Підготувала: бібліотекар кісіль с. М. Координатори проекту: Кісіль С. М. – бібліотекар, рада бібліотеки



Скачати 105.37 Kb.
Дата конвертації06.03.2016
Розмір105.37 Kb.


ПІДГОТУВАЛА:

БІБЛІОТЕКАР

КІСІЛЬ С.М.
Координатори проекту:

Кісіль С.М. – бібліотекар, рада бібліотеки.

Мета проекту:

  • Нагадати учням про єдині вимоги щодо використання та збереження підручників;

  • що дбайливе ставлення до книги завдання державного рівня;

  • удосконалювати навички користування бібліотекою;

  • розробити пам’ятку бережливого ставлення до книги;

  • провести рейди – перевірки та своєчасно надати допомогу книзі;

  • надати посильну допомогу бібліотеці у ремонті підручників;

  • виховувати культуру читання та бережливе ставлення до книги підручника.

Очікувальні результати:

  • навички групової проектної діяльності;

  • виступ перед однокласниками;

  • інтерес до книги;

  • залучення учнівського колективу до бережливого ставлення до книги;

  • засвоїти правила поводження з книгами.

  • посильна допомога бібліотеці у ремонті книг.


Випереджувальні завдання:

  • Групова проектна діяльність:

1група (лектори) – підготувати бесіду: «Як берегти книгу» для учнів 1 – 6 класів.

- Провести бібліотечні години для учнів 7 – 8 класів.



2 група (оформлювачі) – написати оголошення про проведення Всеукраїнської акції «Живи, книго!»,оформити в бібліотеці куточок читача по підсумках рейду „Живи, книго!”, виготовити плакати «Любіть книгу – джерело знань», «Бібліотечні книги – цінне громадянське добро», «Живи, книжко!».

3 група (книжкові лікарі) – розробити правила ремонту книг;

- надати посильну допомогу шкільній бібліотеці у ремонті книг.

4 група (Живи, книго!) – провести рейди перевірки кращого збереження підручників у класах;

- провести практичне заняття обгортання підручників у молодших класах

- підготувати звіти;

- підвести підсумки щодо результатів моніторингу за збереженням стану підручників.
Хід уроку

  • Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми та завдань уроку.




  • Актуалізація опорних знань. «Мозковий штурм».

Бібліотекар. Діти, яка на вашу думку роль книжки у житті? (Учні висловлюють свої міркування, бібліотекар будує схему асоціацій).

Друг порадник помічник


вчитель книга довідник

дослідник розум казка

Тож, у ході захисту творчого проекту ми дізнаємося, як можна продовжити життя книзі, повторимо правила поводження з книгою.


  • Слово бібліотекаря.

Бібліотекар знайомить учнів із схемою групової проектної діяльності.


Лектори




Оформлювачі

„Живи, книго!”



Книжкові лікарі



Доповідь групи «ЛЕКТОРИ»
Бесіда: КНИГА – ТОВАРИШ ТВІЙ, ТОЖ БЕРЕГТИ ЇЇ УМІЙ
Мета. Розкрити дітям значення книги в житті людини; виховувати бережливе ставлення до книги, бажання більше читати.
Сила книги безмежна. Без неї людина сліпа. Протягом усього життя ми звертаємось до книги. Вона відкриває нам небачені обрії, допомагає зрозуміти історію народу, розкриває таємниці природи, життя, книга - мудрий друг, який, не вміючи говорити, розказує про незвичайні пригоди і подорожі, про навколишній світ, про різні чудеса.

Це цікаво знати:

Бібліотека в Стародавньому світі називалась красиво – «Аптека душі» або «Притулок мудрості».

У минулому цінні книги зберігалися в монастирях, їх приковували довжелезними ланцюгами до столів та полиць.

«Хто багато читає, той багато знає» - так говорять у народі. І це правда. Герої улюблених книг вчать нас бути добрими, справедливими, чуйними, бережіть їх, вони ваші вірні друзі.



Як поводитися з книгою

З бібліотечними книгами необхідно поводитися особливо бережливо. Адже ці книги будуть читати інші діти.


Чого боїться книга?

Дощу і снігу. Книга не повинна мокнути – від цього вона псується. Коли йдеш у бібліотеку – поклади книгу у сумку або пакет.

Брудних рук. Вони залишають на сторінках книги плями, роблять її неакуратною. Особливо важко відчистити жирні плями. А вони з’являються, якщо ви кладете книгу поряд із тарілкою.

Не читай під час їжі. Перш ніж почати читати книгу, обгорни її папером, плівкою або одягни спеціальну обкладинку.

А ще книга боїться розсипатися на окремі листочки. Не кидай розкриту книгу догори оправою, не загинай кутики сторінок. Користуйся закладинкою. Якщо ти хочеш намалювати що – небудь або записати, коли прочитав книгу, зроби це в альбомі або спеціальному зошиті.

Не розкидай книги – вони можуть потрапити в біду. (Книги у Стародавній Русі складали у короби. Так вони краще зберігалися).

Вдома необхідно визначити певне місце для книг, взятих у бібліотеці або у друзів. Коли поет Микола Забоцький був маленьким, його батько поставив за скло книжкової шафи табличку, на якій було написано:

«Милий друг! Люби та поважай книги, книги – плід розуму людського. Бережи їх, не рви та не брудни. Написати книгу не легко, для багатьох книга – все одно, що хліб.


Доповідь групи «КНИЖКОВІ ЛІКАРІ»
Завдання групи: розробити правила ремонту книги; надати посильну допомогу шкільній бібліотеці у ремонті книг.
Є в новому домі двері заповітні,

Ще не всім відомі, та до всіх привітні,

В книжковій лікарні, у новім будинку,

Я щодня працюю не одну годинку.

Хто навчитись хоче книжку лікувати,

Приходьте, будь ласка, буду вас навчати.


Усі лікарі знають, що будь – яку хворобу легше попередити, ніж лікувати. Ось послухайте правила поведінки з книгою:

    1. Обгорни книгу в папір – не бруднитиметься обкладинка.

    2. Не читай книгу під час їжі – можеш забруднити її.

    3. Не клади нічого в книгу.

    4. Не загинай ріжків на сторінках книги – ріжки відриваються і псується книга. Зроби для книги закладку.

    5. Не рви сторінки, не малюй і не пиши нічого в книзі. Не роби в ній ніяких поміток.

    6. Не перегинай книгу – від цього вириваються сторінки.

    7. Бережи книгу від вологи.

ЯКЩО НЕ ВИКОНУВАТИ ЦІ ПРАВИЛА КНИГИ ЗАХВОРІЮТЬ.
Правила ремонту книги

  • Якщо у книги відірвалася обкладинка:

потрібно з марлі, або ситцю вирізати полоску завширшки 5 – 6см в висоту книжки, намазавши тканину клеєм.

  • Як заклеїти розірвану навпіл книгу, сторінку:

заклеїти прозорим папером, або скотчем, щоб видно було текст з обох боків.

  • Якщо на книзі чорна пляма:

промити марганцем, або розчином лимонної кислоти, заржавілі плями аналогічно.

  • Якщо жирна пляма:

прогладити через промокашку, або протерти м’якушкою теплого хліба.

  • Якщо книга промокла:

між сторінками покласти промокальний папір, а книгу під прес.

  • Якщо є сліди від пальців:

потерти мильною ганчіркою.

  • Яким клеєм можна відремонтувати книгу:

потрібен клейстер, або скотч.

  • Якщо у сторінки відірвався кутик:

акуратно підклеїти трикутник білого паперу, а потім відрізати виступаючу кромку.
На протязі двох місяців групою «Книжкові лікарі» та помічниками

було відремонтовано 31 книгу. Були обладнані книжкові полиці, виставки відремонтованих книг «Живи, книжко!»




Бібліотекар:

Спасибі вам, дорогі діти, за ваші умілі руки і добре серце. Вам вдячні книги, читачі нашої бібліотеки за те, що ви продовжуєте життя книгам. Адже книга – це мудрий порадник сьогодні. Книга – то наше багатство, вона дає людям знання. Книга зберігає у собі красу рідного слова, чарівність мови.

Любіть книги, бережіть їх.


Доповідь групи «ОФОРМЛЮВАЧІ»
Групою була проведена така робота:


  • Написане оголошення про проведення Всеукраїнської акції «Живи, книго!».

  • З допомогою класного активу оформлені куточки «Живи, книго!» в кожному класі.

  • По підсумках рейду оформлений куточок „Живи, книго!” в бібліотеці.

  • Виготовлені плакати: «Любіть книгу – джерело знань», «Бібліотечні книги – цінне громадянське добро», «Живи, книжко!».




Доповідь групи „Живи, книго!”


  • Групою був проведений рейд – перевірка по збереженню учнівських підручників у 1 – 11 класах ;

  • підготовлені звіти по результатах перевірки;

  • проведене практичне заняття з обгортання підручників;

  • розроблені пам’ятки: „Як обгорнути книгу?”, „Як зробити закладку?



ПАМЯТКА
Як обгорнути книгу?

Приготуйте листок не дуже товстого паперу, краще кольорового, олівець, лінійку та ножиці. Книжку можна обгорнути двома способами.

Перший – надійний. Поклади розкриту книгу на аркуш паперу й бережно, не пошкоджуючи книги, постав олівцем чотири крапки біля її кутів. Забравши книгу, візьми лінійку і з’єднай крапки лініями. Потім додай до кожної сторони по 5 – 6 мм і виріж прямокутник. Знову приклади книгу й олівцем зроби помітки по ширині корінця книги, проведи косо лінії і виріж. Залишається тільки підігнути папір під обкладинку.

Другий спосіб – більш простий. Така обкладинка називається суперобкладинкою. На папері відмітити розмір книги по ширині три рази, виріж і обгорни книгу цією полосою.




ПАМЯТКА
Як зробити закладку?

Закладки можуть бути різноманітними. Але при цьому слід дотримуватися певних правил.

Закладки не повинні бути товстими.

Розмальовувати їх можна тільки фломастерами або кольоровими кульковими ручками. Олівці, акварельні фарби і гуаш можуть забруднити книгу.

Ширина закладки – 4 – 5 см, висоти книги. Дуже добре прикрасити закладку орнаментом.

Результати моніторингу за збереженням стану підручників у 1 – 11 класах

Живанівської ЗШ І – ІІІ ступенів




клас


учнів


Початковий

рівень


Середній рівень


Достатній рівень


Високий рівень


1


1


6






4



2


2


2


5




3


2


3


3


3



1


2





4


4


6



2


2


2


5


5


5



2


2


1


6


6


6





4


2





7


7


4



1


2


1


8


8


6


1


3


1


1


9


9


7


2


2


2


1


10


11


11


2


10


2


2

всього 62 5 20 2 2 12

Підсумки


  • Лектори” провели бесіди в 1 – 6 класах про збереження підручників, та бібліотечні години.

  • Живи, книго!” провели рейди – перевірки в 1 11 класах і приготували звіти.

- Провели практичне заняття в молодших класах з обгортання підручників.

- Розробили пам’ятки: „Як обгорнути книгу?” та „Як зробити закладинку?”



- Провели моніторинг щодо результатів рейду – перевірки за збереженням стану підручників.

  • Оформлювачі” - написали оголошення, та оформили куточок читача по підсумках рейду.

  • Книжкові лікарі” - розробили правила ремонту книг.

- Відремонтували 31 книгу.


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка