Письмове додавання трицифрових чисел без переходу через розряд



Скачати 81.71 Kb.
Дата конвертації21.02.2016
Розмір81.71 Kb.
Відкритий урок з математики в 3-А класі Гребінківської гімназії
«Письмове додавання трицифрових чисел без переходу через розряд»
Вчитель вищої категорії

Мороз Лідія Миколаївна

Гребінка

2015


Тема: «Письмове додавання трицифрових чисел без переходу через розряд» (згідно календарного планування за підручником М. В. Богдановича, Г. П. Лишенко Математика. Підручник для 3 класу загальноосвітніх навчальних закладів — К., Генеза, 2014; №№ 606-614)
Мета:
Дидактична: Ознайомити учнів із письмовим додаванням трицифрових чисел без переходу через розряд. Вчити застосовувати обчислення під час розв'язування задач та рівнянь.
Розвивальна: дати учням короткі відомості про територіальне розміщення річки Дніпра на карті, ознайомити з назвами діючих мостів через Дніпро в Києві, розвивати допитливість та спостережливість, формувати навички самокритичності, самоконтролю, самооцінки під час спільної роботи в групі, в парі.
Виховна: Виховувати патріотичні почуття, ініціативу до пізнання та пошуку інформації, підвищувати рівень самостійності учнів в роботі.
Засоби навчання: підручник, картки з диференційованими завданнями для опитування.
Обладнання: таблиці з математики по темі уроку, план уроку із наміченими завданнями, карти України та світу; фотографії діючих мостів через Дніпро в Києві; портрет Т. Г. Шевченка, магнітофон, флешка із записом мелодії «Реве та стогне Дніпр широкий...», хліб-сіль на столі в знак української гостинності.

І. Організаційний момент.
Україна — рідна земля. Київ — столиця нашої держави.
- Наш урок математики ми поєднаємо з інформацією про Дніпро та діючі мости через Дніпро в Києві.
- Послухайте для каліграфічної хвилинки інформацію «Мости — візитка столиці».

(Діти коментують запис: 150, 33, 82, 35).

Виконавши це завдання, ми відкриваємо пішохідний міст на Труханів острів (показати на схемі-моделі).
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
(Створення емоційного фону уроку — включити запис мелодії «Реве та стогне Дніпр широкий...»)
На фоні мелодії — розповідь вчителя:

Київ виріс на Дніпровських кручах.



Дніпро — найбільша річка країни.

Українці здавна нарікли його Славутичем, стародавні греки — Борисфеном, римляни — Данаприс, турки — Узу.

Загальна довжина Дніпра — 2201 км, на територію України припадає 981 км.

Дніпро бере початок на території Росії в болотистій місцевості на Валдайській височині, тече через територію Білорусії та їз півночі на південь через всю Україну і впадає в Чорне море.

На уроці ми дізнаємося про діючі мости через Дніпро в Києві.

Мости — винаходи людства. Винахідник — людина, яка створює в процесі роботи нове, невідоме раніше. Щоб стати винахідником, треба гарно знати математику. (Виключити музику).

Виконуючи математичні завдання, ми будемо дізнаватися про мости — винаходи людства, розвивати математичні здібності для створення у майбутньому власних винаходів.
ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів.
1. Фронтальне опитування «Мозкова атака»:

- Назвіть найменше натуральне число?

- Назвіть найбільше двоцифрове число?

- Назвіть числа дев'ятого десятка?

- Полічить сотнями до тисячи.

- Назвіть найбільше трицифрове число?


2. Самостійна робота за індивідуальними картками з диференційованим завданням:
1 ланка. Обчисли:


600+200

699+1

100+700

345+1

900-800

409-1

2 ланка
1 варіант. Розклади на розрядні доданки числа:


935

670


403
Обчисли:
300+50+1

700+20+5


900+70+3
3 ланка
2 варіант. Розклади на розрядні доданки числа:
852

730


506
Обчисли:
200+40+2

800+60+4


600+90+1
Час виконання: 3 хв.
Перевірка: коментування ланцюжком.

Виконання даного завдання відкриває для нас на схемі Московський міст (показати, прочитати дані про цей міст).


IV. Вивчення нового матеріалу:
1. Оголощення теми і мети уроку.
2. Первинне сприймання та усвідомлення нового матеріалу:
- Роглянь запис на таблиці та прокоментуй порядок додавання.
- Висновок: при письмовому додаванні додавати починають з менших розрядів:
одиниці — до одиниць,

десятки — до десятків,

сотні — до сотень.
3. Закріплення та осмислення знань:

- Відкрити підручник на с. 95,

- записати зразок,

- прочитати правило,

- до дощки 3 учні, самостійне розв'язування № 607 з коментуванням.
УВАГА! Випадок


354

+ 54

398

показати вчителю на дошці.
Виконання цього завдання відкриває для нас Гаванський міст (міст через Гавань — затоку на Дніпрі).
4. Самостійна робота над задачами № 608. Оголосити завдання та розподілити його за ланками, наголосивши, що дію виконувати в стовпчик:

Робота в зошиті

1 учень до дошки з кожної ланки.

1 ланка - № 608 (1)

2 ланка - № 608 (2)

3 ланка - № 608 (3)
Хто виконав першим, записав відповідь — коментує.
5. Усна робота над задачею № 608 (4 задача).

Виконання цього завдання відкриває для нас Петрівський залізничний міст (відкрити, оголосити, показати).


6. Фронтальна робота над задачею № 609:

- Прочитати задачу

- Скільки метрів тканини витрачали на 1 пальто дитяче? (коментуємо, записуємо дію)

- Скільки метрів тканини потрібно на пальто для дорослого? (коментуємо, записуємо дію)

- Скільки метрів тканини потрібно для пошиття 6 однакових пальт для дорослих? (коментуємо, записуємо дію)
Хто має другий спосіб до розв'язку задачі складанням виразу?
Запис на дошці
Виконання цього завдання відкриває для нас Міст Патона (коротка інформація, показ).
Команда вчителя: (клас — Луна!) Україна єдина!
Діти, постійна праця над розвитком своїх здібностей призводить до відкриття, винаходу.

Винахід — результат зусиль. Для цього потрібно: (Перекличка дітей... (слова учнів)).


Слова вчителя: Посміхнімося, діти, небу, сонцю, квітам, один одному.

Перекличка: Денис-Дмитро — динамічна пауза.

Динамічна пауза відкриває міст Метро.
Після Динамічної паузи відкрити і показати міст Метро.
V. Оголошення д/з: № 613, № 614.
VI. Узагальнення та систематизація знань.
1. Розв'язування рівнянь № 610 (дія виконується в стовпчик збоку).
1 ланка/ряд х+320=800
2 ланка/ряд 280-х=120
3 ланка/ряд х-40=270
Взаємоперевірка, хто виконує першим в ланці. Користуємось зеленим і червоним олівцем, малюємо кружки: зелений — вірно, червоний — помилково.
Виконання завдання відкриває нам Дарницький залізничний міст.
2. Складання рівнянь № 611 (сильна ланка)
1 варіант № 611 (1)
2 варіант № 611 (2)
Роздати для слабкої ланки:
- виконай додавання письмово (за варіантами) на індивідуальних картках.
Виконання завдання відкриває Південний міст. (показати, оголосити)
VII. Підбиття підсумків. Рефлексія.
1. Підсумкова бесіда на осмислення знань.
- Діти! Сьогодні на уроці математики ми ознайомилися з назвами діючих мостів через Дніпро в Києві.

- Назвіть їх: …

А ще ми прокладали власні місточки до знань: вчилися додавати як? (У стовпчик)
Народна артистка України Ніна Матвієнко в пісні «Сік землі» співає:
З роду в рід кладе життя мости,

без коріння саду не цвісти,

без стремління човен не пливе,

без коріння сохне все живе.


2. Ставлю перед вами запитання проблемного характеру:
- Чи хочеться вам дізнатися, які мости є довкола Гребінки?
Задумайтеся! Дослідіть! І поговоримо про це навесні на уроці «Я у світі».
- Що необхідно робити, щоб стати винахідником? (старанно вчитися...)
3. Оцінювання учнів в балах.
Самооцінка — хто отримав 10?

Хто отримав 8? Самооцінка, встаньте.


За роботу в зошитах оцінки при перевірці.
Дякую за роботу на уроці.
4. Поетична хвилинка (якщо є час).
Вірш Марини Чумарної «Лиш людина мудрість має».

Інтерактивна вправа «Гарячий мікрофон».



Перекличка для динамічної паузи (час 2 хв.):
Для того, щоб стати винахідником, потрібно:

  • Бути працьовитим

  • Добре вчитись

  • Бути сумлінним

  • Бути уважним

  • Організовано працювати

  • Що посієш, те й пожнеш

  • Не кажи не вмію а кажи – навчусь

  • Легко того вчити, хто хоче все знати

  • Здобудеш освіту – побачиш більше світу

  • Потрібно вчиться – завжди пригодиться

  • Знання – сила

  • Ключ до знань – вміння вчитись

  • Самостійність – це коли ти всього досягаєш сам

  • Кожна людина створює себе сама

  • Хто живе для народу – живе вічно

  • Красу – бачать, мудрість – чують, доброту – відчувають

  • Найважча професія – бути людиною

  • Людина – найрозумніша істота, тільки людина може червоніти і ніяковіти

  • Людина – єдина жива істота на планеті, здатна подарувати світу посмішку


(Слова кожному учню в класі під час переклички)


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка