Підсумковий урок з теми «Табличне множення і ділення»



Скачати 61.55 Kb.
Дата конвертації20.02.2016
Розмір61.55 Kb.
Урок – казка. 3 клас

Тема: Підсумковий урок з теми «Табличне множення і ділення»

Мета: Поглибити знання учнів з математики,закріпити табличне множення і ділення. Розвивати мислення, увагу, пам’ять. Виховувати зацікавленість, допитливість, інтерес до математики.

Обладнання: ілюстрація до казки «Ріпка», таблиці, картки, таблиця з геометричним матеріалом.

Хід уроку.

І. Організація учнів до роботи.

Сьогодні у нас незвичайний урок

У казку сьогодні ми зробимо крок.

Із казкою ми зустрічались не раз

І знову вона завітала до нас.
ІІ. Вступне слово вчителя.


  • Діти, послухайте загадку і скажіть з якої це казки.

Всіх важніше вона в загадці,

Хоч і в погребі жила:

Ріпку витягти із грядки

Бабі з дідом помогла. (Мишка із казки Ріпка)



  • Назвіть головних героїв казки. Так от , дітки, ці герої завітають до нас сьогодні на урок. Всі, крім мишки. А мишку ми повинні покликати самі. Але вона дуже принципова, і прийде тільки тоді, коли ви впораєтесь з усіма завданнями, які вам запропонують інші герої казки.


ІІІ. Закріплення вивченого матеріалу.


иллюстрации к сказке репка

  1. Вправа «Мозковий штурм»

  • Як називається число, яке отримуємо у результаті ділення? (частка)

  • Як знайти невідоме зменшуване? (треба до різниці додати відємник)

  • Як називаються числа при множенні?(перший множник, другий множник, добуток)

  • Що таке прямокутник? (це чотирикутник, у якого всі кути прямі)

  • Двоє грали у шахи 2 години. Скільки часу грав кожен шахіст?

(2 години)

  • Назвіть найменше двоцифрове число. (10)

  • Скільки ніжок у чотирьох кішок? (16)

  • Молодці, діти, справились із завданням. Дідусь задоволений вами і тому гукає бабусю. А бабуся дуже любить своїх внучат. Тому вона вам пропонує пограти в гру.

иллюстрации к сказке репка иллюстрации к сказке репка

  1. Гра «Знайди помилку»

На дошці ви бачите завдання. Знайдіть помилку.


25+38

39+26



43+20

17+46

63

19+44

27+36




  • Так добре, діти. Але щось бабуся не хоче кликати наступного героя казки – свою внучку. Вона ще приготувала вам казкову задачу.



  1. Казкова задача.

Лисичка потай від хазяїв з’їла курочку, а потім гусочку. Маса обох –

12 кг. Маса гуски – 9 кг. На скільки кілограмів маса курки менша від маси гуски? (12-9=3(кг);9-3=6(кг)).



  • Молодці, дітки. Тепер бабуся кличе свою внучку. А внучка, звичайно як і всі діти, любить грати в різні цікаві ігри. Тому вам приготувала декілька ігор.

иллюстрации к сказке репка

  1. Гра «Не скажу»

Учні рахують від 20 до 50 по одному, але замість чисел, що діляться на 5 , вони говорять «не скажу». Ці числа вчитель записує на дошці.20, 25, 30, 35, 40, 45, 50 і т.д.


  1. Гра “Естафета»

Клас ділиться на дві команди. На дошці записано стільки прикладів, скільки учнів присутніх на уроці. Приклади містять табличне множення і ділення, додавання та віднімання в межах 100. За сигналом перші учні виходять до дошки, записують відповідь і передають крейду іншому. Якщо учень бачить помилку гравця своєї команди він може виправити неправильну відповідь, коли прийде його черга. Після розв’язування всіх прикладів перевіряється правильність виконання завдань і визначаються переможці.

6х7= 87-45=

81:9= 85+7=

67+19= 54:9=

64:8= 4х8=

9х4= 45:5=

  • Молодці. Гарно справились із завданням. Тепер до вас завітає Жучка. А Жучка дуже любить бігати, плигати. Тому вона вам підготувала фізкультхвилинку.

иллюстрации к сказке репка

IV. Фізкультхвилинка « На зеленій галявині»

На зеленій галявині (діти ходять по колу)

Де рясна трава,

Дзюркотить криниченька, чиста, лісова.

До води схиляються (нахил тулуба вперед)

Квіти запашні. (руки витягнуті вперед)

Камінці поблискують

В темній глибині. (поглядом слідкують за витягнутими пальцями)

Ми збирали ягоди, забрели сюди. (збирають ягоди)

Відпочити в затишку сіли край води. (присідають)

Ходять в лісі шелести, дзюркотить вода – (ходьба)

Це казки криниченька нам розповідає.




  1. Гра «Знайди зайве»

У рядок – записані числа – добутки.

14, 21, 35, 42,45, 49, 63.

Потрібно визначити, яка це таблиця, яке число зайве, яких добутків бракує. (28, 56)




  1. Робота в парах.

Гра «Магічна сімка» (із розсипаних слів потрібно скласти прислівя)

Сім раз відмір ,а раз відріж.

Сім пятниць на тиждень.

Семеро одного не ждуть.

Один із сошкою, а семеро із ложкою.


иллюстрации к сказке репка

  • Мурка вам підготувала цікаві задачі.

  1. Цікаві задачі.

На дереві сім гнізд було,

По вісім птахів в них жило.

Не полохайте ви їх,

А порахуйте. Скільки всіх? (8х7=56)

9 стрічок у Марічки,

Втроє менше у сестрички.

Скільки стрічок

У двох сестричок? (9:3+9=12)

9 олівців у Валі.

Більше вчетверо у Галі.

Порахуйте зразу. Скільки буде разом? (9х4+9=45)

Сім стручків гороху взяли,

По сім зернин ми з них дістали.

Усі міркуйте, як один,

Скільки буде горошин? (7х7=49)


  • Молодці. І ось, нарешті, ми дійшли до головного героя казки – Мишки. Це вона допомогла витягти ріпку.

  • иллюстрации к сказке репка иллюстрации к сказке репка

Ось завдання Мишки.

  1. Гра «Що зайве»


- Яка фігура зайва?(трикутник)

-Який порядковий номер вона має? (Пятий)
10. Гра «Цікаві квадрати»

Потрібно знайти суму чисел по діагоналі. Потім вставити у порожні клітинки такі числа, щоб сума їх чисел дорівнювала числу по діагоналі.




18









12




10




6









17




14




11




5



  • Діти, а якщо добре подумати, то як же вдалося нашим героям витягти ріпку? Чи змогли б вони витягти її поодинці? (Ні)

  • Тільки разом, дружно можна подолати будь – які труднощі. І ви сьогодні гарно, дружно працювали. Тому і прийшли до вас усі герої казки.

V. Підсумок уроку.

- Зробимо останній крок –

Підсумуємо урок.

Гості в нас були чудові –

І завдань у них доволі.

Та додому вже пора.

Вам, спасибі, дітвора!

Не лінуйтесь, гарно вчіться –



Вам наказує ця Мишка. иллюстрации к сказке репка


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка