю, акрилом, олією.)

- Що є виражальними засобами живопису? (Колір, мазок, фактура.)

- Що вам відомо про кольори, на які групи вони розподіляються? Назвіть, які кольори належать до кожної із груп. (Основні і похідні, теплі і холодні, хроматичні і ахроматичні.)

- Що зображують у своїх творах художники – пейзажисти? (Художники – пейзажисти малюють живу природу, краєвиди.)

- Назвіть прізвища відомих художників – пейзажистів. (І. Шишкін, І. Левітан,

І. Айвазовський, Т.Шевченко, С. Васильківський та ін.) .



http://www.bibliotekar.ru/russhishkin/10.files/image001.jpg http://4.bp.blogspot.com/_gnfqvpr4yui/tr72lwfeavi/aaaaaaaabfe/7arshwcmatc/s1600/image0-5.jpg

http://tvirua.com/assets/components/gallery/connector.php?action=web/phpthumb&w=900&h=0&zc=1&far=&q=90&src=%2fassets%2fgallery%2f5%2f594.jpg http://artes-almanac.in.ua/tl_files/art_space_img/vasylkivskyi/gallery/vasylkivskyi_003.jpg

- Яку саме природу можна намалювати у пейзажі? Давайте переглянемо слайди і дамо відповідь на це запитання. (Можна намалювати сільську, міську, гірську, морську природу, а також фабрики, заводи, промислові підприємства.)

- Отже, тепер ми можемо назвати види пейзажів. (Сільський, міський, гірський, морський, індустріальний пейзаж.)

- Сформулюйте визначення пейзажу, як жанру живопису. (Пейзаж – це жанр живопису, в картинах якого зображується жива природа.)



IV. Мотивація навчальної діяльності.

- Як ви думаєте, з якою метою ми вивчаємо жанри образотворчого мистецтва, зокрема пейзаж?



V. Вивчення нового матеріалу.

1. Бесіда про композицію в живописі, монохромний живопис.

- Малюючи пейзаж художники вміють майстерно створювати ілюзію глибини і простору. Перші дослідження закономірностей композиції, повітряної перспективи зустрічаються ще у Леонардо да Вінчі. Видатний художник відзначив, що віддалення предмета від ока спостерігача пов’язане зі зміною кольору предмета. Тому, для того, щоб передати глибину простору в картині, найближчі предмети повинні бути зображені художником у їх власних кольорах, віддалені набувають синього відтінку, а найвіддаленіші (в повітрі), наприклад, гори, внаслідок великої кількості повітря здаються синіми, майже кольору повітря.

Дійсно, дивлячись на пейзаж із відкритою лінією горизонту, легко помітити, що чисте повітря прозоре і безбарвне, але із збільшенням відстані предмети, які ми бачимо, набувають блакитного відтінку, який послаблює їх власний колір і стушовує їхні контури.

- Що ви можете сказати про зміну кольорів вранці, ввечері, вночі, в дощову погоду?

- Чи завжди живописна робота має насичену яскраву кольрову гаму?

Є таке поняття як монохромний живопис (моно – один), коли в картині може бути використана обмежена кількість кольорів, або навіть один колір, але із безліччю відтінків.

2. Сприйняття мистецтва. Аналіз картини Констянтина Маковського «Діти, що тікають від грози».

- Що відбувається на картині?

- Що можна сказати відносно місця, де це відбувається?

- Коли це відбувається?

- Що зацікавило автора для створення цього твору?

- Що здається близьким, а що далеким?

- Що робить художник, щоб показати предмети близькими чи далекими?

- Де знахолився автор під час написання картини?

- Про що б ви хотіли запитати у автора картини?

- Яку назву ви б дали даній картині?

3. Перегляд демонстраційного матеріалу: фотографії краєвидів рідного міста, дитячі пейзажі виконані в техніці живопису.

c:\users\леся\desktop\2б\201410a0\031020149841 - копія.jpg c:\users\леся\desktop\2б\201410a0\031020149837.jpg

Стефанишин Назар

Українська гімназія №1

4. Аналіз лінійної побудови живописного пейзажу та виконання його в кольорі за схемами.



VI. Практична робота учнів.

2. Тренувальні вправи. Виконання вправи одним кольором (тонова розтяжка насичених тонів і відтінків одного кольору.)

- Перед тим, як приступити до виконання творчого завдання повправляємося у вмінні розтягувати насичений тон і відтінки одного кольору.

- Як досягти світлоти кольору в акварелі? (Додаванням певної кількості води.)

- А зараз і ми всі художники пейзажисти. Уявимо, що ми вирушили у мандрівку. Прямо перед нами безмежний простір, осінній краєвид із похмурим дощовим небом.

Так довго трималось тепло, давно ластівки відлетіли,

В імлі лебединій біліли, коли піднялись на крило.

Так довго жоржини в саду палили жаринами ранки,

Барвисто стрічали світанки, мені піднімаючи дух.

Ольга Сотник

- Перша група, яка працює над створенням етюду – малюнку «Плаче дощик», може зобразити, як важка темна дощова хмара нависла над деревами, які будуть зображені у техніці відбитків або монотипії.

- Друга група – малює хмару, що нависла над містом чи селом, в горах чи на морі. Подумайте, який вид пейзажу ви намалюєте.

- Передайте в своєму малюнку плановість, перспективу, глибину простору. Оберіть кольорову гаму, в якій ви напишете свої етюди.

- Давайте визначимо послідовність роботи, пригадуючи схеми малювання живописного пейзажу, які ми коментували:

а) обрати формат;

б) визначити місце лінії горизонту, виконати лінійний малюнок, дотримуючись правил лінійної та повітряної перспективи;;

в) зволожити папір водою;

г) намалювати бажаний колір неба;

д) зобразити об’єкти дальнього плану;

е) детально промалювати передній план.

3. Самостійна робота учнів. Створення етюду – малюнку з кольорами різної насиченості та світлоти.

* Учні, диференційовано виконують самостійну роботу під музику В. Косенка «Дощик», П. Чайковського «Осіння пісня».



VII. Підсумок уроку.

1. Виставка завершених творчих робіт.

2. Оцінювання учнівських робіт.

- Що надихнуло вас на створення саме такого пейзажу і на використання саме такої кольорової гами? (Учні висловлюють свої думки, презентують завершені роботи.)

3. Бесіда.

- Отже, які терміни ми використовували сьогодні на уроці?

- Чи виправдалися ваші очікування, які ви визначили на початку уроку?

- Пропоную вам висловити свої думки щодо сьогоднішнього уроку:

Я знаю, що...

Я вмію...

Мій настрій... тому що...

Тему «Пейзаж – жанр живопису » необхідно вивчати для того щоб...



VІІІ. Домашнє завдання.

Підготувати на наступний урок олівці та папір.


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка