Підсумки роботи гімназії за 2012-2013 навчальний рік. Завдання на новий навчальний рік



Сторінка1/10
Дата конвертації09.03.2016
Розмір2.17 Mb.
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   10
Підсумки роботи гімназії за 2012-2013 навчальний рік.

Завдання на новий навчальний рік.

Діяльність педколективу Харківської гімназії № 34 Харківської міської ради Харківської області у 2011-2012 навчальному році була спрямована на пошук шляхів реалізації завдань, визначених законодавством України в галузі освіти й виховання, а саме на підвищення якості навчання, виховання та розвитку учнів; підтримку обдарованих дітей; створення умов для найкращого саморозкриття вчителів і учнів, для їх позитивної і ефективної взаємодії.

Шкільна мережа на кінець 2012-2013 навчального року - 729 учнів

1 - 4 класи – 336 учнів

5 - 9 класи - 310 учнів

10-11 класи - 83 учні

Педагогічний колектив Харківської гімназії №34 у 2012/2013 н.р., працював над реалізацією методичної проблеми «Розвиток творчої індивідуальності вчителя. Підвищення результативності та якості навчально-виховного процесу шляхом формування мотивації навчальної діяльності школярів».

Навчально-виховний процес здійснювався відповідно до робочого навчального плану на 2012/2013 навчальний рік та річного плану роботи гімназії.

Для задоволення освітніх потреб учнів у навчальному закладі працювало 27 класів, з яких: 1-А, 1-Б, 1-В, 2-А, 2-Б, 2-В, 3-А, 3-Б, 3-В, 4-А, 4-Б спеціалізовані класи з поглибленим вивченням англійської мови; 5-А, 5-Б, 6-А, 6-Б, 6-В, 7-А, 7-Б, 8-А, 8-Б, 9-А, 10-А, 11-А, 11-Б – гімназійні класи; 4-В, 9-Б, 9-В – загальноосвітні.

Реалізація інваріантної й варіативної складових навчального плану здійснювалась за державними програмами.

У 2013-2014 н.р. 1-4 класи –спеціалізовані, 5-11 ті гімназійні. Планується відкрити 10-й клас з загальною кількістю учнів – 30. До 1-х спеціалізованих класів школи планується прийняти 90 дітей.

Рух учнів за 2012-2013 н.р.

На початок 2012-2013 навчального року у Харківській гімназії № 34 було 739 учнів.

За рік із закладу усього вибуло 139 учнів. З них 125 учнів 9-х та 11-х класів. За межі міста Харкова вибуло – 4 учні. У межах міста Харкова вибуло - 8 учнів. У межах району – 2 учні.

Причини вибуття по місту та району:

- Марюхна Ю.- 2-В клас, прибула із Новоселівського НВК, навчалась в гімназійному класі ХГ № 34 але через місяць повернулася назад через сімейні обставини, наказ № 54 від 10.09.2012;

- Записов Є. - 11-Б клас, навчався в профільному класі ХГ№ 34. за згодою батьків вступив до коледжу будівництва, архітектури та дизайну, наказ № 56 від 10.09.2013;

- Рейн Д.- 8-Б клас, навчався у гімназійному класі ХГ№34, вибув до Есхірівської ЗОШ. Причина – зміна місця проживання батьків;

- Деревняк В., Зорка К.- 9-В клас, навчались у загальноосвітньому класі ХГ№34, мали низькі здібності до навчання, тому за бажанням батьків вирішили продовжити навчання у професійному електротехнічному ліцеї, наказ № 60 від 24.09.2012, наказ № 61 від 25.09.2012

- Балюк А. – 6-А клас, навчалась в гімназійному класі ХГ № 34, вибула до ЗОШ № 91 – зміна місця проживання., наказ № 61 від 01.10.2012.

- Плахотна В. – 6-Б клас, навчалась в гімназійному класі ХГ № 34. Вибула до П’ятківської ЗОШ (Вінницька область) у зв’язку з розлученням батьків та зміною місця проживання, наказ № 62 від 02.10.2012.

- Орлик О. – 9-В клас, навчалась в загальноосвітньому класі ХГ № 34. Прибула влітку 2012 року із Сумської області. Дуже часто змінювала місце навчання. Через місяць навчання у ХГ № 34 мати знов вирішила перевести дитину до ЗОШ № 130, наказ № 64 від 05.10.2012

- Альбакрімова А. – 8-А клас, навчалась в гімназійному класі ХГ № 34. Вибула до ХСШ № 114, наказ № 67 від 07.11.2012.

- Бондарцов Д. – 6-А клас, навчався в гімназійному класі ХГ № 34. Вибув у ЗОШ№35, наказ № 69 від 30.11.2012.

- Гловацька С. – 2-А клас, навчалась в гімназійному класі ХГ № 34. Батьки вирішили перевести дитину до ХСШ № 66, тому що водити дитину до гімназії виявилося незручно. Наказ № 70 від 05.12.2012

- Титоренко П. – 3-А клас, навчалась в гімназійному класі ХГ № 34. Вибула до Феськівської ЗОШ у зв’язку зі зміною місця проживання батьків, наказ № 02 від 10.01.2013

- Шевченко О. – 8-Б клас, навчався в гімназійному класі ХГ № 34. Хлопець мав здібності до занять спортом, тому батьки вирішили перевести дитину до Харківського вищого училища фізичної культури, наказ № 06 від 15.01.2013.

- Кравченко Д. – 1-В клас, навчалась в гімназійному класі ХГ № 34. Вибула до ЗОШ № 126 у зв’язку з розлученням батьків та зміною місця проживання, наказ № 07 від 23.01. 2013

За 2012-2013 навчальний рік до навчального закладу прибуло 4 учні.

На початок 2013-2014 навчального року у Харківській гімназії № 34 планується 25 класів. Загальна наповнюваність класів в гімназії – 28
Результати навчальних досягнень учнів 1-4 класів

за 2012-2013 н.р.

клас

Високий

рівень


Достатній

рівень


Середній

рівень


Початковий

рівень


кількість

відсоток

кількість

відсоток

кількість

відсоток

кількість

відсоток

1-А

5

16,13%

23

74,19%

3

9,68%

-

-

1-Б

8

26,66%

19

63,34%

3

10%

-

-

1-В

4

14,82%

11

40,74%

8

29,62%

4

14,82%

2-А

5

17,24%

22

75,87%

2

6,89%

-

-

2-Б

2

7,40%

18

66,67%

7

25,93%

-

-

2-В

2

6,89%

17

58,63%

10

34,48%

-

-

3-А

4

19,05%

9

42,86%

8

38,09%

-

-

3-Б

5

18,5%

12

44,45%

10

37,05%

-

-

3-В

8

28,57%

13

46,43%

7

25,00%

-

-

4-А

11

35,48%

18

58,06%

2

6,46%

-

-

4-Б

11

36,66%

13

43,34%

6

20%







4-В

4

17,39%

16

69,57%

3

13,04%

-

-

всього

69

20,72%

191

57,36%

69

20,72%

4

1,20%

Нагороджені золотими медалями 6 учнів 11-х класів, 4 учні отримали срібло.


Загальний бал успішності класів,

порівняльна характеристика за



2010-2011 н.р.,2011-2012 н.р., 2012-2013 н.р.


2012-

2013 н.р.

2012-2013

н.р.

2011-2012 н.р.

2010-2011

н.р.

2012-

2013

н.р.

2012-2013

н.р.

2011-2012 н.р.

2010-2011

н.р.

2-А

9,32

-

-

4-А

9,54

9,3

-

2-Б

8,49

-

-

4-Б

9,63

9,2

-

2-В

8,41

-

-

4-В

9,08

8,5

-

3-А

8,6

8,2

-

5-А

8,9

9,5

9

3-Б

8,9

8,6

-

5-Б

8,2

9,2

8,9

3-В

8,89

8,6

-

7-А

8,7

8,8

9,0

6-А

8,5

8,7

9,2

7-Б

8,2

8,57

8,8

6-Б

8,1

8,6

8,5

9-А

9,6

9,3

10,1

6-В

8,1

8,0

8,7

9-Б

8,15

6,4

6,6

8-А

8,1

8,0

8,8

9-В

7,26

6,24

6,6

8-Б

8,1

7,7

8,4

10-А

8,9

8,7

8,6

11-А

9,3

9,2

9,2

11-Б

7,4

6,7

7,9

2009-2010

8,1

+ 0,1
















2010-2011




8,2

+0,28













2011-2012







8,28

+0,35










2012-2013










8,63











Результати ЗНО за 2012-2013 н.р.

Українська мова



Назва навчального закладу

Всього взяли участь

% абітурієнтів, які отримали відповідний результат за шкалою 100-200 балів

Від 100 до 123.5

Від 124 до 135,5

Від 136 до 150

Від 150,5 до 161,5

Від 162 до 172,5

Від 173 до 183

Від 183,5 до 190

Від 190,5 до 195

Від 195,5до 199,5

200

ХГ № 34

46

6,52

8,7

23,91

19,57

28,26

10,87

2,17

0,00

0,00

0,00

Історія України



Назва навчального закладу

Всього взяли участь

% абітурієнтів, які отримали відповідний результат за шкалою 100-200 балів

Від 100 до 123.5

Від 124 до 135,5

Від 136 до 150

Від 150,5 до 161,5

Від 162 до 172,5

Від 173 до 183

Від 183,5 до 190

Від 190,5 до 195

Від 195,5до 199,5

200

ХГ № 34

32

6,25

9,38

25,00

15,63

28,13

15,63

0,00

0,00

0,00

0,00

Математика



Назва навчального закладу

Всього взяли участь

% абітурієнтів, які отримали відповідний результат за шкалою 100-200 балів

Від 100 до 123.5

Від 124 до 135,5

Від 136 до 150

Від 150,5 до 161,5

Від 162 до 172,5

Від 173 до 183

Від 183,5 до 190

Від 190,5 до 195

Від 195,5до 199,5

200

ХГ № 34

41

9,76

7,32

26,83

31,71

9,76

4,88

7,32

2,44

0,00

0,00

Фізика


Назва навчального закладу

Всього взяли участь

% абітурієнтів, які отримали відповідний результат за шкалою 100-200 балів

Від 100 до 123.5

Від 124 до 135,5

Від 136 до 150

Від 150,5 до 161,5

Від 162 до 172,5

Від 173 до 183

Від 183,5 до 190

Від 190,5 до 195

Від 195,5до 199,5

200

ХГ № 34

21

4,76

19,05

33,33

4,76

19,05

9,52

9,52

0,00

0,00

0,00

Біологія


Назва навчального закладу

Всього взяли участь

% абітурієнтів, які отримали відповідний результат за шкалою 100-200 балів

Від 100 до 123.5

Від 124 до 135,5

Від 136 до 150

Від 150,5 до 161,5

Від 162 до 172,5

Від 173 до 183

Від 183,5 до 190

Від 190,5 до 195

Від 195,5до 199,5

200

ХГ № 34

3

0,00

0,00

0,00

33,33

66,67

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

Географія



Назва навчального закладу

Всього взяли участь

% абітурієнтів, які отримали відповідний результат за шкалою 100-200 балів

Від 100 до 123.5

Від 124 до 135,5

Від 136 до 150

Від 150,5 до 161,5

Від 162 до 172,5

Від 173 до 183

Від 183,5 до 190

Від 190,5 до 195

Від 195,5до 199,5

200

ХГ № 34

10

30,00

10,00

20,00

30,00

0,00

0,00

10,00

0,00

0,00

0,00

Англійська мова



Назва навчального закладу

Всього взяли участь

% абітурієнтів, які отримали відповідний результат за шкалою 100-200 балів

Від 100 до 123.5

Від 124 до 135,5

Від 136 до 150

Від 150,5 до 161,5

Від 162 до 172,5

Від 173 до 183

Від 183,5 до 190

Від 190,5 до 195

Від 195,5до 199,5

200

ХГ № 34

20

0,00

20,00

35,00

25,00

15,00

5,00

0,00

0,00

0,00

0,00

Французька мова



Назва навчального закладу

Всього взяли участь

% абітурієнтів, які отримали відповідний результат за шкалою 100-200 балів

Від 100 до 123.5

Від 124 до 135,5

Від 136 до 150

Від 150,5 до 161,5

Від 162 до 172,5

Від 173 до 183

Від 183,5 до 190

Від 190,5 до 195

Від 195,5до 199,5

200

ХГ № 34

1

0,00

0,00

0,00

0,00

100

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

Підсумки науково-методичної роботи

у 2012-2013 навчальному році

Згідно з принципами й положеннями нормативних і директивних документів про освіту, рекомендаціями районного управління освіти, методична робота в гімназії у 2012-2013 навчальному році була спрямована на розвиток творчої особистості вчителя та учня. Головні зусилля було зосереджено на надання реальної, дієвої допомоги педагогічним працівникам, особливо молодим, у підвищенні їхньої майстерності, створенні творчої атмосфери, такого морально-психологічного клімату, який сприяв би пошуку кращих технологій педагогічної праці, ефективному втіленню інновацій. Таким чином, діяльність методичної служби гімназії була спрямована на створення умов для забезпечення якості, доступності, результативності навчально-виховного процесу, в тому числі і шляхом впровадження нових педагогічних ідей і підходів, в центрі яких - особистість дитини з її потребами, інтересами та життєвими проблемами.

Мета методичної роботи в гімназії: створення умов для найкращого саморозкриття вчителів і учнів, для їх позитивної і ефективної взаємодії; підвищення рівня педагогічної майстерності вчителів та методики викладання предметів; формування професійно-педагогічної та соціально-психологічної культури педагогів, розширення і поглиблення знань, продуктування ними нових педагогічних ідей, технологій навчання та виховання в сучасних умовах.

Завдання методичної служби гімназії:



  • Реалізація основних положень особистісно-орієнтованого підходу до навчання і виховання.

  • Узагальнення досвіду роботи вчителів з методичної проблеми.

  • Створення навчальних програм розвитку творчих здібностей обдарованих дітей.

  • Розробка та впровадження системи дослідження та аналізу роботи учнівського та педагогічного колективів.

  • Підвищення якості проведення уроків на основі впровадження нових інформаційних технологій.

  • Продовження педагогічних експериментів з пошуку нових технологій, форм і методів навчання.

  • Виявлення, узагальнення і поширення позитивного педагогічного досвіду творчо працюючих вчителів.

  • Розробка навчальних, науково-методичних і дидактичних матеріалів.

  • Професійне становлення молодих вчителів.

У 2012/2013 навчальному році адміністрацією гімназії відвідано та проаналізовано 185 уроків учителів та здійснено перевірку стану викладання 6 предметів: початкові класи (грудень), українська мова та література (грудень), фізична культура (січень-лютий), іноземні мови (січень-лютий), «Захист Вітчизни» (травень), образотворче мистецтво (лютий).

Розділ I. Нормативно-правові документи методичної роботи в гімназії

Нормативно-правові документи, які регламентують діяльність методичної роботи у гімназії у наявності та систематизовані:



  • Закон України «Про загальну середню освіту»:

Розділ VII. Науково-методичне забезпечення системи загальної середньої освіти.

Стаття 41. Завдання науково-методичного забезпечення системи загальної середньої освіти.

Стаття 42. Здійснення науково-методичного забезпечення системи загальної середньої освіти.

- Закон України «Про освіту»:

Стаття 19. Наукове і методичне забезпечення освіти.


  • Наказ МОНу від 08.12.2008 № 1119 «Про затвердження Положення про районний (міський) методичний кабінет (центр)».

  • Положення про загальноосвітній навчальний заклад.

  • Концепція загальної середньої освіти.

  • Наказ управління освіти адміністрації Червонозаводського району від 12.09.2012 №229 «Про структуру методичної роботи з педагогічними кадрами установ освіти району та її організацію у 2012/2013 н.р.».

  • Положення про методичну раду Харківської гімназії № 34.

  • Наказ по ХГ №34 від 12.09.2012 № 165 «Про організацію методичної роботи з педагогічними кадрами у 2012/2013 навчальному році».

План роботи методичної ради гімназії затверджено директором 03.09.2012 року.

Плани роботи методичних об`єднань вчителів погоджено на засіданні методичної ради (протокол № 1 від 06.09.2012) та затверджено директором.План роботи Школи молодого вчителя погоджено на засіданні методичної ради (протокол № 1 від 06.09.2012) та затверджено директором.Плани роботи вчителів-наставників з вчителями-початківцями затверджено директором від 12.09.2012 року.Плани ЕПД вчителів Азарової Т.С., Морозової Д.В., Каратай Н.В., Остапенко І.В., Семінько І.В., Халіної К.Є. погоджено на засіданні методичної ради (протокол № 1 від 06.09.2012) та затверджено директором.

Гімназія забезпечена методичною, фаховою, педагогічною, психологічною літературою. Вся необхідна література систематизована в приміщенні шкільної бібліотеки, оформлено картки за предметами. В кабінеті заступника директора з навчально-виховної роботи також систематизовано літературу, у жовтні 2013 року розпочато роботу щодо оформлено карток електронних засобів навчання, а саме, презентації до уроків, методичні розробки вчителів, розробки уроків, відеоуроки, збірники учнівських робіт тощо (35 найменувань).

Розділ II. Підвищення кваліфікації вчителів гімназії Якісний склад вчителів гімназії у 2012/2013 навчальному році можна представити у вигляді діаграми: Якісний склад вчителів гімназії за останні 5 років

Педагогічне звання «Старший учитель (5 вчителів)»:

1.Охріменко Н.О., вчитель початкових класів

2.Стребкова Л.Л., вчитель початкових класів

3.Таран І.Ю., вчитель української мови та літератури

4.Тимченко О.В., вчитель початкових класів

5.Филипська В.І., вчитель англійської мови



Педагогічне звання «Вчитель-методист» (8 вчителів):

1.Азарова Т.С., вчитель російської мови та літератури

2.Буш О.В., вчитель математики

3.Каратай Н.В., вчитель української мови та літератури

4.Морозова Д.В., вчитель історії та права

5.Несвітайло С.І., вчитель математики

6.Сисоєва М.О., вчитель російської мови та літератури

7.Третяк М.Г., вчитель фізичної культури

8.Остапенко І.В., вчитель української мови та літератури

Всього: 13 вчителів мають педагогічні звання (22%)

У 2012-2013 навчальному році пройшли атестацію 6 педагогічних працівників:

1. Третяк М.Г.– учитель фізичної культури – підтверджено кваліфікаційну категорію «Спеціаліст вищої категорії» та педагогічне звання «Учитель - методист».

2. Світлична Т.Є.- учитель фізичної культури – підтверджено кваліфікаційну категорію «Спеціаліст».

3. Сурмач Н.М. - учитель початкових класів - встановлено 8 кваліфікаційний розряд.

4. Шевченко Н.О. – завідуюча бібліотекою – підтверджено кваліфікаційну категорію «провідний спеціаліст».

Згідно особистих заяв про позачергову атестацію:

5. Остапенко І.В. – учитель української мови та літератури – присвоєно звання «Вчитель-методист». Досвід вчителя затверджено районним методичним центром.

6. Халіна К.Є. – учитель фізики – встановлено кваліфікаційну категорію «Спеціаліст І категорії».

Всі вчителі, які атестувалися, взяли участь у предметних методичних тижнях (провели відкриті уроки, позакласні заходи), оформили досвід роботи, який було розглянуто на засіданні атестаційної комісії. На засіданнях МО заслухано звіти вчителів, які атестуються, про методичну роботу та навчальні досягнення учнів.

Всього у 2012/2013 навчальному році курси підвищення кваліфікації в ХАНО пройшли 8 вчителів Бездудна О.М., Білобжицький В.В., Филипська В.І., Таран І.Ю., Остапенко І.В., Краснікова О.Ю., Назаренко С.В., Семінько І.В.

Розділ III. Дослідження єдиної науково-методичної проблеми.

ІV ЕТАП. Узагальнюючий, підсумковий.

Дослідження єдиної науково-методичної проблеми — центральна ланка в науково-методичній роботі гімназії. Програма роботи колективу школи над науково-методичною проблемою «Розвиток творчої індивідуальності вчителя. Підвищення результативності та якості навчально-виховного процесу шляхом формування мотивації навчальної діяльності школярів» розрахована на п’ять років. 2012/2013 навчальний рік - ІV ЕТАП. Узагальнюючий, підсумковий.

На початку навчального року була створена методична рада гімназії у складі: заступника директора з навчально-виховної роботи – Филипської В.І., керівників методичних об`єднань: Фурс Г.О., Серобян А.В., Яркової О.М, Апончук Т.В., Остапенко І.В.; вчителів: Тимченко О.В., Каратай Н.В., Морозової Д.В., Азарової Т.С.

Методична рада працювала над реалізацією вище означеної проблеми. ЇЇ робота була спрямована на надання навчально-методичних консультацій педагогічним працівникам; координацію колективних форм і методів роботи та самоосвіти по підвищенню педагогічної майстерності та удосконаленню фахової підготовки вчителів; організацію системи заходів, спрямованих на розвиток творчого потенціалу педагогів, впровадження досягнень кращого педагогічного досвіду та освітніх технологій.

Протягом навчального року проведено засідання науково-методичної ради гімназії за темами:

1 засідання (протокол №1 від 06.09.2012 р.):

1. Аналіз методичної роботи за 2011-2012 навчальний рік. Завдання методичної служби гімназії на 2012-2013 навчальний рік.

2. Затвердження планів роботи методичних об`єднань.

3. Розподіл обов`язків між членами методичної ради.

4. Про організацію роботи над єдиною науково-методичною проблемою «Розвиток творчої індивідуальності вчителя. Підвищення результативності та якості навчально-виховного процесу шляхом формування мотивації навчальної діяльності школярів».

5. Організація роботи школи молодого вчителя.

6. Тематика семінарів, педагогічних рад на 2012-2013 н.р.

7. Результати діагностики здатності педагогічних працівників до інноваційної діяльності.

8. Огляд нормативних документів, новинок психолого-педагогічної літератури.

9. Ухвалення до друку Інформаційно-методичного посібника «Інновації у навчально-виховному процесі».



2 засідання (протокол №2 від 15.11.2012 р.):

  1. Удосконалення навчально-виховного процесу на основі сучасних технологій.

  2. Про проведення учнівських олімпіад в гімназії та підготовку учнів до участі в районних предметних олімпіадах, конкурсах учнівських творчих робіт МАН.

3.Про підготовку до атестації вчителів.

4. Вивчення професійних досягнень педагогів, впровадження ефективного досвіду у практику роботи педколективу.

5. Про виконання рішення методичної ради.

3 засідання (протокол №3 від 15.01.2013 р.):

1. Аналіз результативності методичної роботи за І семестр.

2. Аналіз роботи з обдарованими учнями.

3. Розгляд матеріалів ефективного педагогічного досвіду роботи вчителів.

4. Про виконання рішень методичної ради.

4 засідання (протокол №4 від 15.03.2013 р.):

1. Підсумки участі учнів у шкільних, районних олімпіадах, конкурсах учнівських творчих робіт МАН.

2. Аналіз самоосвітньої роботи вчителів.

3. Про хід атестації педагогічних працівників.

4. Підготовка до державної підсумкової атестації учнів 4-х класів.

5. Огляд новинок психолого-педагогічної літератури.

6. Про виконання рішень методичної ради.


  1. засідання (протокол №4 від 28.05.2013 р.):

1. Аналіз методичної роботи за 2012-2013 н.р.

2. Аналіз роботи школи молодого вчителя.

3. Підсумки моніторингу навчального процесу за 2012-2013 н. р.

4. Про планування методичної роботи на наступний навчальний рік.

5. Про виконання рішень методичної ради.

За 4 останні роки робота над єдиною методичною проблемою чітко простежується як у діяльності науково-методичної ради, так і в роботі педагогічної ради — головного органу методичної роботи, в роботі методичних об`єднань учителів при проведенні семінарів, нарад, конференцій:



2008-2009 навчальний рік:

науково-практичні семінари за такими темами:

  1. Розвиток творчих здібностей обдарованих учнів (вересень).

  2. Урок як головна форма організації навчання учнів і як форма підвищення методичної майстерності вчителя (жовтень).

  3. Що важливіше: виховати чи навчити? (листопад).

педагогічна конференція «Мій педагогічний пошук» з метою пред‘явлення і узагальнення педагогічного досвіду вчителів з науково-методичної проблеми гімназії (травень).

2009-2010 навчальний рік:

  1. Науково-практичний семінар. Роль класного керівника та вчителя-предметника у формуванні успішності учнів з урахуванням їх вікових особливостей.

За цією темою з метою розповсюдження ефективного досвіду роботи гімназії над науково-методичною проблемою було проведено районний науково-практичний семінар для вчителів початкових класів. В бібліотеці організовано виставку психолого-педагогічної літератури за поданою темою.

  1. Науково-практичний семінар для вчителів школи та району. Впровадження ІКТ в навчально-виховний процес як один із засобів підвищення мотивації навчання.

  2. Педагогічна рада. Проблеми формування мотивації навчальної діяльності школяра за сучасних умов.

  3. Педагогічна конференція. Захист кейсів самоосвітньої роботи. «Тріумвірат майстерності: педагогіка, методика та культура».

2010-2011 навчальний рік:

1. Засідання педагогічної ради за темою «Розвиток ініціативи та самоосвіти як засіб мотивації навчання» (підготували Сисоєва М.О., Таран І.Ю., Остапенко І.В., Безчеревних Т.В., Лапіна Г.О.). Під час підготовки до педради було проаналізовано результати анкетування молодих та досвідчених учителів, відвідано та обговорено уроки вчителів, які атестуються.

2.Науково-практичний семінар за темою

«Диференційований підхід до навчання » (підготувала Филипська В.І.).



Мета семінару: підвищення професійної компетентності вчителів з питання здійснення диференціації на різних етапах уроку.

Завдання семінару:

  • визначення поняття, видів, ролі диференційованого підходу до навчання;

  • ознайомлення з практичними рекомендаціями щодо планування диференціації на різних етапах комбінованого уроку;

  • ознайомлення з досвідом роботи вчителів Азарової Т.С., Тимченко О.В., Каратай Н.В., Остапенко І.В., щодо здійснення диференціації на уроці;

  • заохочення молодих вчителів до самоосвіти.

2011-2012 навчальний рік:

Засідання педагогічної ради:

1«Розвиток творчої самостійності учня й учителя» (листопад 2011 року).



Семінари:

1.«Передові педагогічні технології – запорука ефективності сучасного уроку» (січень 2012 року).

2.«Інноваційний підхід у навчально-виховному процесі гімназії». (березень 2012 року).

Нарада при директорові:

1.Звіт керівників методичних об’єднань про науково-методичну роботу за рік (травень 2012 року).



2012/2013 навчальний рік:

  1. Педагогічна рада «Проблеми формування мотивації навчальної діяльності школярів на сучасних умовах» (підготувала та провела Филипська В.І., заступник директора з навчально-виховної роботи, виступили: Муратова К.А., практичний психолог та вчителі, які атестуються), січень 2013 року.

  2. Педагогічна рада «Ухвалення та поширення ефективного педагогічного досвіду роботи вчителів” (підготувала та провела Филипська В.І., заступник директора з навчально-виховної роботи, виступила Остапенко І.В. за темою «Мотивація навчальної діяльності школярів середнього шкільного віку»), квітень 2013 року.

  3. Семінар для методичного об`єднання вчителів початкових класів «Професійно проведений урок – шлях до якості знань» (підготували та провели Булигіна Олена Дмитрівна, Тимченко Олена Вікторівна, Фурс Галина Олександрівна; присутні – Филипська В.І., Сисоєва М.О., заступники директора з навчально-виховної роботи, Муратова К.А., практичний психолог), листопад 2012 року.

Всього за останні 4 роки проведено 15 методичних заходів.

Результати роботи педколективу над науково-методичною проблемою висвітлено у таких збірниках:

1. Методичний вісник щодо роботи над науково-методичною проблемою гімназії «Розвиток творчої індивідуальності вчителя. Підвищення результативності та якості навчально-виховного процесу шляхом формування мотивації навчальної діяльності школярів».- Харків: ХГ №34, 2012.- 60 с.

Методичний вісник є звітом щодо роботи гімназії над науково-методичною проблемою за 4 роки. До нього увійшли звіти, плани роботи з учителями, розробки науково-практичних семінарів та засідань педагогічної ради.

2. Методичний посібник щодо роботи над науково-методичною проблемою гімназії «Розвиток творчої індивідуальності вчителя. Підвищення результативності та якості навчально-виховного процесу шляхом формування мотивації навчальної діяльності школярів».- Харків: ХГ №34, 2012.- 97 с.

Методичний посібник є результатом роботи творчої групи вчителів педагогічної майстерні над науково-методичною проблемою гімназії. До посібника увійшли теоретичні матеріали щодо формування мотивації навчальної діяльності школярів на різних предметах, плани-конспекти уроків, у яких відображено мотиваційний компонент уроку.

З науково-методичної проблеми гімназії у 2012/2013 навчальному році узагальнено досвід роботи вчителя української мови та літератури Остапенко Ірини Володимирівни (протокол засідання педагогічної ради № від ). Тема досвіду вчителя – «Формування мотивації навчальної діяльності школярів середнього шкільного віку». З цією методичною темою вчитель приймала участь у професійному конкурсі «Учитель року-2011», в якому стала лауреатом міського етапу.

За 4 роки з науково-методичної проблеми гімназії опубліковано 7 методичних робіт учителів в педагогічних виданнях:



  1. Лапіна Г.О. Формування мотивації навчання молодших школярів. Науково-методичний журнал «Початкове навчання та виховання», №25 (281), вересень 2011 р. С. 2-25.

  2. Филипська В.І. Традиційні та інноваційні підходи до мотивації діяльності вчителів Великої Британії. Питання сучасної науки і освіти: зб. наук.праць за матеріалами Міжнар. наук.-практ. конф., 11-13 липня 2011 р.,Київський інститут наукового прогнозування, К.: ТК «Меганом», 2011. – С.54-56.

  3. Филипська В.І., Таран І.Ю. Роль класного керівника та вчителя - предметника у формуванні успішності учнів. Науково-методичний журнал «Завучу», №1-2(49-50), січень 2011 р. С. 43-50.

  4. Остапенко І.В. Формування мотивації навчальної діяльності школярів середнього шкільного віку. Науково-методичний журнал «Завучу», №1-2(49-50), січень 2011 р. С. 51-60.

  5. Остапенко І.В. Формування мотивації навчальної діяльності школярів середнього шкільного віку. Науково-методичний журнал «Хімія», №15-16(243-244), серпень 2011 р. С. 2-10.

  6. Остапенко І.В. Формування мотивації навчальної діяльності школярів середнього шкільного віку. Науково-методичний журнал «Зарубіжна література в школі», № 21 (189), листопад 2012 р. С. 2-6.

  7. Остапенко І.В. Формування мотивації навчальної діяльності школярів середнього шкільного віку. Науково-методичний журнал «Зарубіжна література в школі», № 22 (190), листопад 2012 р. С. 2-9.

Висновок:

Оскільки 2012/2013 навчальний рік є підсумковим для роботи педколектива над єдиною методичною проблемою, слід зазначити, що зросла фахова майстерність учителів входячи з висновків відвідування адміністрацією уроків учителів. Співбесіда з вчителями показала, що підвищився рівень психолого – педагогічноі культури педагогів, розширилися знання вчителів з проблеми, над якою працював навчальний заклад, підвищився рівень творчої активності педагогічних кадрів, збільшилась кількість учителів, які виявляють творчу активність та ініциативу, займаються науково – дослідною роботою та прослідковується підвищення результативності участі учнів в інтелектуальних конкурсах. Так, наприклад, збільшилась кількість учнів, що отримали шкільну премію «Обдарованість» (від 1 учня у 2009/2010 навчальному році до 6 учнів у 2012/2013 навчальному році). Проте, у порівнянні з іншими гімназіями міста Харкова кількість призерів обласних олімпіад, МАН є досить низькою. Тому, в наступному навчальному році методичну тему слід сформулювати виходячи з вищеозначеної проблеми та присвятити більше уваги методичному аспекту роботи вчителів з обдарованими учнями. Детальніше результативність роботи з цього напрямку освітлена в розділі про роботу з обдарованими.



Розділ IV. Впровадження інновацій в навчально-виховний процес гімназії

У вересні 2012 року здійснено систематизацію інноваційної діяльності педагогічних працівників, а саме: складено банк даних інноваційної діяльності вчителів гімназії та 10-13 жовтня 2012 року проведено діагностику здатності педагогічних працівників до інноваційної діяльності. За результатами діагностичної анкети 93% учителів цікавлять новації та експериментами в педагогічній діяльності; 46% педагогів 6-10 разів у минулому навчальному році пробували застосовувати які-небудь новинки у своїй роботі; 73% учителів основною причиною, що гальмує упровадження нових педагогічних ідей та технологій, вважають недостатнє матеріальне забезпечення; 83% педагогів приваблює інноваційна діяльність через розвиток інтересу учнів до вивчення предмету; 61% вчителів за сприятливих умов застосували б особистісно-зорієнтоване навчання, а 33% - проектні технології; 67% педагогів добре володіють тестовими методами, 35% - анкетуванням, 31% - спостереженням; 46% вчителів гімназії головною складовою успіху вважають впевненість у собі. Довідку та результати діагностики розглянуто на засіданні методичної ради гімназії, розроблено рекомендації.

У вересні 2012 року у гімназії видано:

1. Інформаційно-методичний посібник «Інновації у навчально-виховному процесі гімназії».- Харків: ХГ №34, 2012.- 31 с.

Методичний посібник є результатом роботи творчої групи вчителів педагогічної майстерні над дослідженням питання про використання інноваційних технологій навчання вчителями гімназії. До збірника увійшли банк даних інноваційної діяльності вчителів, результати досліджень, анкетувань педагогів з даного питання.

2. Методичний посібник «Інноваційні педагогічні технології навчання».- Харків: ХГ №34, 2012.- 97 с.

До збірника увійшли загальна характеристика інноваційних технологій, які використовуються у навчальному закладі, розробки уроків з використанням інноваційних технологій навчання, глосарій основних понять.

  1   2   3   4   5   6   7   8   9   10


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка