План-конспект уроку з математики у 1 класі Підготувала Вчитель початкових класів нвк с. Млинове Ковч Т. С. Тема: Назви компонентів та результатів дії



Скачати 66.36 Kb.
Дата конвертації19.02.2016
Розмір66.36 Kb.

План-конспект уроку з математики у 1 класі

Підготувала

Вчитель початкових класів НВК с. Млинове Ковч Т. С.



Тема: Назви компонентів та результатів дії віднімання. Таблиці додавання й віднімання числа 4. Розв’язування задачі на знаходження остачі. Побудова відрізків.

Мета: Ознайомити учнів з назвами чисел при відніманні; з таблицями додавання і віднімання числа 4; вчити креслити відрізки заданої довжини; вправляти в розв’язанні задач на знаходження остачі; виховувати старанність і розвивати інтерес до усної народної творчості.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

Діти вітаються з гостями.

Раді вітати вас в нашій оселі!

Зичимо щастя, здоров’я, добра.



ІІ. Повторення вивченого матеріалу.

Сьогодні у нас незвичайний урок, бо допомагатиме нам вивчати математику казковий герой Івасик Телесик. У цій чарівній торбинці є цікаві завдання від Івасика. Їх ми будемо і виконувати.



  1. Усна лічба.

а) Гра «Рибалки».

Івасик хороший рибалка, він уміє ловити рибу, і вам теж пропонує це зробити.

На дошці намальовані два акваріуми, кругом них рибки з виразами.


8

6
2+4 5+3

3+3 3+3 9-1

8-2 4+4

7-1 6+2


Учні по черзі виходять до дошки і поміщають рибок в різні акваріуми, при цьому коментуючи вираз різними способами і називаючи результат.

б) Гра «Засвіти ліхтарики на ялинці».

Біля дошки дві команди (вчитель ділить учнів довільно).

На зворотній стороні дошки намальовані ялинки. Зверху над ними написи «збільшити на 3», «зменшити на 3».

Збільшити на 3 Зменшити на 3




9

4



6



3



7

5

Діти по черзі вписують у порожні кружечки результат, якщо хтось виконав неправильно, виправляє інший гравець команди.

в) Веселі задачі.

Телесик пропонує розв’язати вам веселі задачі.

На яворі високім Колись Кожум’яка під Києвом жив.

Телесик сидить. Шкіри він мав і у річці мочив.

Зграя гусей диких Вхопить три разом, а потім ще три,

До нього летить. В берег упреться і тягне з води.

Троє попереду Сил докладає, працює завзято,

Та позаду 6. Скільки шкір разом він витяг, малята?

Скільки птахів (3 + 3 = 6)

Підскажіть скоріш?

(3 + 6 = 9)

ІІІ. Ознайомлення з новим матеріалом.


  1. Повідомлення теми та мети уроку.

Сьогодні ви ознайомитесь з назвами чисел при відніманні, а також складете таблиці додавання і віднімання числа 4. Це потрібно вам для того, щоб швидко і правильно виконувати різні математичні завдання.

Фізкультхвилинка.

Час настав для відпочинку проведем фізкультхвилинку.

Вище руки підніміть

І спокійно опустіть.

Розведіть їх в сторони,

Щоб були опорою.

Ще присядьте кілька раз.

За роботу все гаразд.



  1. Ознайомлення з назвами чисел при відніманні.

А зараз ще одне цікаве завдання від Телесика.

Прочитайте вираз, записаний на дошці, 6+2=8 (можна різними способами).



  • Як називаються числа при додаванні?

  • Доданок, доданок, сума.

На дошці висить плакат.

  • Прочитайте вираз записаний на плакаті різними способами.

9 – 4 = 5 Від 9 відняти 4 буде 5; 9 мінус 4 дорівнює 5.

  • Сьогодні ви ознайомитесь з назвами чисел при відніманні. Число 9 називається зменшуване, число 4 – від’ємник, число 5 – різниця.

Пояснити: зменшуване – це число, від якого віднімають. Воно зменшується. Від’ємник – це число, яке віднімають. Різниця показує скільки залишилося, коли відняли.

Записати на дошці 2 вирази.

9 – 3 = 6 7 – 2 = 5

Запропонувати учням прочитати їх. Назвати числа при дії віднімання.



  • Запишіть вираз на дошці, у якому зменшуване 3, від’ємник 2. Чому дорівнює різниця?

  • Зменшуване 5, від’ємник 2. Чому дорівнює різниця?

  1. Повторення складу числа 4.

  • З яких чисел складається число 4?

(1 і 3, 2 і 2, 3 і 1, 1, 1, 1 і 1)

  1. Каліграфічна хвилинка.

Телесик пропонує вам відгадати загадку:

Плету хлівець на четверо овець, а на п’яту – окремо. Що за хлівець? (Рукавиця)

Які числа згадуються в загадці? (4 і 5)

Зараз ви запишете ці числа в зошит. Зверніть увагу на правопис цифр 4 і 5.

Написати на дошці цифри 4 і 5. Діти записують цілий рядок цифр 4 і 5, чергуючи між собою.


  1. Пояснення вчителя. (Складання таблиць віднімання і додавання числа 4)

Вчитель на дошці, за допомогою кружечків різного кольору, складає рівність 1 + 4 і записує її, а учні позначають результат дії у таблицях, які є у кожного учня вже записані в зошитах.

Зверніть увагу, кожна наступна

відповідь на 1 більше від

попередньої.

При складанні таблиці «Відняти 4» звернути увагу учнів на те, що перший вираз таблиці віднімання можна скласти з першого виразу таблиці додавання.

IV. Закріплення вивченого матеріалу.


  1. Первинне закріплення.

Гра «Будь уважним, відшукай».

Знайдіть рівності (вирази) з відповідями 4, 6, 9. Прочитайте їх. Яке число стоїть між числами 7 і 9? (8) Прочитайте вираз з такою відповіддю.



(Таблицю стерти.)

  1. Розв’язування прикладів з коментуванням.

Впр. 3 с. 62 підручника.

До дошки виходить 1 учень, записує вираз і коментує його розв’язання, і так всі вирази, решта учнів записують вирази в зошити.

6 – 4 + 2 = 4 7 + 1 – 4 = 4


  1. – 3 + 4 = 10 8 – 4 – 4 = 0

  1. Складання і розв’язування задачі за малюнком. (Впр. 4 с. 62 підручника)

Сьогодні день незвичайний, святковий. Святий Миколай уночі розносив подарунки для слухняних діток. Я пропоную вам скласти і розв’язати задачу про подарунки, які роздав Святий Миколай.

Розгляньте уважно малюнки в підручнику, прочитайте слова над ними і під ними. Допомогти дітям в разі потреби.

У торбинці Святого Миколая було 7 іграшок, 4 іграшки він подарував діткам. Скільки іграшок залишилось у торбинці?

Одна дитина повністю відтворює задачу. Потім учні дають відповіді на запитання:



  • Скільки було іграшок?

  • Скільки подарували?

  • Що треба знайти?

Повісити на дошці листок з коротким записом умови задачі.

Було – 7.

Подарували – 4.

Залишилося - ?



  • Як розв’язати задачу?

7 – 4 = 3.

Розв’язок записати в зошит.



  • Назвіть відповідь.

(Залишилося 3 іграшки.)

Фізкультхвилинка.

Встаньте, діти, усміхніться,

Землі нашій поклоніться.

За щасливий день вчорашній.

І до сонця потягніться,

В різні боки нахиліться.

Покружляли, потяглися

Й до роботи знов взялися.



  1. Робота з геометричним матеріалом.

Телесик пропонує ще одне цікаве завдання. Потрібно виміряти довжину відрізка і накреслити в зошиті такий самий. (Впр. 5 с. 62 підручника)

Нагадати правила креслення відрізків.



  • Яка довжина відрізка?

  • 4 см

  • Накресліть в зошиті такий самий.

V. Підсумок уроку.

Всі завдання розв’язали, перешкоди подолали, тож мерщій часу не гайте, що робили пригадайте!



  • Складали таблиці додавання і віднімання числа 4.

  • Будували відрізки.

  • Розв’язували задачі.

Телесикові сподобалось у нас на уроці. Я думаю, він до нас ще повернеться.

Урок наш закінчився, діти,

Бажаю кожному із вас радіти,

Вітаю гостей і своїх малят



Веселих новорічних свят!


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка