Письмо буквосполучення



Скачати 60.59 Kb.
Дата конвертації21.02.2016
Розмір60.59 Kb.
Хмельницьке навчально-виховне об’єднання № 28
Урок – подорож у казку

з письма

1-В клас
Вчитель: Вовнянко Людмила Мар’янівна

м. Хмельницький

Письмо

(1кл.)

ТЕМА: Письмо буквосполучення дз та слів з ним. Безвідривне поєднання букв. Складання і

записування слів з ними.



МЕТА: Вчити учнів правильно вимовляти звук [ дз ], позначити його на письмі двома буквами,

безвідривно поєднувати букви „д” і „з” між собою та з іншими буквами у словах, розвивати та з іншими буквами у словах, розвивати та вдосконалювати вміння звукового

аналізу слів, навички списування слів та речень з друкованого тексту писаними буквами,

вміння складати речення з поданими словами, збагачувати словниковий запас учнів. Виховувати навички свідомої дисципліни під час уроку, бажання прийти на допомогу, бережливе ставлення до іграшок, охайність під час письма.



ОБЛАДНАННЯ: Ілюстрації до казки „Колобок”, українські народні казки, таблиця з правописом буквосполучення дз, конверти з розрізаними словами, таблиця „Сиди правильно”.

Хід уроку

І. Організація класу.

1. Слухання вірша



Хай день принесе вам нові знання!

Хай плещуть долоньки!

Хай тупають ніжки!

Працюють голівки і сяють усмішки!

2. Інтерактивна гра „Мікрофон”.

- Діти, чого б ви хотіли навчитися на уроці письма?

ІІ. Актуалізація опорних знань.

1. Бесіда.

- На які групи діляться казки в залежності від того, хто їх автором? (На народні та літературні).

- Які казки називаються народними?

- А які – літературними?

- Назвіть ваші улюблені українські народні казки. („Лисичка та Журавель”, „Пан Коцький”, „Івасик Телесик”, та інші).

- Зверніть увагу на виставку кр.. народних казок. Ці книжки ви можете взяти в нашій шкільній бібліотеці і прочитати.

- Поскільки казки люблять усі діти, ми сьогодні будемо подорожувати у казку. А у яку саме ви здогадаєтеся коли уважно послухаєте пісню

(звучить пісня Колобка)

- Діти, з якої української народної казки ця пісенька?

- Хто її співає?

- А ось і наш герой. Такий кругленький, такий гарненький і листівочку має.



(Учень читає)

Колобок я не простий,

Колобок я чарівний

Я вам всім допоможу,

Дорогу в казку покажу.

Як добре, діти, що ми зустріли Колобка. Саме він нам допоможе потрапити в казку. (Показую дітям ілюстрацію до казки „Колобок”)

- Діти, хто пам’ятає, як закінчується казка?

- Чи хотіли б ви, щоб такого гарного рум’яного Колобка з’їла хитра Лисиця? (Ні).

- А щоб цього не трапилося потрібно, щоб ви на протязі всього уроку були уважними, дисциплінованими, старанно працювали і швидко виконували всі завдання, допомагаючи звірам, з якими зустрівся Колобок у лісі А, взагалі, людина в житті покликана допомагати своїм батькам, родичам, друзям, однокласникам. Тоді її всі будуть любити і поважати.

2. Пригадування змісту казки.

- Діти, пригадайте, кого першого зустрів Колобок у лісі? (Зайчика)

- Ви маєте допомогти Зайчикові відгадати загадку.

- Відкрийте прописи. Покладіть їх косо. Уважно послухайте загадку.



(Читає учень)

Накрутив Івась пружинку –

танцювала без упину.

І дзижчала, і крутилась.

Як стомилась – зупинилась. (Дзига)

3. Повторення артикуляції звука [дз].

- Діти, промовте слово „дзига”.

- Як вимовляються звуки [д] і [з] в цьому слові? (Злито)

- Які слова з буквосполученням [дз] ви знаєте?



4. Робота над малюнком.

5. Гра „Яке слово заховалось?”

- Діти, потрібно допомогти Зайчикові знайти слово, яке заховалось за звуковою схемою.

- Проаналізуємо її. Скільки складів у цій звуковій схемі? Який склад наголошений?

- Назвіть предмети, які зображені над звуковою схемою. (Поділ слів на склади, встановлення наголосу).



6. Встановлення відповідності між словами і звуковими схемами.

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

- Ви вже, напевно, здогадалися, яке буквосполучення будете писати на сьогоднішньому уроці.

А ще ви будете писати слова з цим буквосполученням, списувати речення, складати цілі слова з розрізаних на частини слів.

ІV. Мотивація навчальної діяльності учнів.

- Діти, як ви думаєте, для чого вам потрібно навчитися писати це буквосполучення? (Щоб вміти писати слова з цим буквосполученням, записувати речення з цими словами, зробити ще один крок на шляху вивчення українського алфавіту).

1. Демонстрація таблиці з буквосполученням дз.

2. Аналіз складових буквосполучення.

3. Показ і пояснення вчителем написання буквосполучення.

4. Написання буквосполучення дз в повітрі.

5. Написання буквосполучення в прописах.

- Зайчик просить, щоб ви показали йому, як правильно та каліграфічно ви можете писати.

- Пам’ятайте про свою поставу.

( Демонструю таблицю „Сиди правильно”)

- Потрібно сидіти рівно, обидві руки тримати на парті, голову злегка нахилити вперед.



(Самостійне прописування буквосполучення в прописах).

-Тепер ви покажете Зайчикові, що ви вмієте самостійно, каліграфічно, з нахилом писати.



7. Фізкультхвилинка.

- Діти, кого наступного зустрів Колобок на стежинці? (Вовчика).

- Вовчик вам підготував завдання в книжечці, але хитрі сороки вкрали цю книжечку.

Вам потрібно вправно виконати фізкультхвилинку, щоб отримати книжечку із завданням.

А ми з вами в ліс підемо.

Раз підемо, два підемо.

Там ми вовчика знайдемо.

Раз знайдемо, два знайдемо.

А тоді візьмемось в боки,

Пострибаєм, як сороки,

Як сороки – білобоки.

Потім підем тишком – нишком,

Заберем у птахів книжку.

(Вчитель забирає у птахів книжечку і читає завдання: прописати буквосполучення дзе і дзв. Підібрати слова з буквосполученням дз).



8. Робота над скоромовкою.

(Робота в парах).

- Якого звіра далі зустрів Колобок? (Ведмедика)

- Ведмедик підготував скоромовку.



Дзига весело крутила.

Дзига в дзеркало дивилась.

- Який звук, що вимовляється злито, є в цій скоромовці?



(Діти промовляють скоромовку в парах)

- Ведмедик дякує вам за старанну роботу і пропонує наступне завдання.



9. Самостійна робота.

- Ведмедик хоче подивитися, як ви вмієте працювати самостійно. Вам потрібно уважно прочитати і каліграфічно списати писаними буквами два речення.



(1 учень читає речення вголос. Повторюємо, як пишеться початок. Що означає слово „гава”).

10. Фізкультхвилинка для очей.

Сплять маленькі совенятка.

Раз! Відкрили оченятка.



11. Робота в парах.

- З ким наступним зустрівся Колобок? (З Лисичкою).

- Лисичка підготувала вам цікаве завдання, яке ви буде виконувати в парах. Потрібно із розірваних частин слів скласти цілі слова, і скласти з ними речення

(Діти працюють у парах. Складають слова, усно вводять їх у речення). Записують речення.

Дзвоник кличе на урок”.



VI. Підсумок уроку.

- Лисичка залишилася задоволена вашими відповідями.

- І оскільки, ви на протязі всього уроку гарно працювали, допомагали лісовим звірятам, виконувати різні завдання, та вона вирішила не їсти такого чудового Колобка.

А тепер ми разом із врятованим веселим Колобком заспіваємо пісеньку.

Я рум’яний Колобок,

Смачний, солодкий, як медок.

Мене спекла бабуся

Я завжди веселюся.

Ля-ля, ля-ля-ля.

- Діти, як ви вважаєте, хто з вас був успішним на уроці?

- Чому ти так думаєш?

- У кого ще не все виходило?



- Чого саме тобі ще треба навчитися?

- Ось і закінчився наш урок. Дякую за старанну роботу і бажаю вам бути успішними на кожному уроці.


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка