Підсумковий урок по темі «Що таке Батьківщина» Мета уроку



Скачати 126.96 Kb.
Дата конвертації21.02.2016
Розмір126.96 Kb.
Тема уроку. Підсумковий урок по темі «Що таке Батьківщина»

Мета уроку. Систематизувати знання дітей про нашу Батьківщину, формувати уявлення про Україну як суверенну державу з давньою історією, багатою культурною спадщиною; перевірити знання, вміння, навички учнів; створювати умови для розширення пізнавальних інтересів у процесі практичного застосування знань; збагачувати активний словниковий запас; розвивати в учнів творче мислення, уяву, уміння працювати в команді; виховувати в учнів патріотизм, любов до рідної мови, повагу до Української держави, її символіки.

Обладнання. Карта України, зображення Державних символів України, , роздатковий матеріал для учнів: картки із завданнями, різнобарвні квіточки; виставка дитячих малюнків.

Хід уроку

І. Організація класу.

Привітання вчителя.

  • Продзвенів уже дзвінок,

Він покликав на урок.

Сядьте, діти, всі рівненько.

Усміхніться всі гарненько,

Настрій на урок візьмемо

Й працювати розпочнемо.


  • Діти, подивіться один на одного, всміхніться. Молодці! У вас гарний настрій, бачу, ви налаштовані на плідну працю на уроці Отже розпочинаємо урок. А на уроці ми… (Діти хором читають слова)…Уважні, розумні, організовані, кмітливі.

  • Працювати будемо під таким девізом:

Думати – швидко,

Відповідати – чітко,

Працювати – дружно,

Запам’ятовувати – міцно.



ІІ. Мовна розминка

  • Щоб виразно, з інтонацією читати, ми з вами виконаємо дихальні вправи. Сядьте рівненько, розправте свої груди, а отже, і легені.

  1. Дихальні вправи.

Вдих – носом.

Видих – ротом із промовлянням голосних звуків.



  1. Артикуляційна розминка.

Запросимо тишу – ц-ц-ц.

Вітерець у лісі – ш-ш-ш.

Прилетіли птахи – шук-шук-шук.

Заспівав соловей – тьох-тьох-тьох.

Тануть бурульки – кап-кап-кап.

Дзюркоче вода у струмочку – дз-дз-дз.



  1. Читання на картках. Читайте – не відпочивайте!»

Дощ, віл, теля, лев, лящ, буря, люди, сад, лід, соня, ріка, мох, ряд, куля,літо, сич, ліс, рядок, меч, сік, папір, любов, куб, рік, шабля, лікар, лис, люк, вишня, дятел.

  1. Скоромовка «Дощиком».

Діти читають хором:

  • Накрапає дощ (тихо);

  • Дощ пускається сильніше (голосніше);

  • Злива (голосно);

  • Дощ слабшає (тихіше);

  • Дощ перестав(читання припиняється).

Хитру сороку спіймати морока,

На сорок сорок – сорок морок.



ІІІ. Повідомлення теми й мети уроку

  • Діти , а яку тему ми закінчили вивчати?

  • А як по іншому можна назвати Батьківщину?

Вправа «Мікрофон»

  • Діти, а що ви уявляєте, коли чуєте слово Батьківщина?

(Батьківська хата, село, мама, Україна…)

  • Україна – це тихі води та ясні зорі, зелені сади і білі хати, лани золотої пшениці, степи і гори, ріки і долини, вугілля, хліб, цукор, прекрасні міста і села.

  • Сьогодні на уроці я перевірю, як ви засвоїли тему «Що таке Батьківщина». На уроці ми проведемо змагання між командами «Дослідники», «Читайлики», «Пізнайки».

  • Команди будуть отримувати квіти, які відповідатимуть кількості балів. Із цих квітів ви складатимете український віночок. Команда, в якої віночок вийде багатшим, яскравішим, вважатиметься переможницею. Бажаю всім успіхів!

ІV. Робота над матеріалом уроку

  • Погляньте, діти, на карту України! Треба сказати, що простір землі, заселеної нашим народом, є такий великий, що аби перейти його пішки з заходу на схід, треба йти 90 днів, ідучи денно по 30 кілометрів.

  • Повідомлення про Україну готувала команда «Дослідників». Тож давайте їх послухаємо.

  1. Виступ «Дослідників».

Є в центрі Європи чудова країна ,

Сягає корінням у сиві часи.

І це – незалежна моя Україна.

Тут гори Карпати, степи і ліси.

Шістсот і чотири ще тисяч гектарів –

Приблизно таку має площу вона.

Є Київ – столиця у храмах і славі –

Та ріки: Дніпро, Дністер, Буг і Десна.

Ще Псел, Уж і Тиса та менші є ріки.

Курорти: Свалява, Бердянськ і Скадовськ.

Багато є сіл і міста превеликі:

Донецьк, Київ, Харків і Дніпропетровськ.

Ґрунти чорноземи, джерела цілющі,

Озера блакитні та клімат м’який.

Козацькая слава повік невмируща

Та шлях до свободи, завжди нелегкий.

Кругом нас держави – на кожному боці:

На півдні від нас білоруси живуть,

На заході – Польща, словаки, угорці,

Молдови й румунів кордони ідуть.

На сході Росія із нами межує,

На півдні є Чорне й Азовське моря.

Та наша країна ні з ким не воює,

І світить нам мирна й щаслива зоря.

Усіх областей є в нас двадцять чотири

Та ще Автономна Республіка Крим.

Живуть всі народи у злагоді й мирі,

У нас в Україні є місце усім.



  • Про Україну, її красу і велич складено багато віршів. Давайте послухаємо деякі із них, що приготувала команда «Читайликів».

2.Виступ команди «Читайлики».

Україно, земле рідна,

Земле сонячна і хлібна,

Ти навік у нас одна.

Ти, як мати, найрідніша,

Ти з дитинства наймиліша,

Ти і взимку найтепліша –

Наша отча сторона.

Микола Сингаївський

Буває, часом, сліпну від краси,

Спинюсь, не тямлю, що воно за диво, -

Оці степи, це небо, ці ліси –

Усе так гарно, чисто, незрадливо.

Усе, як є – дорога, явори,

Усе моє – все зветься Україна.

Ліна Костенко



Мій край

Де степ широкий, наче море,

Де дише пахощами гай,

Де небо зоряне, прозоре –

То мій святий, чудовий край.

Де житом ниви зеленіють,

Де пісня жалібно луна,

Де хати в вишняках біліють –

То мила рідна сторона.

(В.Залізняк)

Що таке Батьківщина?

За віконцем калина,

Тиха казка бабусі,

Ніжна пісня матусі,

Дужі руки у тата,

Під тополями хата,

Під вербою криниця,

В чистім полі пшениця.

(П. Бондарчук)

- Україна – це не тільки країна, це й держава. Кожна держава світу має свої герб, прапор та гімн – державні символи. Як і кожна держава, ми маємо свою Конституцію – Основний Закон нашої держави. День Конституції святкуємо 28 червня.

- Повідомлення про державні символи готувала команда «Пізнайок». Тож послухаємо їх.

3. Виступ команди «Пізнайки».

Герб

Наш герб – тризуб.

Це воля, слава й сила

Наш герб – тризуб.

Недоля нас косила,

Та ми зросли, ми є,

Ми завжди будем,

Добро і пісню

Несемо ми людям.

(Наталя Поклад)



Прапор

Прапор – це державний символ,

Він є в кожної держави;

Це для всіх ознака сили,

Це для всіх ознака слави.

Синьо-жовтий прапор маєм:

Синє небо, жовте жито;

Прапор свій оберігаєм,

Ми з ним дужі і єдині,

Гімн

Слова палкі, мелодія врочиста…

Державний гімн ми знаємо усі.

Для кожного села, містечка, міста –

Це клич один з мільйонів голосів.

Це наша клятва, заповідь священна,

Хай чують друзі й вороги,

Що Україна вільна, незнищенна,

Від неї ясне світло навкруги.

(Наталя Поклад)



Конституція

В нас людина кожна знає,

Чим займатись вона має.

Гарантує нам це право

Головний закон держави.

Він дає дорослим й дітям

Вільно і щасливо жити.

Всі його повинні знати

І вивчати й шанувати.

Звуть закон цей в Україні –

Конституція країни.(А. Сокол)

4.Вправа « Встановіть відповідність між автором і назвою твору.»

1. Д. Чередниченко «Дідова колиска»

2. Г. Демченко «Древній Київ»

3. Л. Глібов «Калинка»

4. Т. Коломієць «Рідні краєвиди»

5. В. Сухомлинський «Зимня пісенька»

6. Н. Забіла «Хліб»

5.Фізкультхвилинка

- Настав час для відпочинку. Тому про здоров'я подбаймо – фізкультхвилинку розпочинаймо.



  • Встаньте, діти! Посміхніться!

Землі рідній поклоніться.

І до сонця дотягніться.

Веретенцем покрутіться.

Раз – присядьте,

Два – присядьте

І за парти тихо сядьте.



  1. Вікторина «Дайте правильну відповідь».

  1. Як називався давній народ, який жив над Дніпром? ( Поляни).

  2. Який кущ є народним символом України, ім’я йому подарувала дівчинка? (Калинка).

  3. Якого кольору державний прапор України? (Блакитно-жовтий.)

  4. Урочиста пісня, що є символом держави. (Гімн.)

  5. Хто такі колядники? Про що сповіщають вони? (Різдво)

  6. До якого народного свята українці готують писанки і крашанки? (Великдень).

  7. Яка мова в Україні є державною? (Українська.)

  8. Який вигляд має герб України? (Тризуб.)

  9. Столиця нашої держави. (Київ.)

  10. Як називають людину, яка любить свою Батьківщину? (Патріот.)

  11. Кого вважають засновниками Києва? (Братів Кия, Хорива, Щека і сестру Либідь.)

  12. Які моря омивають кордони нашої держави? (Чорне і Азовське.)

  13. Яка найбільша ріка України? (Дніпро)

  14. Хто є сьогодні президентом України?

  15. Які дерева прикрашають головну вулицю Києва? (Каштани).




  1. Гра «Склади прислів’я»

  • Наш народ склав багато прислів’їв про рідну землю. Ваше завдання скласти і прочитати прислів’я. Поясніть, як ви їх розумієте.

  1. Без верби і калини… немає України.

  2. Тільки в ріднім краї….. солов’ї співають

  3. Рідна земля… і в жмені гріє

  4. Та земля мила, де мати народила



  1. Всяка пташка своє гніздо має

  2. Кожному мила… рідна сторона

  3. Батьківщина – мати, умій за неї постояти!

  4. За рідний край - хоч помирай!



  1. Де не є добре, а вдома краще.

  2. Людина без Вітчизни, як соловей без пісні

  3. З рідної сторони і… ворона мила.

  4. За рідний край - життя віддай.

  1. Відновіть вірш. Скажіть назву вірша та його автора.

  1. Зарясніли в листі

У моєму місті,

Золотистим цвітом

Зацвіли каштани. ( «Зацвіли каштани» М. Познанська)


  1. Мабуть, кращої нема,

Малювала ж я сама.

Гарна писанка у мене,

Мама тільки помагала, («Писанка» К. Перелісна)


  1. Де не глянь – колоски

Гей, простори які!

Та всі в злоті-сріблі.

Любо-мило землі: («Де не глянь – колоски» П. Тичина)


  1. Аукціон слів

Дібрати до слів «Батьківщина» і «Україна» якнайбільше ознак (рідна, далека, люба, мила, неозора, добра, радісна, мирна, процвітаюча, щаслива, щира, гарна, доброзичлива, мудра, безкрая, багата, велична, гостинна, співуча,незалежна, демократична, лагідна, )

  1. Інтерактивна вправа «Асоціативний кущ»

Така країна варта того, щоб її поважали, цінували, любили. А що означає любити Батьківщину? (Радіти її успіхам, дбати про неї, намагатися своєю працею, здібностями, вчинками, справами примножити її славу, добробут..)

  • Не забувайте, що ви діти землі, яка зветься Україна. Вам будувати її майбутнє. Тому старайтеся вчитися так, щоб вами пишалася Україна!

V. Підсумок уроку

Підбиття підсумків змагання, нагородження переможців.

Виконання пісні «Калинова Україна».


  • Україно моя неозора,

  • Дуже хочу тобі побажати,

  • Аби сяяли радісно зорі,

  • Щоб хотілось схід сонця стрічати.

  • Щоб ліси скрізь шуміли веселі

  • Та щоб плівся гнучкий виноград,

  • Щоб сміялись у кожній оселі,

  • А країна цвіла, ніби сад.

  • Хай шумить під віконцем ліщина,

  • Соловейко всю нічку співає,

  • Ніби дівчина, в лузі калина

  • Восени знов намисто вдягає.

  • Краю мій, тобі сонця бажаю,

  • Аби хліб на полях колосився.

  • Я тебе по віночку впізнаю.

  • Щастя всім нам, хто тут народився!

VI. Домашнє завдання

  • Що може людина подарувати своїй Батьківщині?

  • А що ви можете подарувати своїй Батьківщині? Намалюйте свій подарунок.


Мовна розминка


  1. «Читайте – не відпочивайте!»

Дощ, віл, теля, лев, лящ, буря, люди, сад, лід, соня, ріка, мох, ряд, куля, літо, сич, ліс, рядок, меч, сік, папір, любов, куб, рік, шабля, лікар, лис, люк, вишня, дятел.

  1. Скоромовка «Дощиком».

Хитру сороку спіймати морока,

На сорок сорок – сорок морок.




Мовна розминка


  1. «Читайте – не відпочивайте!»

Дощ, віл, теля, лев, лящ, буря, люди, сад, лід, соня, ріка, мох, ряд, куля, літо, сич, ліс, рядок, меч, сік, папір, любов, куб, рік, шабля, лікар, лис, люк, вишня, дятел.

  1. Скоромовка «Дощиком».

Хитру сороку спіймати морока,

На сорок сорок – сорок морок.



4.Вправа « Встановіть відповідність між автором і назвою твору.

1. Д. Чередниченко «Дідова колиска»

2. Г. Демченко «Древній Київ»

3. Л. Глібов «Калинка»

4. Т. Коломієць «Рідні краєвиди»

5. В. Сухомлинський «Зимня пісенька»

6. Н. Забіла «Хліб»

Без верби і калини… немає України.

Тільки в ріднім краї….. солов’ї співають

Рідна земля… і в жмені гріє

Та земля мила, де мати народила

Всяка пташка своє гніздо має

Кожному мила… рідна сторона

Батьківщина – мати, умій за неї постояти!

За рідний край - хоч помирай!

Де не є добре, а вдома краще.

За морем тепліше, та вдома миліше

Людина без Вітчизни, як соловей без пісні

З рідної сторони і… ворона мила.

Де рідний край,… там зелений рай.

За рідний край - життя віддай.


Відновіть вірш. Скажіть назву вірша та його автора.


  1. Зарясніли в листі

У моєму місті,

Золотистим цвітом

Зацвіли каштани.

Відновіть вірш. Скажіть назву вірша та його автора.


  1. Мабуть, кращої нема,

Малювала ж я сама.

Гарна писанка у мене,

Мама тільки помагала,

Відновіть вірш. Скажіть назву вірша та його автора.


  1. Де не глянь – колоски

Гей, простори які!

Та всі в злоті-сріблі.



Любо-мило землі:


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка