Підготувала: класний керівник 10-а класу хзош №54



Скачати 123.21 Kb.
Дата конвертації17.03.2016
Розмір123.21 Kb.
ХАРКІВСЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І – ІІІ СТУПЕНІВ № 54

ХАРКІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ




Підготувала:

класний керівник 10-А класу ХЗОШ № 54

Клеймьонова Оксана Олегівна


Харків – 2015
Проект “Добро починається з тебе”

Паспорт проектної роботи

Керівник проекту: класний керівник 10-А класу, учитель української мови та літератури ХЗОШ № 54 Клеймьонова Оксана Олегівна.

Мета проекту: розвиток індивідуальних здібностей учнів та забезпечення умов для їх реалізації шляхом створення “ситуації успіху”, формування в учнівської молоді потреби творити добрі справи на благо інших людей.

Тематична спрямованість: соціальний проект.

Виконавці проекту: учні школи.

Цільова аудиторія: ветерани, вчителі - пенсіонери, люди похилого віку.

Географічна територія: Жовтневий район міста Харкова.
Аналіз проблеми та актуальність проекту

Останнім часом серйозну стурбованість викликає байдужість, черствість людей та, на жаль, підростаючого покоління до проблем знедолених людей, людей похилого віку, до біди, яка сталась поруч.

Протягом кількох останніх навчальних років учні нашої школи брали активну участь у роботі над над районними проектами “Пам'ять серця”,”На крилах щастя”, “Харків духовний”, “Іди, мій друже, дорогою добра”, основою яких була волонтерська робота: допомога хворим дітям (загальношкільний організований збір коштів на допомогу), виготовлення поробок – макетів різноманітних соборів та храмів Харкова, щорічне святкування Дня Миру 21 вересня, також учні нашої школи взяли участь у підписанні меморандуму про взаємодію між Харківською міською організацією учнівського самоврядування та Харківським обласним Комітетом Міжнародної Української спілки ветеранів війни (2011 рік). Щороку в нашій школі проводяться святкові концерти до Дня Перемоги, доброю традицією стало вітання ветеранів війни зі світлим днем 9 Травня.

Сьогодні ми, учні 10 класу звичайної загальноосвітньої школи, щодня можемо спостерігати і споглядати прояви жорстокості серед таких, як ми: молоді люди не поспішають поступатися місцем людям похилого віку, інвалідам, ветеранам війни та праці, маленьким дітям, забувають подякувати вчителеві за проведений урок, вчасно сказати “Будь ласка” і “Вибачте” та й просто відповісти добром на добро. Тому проекти благодійного напрямку, на нашу думку, є дуже важливими у вихованні підростаючого покоління таких важливих якостей як чуйність, доброчинність, благодійність, великодушність, співпереживання, доброта, чесність, тактовність, милосердя. Без таких якостей людині у житті буде непросто.

І ми як майбутнє покоління України, усвідомлюючи всю відповідальність, покладену суспільством на нас, вважаємо своїм обов’язком висловлювати повагу до ветеранів, до людей похилого віку, до хворих і знедолених людей – до всіх, хто потребує допомоги. Адже творити добро – це прекрасно, природно і закономірно допомогти знедоленому, нещасному, поділитися шматком хліба, дати притулок бездомному, захистити старість, порятувати хворого чи каліку, заступитися за беззахисного, скривдженого.

Доброта і чуйність, співпереживання і щиросердність, уміння розділити чужий біль, вчасно підтримати у важку хвилину, розрадити в горі та біді – це крила , на яких тримається людство.



Тому з метою виховання в підростаючого покоління свідомого ставлення до цієї проблеми у нашій школі наразі проводиться робота над реалізацією проекту Добро починається з тебе”.

Завдання:

  • Формування у школярів милосердного ставлення до людей, що потребують допомоги;

  • Формування ціннісного ставлення до родинних стосунків та почуття відповідальності за членів родини, які потребують допомоги;

  • Формування почуття важливості волонтерської діяльності;

  • Залучення учнів до регулярних занять працею та волонтерської роботи;

  • Розвиток активності у прийнятті рішень, активність у суспільному житті, вміння доводити почату справу до кінця;

  • Формування позитивних моральних якостей підростаючого покоління.

Консультанти проекту:

  • Заступник директора з навчально-виховної роботи Ю.М.Балюк

  • Педагог – організатор А.Є.Жалдак

  • Соціальний педагог М.В. Бутко

Виконавці:

  • Учнівські колективи 8 – 11х класів


Етапи проекту
1 – й етап. Цілевизначення та планування роботи

  • Визначення мети та завдань проекту (див. вище);

  • Вибір методів роботи (дослідницький, пошуковий);

  • Ознайомлення з історією та традиціями волонтерського руху як суспільного явища (додаток 1);

  • Збір пропозицій учнів школи щодо реалізації проекту “Добро починається з тебе”;

  • Аналіз волонтерської роботи, що проводилася в школі (додаток 2).


2 – й етап. Організація благодійної діяльності та проведення виховних заходів відповідно до плану

  • проведення благодійних учнівських ярмарок серед учнів 1 – 4 класів: школярі виготовляють різноманітні поробки, малюнки, вітальні листівки до свят: День Захисника вітчизни, 8 Березня, 9 Травня для вчителів, рідних та знайомих;

  • створення шкільного волонтерського загону “Допоможи ближньому” (8 – 11 класи) з надання допомоги людям похилого віку та інвалідам – жителям мікрорайону;

  • проведення свят для дитячих установ – інтернатів та дитячих будинків (учні 5 – 7 класів);

  • привітання вчителів-пенсіонерів, вчителів-ветеранів Другої Світової війни та ветеранів педагогічної праці зі святами (День Учителя, День Перемоги, 8 Березня);

  • проведення благодійних акцій “Подаруй книжку в шкільну бібліотеку” серед учнів 1 – 11 класів, “Посади дерево” (7 – 8 класи), “Збережемо птахів узимку” (5 – 6 класи), “Подаруй іграшку дитині” – збір іграшок та дитячої літератури для передачі у дитячі будинки та інтернати (1 – 4 класи);

  • акція “Ветеран живе поруч” – організований щорічний вихід волонтерського загону на чолі з командиром до місця проживання ветерана для привітання його з Днем Перемоги;

  • відвідування меморіалів воїнської слави.

Ми мріємо про те, щоб наступного року в нашій школі волонтерський загін співпрацював з ветеранами ще ближче.

Щоб полегшити душевний біль ветеранів, волонтери нашої школи підтримуватимуть їх морально, допомагатимуть їм по господарству.

У загоні будуть кореспонденти, які зі слів ветеранів напишуть їх автобіографію, зберуть багато фотографій, напишуть замітки у шкільні стінгазети.

Ми хотіли б, щоб найактивніші учні доглядали за обеліском слави та могилою невідомого солдата, завжди приносили квіти. І цим ми висловлюватимемо свою подяку тим, хто боровся, проливав свою кров за краще життя всіх людей, за мир на землі!

Не байдужі наші волонтери лишаться і до самотніх літніх людей, ветеранів праці. Вони по можливості навідуватимуться до них і допомагатимуть по господарству. Активісти волонтерського загону школи прибиратимуть могили ветеранів, а також забуті могили.

Не будьте байдужими!


Пропонуємо свій план конкретних дій та заходів шкільного волонтерського загону “Допоможи ближньому” на наступний навчальний рік




з/п


Благодійний захід


Термін виконання


Відповідальні

1.

Доповнити куточки бойової слави

Вересень-листопад

Учні 5 – 11 класів

2.

Відзначення Дня Миру

21 вересня

Учні 5 – 11 класів

3.

Організація та проведення акції “Милосердя” (збір коштів, призначених на лікування онкохворих дітей та дітей, хворих на цукровий діабет).

Жовтень


Учні 1 – 11 класів



4.

Організація посильної допомоги літнім людям та ветеранам Другої Світової війни.

Протягом року

Члени шкільного волонтерського загону (5 – 11 класи)

5.

Участь у створенні шкільного музею.

Протягом року

Учні 5 – 11 класів

6.

Конкурс на кращий твір серед учнів на тему “Пам’ятай минуле заради майбутнього”.

Листопад

Учні 5 – 11 класів

7.

Написати автобіографію ветеранів зі слів самих ветеранів.

Протягом року

Учні 10 – 11 класів

8.

На початку травня провести тиждень бойової слави.

Травень

Учні 8 – 11 класів

9.

Поповнення матеріалами шкільної “Книги пам’яті”.

Протягом року

Учні 9 – 11 класів


3 – й етап. Підсумок та оцінка реалізації проекту.

1. Проаналізувати участь учнів школи у реалізації проекту “Добро починається з тебе” (Учнівська рада школи, загальношкільні батьківські збори, учнівські збори).

2. Провести колективні обговорення, аналіз виконаної роботи, визначення шляхів поліпшення результатів (класні керівники, учнівські колективи, члени волонтерського загону “Допоможи ближньому”).

3. Нагородити кращі учнівські колективи подяками від Учнівської ради школи, вручити їх під час проведення творчого звіту школи.



Очікувані результати реалізації проекту

  • Після закінчення проекту ми отримаємо змогу у колективному обговоренні поміркувати, що вдалося найкраще, чого ми навчилися, яких помилок припустилися, як їх можна виправити, що необхідно врахувати на майбутнє.

  • Учні та батьки набудуть соціального досвіду в об’єднанні зусиль батьків, учнівського самоврядування і школи у практичній діяльності й спілкуванні, крім того, кожен учень отримає можливість відчути себе причетним до розв’язання загальної важливої проблеми, вміти ставити і вирішувати проблеми, оцінювати власну діяльність та вміння брати на себе відповідальність.

  • Учні школи під час реалізації проекту отримають змогу познайомитися з формами роботи, які може здійснювати волонтерський загін.

  • Діти будуть зайняті в позаурочний час цікавою і потрібною справою.

Додаток 1



Волонтерство як суспільне явище: історія та традиції

Сьогодні в Україні існує безліч невирішених соціальних проблем. Усвідомлення необхідності активної участі громадян і суспільства в їхньому подоланні відкриває нові можливості, а також сприяє розвиткові нових громадських ініціатив. Однією з найважливіших рис нашого часу є відродження руху, який залучає громадян до участі у зміні всіх сторін життя на краще, формування нових відносин у суспільстві, що в цілому сприятиме вирішенню багатьох проблем сьогодення. Цей рух називається – волонтерство. Воно широко розвинене у світі й розглядається як глобальний процес об'єднання людей, які прагнуть зробити внесок на благо свого та світового співтовариства.



Волонтери - люди всіх віків і професій з різних сфер і прошарків суспільства, які віддають частину своїх сил, часу, знань на благо інших людей і суспільства в цілому. Сьогодні активно діють тисячі волонтерських організацій, що зосередили свою увагу на подоланні нестатків і відстоюванні інтересів громадян. Ці організації й окремі волонтери демонструють прагнення, готовність і здатність у служінні людям. Сьогодні волонтерський рух має глобальний характер.

Волонтерство - діяльність настільки ж вигідна як для людей, які шукають допомоги, так і для самих волонтерів, тому що волонтерство - це спосіб:

  • будувати соціальні відносини;

  • застосовувати на практиці свої моральні та релігійні принципи;

  • набувати нові навички;

  • знайти підтримку й друзів;

  • відчути себе здатним щось зробити;

  • почути себе добре.

Добровільність, добровільний вибір як відображення особистої позиції - це основний принцип волонтерства. Відомо, що людина може максимально реалізувати себе в будь-якому виді діяльності, якщо вона працює без примусу, добровільно. Відмінною рисою волонтера є те, що, виконуючи ту чи іншу роботу, волонтер усвідомлено йде на повну відсутність грошової винагороди чи свідомо погоджується на значно занижену оплату своєї праці, маючи при цьому реальну можливість за свої послуги одержати більш високий заробіток. Ще одна найважливіша відмітна ознака волонтерства - це соціальна значущість роботи, яку виконують волонтери.

Волонтерство - це можливість людині відчути себе громадянином, зробивши реальний внесок у розвиток своєї громади. Нас дуже довго “годували” розповідями про те, що всі значущі речі звужуються на макрорівні. Але життя показало, що і глобальні зміни в житті навколо нас можуть початися з малого вчинку - з посадженого дерева, з допомоги ближньому. Учинок волонтера спричиняє не тільки конкретну дію, а й позитивний приклад, який можуть наслідувати інші.

Хто може бути волонтером?

Частіше за все відповідь на це запитання може бути такою: волонтерами можуть бути члени суспільства незалежно від віку й статі, які є відповідальними і можуть присвятити свій вільний час волонтерській праці. Кожний може стати волонтером у будь-якій сфері громадського життя, де відчувається необхідність.



Що можуть робити волонтери?

Необхідно залучати волонтерів у ті сфери діяльності, на які не передбачено фінансування, але їх значущість є важливою для виконання намічених програм. Волонтер це не тільки помічник або соціальний працівник, він може бути вчителем, фахівцем.



Навіщо потрібні волонтери? Що дає школі залучення волонтерів?

Іноді від представників шкільного персоналу й громадських діячів можна почути: “Волонтери? Навіщо вони потрібні? Тільки турбота... Навряд чи я зможу що-небудь довірити цим людям”. Чи: “Волонтери? Звичайно, добре. Але хто буде ними займатись? Чому вони хочуть це робити безкоштовно?”

При цьому багато хто з нас забуває, що ми самі багато чого робимо на благодійній основі, як волонтери. Громадські активні школи можуть спиратись на волонтерів, адже недарма цей сектор називають
“громадським”. Ці слова підкреслюють те, що громадсько-активні школи потребують підтримки громади й одночасно орієнтують свою діяльність на рішення соціальних, громадсько значущих проблем.

Волонтери можуть:


  • здійснювати громадську підтримку, що позитивно впливає на імідж школи, підкреслюючи її значущість;

  • це тільки один з позитивних аспектів, що несе із собою волонтерська діяльність;

  • вирішувати частину фінансових проблем;

  • безпосередня відсутність витрат на оплату праці;

  • збільшувати коло спілкування;

  • залучаючи нових людей, заклад одержує новий погляд на свої програми;

  • забезпечувати нові інтелектуальні ресурси.

Волонтери - це не тільки виконавці програм, а й джерело нових ідей, джерело іншого життєвого досвіду.

Додаток 2


У шкільному музеї проводиться постійна робота над поповненням матеріалів до 70-ої річниці з Дня Великої Пермоги (10-А клас):





Учні беруть участь у створенні альбому “Книга пам’яті”: добирають фотоматеріали, вирізки з газет, відомості про ветеранів-жителів Жовтневого району.

Щорічні виставки учнівських творчих робіт та композицій – добра традиція серед нашої молоді.

Зустріч з ветеранами – це своєрідний ритуал та обов’язок нашої шкільної громади, на який ми завжди чекаємо із задоволенням і неабиякою цікавістю:




Ветерани приймають привітання від молодого покоління на знак поваги та вшанування памяті про тих хто, подарувавши нам мирне небо над головою, не повернувся з війни.
“Ми вдячні Вам…”


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка