"Перше знайомство з бібліотекою"



Скачати 145.76 Kb.
Дата конвертації07.03.2016
Розмір145.76 Kb.
Бібліотечний урок на тему:

"Перше знайомство з бібліотекою"

1 клас

Сьогодні, діти, ви прийшли в кімнату, на дверях якої написано "Бібліотека". Бібліотеку часто називають будинком, в якому живуть книги. Дійсно, тут у нас багато книг, кожна стоїть на полиці і чекає, коли її візьмуть і прочитають. У багатьох з вас є свої книги, які ви вже прочитали. Давайте згадаємо, які книги ви вже знаєте. У бібліотеці книги видають читати додому.

Ось у нас висить плакат, на якому написані правила користування нашою бібліотекою. Постарайтесь їх запам’ятати.

А тепер давайте пограємо в гру, яка називається «Ану відгадай» . Слухайте уважно….

Багато хто з вас відповіли на запитання. Коли ви станете читачами бібліотеки, будете читати книги, запам’ятайте їх назви, авторів. Ми часто будемо грати в літературні ігри.

Зараз я вам покажу ілюстрації до кращих дитячих книг, а ви попробуйте згадати, з якої це книги…

Головне, щоб діти були зацікавлені бібліотекою, зрозуміли, що таке бібліотека і які правила користування нею.
Бібліотечний урок на тему:

"Бережіть книгу"
Діти! Сьогодні поговоримо про наших великих друзів – книги . З них ми дізнаємося про те, що нас оточує, вони допомагають у навчанні. З книгами ви ознайомилися ще задовго до школи. Вам їх читали бабусі, старші брати чи сестри, самі ви розглядали малюнки. А тепер багато хто з вас , мабуть, уже вміє читати. Пригадайте, які книги ви знаєте. (Діти пригадують. Залежно від того, які книги вони назвуть - вести розмову)

Погляньте на свої підручники. Бачите, які вони охайні, гарні. Це ж книжки за якими ви будете навчатись цілий рік, поки не закінчите 1 клас. Потім ними користуватимуться інші учні, які наступного року прийдуть до школи. Підручники ви отримали безкоштовно, так само користуватиметесь і книгами в шкільній та сільській бібліотеках.

Про це потурбувався уряд України, хоча кожна книга обходиться державі дуже дорого. У її створенні беруть участь багато людей різних професій. А скільки праці вкладається у виготовлення паперу. Адже папір виготовляють з дерева. Тож шануйте, діти, свої підручники і книги, якими користуєтесь. Дбайте, щоб вони завжди були чисті, щоб після вас їх могли читати інші учні.

А щоб книжка жила довго. Читати її слід за столом, акуратно перегортати сторінки за верхній куточок, не слинити пальців, не брати брудними руками. Не можна загинати сторінки книжки, а також закладати її олівцями. Ручками. Від цього книжка псується, сторінки відриваються, мнуться.

Якщо ви не дочитали завдання до кінця, скористайтесь закладкою. Виготовити її зовсім просто з аркушу паперу. Читати під час їди теж не слід. Неприпустимо робити на підручнику чи книзі написи, малювати. Не перегинайте підручник, коли читаєте, від цього випадають сторінки.

Запам’ятайте, діти, ці правила і виконуйте їх, - тоді підручники завжди будуть чисті, в гарних обкладинках і довго житимуть.




Бібліотечний урок на тему :

« Як створюється книга»
5 клас

Діти, кожна книжка, яку ви берете в руки, народжується після великої клопіткої праці багатьох людей. Найбільше над створенням книги працює автор. Спочатку він добре вивчає те, про що писатиме, при необхідності вирушає у далекі відрядження.

Так, письменник В. Біанкі багато років спостерігав і вивчав життя та звички мешканців лісу. І написав цікаві книжки про них.

Які книжки цього письменника ви читали? Чи сподобались вони? А скільки письменник переробляє свій рукопис, щоб книга була цікавою і корисною!

Погляньте на цю книжку. На обкладинці великими літерами надруковано ім’я автора і назву, тобто заголовок книги. Малюнок у ній відіграє важливу роль. Щоб його виконати , потрібно багато працювати, знати, бачити, вміти. Після того, як письменник напише твір, рукопис потрапляє до видавництва. Тут його уважно читає художник і починає працювати над малюнками. Часто вони працюють разом. Слова письменника оживають рід пензлем художника. Адже малюнки не лише прикрашають книжку, а й пояснюють, доповнюють її , щоб читач міг уявити і героїв , і місце, де відбуваються події.

Прізвище художника, як правило, друкується теж на обкладинці, інколи вкінці книги, на останній сторінці. Там же надруковано прізвище людей, без яких не було б книги. Це - редактор, художній редактор, коректор та інші. Всі вони слідкують за тим, щоб у книзі не було помилок, пропущених сторінок, неточностей, щоб малюнки були на тих сторінках, де їм слід бути та інші. Коли все зроблено, рукопис готовий, але книжка ще не закінчена. вона поки що існує і одному примірнику. І для того, щоб її могли прочитати багато хлопчиків і дівчаток, її потрібно надрукувати. Рукопис відправляють у друкарню.

Друкарня – книжкова фабрика. Тут багато цехів : наборчий, друкарський, палітурний. В одному цеху готують папір, на якому друкуватимуть в іншому – фарби, шрифти. обкладинки … І в кожному цеху стоять машини. На цих машинах друкують книги. А був час, коли книги переписували від руки. Не один місяць трудився переписувач, виводячи гусячим пером одну літеру за другою, переходячи від слова до слова.

Переш друкарня з’явилася в Москві понад 4000 років тому. Заснували її друкарі Іван Федоров і Петро Мстиславець. Десять років вони працювали над створення друкарні і цілий рік друкували свою першу книгу. Як би вони здивувалися, коли б їм довелось побувати в сучасній друкарні, де кожну книгу друкують в багатьох тисячах примірників, і робиться це з такою швидкістю, про яку першодрукарі не могли і мріяти.

Про те, як зараз друкують книгу чудово розповідає у вірші»Як друкувати вашу книгу» С. Маршак.

Як бачите , діти , процес створення книги дуже складний , у ньому бере участь багато людей різних професій . Ось чому до книги треба ставитися дбайливо , берегти II . А праця в нашій країні у великій шані . Книга – то наше багатство , воно дає людям знання .

Недарма в народі є прислів”я : « хто багато читає , той багато знає ».

Книжковий ранок на тему:

«Живи, книго!»
2 клас
Мета: розкрити дітям значення книги в житті людини, ознайомити з процесом її виготовлення. Виховувати бережливе ставлення до книги, бажання більше читати.

Обладнання: Плакати з висловами про книгу, костюми-книги, лікарі, неохайний хлопець.


Ведучий. Дуже добре, коли у людини багато друзів. Поділишся з другом радістю - її стане вдвічі більше, поділишся бідою - її стане вдвічі менше. Справжній друг ніколи не підведе, завжди прийде на допомогу.

Ведуча. Сьогодні ми поведемо мову про незвичайного друга, дуже мудрого, який не вміє говорити, але навчає нас розумним наукам, розповідає цікаві історії про дива, про навколишній світ – близький і далекий, веде нас до Країни знань . Я загадаю вам загадку, якщо ви її правильно розгадаєте, то зрозумієте про якого друга йдеться, хто прийде до нас у гості.

Бачить – не бачить,

Чує – не чує,

Мовчки говорить,

Дуже мудрує…


Діти. Книга!

Ведучий. Український народ здавна поважав книгу – це невичерпне джерело знань і склав про неї багато прислів’їв і приказок. В них звучить народна мудрість. Проведемо конкурс прислів’їв та приказок, переможець отримає приз.

(конкурс)

Золото добувають у землі, а знання з книг.

Книга – твій друг, без неї як без рук.

Хто багато читає, той багато знає.

Книга вчить, як на світі жить.

З книгою подружишся – розуму наберешся.

Книга – ключ до знань.

Книга допоможе у труді, виручить у біді.

Одна книга тисячі людей навчає.

Читання – ось краще навчання.

Книга добру навчить, від дурного відверне.
Ведучий. Про що говорять нам прислів’я?.. правильно, про велике значення книги в житті людини.

(пісня «Книжчин день»)

Ведуча. Зустрічаймо наших вірних друзів. Під оплески дівчатка вносять книгу та від її імені промовляють: художня книга, підручник, енциклопедія, словник, довідник.

Завжди можемо стати у пригоді,

Наших вам порад не злічить,

І кажуть про нас в народі:

"Мовчить, а сто дурнів навчить".

Учні.


Книга, друг ти нам незмінний,

друг наш любий з ранніх літ,

Ми з тобою пізнаємо світ.

Ми побачим всю країну –

Нашу рідну Україну.

Як краплин у Дніпрі,

Як зірок угорі.

Як листя на гіллі –

Стільки книг на землі!

Є великі й малі,

Є легкі та важкі,

На полицях, на столі –

Наші друзі – книжки.
Підручник. Я – підручник, ваш перший помічник і порадник кожен день. Молодший мій братик Буквар навчає вас читати і передав мені естафету.

Художня книжка. Я - Художня книжка. Така красуня! Вся в малюнках і така цікава. Влаштовую зустрічі з казковими героями, подорожі у світ прекрасного та цікавого.

Словник. Я – Словник, збірник слів у алфавітному порядку з поясненням, тлумаченням або перекладом на іншу мову. Ми ще з вами попрацюємо!

Енциклопедія. Я - Енциклопедія. Коли ви шукатимете про історію предмета, його виникнення, на допомогу прийду до вас тільки я. Мені так хочеться бути поруч з вами, коли ви готуєте уроки. Станьте моїми вірними друзями.

Довідник. Я – Довідник, для вас чудовий помічник. Я дам вам короткі відомості з певних питань. Подружимось, чи як?

Ведучий. Ці книжки дуже корисні й потрібні нам – учням, батькам. Треба з ними дружити. Ніколи не соромитись заглянути в книгу.

("Пісня дружби")
Учень.

У Скворцова Гриші

Книги найбрудніші,

Всі вони патлаті,

Порвані, горбаті.

Ну, немає в них лиця:

Без початку, без кінця.

Палітурки, як ганчірки.

Ті книжки ридають гірко.
Учениця.

Бився Гришка з хлопчаками,

Він розмахував книжками,

Дав мишку по голові –

Замість книжки стало дві!
(З’являється Гриша – дуже неохайний хлопчина , волосся розкуйовджене, не обличчі плями бруду, руки і одяг теж брудні, портфель розстебнуто, з нього виглядають кеди, рогатка, пом’ятий підручник …

Назустріч йому юрба школярів. Гриша розмахує портфелем і школярі розбігаються. Гриша теж іде зі сцени. На сцені «книжки» - учні в костюмах книжок, вигляд у них пошарпаний).

Учень.

Бідні книги, на шматки



Вас порвали хлопчаки!

Ми пришлем вас до лікарні.

Лікарі там дуже гарні.

Там вас, бідних, пожаліють,

І почистять, і зашиють,

І підклеять вас на славу,

І одягнуть у оправу!
(Кілька дітей у білих халатах, ковпаках, на обличчі білі марлеві пов’язки. Імітують операцію над столом, маніпулюють ножицями, голкою, ватою…Чути слова головного лікаря: тампон, перевірте тиск, скальпель, зажим…після операції він звертається до залу, показуючи вилікувані книжки )
Лікар.

Вийшли книги із лікарні,

Сторінки їх стали гарні,

На нові оправи вміло

Ярлики їм наліпили.

Понесли в просторі зали –

І полиці їм вказали.
Лікар.

Від своїх поганих хазяїв, які зовсім не бережуть підручники, псують їх, рвуть листки, кидають їх, книги дуже сильно хворіють. І доводиться їх лікувати в лікарні: чистити, клеїти, зшивати. Та хіба ж можна залишати друга в біді? Чи можна псувати книжку? Кидати. Рвати її, малювати на ній? На не можна!


Ведуча. Уявіть собі, що в один день зникла вся друкована продукція. Уявили? Тоді ми з вами не зможемо дізнатися, який сьогодні день, місяць, рік, бо не буде календарів та не буде газет. І листа бабусі ніхто не напише, бо всі будуть неписьменними, адже зникнуть усі букварі, ніяк буде вчитися. Без книг життя стане нецікавим, наче день без сонця. Книги треба берегти – найкращі друзі нам вони.
Ведучий. А як до нас приходить книжка? З чого її виготовляють? Так, з деревини. Але треба десятки років чекати, щоб з маленької насінини виросло велике дерево, спиляти його, подрібнити на заводі чи паперовому комбінати, зварити паперове тісто, з якого вже потім виготовляють папір. А як же з паперу зробити книжку? Скласти гарні вірші та оповідання, надрукувати на книжковій фабриці та ще й ілюстрації намалювати.
Вчитель. Ви бачите, діти, скільки праці треба докласти, щоб зробити для вас великий подарунок – книжку. Послухайте, що просять вас книги.
Книги. Любі діти, ми – книги, ваші вірні друзі, порадники та помічники. Від усього серця просимо вас:

  • Не слиньте пальці, коли гортаєте сторінки, не беріть мене брудними руками – мені це дуже неприємно.

  • Не перегинайте і не висмикуйте моїх сторінок.

  • Не шматуйте обкладинки – мені дуже боляче.

  • Бережіть мене, я потрібна не лише вам, а багатьом учням, котрі прийдуть вчитися після вас.

  • Будьте справжніми друзями!

Підручник . З окремими учнями ми вже добре подружилися. Сьогодні я хочу назвати своїх друзів серед другокласників, які уважно мене читають і бережно до мене ставляться. Я дякую за дружбу! ( імена дітей)


Художня книжка. А я хочу назвати другокласників, які по справжньому мене полюбили , я їм дарую радість, захоплення, прекрасні хвилини спілкування. Це …..(імена дітей)
Словник. А ми з Енциклопедією і Довідником тільки з вами знайомі. Ми ще не встигли з вами подружитись, але обов’язково будемо разом у старших класах. Згода?
Пісня – «Книга – сонячне світло»
Ведуча. У наших книжок є свій дім, звідки вони прийшли до нас – шкільна бібліотека. А господар в книжковому домі – бібліотекар. Йому – слово.
(бібліотекар знайомить із поняттям формуляр і тим, як часто відвідують бібліотеку другокласники.)
Вчитель. Відомий український письменник І.Франко говорив:

Книги – морська глибина,

Хто в них пірне до дна,

Той хоч і труду мав досить,

Дивнії перли виносить.
Коли ви багато читаєте – будете грамотними, розумними. Ви добре працювали цього року з книгами: малювали малюнки до прочитаних книг ( на виставці кращі з них) вели читацькі щоденники, кількість найбільше прочитаних книг та найвищу гілочку росту з техніки читання у таких учнів … (прізвища учнів)

Читайте, читайте, читайте! Хай не буде у вас жодного дня, аби ви не прочитали хоча б однієї) сторінки з нової книги. Тоді ви будете освіченими, вихованими, добрими людьми. Людина, яка любить і вміє читати – щаслива людина. Навколо неї завжди багато розумних, добрих і вірних друзів. друзі ці – книги. Живи, книго!.




Бібліотечний урок на тему:

Книжка – твоє обличчя!

Мета: Виховувати бережливе ставлення до книжки.

Хід заняття.

І. Вступна бесіда.

У школі ви дізнаєтесь багато нового, цікавого, вчитеся читати, писати, рахувати, правильно поводитися. В усіх цих випадках ніяк не обійтися без надійного, вірного друга та помічника. Що це за помічник?

А) Відгадування загадок:

« Хто мовчить, а всіх навчить?»;

« Не кущ, а з листочками, не сорочка, а злита,

Не людина, а навчає?»

Так, це книжка.

Минулого року вас прийняли в читачі. У кожного на парті лежить обіцянка, яку ви давали. Прочитайте і згадайте її.



Обіцянка юного читача :

Стаючи читачем шкільної бібліотеки обіцяю:



Ви обіцяли берегти і шанувати книги. Щоб ви згадали і ніколи не забували правило поводження з книгою, Королева Книга надіслала вам листа.

( Зачитування листа Королеви Книг).

Я –книжка! Я товариш твій!

Ти берегти мене умій!

Щоб я була нова щораз,

Оберігай мене від клякс.

Гортаєш – пальців ти не слинь,

Оцю погану звичку кинь.

Листків, гляди, не загинай –

Зроби закладки, їх вкладай.

Мене папером обгорни,

Де взяв, туди і поверни.

Запам’ятай же, я твій друг,

Та не для цих бруднющих рук.

Я – книжка! Я – товариш твій,

Тож зберегти мене зумій.

- Діти, то погодимося з королевою чи ні? Так бачу підняті руки.

( Діти висловлюють свої думки з даного листа)

ІІ. Робота над змістом віршованого тексту.

1. Самостійне читання вірша учням.

Жили – були дві книжки в школі,

Одна – Миколи, друга Толі.

Я книжка Толі, чепурненька,

Сторінки чисті, як новенькі.

Веселу вдачу маю,

В навчанні Толі помагаю!


В мені не розбереш ні слова,

Сторінки зібрані, брудні,

Миколі, ледарю й нечемі,

Служить доводиться мені.

2. Аналіз прочитаного листа.

Як живеться в книжці Толі? Чому? Як він до неї ставиться?

Як живеться в книжці Миколи? Чому? Як він береже книжку?

А як ви ставитесь до своїх книг?

3. Робота з пам’ятками.

Пам’ятка на початковому етапі.

1. Перш, ніж книгу в руки брати,

Їх треба чисто вимивати.
2. Книгу не перегинай,

Сторінок не розсипай.


3. В книгу ручки не клади,

Її життя на довше збережи.


4. Сторінок не загинай,

Закладини виготовляй.


5. Хочеш за обід сідати,

Залиш книгу відпочивати.


6. Щоб книзі життя зберегти,

Одяг ти їй підбери.



Пам’ятка на початковому етапі

- Люба дитино! До тебе це слово!

Перед тобою – скарбниця чудова,

Мудрих порад невичерпне джерельце,

Книгу люби і душею і серцем.
- Не гоже бруд заносити в науку -

Протягуй книзі лише чисті руки.


- Якщо ти хочеш книгу всю читати,

Не змушуй сторінки в ній випадати,

Відтак книжки не слід перегинати.
- Друг твій – книга – буде гарним,

І новеньким, і охайним,

А для цього будь уважним,

Не забувай речей в нім зайвих.


- Краще витрати хвилинку,

Та візьмися й до пуття

Попідклеюй всі сторінки,

Книзі дай нове життя!




  • Візерунчасту закладку

Книзі подаруй на згадку

Ще й обкладинку вдягни,

Життя книги збережи.
Пам’ятка на основному етапі

Любі діти!

Книгарія – країна є така,

До неї не потрапиш просто так.

Спочатку навчися читати,

Тоді й до нас ти зможеш завітати.

Країна наша – чарівна,

Багато знань дає вона.

Як книжку якусь прочитаєш –

Наскільки більше ти вже знаєш!

Цікаво й весело у нас:

Гостей приймаємо весь час,

Але щоб книжечки читати –

Не можна їх нам ображати.

Сторінки загинать не слід,

На книжку ставити обід,

І ручок в неї не кладіть,

Ви краще книгу обгорніть –

Послужить довше вам вона

Та усім іншим дітлахам.

Як раптом книжка розірветься,

То вам підклеїть доведеться.

Цього так, діти, не лишайте, -

Книжкам в біді допомагайте!

Якщо ці правила прості

Засвоїли ви добре всі,

В Книгарню ви завітайте

І всі книжки тут прочитайте!

Мешканці Книгарні

4. Аналіз обговорення пам’яток.



ІІ. Підсумок заняття.


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка