Письмова нумерація чисел 11-20. Розв’язування задач на зменшення числа на кілька одиниць



Дата конвертації21.02.2016
Розмір58.5 Kb.
Математика Урок № 89

Тема : Письмова нумерація чисел 11-20. Розв’язування задач на зменшення числа на кілька одиниць.

Мета : формувати свідоме засвоєння учнями по місцевого значення цифр та десяткового складу чисел другого десятка ; удосконалювати вміння та навички утворювати , читати і записувати числа від 11 до 20: закріпити вміння розв’язувати задачі на зменшення числа на кілька одиниць, свідомо обирати дію для її розв’язування ; удосконалювати обчислювальні навички ;

розвивати просторово-логічне , нестандартне , критичне мислення учнів;

сприяти вихованню любові до природи, бажання її оберігати .

тип уроку : урок формування і вдосконалення вмінь і навичок ( форма уроку – урок гра «Слідство ведуть знавці»)

Обладнання : віяла з числами від 1 до 20; архівні палички; сюжетні малюнки з завданнями; роздруковані завдання для практичної роботи , телевізор з DVD програвачем .

Хід уроку

І Організація класу до уроку

Учитель. Дзвоник весело лунає,

На урок дітей скликає,

Не баріться ж , малята,

Час уже нам працювати!

ІІ Постановка «привабливої» мети уроку

Учитель. Наш урок починається з незвичайного радіоповідомлення. ( Звучить запис ) :

Увага!Увага!

23 лютого у Шульгівському лісництві в державному заказнику браконьєрами було вирубано і викрадено рідкісні сріблясті ялинки ( фото з ялинками з’являється на екрані телевізора) . Управління МВС нашого міста звертається до населення за допомогою у розкритті злочину.

Учитель. Діти! Який злочин стався? Хто такі браконьєри?

(Відповіді дітей:


  • Браконьєри – люди, які заподіюють шкоду природі.

  • Браконьєри знищують рідкісні рослини і тварин.

  • Знищувати рослини – це злочин. Адже дають людям їжу, ліки, одяг, меблі, очищують повітря,)

Учитель. Діти, чи хочете ви допомогти у розкритті цього злочину?

Ми починаємо наш урок – гру «Слідство ведуть знавці»

Для розслідування об’єднайтесь у три оперативні групи ( за рядами). Кожною групою керуватиме оперуповноважений ( призначається лідер групи) , а роботою груп керуватиму я – не просто вчитель, я тепер старший слідчий .

Наші завдання :



  • Розкрити злочин.

  • Викрити злочинців.

  • Зібрати докази , факти для передачі справи органам МВС.

ІІ Осмислення змісту у застосуванні практичних дій

Учитель. Якими фактами ми володіємо?Де стався злочин? ( В лісі , де росли ялинки) .

Давайте підрахуємо ялинки ( каліграфічна хвилинка )


  1. Каліграфічна хвилинка

1 2 3 4 5 6 7 8 9



  1. Нам потрібно провести опитування свідків

Злочин стався приблизно від 111 години до 20 години. Прошу дати правдиві свідчення і встановимо точний час злочину .

  • Лічба від 11 до 20.

  • Лічба від 20 до 11.

  • Назвати сусідів чисел 14, 19.

  • Показати на віялах наступне число для 15, 18.

  • Показати на віялах попереднє для чисел 12, 20.

  • Показати на віялах число , яке більше , ніж 18, але менше, ніж 20.

Висновок : злочин стався о 19 годині.

  1. На місці злочину залишилися сліди – відбитки. Порахуйте і скажіть , скільки людей їх залишили. ( На екрані телевізора парні сліди черевиків ).

Завдання виконується по групам .

а) маємо 6 відбитків , попарно різних ( 3 злочинці)

б) маємо 8 попарно різних відбитків (4 злочинці)

в) маємо 4 попарно різних відбитків ( 2 злочинці).

Висновок : діяла злочинна група .

Всього злочинців : 3 + 4 + 2= 9



  1. Злочинці озброєні. Наша лабораторія проведе експертизу зброї.

Практична робота на картках .

Про яке число йдеться? Намалюйте потрібну кількість кружечків на другій таблиці і запишіть число.



  1. Це число складається з одного десятка одиниць

  2. Це число складається з одного десятка та однієї одиниці.

  3. Це число складається з одного десятка та чотирьох одиниць.

  4. Це число складається з двох десятків.





















































































  1. Запис результатів

11= 10 + 1

14=10 + 4

20= 10 + 10


  1. Встановимо формулу злочину

Задача 1. На ділянці росло 10 сріблястих ялинок . Залишилося 4 ( для другої і третьої групи відповідно числа 3, 7) . Скільки ялинок викрадено?

Діти розв’язують задачу , а лідери груп записують рішення на дошці.

10 – 4=6

10 – 3 =7

10 – 7 = 3

Скільки всього викрадено ялинок?

6 + 7 + 3= 16 ( ялинок)

Задача 2. На автозаправці в першу підозрілу машину було запалено 10 літрів бензину. А в другу на 5 літрів менше. Скільки літрів бензину заправили в другу машину?



  • Скільки літрів бензину заправили в першу машину?

  • Що означає на 5 літрів менше?

  • Якою дією розв’язується задача?

10 – 5 = 5 (л)

Задача 3 .

В першу машину залили 10 літрів бензину , а в третю на 5 літрів більше. Скільки літрів бензину залили у третю машину?

10 + 5= 15(л)

І V Складемо словесний портрет злочинців..

Розгляньте уважно . як описали злочинців свідки. Порахуйте кількість квадратів, трикутників, прямокутників та кругів . Знайдіть їх суму.



Квадратів – 2 , кругів – 2, прямокутників - 2, трикутників - 6 .

Всього 12 геометричних фігур.

Фізкультхвилинка під музику «Я геніальний сищик»

V Застосування знань і вмінь

По оперативним даним злочинці прямують з лісництва до Радсела. А звідти до міста. Розглянемо карту і спробуємо знайти найкоротший шлях і випередити їх.

Побудуйте відрізок довжиною 4 см, потім вниз по клітинкам – відрізок довжиною 3 см. З’єднайте отримані відрізки. Якої довжини цей відрізок?
4 см
3 см ?

Доведіть, що цей шлях коротший.

3см + 4 см 5см

Ми випереджаємо злодіїв і прямуємо до гаражів. Щоб визначити номер гаража , в якому заховались злодії , обчислимо ланцюжок прикладів :

9 + 1 – 3 + 1 + 2 – 5 + 4 – 3

Вірно. Результат дорівнює 6. Отже , ми знайшли злодіїв і ялинки.

На жаль, ялинки не можна повернути на місце в ліс. Яке покарання ви можете придумати для браконьєрів?

( Нехай посадять на місце зрубаних ялинок нові саджанці і доглядають за ними)



VІ Підсумок уроку

  • Що сподобалось на сьогоднішньому уроці?

  • Які завдання ви хотіли б виконати ще?

Знову радіоповідомлення , діти!

Управління МВС нагороджує учнів 1 –А класу медалями за успішне розкриття злочину.


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка