План-конспект з уроку фізичної культури



Скачати 160.41 Kb.
Дата конвертації19.02.2016
Розмір160.41 Kb.



ЗА ТЕМОЮ: «ВИКОРИСТАННЯ ОСОБИСТІСНИХ, ТВОРЧИХ ТА ФІЗИЧНИХ ЯКОСТЕЙ ШКОЛЯРІВ З МЕТОЮ РОЗВИТКУ ОСОБИСТОСТІ, ФІЗИЧНИХ НАВИЧОК ТА ЗМІЦНЕННЯ ЗДОРОВ'Я ЗА ДОПОМОГОЮ ЕЛЕМЕНТІВ ГРИ В БАСКЕТБОЛ НА УРОКАХ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ»

ПІДГОТУВАВ:

ВЧИТЕЛЬ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ НВК № 30 «ЕкоНад» м. КИЄВА ДНІПРОВСЬКОГО РАЙОНУ

КРАМАРЕНКО ВАЛЕРІЙ ОЛЕКСАНДРОВИЧ




ПЛАН-КОНСПЕКТ З УРОКУ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ
«Тільки в сильному, здоровому тілі дух зберігає рівновагу, і характер розвивається у всій своїй могутності»

Герберт Спенсер

Баскетбол

Інноваційний урок з фізичної культури, 5-й клас


Тема уроку:

Використання особистісних, творчих та фізичних якостей школярів з метою розвитку особистості, фізичних навичок та зміцнення здоров’я за допомогою елементів гри в баскетбол на уроках фізичної культури.

Мета уроку:

Удосконалити техніку володіння м’ячем, ведення м’яча різними способами використовуючи інноваційні та традиційні методи навчання. Розвивати творчі та фізичні якості учнів.

Виховні завдання:

Розвиток інтелекту й утвердження життєвого оптимізму, патріотичне та моральне загартування молоді, виховання волі, виховання любові до праці, розширення сфери естетичного впливу навколишнього середовища на особу.

Освітні завдання:

Зробити надбанням кожного базові науково-практичні знання, нагромаджені у сфері фізичної культури, забезпечити раціональне формування індивідуального фонду рухових умінь і навичок, необхідних у житті, та довести їх до необхідного рівня досконалості, навчити кожного застосовувати набуті знання і навички у повсякденному житті з метою самовдосконалення.

Оздоровчі завдання:

Забезпечення оптимального розвитку властивих людині фізичних якостей і на їх основі вдосконалення фізичного розвитку, зміцнення і збереження здоров’я, удосконалення будови тіла і формування постави, забезпечення творчого довголіття як наслідок вирішення попередніх завдань.

Тип уроку:

Навчально-тренувальний

Дата проведення:

11.03.2014 року

Спортивний інвентар, обладнання:

  1. Баскетбольні м’ячі – 18 шт.;

  2. Гімнастичні обручі – 6 шт.;

  3. Проектор;

  4. Ноутбук, колонки;

  5. Свисток;

  6. Секундомір;

  7. Фішки – 18 шт.

Місце проведення:

Спортивна зала СЗШ № 62 м. Києва, Дарницький р-н


Оформлення спортивної зали:













  • м’ячі;

  • фішка;

  • гімнастичний обруч.

Частини

уроку

Зміст та структура уроку

Дозування (хв.)

Організаційно-методичне забезпечення

Підготовча частина

(15 хв.)


1

Організований вхід учнів до спортивної зали.

Шикування в одну шеренгу.

1 хв.

Організаційний вхід учнів до спортивного залу під ритм гімну Євроліги з баскетболу.

Шеренга.

2

Організовуючі вправи (привітання, завдання уроку).

Учитель: Доброго дня, шановні учні. Мене звати Валерій Олександрович. Я працюю вчителем фізичної культури НВК № 30 «ЕкоНад», але сьогодні проведу з вами незвичайний урок з теми баскетбол.

30 хв.

Вітальне слово

Повідомити основні завдання уроку.

3

Сьогоднішній урок фізичної культури ми присвятимо одному легендарному баскетболісту, а саме Меджику Джонсону, який був одним із легендарних баскетболістів свого часу і якому довелось зіткнутись з такою страшною хворобою, як ВІЛ.

Чи чули ви про такого баскетболіста?

Отже, Ірвін Еффей «Меджік» Джонсон молодший народився 14 серпня 1959 року в місті Ленсінг, штат Мічіган США – це американський баскетболіст. Протягом всієї професійної кар’єри виступав за клуб «Лос-Анджелес Лейкерс» (1979-1991, 1996) на позиції розігруючого захисника. 5-кратний чемпіон НБА, 3-кратний чемпіон МВП, 12-кратний учасник матчу всіх зірок, двічі визнавався найціннішим гравцем всіх зірок НБА. Олімпійський чемпіон 1992 року.

В 1996 році Джонсон був включений до списку 50 найвеличніших гравців в історії НБА, а в 2002 році був прийнятий в баскетбольний зал слави. Після закінчення кар’єри Джонсон виступав в якості бійця з СНІДом та ВІЧ, адже і сам є ВІЛ-інфікованим.

На даний час Чарівний Джонсон займається підприємництвом, благодійністю, працює диктором та оратором-мотиватором.

Щоб досягти таких висот, як Джонсон потрібно багато тренуватись…



Тож розпочнемо урок!



2 хв.

Мотивація .

Розповідь про одного із знаменитих баскетболістів світу. Перегляд презентації.






4

Вимірювання ЧСС за 15 с.

30 с.

Виміряти ЧСС.

Норма від 90 до 110 уд./хв.

5

Візуальний контроль учнів.

30 с.

Вимоги щодо медико-педагогічного контролю.

Норма – без видимих зовнішніх фізіологічних ознак, відхилень)

6

Правила техніки безпеки під час занять баскетболом в спортивній залі.

30 с.

Нагадати учням про дотримання основних правил техніки безпеки

7

Стройові вправи на місці: повороти праворуч, ліворуч, кругом.

30 с.

Слідкувати за поставою.

Виконувати чітко за командою.

8

Ходьба в колоні по одному під рахунок на місці і в русі.

30 с.

Крокувати в ногу.

Слідкувати за поставою.

9


Ходьба:

  • На носочках, руки на поясі;

  • На п’ятках, руки за спиною;

  • З переходом з п’ятки на носок, руки за головою;

  • Високим кроком, руки на поясі.

1 хв.

Витримувати достатню дистанцію (1 крок).

Слідкувати за правильною поставою, положенням рук, спини, ніг, голови.

В колоні по одному.




10


Біг зі зміною напрямку руху та прискорення:

  • Біг по діагоналі без прискорення;

  • Біг «змійкою».










3 хв.

2-3 рази

1 раз

Слідкувати за диханням.

Тримати дистанцію.

В колоні по одному.

Біг по діагоналі – 2-3 рази.

Біг «змійкою» - 1 раз.

11

Ходьба з відновленням дихання:

1 – руки вгору, вдих;

2 - 3 - на носочках;

4 - руки вниз, вдих.




30 с.

Слідкувати за диханням.

Тримати дистанцію.

Звичайна ходьба в колоні по одному.


12

Імітаційні вправи баскетболіста в кроці у колоні по одному:

  • Ходьба напівзігнутими ногами з імітацією ведення м’яча правою рукою;

  • Ходьба напівзігнутими ногами з імітацією ведення м’яча лівою рукою;

  • Ходьба приставним кроком, праве плече попереду, з імітацією ведення м’яча правою рукою;

  • Ходьба приставним кроком, ліве плече попереду, з імітацією ведення м’яча лівою рукою.

1 хв.

В колоні по одному.

Слідкувати за дотриманням дистанції в колоні.


13

Імітаційні вправи баскетболіста в русі в колоні по одному:

  • Біг напівзігнутими ногами з імітацією ведення м’яча правою рукою;

  • Біг напівзігнутими ногами з імітацією ведення м’яча лівою рукою;

  • Біг приставним кроком, праве плече попереду, з імітацією ведення м’яча правою рукою;

  • Біг приставним кроком, ліве плече попереду, з імітацією ведення м’яча лівою рукою;

  • Біг приставним кроком зі сторони в сторону з імітацією ведення м’яча рукою (ліве плече в сторону, ліва рука імітує ведення і навпаки);

  • Біг з імітацією кидків м’яча в кільце.

2 хв.

В колоні по одному.

Слідкувати за дотриманням дистанції в колоні.

Біля кожного кільця вистрибування і імітація кидка.

14

Ходьба з відновленням дихання:

1 – руки вгору, вдих;

2 - 3 - на носочках;

4 - руки вниз, вдих.



30 с.

Слідкувати за диханням.

Тримати дистанцію.

Звичайна ходьба в колоні по одному.

15

Перешикування в дві колони.

30 с.

Ліворуч в дві колони, навпроти фішок.

Повернути кругом.

16

Вимірювання ЧСС.


30 с.

Виміряти ЧСС.

Норма від 100 до 120 уд./хв.


Основна частина (25 хв.)



1

Перехід з колон на робочі місця












30 с

1 колона ліворуч, 2 колона праворуч. Кроком на робочі місця (за бокову лінію баскетбольного майданчика).

Стати навпроти фішок.

Фронтальний метод

В дві шеренги.

2

Робота в колонах з передачею м’ячів з однієї сторони на іншу різними способами:



  • Перекочуючи м’яч пальцями рук по підлозі між ногами;

  • Обертаючи м’яч руками навколо тулуба;



  • Передача м’яча після виконання руками «вісімки» навколо ніг;




  • Назад - передача м’яча під ногами, поперемінно піднімаючи ліву і праву ногу, обертаючи м’яч навколо кожної ноги;






5 хв.

Перекласти м’ячі з обруча в обруч. Які знаходяться по різні сторони майданчика (див. оснащення спортивного залу .

«вісімка»









Слідкувати за правильністю передач м’яча.

Використовувати обидві руки.

Контролювати м’яч.

Після виконання цієї вправи обидві колони повернути праворуч та ліворуч.

3

Техніка тримання та володіння м’ячем (в упорі на колінах):

  • Колові оберти м’яча руками;

  • Передача м’яча з правої руки на ліву підкиданням;

  • Перекочування м’яча з правої руки в ліву по підлозі пальчиками;

  • Умовне рисування цифр від 1 до 9 м’ячем, правою та лівою рукою;

3 хв.

10 разів

10 разів

15 раз

18 разів

В шеренгах.

Фронтальний метод.

Виконання вправ в упорі сід на колінах.

Відстань між руками 30 см.

Відстань між руками 30 см.

Кожну цифру 1 раз правою, один лівою.

4

Техніка володіння м’ячем. Ведення м’яча різними способами (в стійкі баскетболіста):

  • Тримання м’яча пересуваючись вправо та вліво не відриваючи ногу від підлоги;

  • Теж саме з імітацією передачі м’яча в сторони;

  • Ведення м’яча право рукою на місці;

  • Теж саме лівою рукою;

  • Поперемінне ведення правою та лівою рукою;

3 хв.


30 с

30 с

30 с

Не відривати ногу від підлоги.

Слідкувати за правильністю виконання вправ.

10 разів правою, 10 лівою.

10 правою, 10 лівою.

Хто перший м’яч догори.

Ведення на місці.

1 раз правою, 1 раз лівою.

5

Індивідуальна гра на увагу «Встигай за мною»:

Умови гри на увагу: «Якщо вчитель плескає в долоні – учні виконують оберти м’яча руками, якщо стук правою ногою – ведення м’яча на місці правою рукою, якщо лівою – лівою рукою, якщо стук двома ногами – поперемінне ведення обома руками».

1 хв.

Слідкувати за правильністю ведення м’яча та висотою відскоку.

6

Техніка ведення м’яча в русі:

  • Ведення правою рукою з обведенням фішки;

  • Ведення лівою рукою з обведенням фішки;

  • Поперемінне ведення правою та лівою рукою з обведенням фішки;

  • Ведення м’яча пересуваючись приставним кроком правою рукою до середини майданчика – назад лівою рукою;

  • Ведення м’яча вперед обличчям назад спиною.

4 хв.

30 с.

30 с

1 хв.

1 хв.
1 хв.

Слідкувати за дотриманням умов вправи.

На кожен крок ведення м’яча .

Ведення 30 с. у кроці – 30 с пробіжкою.

Фронтальний метод.

Якщо праве плече попереду, права рука веде м’яч.

В іншу сторону змінювати плече та руку.

Обличчям вперед правою та лівою рукою.

8

Вимірювання ЧСС

30 с.

Виміряти ЧСС.

Норма від 120 до 150 уд./хв.

9

Творча вправа «Баскетбол медичної допомоги»:

Опис вправи: «На проекторі у вигляді презентації показано види переломів кінцівок з наданою медичною допомогою. Учням потрібно уявити ситуацію, що вони баскетболісти і з ними трапилась травма. Наприклад: перелом правої руки – то учні повинні вести лише лівою рукою, якщо лівої руки – вести правою, а ліву за спину. Якщо перелом ноги – ту ногу, яка показана на проекторі піджати і вести поперемінно правою та лівою руко.




3 хв.

Слідкувати за дотриманням умови гри.

Перелом правої руки – ведення лівою.

Перелом лівої руки – ведення правою.

Перелом правої ноги – піджата нога, ведення поперемінне.

Перелом лівої ноги – піджата нога, ведення поперемінне.

Зробити висновки.

10

Творча вправа «Ритмічний баскетбол»:

Опис вправи: Учні повинні відтворити композицію за допомогою ведення баскетбольного м’яча.

5 хв.

На другому етапі спроба відтворення правою рукою (один раз)

На третьому етапі – лівою рукою (один раз).

На четвертому – правою та лівою рукою (один раз).

Заключна частина (5 хв.)


1

Релакс. Перегляд відео «Magic Johnson's Top 10 Clutch Plays» виконуючи вправи на зняття напруження пальців рук.

  • Згинання і розгинання пальців рук в кулаки з напругою;

  • Колові оберти в кистьових суглобах праворуч та ліворуч;

  • З положення руки попереду, великий палець відвести в сторону і виконувати ним колові оберти;

  • Розвести пальці в сторони і, починаючи з мізинця, послідовно (віялоподібним рухом) зігнути всі пальці в кулак, потім розігнути пальці, починаючи з великого.

2 хв.



В упорі сід на підлозі.

Вправи виконувати з напругою.

20 разів

3 вправо, 3 в ліво
3 вправо, 3 вліво
До кінця відео

2

Шикування в одну шеренгу на рахунок 1, 2, 3.

30 с

Перевірити швидкість шикування

3

Вимірювання ЧСС

30 с

Виміряти ЧСС.

Норма 90-120 уд./хв.

3

Візуальний контроль учнів.

30 с

Вимоги щодо медико-педагогічного контролю.

Норма – без видимих зовнішніх фізіологічних ознак, відхилень)




Підбиття підсумків уроку.

Домашнє завдання.

1 хв.

Вказати на помилки. Рекомендації учням. Домашнє завдання.

4

Організований вихід із залу під гімн Євроліги з баскетболу.

30 с

В колоні по одному

Домашнє завдання:

Підготувати інформацію про відомого баскетболіста світу.

Виконати силові вправи (2 підходи).

Підпис:




Вчитель:

КРАМАРЕНКО ВАЛЕРІЙ ОЛЕКСАНДРОВИЧ


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка