План-конспект уроку з української мови на тему " Рід іменників" (6 клас) Тема: Рід іменників Мета



Скачати 63.42 Kb.
Дата конвертації23.02.2016
Розмір63.42 Kb.



План-конспект уроку

з української мови на тему

Рід іменників”

(6 клас)



Тема: Рід іменників

Мета: Поновити в пам’яті шестикласників усе відоме їм про рід іменника, дати поняття про спільний рід іменників, удосконалювати вміння і навички визначати рід іменника як частини мови; розвивати творчі здібності школярів, зв’язне мовлення, логічне мислення учнів; виховувати у дітей бережливе ставлення до навколишнього середовища, любов до знань.

Обладнання: роздатковий матеріал, картки для індивідуальної роботи з учнями, підручники, зошити, дошка.

Методи і прийоми: розповідь учителя,бесід а, вправи, робота з

підручником.



Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу
ПЕРЕБІГ УРОКУ


  1. Мотивація навчання

  1. Організаційний момент

  2. Оголошення теми і мети уроку

  1. Актуалізація опорних знань учнів

  1. Перевірка домашнього завдання.

Виконання вправи за підручником. Завдання: списати, розкриваючи дужки і добираючи потрібні букви.




  1. Репродуктивна бесіда:

  • Яка частина мови називається іменником?

  • Що таке загальні іменники?

  • Які іменники називаються власними?

  • Сформулюйте правила написання великої букви у власних назвах. Наведіть приклади.


ІII. Основна частина.


  1. Підготовка до сприйняття нового матеріалу.

Знання тобі дають у школі для того, щоб ти вмів добувати нові знання;. Живи в світі думок, осягай ідеї. Життя без думки - жалюгідне жттгітня

День без думки, без читанщ - марно прожитий день. Марнування часу - марнуватш багатств людського житпя. Бійся в юні роки порожнечі душі, легкості в думках, дешевих розваг. Легкі задоволення несуть убогість думки і душ (В.Сухомлинський).

  1. Вивчення нового матеріалу.

  • Назвіть основні морфологічні ознаки іменника

  • У яких іменниках відсутнє розрізнення родових форм?

  • Поясніть як ви визначаєте рід іменників.

  • За допомогою чого розрізняється рід іменників у реченнях?

  • Що нового ви дізналися про рід іменників?

  1. Закріплення навчального матеріалу

  1. Робота з підручником

Творче завдання: складіть по два речення з кожним із поданих іменників так, щоб в одному реченні іменник називав особу чоловічої статі, а в другому - жіночої.

  1. Завдання на картках

  • Списати, узгодивши прикметник з іменником. Визначити рід іменників.

Далек... путь, гостр... біль, барабани... дріб, багат... Сибір, широк... степ, запашн... какао, капосн... хлоп’я.

  1. Завдання (усно): перекласти українською мовою російські слова. Визначити рід кожного з іменників.

Адрес, надпись, картопель, корь, тополь, селедка, боль.

  1. Від поданих іменників утворити іменники жіночого роду.

Поет, письменник, німець, англієць, індієць, лев, заєць, перепел, індик, ткач.

  1. Визначити рід поданих іменників. Усно обґрунтувати, які з них можуть позначати осіб як чоловічої так і жіночої статі? Які належать до чоловічого роду, але можуть позначати осіб і чоловічої і жіночої статі?

Опис, фанель, лікар, магістраль, санаторій, слюсар, вчений, степ, плакса, нероба, полин, собака.

  1. Завдання (усно): замінити подані вирази одним словом - іменником спільного роду.

  1. Людина, що пише лівою рукою.

  2. Людина, що багато теревенить, говорить без діла.

  3. Той, що плаче без причини.

  4. Надзвичайно лінива людина.

  5. Людина винятково скупа.

  6. Неохайна людина.

і

  1. Той, що любить довго спати.

  1. Вибірковий диктант.

Виписати іменники спільного роду.

Вестибюль, картопля, сирота, дівча, бюлетень, нездара, депо, рояль, каліка, майстер, фальш, професор, роззява, какаду.

  1. Визначити рід поданих іменників, записати, додавши до кожного з них прикметник-означення.

Повидло, Іванко, сіромаха, шатро, каліка.

  1. Творче завдання. Зі словами “листоноша”, “староста” скласти речення так, щоб вони були вжиті в чоловічому та жіночому родах.




  1. Підсумок уроку.




  1. Міні-бесіда:

  1. Що таке іменник?

  2. Назвіть іменники, у яких відсутнє розрізнення родових форм.

  3. Поясніть, чи різняться іменники базіка, лівша від іменників токар, космонавт за граматичними ознаками.




  1. Домашнє завдання.

  1. Вивчити теоретичний матеріал.

  2. Виконати вправу.


Додатки

Роздатковий матеріал
Списати, узгодивши прикметник з іменником.

Визначити рід іменників.



Далек... путь, гостр... біль, барабани... дріб, багат... Сибір, широк... степ, запаши... какао, капосн... хлоп ’я.

Списати, узгодивши прикметник з іменником.

Визначити рід іменників.

Далек... путь, гостр... біль, барабани... дріб, багат... Сибір, широк... степ, запаши... какао, капосн... хлоп’я.

Списати, узгодивши прикметник з іменником.

Визначити рід іменників.

Далек... путь, гостр... біль, барабани... дріб, багат... Сибір, широк... степ, запаши... какао, капосн... хлоп’я.

Списати, узгодивши прикметник з іменником.

Визначити рід іменників.

Далек... путь, гостр... біль, барабани... дріб, багат... Сибір, широк... степ, запаши... какао, капосн... хлоп’я.

Списати, узгодивши прикметник з іменником.



Визначити рід іменників.

Далек... путь, гостр... біль, барабани... дріб, багат... Сибір, широк... степ, запаши... какао, капосн... хлоп’я.


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка