Переказ твору К. Ушинського «Умій почекати» (старша група) Вихователь Миколенко Т. В. Програмовий зміст



Скачати 25.69 Kb.
Дата конвертації09.03.2016
Розмір25.69 Kb.
Розвиток мовлення з елементами грамоти.

Переказ твору К. Ушинського «Умій почекати» (старша група)

Вихователь Миколенко Т.В.

Програмовий зміст. Зв’язне мовлення: вправляти дітей в умінні переказувати твір за частинами без запитань вихователя.

Граматика: вправляти в умінні придумувати речення за малюнком та поданим словом, визначати кількість слів, записувати схему.

ЗКМ: розвивати уміння робити звуковий аналіз слів, інтонаційну виразність мовлення.

Продовжувати вчити оцінювати вчинки героїв, встановлювати причинно-наслідкові зв’язки. Виховувати бережне ставлення до свого здоров’я. Розвивати пам'ять, увагу, уяву, акторські здібності..


Матеріал: твір, ілюстрації до твору, кубики Зайцева, картки для запису схеми, фішки для звукового аналізу на кожну дитину.

Попередня робота: читання твору К, Ушинського «Умій почекати», бесіда за його змістом.

Хід заняття.

На початку заняття педагог ділить дітей на 3 групи за умовними позначеннями, діти сідають за столики відповідно позначок.

Вихователь пропонує дітям приготувати казку для показу малятам у театрі, повідомляє, що до цього потрібно добре підготуватися – навчитися розповідати як автор( переказувати твір) та як справжні актори грати ролі . Педагог пропонує дітям відгадати казку, що розігруватиметься, за декількома словами. Називає слово курка, діти пригадують казки , де є героєм курка і називають. Педагог називає слово півень, потім слова вода, крига, смородина, звужуючи коло пошуку дітей до конкретної казки.

Далі вихователь проводить дидактичну вправу « Швидкі відповіді» (інтерактивна метод «мозковий штурм»). Дорослий запитує, діти швидко відповідають:


  • Яка назва казки?

  • Хто її написав?

  • Хто головні герої?

  • Яка була курочка?

  • Який півник?

  • Чому навчає казка?

Педагог схвалює обізнаність дітей, пропонує пригадати події твору.

- Спочатку запишемо основні слова. Я викладатиму їх із кубиків, ви з допомогою фішок для звукового аналізу. (Викладає слова курка, півень, смородина, вода, крига. (Діти працюють за столами, одна дитина біля дошки. Перевіряють).

Вихователь пропонує пригадати послідовність подій за трьома ілюстраціями: півень їсть зелену смородину, півень п’є холодну воду, півень виходить на кригу. (робота в групах - обрати ведучого, пригадати правила роботи в групах).

Завдання 1. Зібрати слова з картинки. Діти називають слова назви, дії, ознаки, що є на картинці. Переможцем є та група , яка зібрала найбільшу кількість слів.

Завдання 2. Скласти речення використавши 2-3, зібраних попередньо, слова в одне речення. Порахувати кількість слів у реченні, « записати схему». Переможцем є та група, що придумає найдовше речення.

Фізхвилинка . Під музичний супровід діти імітують рухи півника та курочки.

Завдання 3. Вибрати акторів з групи, що емоційно відтворять діалог курочки та півника за поданою картинкою. Переможців визначають самі діти.

Педагог звертає увагу на важливість слів автора при театралізації казки, тому пропонує переказати її повністю (при потребі твір читається для повного пригадування , але не обговорюється). Діти переказують казку по частинах (по групах), вихователь звертає увагу на чіткість мовлення, виразність передачі діалогів. Схвалює активність та старанність дітей.



У підсумку заняття вихователь пропонує в другу половину дня театралізувати казку: вибрати дитину, що найкраще переказувала для розповідання слів автора; на роль курочки та півника вибрати тих, хто найкраще відтворювали діалог; підібрати костюми та декорації; запросити на перегляд казки малят з іншої групи.


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка