Питання до іспиту з методики навчання української мови у початкових класах



Скачати 29.75 Kb.
Дата конвертації05.03.2016
Розмір29.75 Kb.
Питання до іспиту

з методики навчання української мови у початкових класах


  1. Методика викладання української мови як педагогічна наука.

  2. Наукові основи методики початкового навчання української мови.

  3. Особливості сучасного звукового аналітико-синтетичного методу навчання грамоти: суть, прийоми звукового синтезу, прийоми звукового аналізу.

  4. Короткий огляд історії методів навчання грамоти.

  5. Добукварний період навчання грамоти: формування загальнонавчальних та загальномовленнєвих умінь, прийоми розвитку мовлення, джерела збагачення словника, формування фонетичного слуху.

  6. Добукварний період: розвиток умінь здійснення мовного аналізу, підготовка руки дитини до письма.

  7. Коло знань та умінь учнів на кінець добукварного періоду. Особливості структури уроків.

  8. Букварний період навчання грамоти: основні мовні одиниці, система вивчення звуків та букв, коло знань та умінь учнів на кінець букварного періоду.

  9. Структура уроку на ознайомлення з новою буквою.

  10. Методика навчання письма в букварний період: технічні, графічні, початкові орфографічні навички; технічні етапи формування графічної навички.

  11. Види робіт з письма у букварний період.

  12. Структура уроку письма на вивчення нової букви.

  13. Розвиток мовлення і мислення дітей на уроках навчання грамоти: удосконалення звуковимови, збагачення словникового запасу учнів, робота над реченням і зв’язним висловлюванням.

  14. Післябукварний період навчання грамоти: основні завдання уроків читання та письма, особливості структури уроків.

  15. Методи навчання граматики.

  16. Етапи формування граматичного поняття.

  17. Методика опрацювання елементів синтаксису (1-4 кл.).

  18. Види вправ із синтаксису і пунктуації.

  19. Методика опрацювання елементів лексики (1-4 кл.).

  20. Види вправ з лексики.

  21. Методика вивчення морфемної будови слова. Типи вправ.

  22. Типи уроків вивчення граматичного матеріалу. Вимоги до сучасного уроку граматики.

  23. Структура комбінованого уроку граматики.

  24. Методика навчання орфографії: які орфограми вивчаються у початкових класах, методика роботи над орфографічним правилом

  25. Умови успішного формування орфографічних навичок.

  26. Списування як орфографічна вправа.

  27. Навчальні диктанти: їх види, методика проведення.

  28. Орфографічний розбір і його види.

  29. Читання як навчальний предмет, його завдання. Освітнє і виховне значення уроків читання.

  30. Наукові засади методики читання в початкових класах.

  31. Види читання. Якості читання.

  32. Набуття умінь правильного читання.

  33. Вироблення вмінь швидкого читання.

  34. Вироблення навичок виразного читання.

  35. Типи уроків класного читання. Робота над набуттям свідомого читання. Визначення мети уроку ознайомлення з новим твором.

  36. Структура уроку ознайомлення з новим твором з пропонованими видами робіт.

  37. Методика опрацювання оповідань. Система виучуваних оповідань в початкових класах.

  38. Особливості роботи над казкою. Система виучуваних казок в початкових класах.

  39. Особливості роботи над байкою. Система виучуваних байок в початкових класах.

  40. Особливості роботи над віршем. Система виучуваних віршів в початкових класах.

  41. Особливості роботи над науково-пізнавальними статтями. Система виучуваних науково-пізнавальних статей в початкових класах.

  42. Другий тип уроку читання - урок узагальнення знань.

  43. Робота над загадками, прислів’ями і скоромовками.

  44. Мета і завдання позакласного читання. Зв’язок позакласного читання з класним.

  45. Підготовчий етап позакласного читання(1клас): робота з дитячою книгою.

  46. Особливості роботи на початковому етапі позакласного читання.

  47. Основний і завершальний етапи позакласного читання.

  48. Види переказів і методика їх проведення.

  49. Методика складання тексту-опису, тексту-розповіді, тексту-міркування.

  50. Оцінка якості уроку рідної мови. Вимоги до сучасного уроку рідної мови.


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка