Підсумковий урок з теми



Скачати 100.36 Kb.
Дата конвертації20.02.2016
Розмір100.36 Kb.

Тема: підсумковий урок з теми «Іменник»

Мета: перевірити рівень знань,умінь і навичок,здобутих при вивченні теми «Іменник»; учити застосовувати теоретичні знання на практиці при розпізнаванні іменника,визначені його граматичних ознак; правильно вживати іменник у мовленні; розвивати пізнавальний інтерес до історії свого народу,його традицій; виховувати почуття поваги до своєї країни,народу.

Тип уроку: нетрадиційний з інтерактивними технологіями.

Обладнання: комп’ютер,ілюстрації,картки з програмованим завданням, текстові завдання, тлумачний словник, модель-схема до теми «Іменник», кошик для інтерактивної технології «Аукціон», мікрофон,сигнальні картки,костюми для акторів, роздатковий матеріал,бублики.

Хід уроку



І.Організаційний момент.

Пан Ярмакуючий:

Увага!Увага!Спішіть-поспішайте!

Господарі й гості,глядіть,не минайте!

На ярмарок прошу гуртом,поодинці,

Чекають на всіх там чудові гостинці!

На ярмарку нашім мовознавчім,багатім

Є чим дивуватись,і є що придбати.

Тут речі умільців ні з чим незрівнянні,

Барвисті стрічки,рушники вишивані.

Полив’яний посуд-тарелі,горнятка,

Сопілки-хлоп’яткам,намисто-дівчаткам.

Мерщій-бо на ярмарок всі поспішайте,

Навчайтесь,купуйте і пізнавайте!

А заохочуваним символом-балом будуть для вас бублики.



Вчитель: А ось і наші покупці та продавці. Одні приїхали з волами,інші-кіньми,а решта прийшли з Поводарем.

ІІ. Мотивація навчання школярів

Інтерактивна технологія «Мікрофон».

Вчитель: Чи знаєте ви,що таке ярмарок?

Учні: Пояснюють лексичне значення цього слова.

Вчитель: Як можна перевірити,чи правильно ми пояснили значення?

Учні: За тлумачним словником(учень знаходить це слово в ТС і зачитує пояснення його).

Вчитель: Хто з вас був на ярмарку?

Учні: ----------------------------------

Вчитель: До якої частини мови належить слово ярмарок?

Інтерактивна технологія «Аукціон».

Вчитель: В цьому кошику знаходяться «картки-лоти», на яких написані слова для «продажу». Ви за вибором «купуєте» поняття-питання,даючи їм визначення. А справжнім покупцем стане та група учні якої «придбають» на аукціоні найбільше теоретичних понять.

  • Що означає іменник?

  • Категорія істоти,неістоти.

  • Власні назви.

  • Загальні назви.

  • Іменники спільного роду.

  • Число іменників.

  • Відмінки іменників.

  • Скільки існує відмін іменників?

  • Які іменники належать до І відміни?

  • Які іменники належать до ІІ відміни?

  • Які іменники належать до ІІІ відміни?

  • Які іменники належать до ІV відміни?

  • Яку синтаксичну роль виконує іменник?

Вчитель: Молодці! Отже, справжніми покупцями є група,яка приїхала на….

ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку.

Слово вчителя: Ми вже з вами вивчили тему «Іменник». А сьогодні урок узагальнення і систематизації знань з цієї теми. Та урок наш незвичайний. Це урок-ярмарок. І,як на справжньому ярмарку,ми, «купуючи та продаючи», повторимо,закріпимо все,що вивчили про іменник як частину мови. Практично будемо розпізнавати іменники,визначати їх граматичні ознаки, вміло використовувати в мовленні, і все це на яскравому прикладі українських народних традицій-ярмарку.

Вибігає баба Параска: Ой,діточки,а чи не бачили ви моїх гусенят: одне біленьке,друге сіреньке?

Учні: Ні!

Баба Параска: Ой,яке чудо!Та я ніби в дитинство повернулася і потрапила на справжнісінький сорочинський ярмарок!

Вчитель: Ні-ні,бабусю,це ви потрапили на мовознавчий ярмарок,а,ми,готуючись до його проведення,хотіли хоч частково відродити традицію українського ярмаркування. Розкажіть нам,будь ласка, як ви колись ярмаркували.

Баба Параска: Добре,слухайте уваж ненько та позначайте в текстах іменники.

----Ярмарок,діти мої,для українського селянина завжди був очікуваною і бажаною подією. Як правило,великі ярмарки відбувалися в кінці літа і восени. Зібравши врожай хліба,овочів,фруктів,господар бачив,що з цього достатку можна продати,щоб купити щось з одежі,хатнього начиння,або проміняти товар на товар.



Ще за кілька днів господарі з синами змащували колеса возів,вистилали їх сіном та домотканими килимами,складали товар,що мали везти на продаж.

Господині з дочками готували святковий одяг,щоб самим показатись і на інших подивитись,а,як поталанить,то й жениха знайти….

Коли наставав ярмарковий день,то шлях,що тягнувся до містечка,кипів народом,який поспішав з усіх навколишніх та далеких сіл та хуторів. Зранку,ще до сходу сонця,тяглися довжелезні валки чумаків із сіллю та рибою,їхали вози з гончарними виробами,мішками із зерном,прядивом,полотном та всякою хатньою поклажею. А поміж усім цим гнали худобу на продаж та несли на плечах і в руках навантажені кошики,коробки,мішки.

І весь цей довгий шлях,ярмарковий майдан,тісні вулички містечка,що були наповнені величезною кількістю люду,ніби перетворилися в одне величезне чудище,що ворушилося,кричало,гоготало,гриміло,мукало,мекало,ревло,кукурікало,мінялося великою кількістю різноманітного і строкатого товару. А скільки там було гумору,жартів,змагань,різноманітних витівок… Майже так,як на вашому мовознавчому ярмарку.

Учні: Дякуємо,вам бабусю!

-А тепер я перевірю,як ви вмієте визначати в тексті іменники і поставлю вам за це відповідні бали.(збирає роботи і перевіряє).



Баба Параска: Щасти,вам дітки у навчанні!

V. Закріплення матеріалу.

Слово вчителя: Ось і опинились ми на ярмарку. Товар розташований у певних рядах. Кожен має своє місце. Але ми з вами проберемось крізь ряди, роздивимося,придбаємо та ще й запишемо.

То ж рушаймо торговельними рядами.



«Торговельні ряди»(диференційовані завдання)

Домашній тваринний ряд(гр. з Поводарем) За ілюстраціями записати,кого і що продають на ярмарку(визначити рід,число,відміну)-робота на місцях.

Народний промисел (гр. на конях). Розставити розділові знаки в тексті,визначити якими членами речення виступають іменники. Одне речення розібрати синтаксично.

Рушник-шматок декоративної тканини з вишиваним або тканим орнаментом. Традиційно використовується для оздоблення житла,в українських народних звичаях.-робота біля дошки.

Традиційні прикраси(гр. на волах). Виписати з речення іменник і розібрати як частину мови. Намисто-найпоширеніша складова жіночих нагрудних прикрас на всій території України. - робота біля дошки.

Гостинний ряд (Поводир) Записати,кого можна зустріти на ярмарку( ім. спільного роду). Один ввести в речення так,щоб у першому реченні іменник означав назву чоловічої статі,а в другому-жіночої. –робота біля дошки.

Оцінювання



Слово вчителя: А тепер пограймося! Конкурс-гра «Дивись-не помились»(робота з сигнальними картками:поставити іменники ІІ відміни у Р.в)

Мороз,робітник,Інгулець,біль,кінь,звичай,мед,центр,шлях,тиждень,рух,асфальт.

-В який же ярмарок без жартів?!

Творче завдання: використовуючи іменники,скласти невеличкий діалог гумористичного змісту між продавцем і покупцем(усно)-2 пари.

Графічний диктант(визначити спосіб творення)- взаємоперевірка (правильні відповіді на окремому аркуші).

Краєзнавство- складання основ,розсадник-преф-суф.,перехід-преф.,косар-суф.,надвечір’я-преф.,сінокос-складання основ, ткач-суф.,неволя-преф.,підсвічник-преф-суф.

Виходе і плаче циганка:

-Лебедики мої миленькі!Я загубила талісман чаклування і цим самим втратила дар ворожіння. Допоможіть мені,будь ласка,знайти ЯРМАРКОВЕ МОВОЗНАВЧЕ ЧУДО-ЮДО! А вам воно також стане у нагоді,оскільки це модель іменника(діти складають модель)

-Дякую,вам!Прощайте!

Діалог вчителя та Явтуха:

В:Да куди їдеш,Явтуше?

Да куди їдеш,мій друже?

Я: Не скажу.

В: Да коли ж твоя та добрая ласка,

То й скажеш!

Я: На мовознавчий ярмарок!

В:Ой,що везеш,Явтуше?

Ой,покажи друже!

Я:Не скажу!

А,як діти виконують завдання-покажу!

(Виконання тестових завдань на комп’ютері)



ІV. Підсумок уроку. Оцінювання.

Багато з вами віршували,та прози більше у житті;

Ви-молодці,всі працювали,оцінки маєте такі….

На мовознавчому ярмарку ми побували,

Одні продавали-інші купували,

Писали,читали та ще й жартували,

Та про предків наших славних з шаною згадали.

VII. Домашнє завдання: скласти казку про Іменник.

«__»________________2013 Прізвище,ім’я_____________________

Тема:_____________________________________________

«Народний промисел» Розставити розділові знаки в тексті,визначити якими членами речення виступають іменники. Одне речення розібрати синтаксично.















«Гостинний ряд» Записати,кого можна зустріти на ярмарку( ім. спільного роду). Один ввести в речення так,щоб у першому реченні іменник означав назву чоловічої статі,а в другому-жіночої._______________________________________________________















«Графічний диктант»

«__»________________2013 Прізвище,ім’я_____________________

Тема:_____________________________________________

«Домашній тваринний ряд» За ілюстраціями записати,кого і що продають на ярмарку(визначити рід,число,відміну).













«Гостинний ряд» Записати,кого можна зустріти на ярмарку( ім. спільного роду). Один ввести в речення так,щоб у першому реченні іменник означав назву чоловічої статі,а в другому-жіночої._______________________________________________________















«Графічний диктант»

-Ярмарок, діти мої,для українського селянина завжди був очікуваною і бажаною подією. Як правило,великі ярмарки відбувалися в кінці літа і осені. Зібравши врожай хліба,овочів,фруктів,господар бачив,що з цього достатку можна продати,щоб прикупити щось з одежі,хатнього начиння,або поміняти товар на товар. Ще за кілька днів господарі з синами змащували колеса возів,вистилали їх сіном та домотканими килимами,складали товар,що мали везти на продаж. Господині з дочками готували святковий одяг , щоб самим показатись і на інших подивитись,а,як поталанить,то й жениха знайти…

Коли наставав ярмарковий день,то шлях,що тягнувся до містечка,кипів народом,який поспішав з усіх навколишніх та далеких сіл та хуторів. Зранку,ще до сходу сонця,тяглися довжелезні валки чумаків із сіллю та рибою,їхали вози з гончарними виробами,мішками із зерном,прядивом,полотном та всякою хатньою поклажею. А поміж усім цим гнали худобу на продаж та несли на плечах і в руках навантажені кошики,коробки,мішки.

І весь цей довгий шлях,ярмарковий майдан,тісні вулички містечка,що були наповнені величезною кількістю люду,ніби перетворилися в одне величезне чудище,що ворушилося,кричало,гоготало,гриміло,мукало,мекало,ревло,кукурікало,мінялося великою кількістю різноманітного і строкатого товару. А скільки там було гумору,жартів,змагань,різноманітних витівок… Майже так,як на вашому мовознавчому ярмарку.

«__»________________2013 Прізвище,ім’я_____________________

Тема:_____________________________________________

«Традиційні прикраси» Виписати з речення іменник і розібрати як частину мови. Намисто-найпоширеніша складова жіночих нагрудних прикрас на всій території України.















«Гостинний ряд» Записати,кого можна зустріти на ярмарку( ім. спільного роду). Один ввести в речення так,щоб у першому реченні іменник означав назву чоловічої статі,а в другому-жіночої._______________________________________________________















«Графічний диктант»

«Аукціон»

Що означає іменник

Категорія істоти,неістоти

Власні назви

Загальні назви

Іменники спільного роду

Число іменників

Відмінки іменників

Скільки існує відмінків іменників?

Які іменники належать до I відміни?

Які іменники належать до II відміни?

Які іменники належать до III відміни?

Які іменники належать відмінам?

Яку синтаксичну роль виконує іменник?










Мужик та Купець

Увійшов мужик у крамницю та й гука до крамаря:

-А подай лиш мені баньку з канхветами.

Той і подав. Мужик понюхав-понюхав та:

-Ні,не такі. Подай оту!

Той переміня. Мужик,знову понюхавши,не вподобав.

-Подай он аж оту!- знову гукає. Крамар ,уже розсердившись,перемінив і третю. Не донюхався й звідсіль нічого мужик,постановив банку та й іде з крамниці. Розізлився крамар,що дурно панькався з мужиком стільки часу,та і кричить до нього:

-Куди ж ти?А гроші давай!

-За що?- питає мужик.

-А за те,що нюхав,- відказує крамар.

Мужик вернувся,дістав гроші з кишені та й стукає об стіл. Постукав, постукав та й сховав. А крамар тоді:

-Нащо ж ти сховав гроші?

-А як же?- відказує той.- Яка купля,така й плата: я понюхав-ти послухав,от і квити.

ДОБРА КОРОВА

Прийшов чоловік на базар,купив корову,а потім питає:

-Та чи добра ваша корова?

-Добра,добра. Тільки під час доїння б’ється.

-Ну,то не біда. Я корову не дою-це робить моя жінка



c:\documents and settings\user\мои документы\img_20140206_0002.jpgc:\documents and settings\user\мои документы\img_20140206_0003.jpg



База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка