План проведення батьківських зборів. Вступне слово вчителя. Привітання



Скачати 174.75 Kb.
Дата конвертації08.03.2016
Розмір174.75 Kb.
Коваль Світлана Олексіївна,

учитель-методист початкових класів,

спеціаліст вищої категорії

Звенигородської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів

імені Тараса Шевченка

Звенигородської районної ради Черкаської області


Перші батьківські збори в 1 класі (червень) «Познайомимося»

План проведення батьківських зборів.



  1. Вступне слово вчителя.

    1. Привітання.

    2. Самопрезентація педагога: розповідь,( демонстрація порт фоліо).

    3. Презентація навчального закладу (розповідь або мультимедійна презентація).

    4. Презентація виховної діяльності в школі, класі (режим роботи школи, гуртки, різноманітність конкурсів, змагань, свята).

2.Психолого – педагогічна просвіта.

2.1 Ознайомлення батьків із навчальним планом та особливостями вивчення предметів.

2.2 Інформація про особливості психофізичної зрілості шестирічних дітей.

2.3 Ознайомлення з процесом адаптації дитини до школи та готовності до шкільного життя. Обговорення педагогічної ситуації.

2.4. Виступ практичного психолога.

2.5. Значення режиму дня в житті першокласника.

3. Анкетування батьків першокласників.

4. Надання рекомендацій.

5. Вибори батьківського комітету та ознайомлення з його функціями.

6. Індивідуальні бесіди з батьками.

Хід зборів

1. Вступне слово вчителя.

1.1. Привітання.

- Перш за все, я щиро вітаю вас з початком важкого року у вашому житті, тому що 1 клас – це складна сходинка у житті дитини і у вас.

Тому я бажаю вам великого терпіння, великої уваги до дітей, до їх, можливо хибких проб у навчанні.

«Треба бачити себе в дітях, щоб допомогти їм стати дорослими, треба приймати їх як повторення свого дитинства, для того, щоб удосконалюватися самому, треба жити життям дітей».

- 4 роки ми будемо працювати з вами разом. Уявіть собі, що ваша дитинка – це маленький човник, який відправляється у велику подорож Країною Знань. І тільки тоді бурхлива течія не зіштовхне його зі шляху, коли ми з вами будемо вміло ним керувати.

Ваші діти йдуть до школи з великим бажанням вчитися, і головне, щоб це бажання не згасло, щоб воно підігрівалося жадобою до знань, бажанням пізнати щось нове, незнайоме.

Що для цього потрібно? Жити одним життям з дитиною, кожний день розпитувати, що нового і цікавого він дізнався у школі, допомагати йому розібратися в тому, чого він не може зрозуміти, контролювати виконання завдань. Все це робиться з терпінням і любов’ю.

1.2. Самопрезентація педагога: розповідь, демонстрація порт фоліо.

Інформація про себе, про свій досвід роботи з використанням портфоліо на мультимедійному екрані.

1.3. Презентація навчального закладу.

Провела в усній формі екскурсію по школі (розміщення бібліотеки, актової зали, спортивного залу, їдальні, спальні, вбиральні ).


    1. Презентація виховної діяльності в школі, класі (режим роботи школи, гуртки, різноманітність конкурсів, змагань, свята).

Розповіла про гуртки, які діють в нашій школі, різноманітні конкурси для учнів початкових класів ( шкільні, районні, обласні, Всеукраїнські),спортивні змагання та свята, які будуть проводитися на протязі навчального року. Повідомила батьків про кількість дітей в класі( окремо хлопчиків і дівчаток). Оголосила про обов’язковий медогляд дітей і надання довідок допуску до навчання.

2. Психолого – педагогічна просвіта.

2.1 Ознайомлення батьків із навчальним планом та особливостями вивчення предметів.

1. Державний стандарт початкової загальної освіти.

2. Освітні галузі інваріантної складової змісту: «Мова і література», «Математика», «Суспільствознавство», «Природознавство», «Здоров’я і фізична культура», «Мистецтво», «Технології».

3. Варіативна складова. (Думки батьків і голосування).

4. Тижневе навантаження навчальних предметів класу.

5. Що повинні знати та вміти на кінець навчального року учні 1 класу. (Навчитися читати словами невеликі зв’язні тексти зі швидкістю 20-30 слів за хвилину; розуміти прочитане, знати букви алфавіту та звуки, звуковий та звуко – буквений аналізи слів; складати графічні схеми речень; списувати слова і речення, текст (20-30 слів); знати написання 35 словникових слів; складати усні розповіді за малюнком, побаченим. З математики: склад чисел від 2 до 10 на рівні навички; розрізняти геометричні фігури – пряма, крива, промінь, відрізок, куля, циліндр; мають вміти додавати і віднімати в межах 100 (45+1,45-1,45+22,45-40); називати числа при додаванні і відніманні; розв’язувати прості задачі на одну дію.

6. Розклад шкільних дзвінків та канікул.

2.2 Інформація про особливості психофізичної зрілості шестирічних дітей.

- Шановні батьки, які ж особливості психофізичної зрілості наших шестирічних малюків?

За даними фізіологів кора головного мозку лише в 7 років є зрілою для систематичного навчання. Однак найбільш важливі відділи головного мозку у дітей 6-7 років ще не завершили свого формування. Тому першокласники швидко втомлюються на уроках, відволікаються, немає зосереджуваності, увага нестійка.

Моторні навички, дрібні рухи ще не сформовані повністю, тому виникають труднощі під час письма та у роботі з ножицями.

Мислення першокласників є переважно наочно – образним, тому для сприймання матеріалу дітям потрібен наочний матеріал.

Поведінка дітей супроводжується неорганізованістю, недисциплінованістю. У цей період школяр під керівництвом дорослих здійснює дуже важливі кроки у своєму розвитку. Тому найважливішу роль у цьому процесі відіграєте Ви, шановні батьки.

Усі діти в перші дні навчання відчувають тривогу, страх, напруження. Мають поганий апетит, порушується сон. Це період адаптації, його зазнають майже всі діти. Але в кожної дитини термін адаптації різний в залежності від індивідуальних особливостей дитини.

З початком навчання у житті дитини відбувається багато змін. Це нові умови життя та діяльності, нові контакти, стосунки, обов’язки.

2.3 Ознайомлення з процесом адаптації дитини до школи та готовності до шкільного життя. Обговорення педагогічної ситуації.

- Щоб дитина адаптувалася вже до початку навчального року, у нашій школі вже третій рік з 1 серпня проводяться десятиденні підготовчі курси, на які я запрошую Вас з Вашими дітками. Працюємо ми за Програмою «Сім кроків до школи», яку створила творча група вчителів початкових класів під керівництвом заступника директора з НВР Гонько Зінаїди Михайлівни. Ці курси призначені для створення максимально комфортних та соціально – психологічних умов, дозволяючи майбутнім першокласникам успішно функціонувати та розвиватися у новому педагогічному середовищі.

А як підготувати дитину до школи?



Обговорення педагогічної ситуації.

Прийшла дівчинка в перший клас. Читати вміє, рахує добре, розв’язує приклади і задачі на додавання і віднімання, словниковий запас багатий. Ніби все в нормі, але у дитини пропав інтерес до навчання. Вона відмовляється йти до школи. І постійно грається іграшками.



  1. Що можна сказати про готовність дівчинки до школи?

  2. Яку помилку допустили батьки?

(Діалог батьків та їхні відповіді).

Слово вчителя. Початкова школа повинна забезпечити загальний розвиток дитини; формувати у молодших школярів уміння читати, писати, рахувати; користуватися підручниками; формувати загальні уявлення про навколишній світ. Тому важливим завданням в період підготовки дитини до школи має стати виховання у майбутніх школярів почуття відповідальності, самостійності, організованості, готовності трудитися.

Одне з першочергових завдань сім’ї у забезпечення загальної готовності дитини до школи полягає в тому, щоб сприяти виробленню санітарно – гігієнічних навичок. Сюди входить також і Ваше піклування, шановні батьки, про нормальне харчування дитини, загартування організму, медичне обстеження.

Велике значення для успішного навчання має правильність мовлення. Дитина повинна говорити виразно, правильно будувати речення, послідовно висловлювати свої думки. Значне місце повинен зайняти діловий настрій дитини на школу, тобто формувати її психологічну готовність до школи. Постійно переконувати, що навчання в школі – це серйозна праця, в результаті якої дитина дізнаватиметься про щось нове. Ні в якому разі не можна залякувати труднощами, що виникнуть в процесі навчання. Слід привчати дитину підкорятися словам« треба», не засмучуватись невдачею.

Готуйте дитину жити і працювати в колективі однолітків. Щоб допомогти малюку швидше пристосуватися до навчання, Ви, шановні батьки, зобов’язані:

1. Облаштувати дитині робоче місце.

2. Скласти режим дня і домовитися про його виконання.

3. Задовольнити рухливий режим дитини.

4. Грати з дитиною в ігри, що розвивають мовлення, мислення, увагу.

5. Регламентувати перегляд телепередач.

6. Не вимагати від дитини неможливого.

7. Підтримувати позитивне ставлення до навчання.

8. Учити дитину раціонально використовувати час.

2.4. Виступ практичного психолога.

— Успiшнiсть навчання значною мiрою залежить вiд того, наскiльки готовими до цiєї нової складної дiяльностi прийдуть дiти до школи.

 Що ми розумiємо пiд поняттям “готовнiсть до школи”?

* Емоційно - вольова готовнiсть

* Фiзична готовнiсть

* Мовленнєво-комунiкативна готовнiсть

* Позитивна мотивацiя

* Інтелектуальна готовнiсть

* Соцiальна зрiлiсть

* Психічний розвиток

Дiлова гра “Готовнiсть дитини до школи”.

Основнi правила гри: • бути активними учасниками;

• уважно прислухатися до думки кожного;

• у грi немає глядачiв, усi учасники.

Кожна група отримує опис ситуацiї. Завдання: ознайомитися з текстом i вiдповiсти на запитання.

 Ситуацiя 1. Дiвчинка до 6-рiчного вiку виховувалась у бабусi в селi. Влiтку перед початком навчання батьки забрали її в мiсто. З перших днiв навчання у дитини виникли проблеми в спiлкуваннi з однолiтками. Пiд час знайомства вона не могла розповiсти про себе. Чому?

Запитання. Чи потрiбно активiзувати iнтерес дитини до навколишнього свiту? Якими знаннями повинна володiти дитина 6 - 7 рокiв?

Вчитель (психолог) підводить пiдсумок. Інтелектуальна готовнiсть передбачає сформованiсть уваги, розвинену пам’ять, операцiї аналiзу, синтезу, узагальнення. До 6 - 7 рокiв дитина повинна знати свою адресу, назву мiста (села), де мешкає, назву своєї країни та її столицю; iм’я та по батьковi батькiв, де вони працюють, розумiти, що бабуся — це мама батька чи матерi. Повинна знати пори року, їх послiдовнiсть й основнi ознаки, назви мiсяцiв, днi тижня; основнi види дерев, квiтiв, розрiзняти домашнiх i диких тварин, тобто орiєнтуватися в часi, просторi, найближчому оточеннi.

Отож, це iнтелектуальна готовнiсть.

 Ситуація 2. Дитина володiє високим рiвнем знань та навичок, необхiдних для навчання в школi. У ходi дiагностування мотивацiйної готовностi хлопчик сказав: “Я вiдвiдую школу тому, що мене мама примушує. А якщо б не мама, я б до школи не ходив”.

Запитання. Чи буде успiшним навчання дитини у школi? Якi вашi рекомендацiї щодо формування мотивацiйної готовностi?

Отже, мотивацiйна готовнiсть — це бажання школяра прийняти нову для нього соцiальну роль. Для цього важливо, щоб школа подобалася своєю головною дiяльнiстю — навчанням.

 Ситуація 3. Сергiй був дуже розвиненим хлопчиком. до моменту вступу до школи вiн умiв читати, знав багато вiршiв. Але, незважаючи на те, що хлопчик пiшов до школи з охотою, з перших днiв навчання вiн ставпорушувати дисциплiну: мiг без дозволу ходити по класу пiд час уроку, не реагував на зауваження вчителя.

Запитання. Що стало причиною такої поведiнки Сергiя у школi? Якi вашi рекомендацiї щодо формування вольової готовностi?

Отже, вольова готовнiсть потребує від учня вмiння поставити мету, прийняти рiшення, намiтити план дiй, виконати його, виявити зусилля, оцiнити результат свого вольового зусилля.

 Ситуацiя 4. Мама розповiдає: “Iз двох рокiв Маринка перебуває в товариствi дiтей, проте дуже боязка, несмiлива, сором’язлива. На заняттях активностi не виявляє. Вiд однолiткiв тримається осторонь. Думаю, що у школi їй буде нелегко”.

Запитання. Чи є у мами пiдстави для хвилювання? Якi вашi рекомендацiї з формування комунiкативної готовностi?

Отже, комунікативна готовнiсть передбачає умiння увiйти в дитяче товариство, дiяти разом з iншими, поступатися, пiдкорятися. Тобто тi риси, якi забезпечують безболiсну адаптацiю дитини, що сприяє й позитивному розвитковi. Краще адаптованi дiти, якi мають високе й адекватне самооцiнювання, демонструють високий рiвень комунiкативної готовностi.

 Пiдведення пiдсумкiв. “Мозковай штурм”

Орiєнтовнi пропозиції. Яка роль батькiв у подоланнi труднощiв, пов’язаних з адаптацiєю дитини до школи?

• Дбати про здоров’я дитини.

• Допомагати у пiдготовцi домашнiх завдань.

• Не сварити дитину за оцiнки.

• Органiзувати робоче мiсце дитини.

• Привчати до охайностi й порядку.

• Привчати до самостiйностi.

• Заохочувати найменшi успiхи дитини у навчаннi й поведiнцi, використовуючи для цього слова-схвалення.

  Психолого-фiзiологiчна готовнiсть дитини до школи.

— З початком навчання у життi дитини вiдбувається дуже багато змiн. Це новi умови життя та дiяльностi, новi контакти, новi стосунки, новi обов’язки. Змiнюється соцiальна позицiя: був просто дитиною, тепер став школярем; соцiальний iнститут навчання i виховання: не садочок, а школа, де навчальна дiяльнiсть стає провiдною. Усе пiдпорядковується навчанню, школi. Пристосування (адаптацiя) дитини до школи вiдбувається не одразу. Це досить тривалий процес, пов’язаний зi значним напруженням усiх систем органiзму. Лише через 5 - 6 тижнiв поступово пiдвищуються та стають бiльш стiйкими показники працездатностi, у дитини спадають напруження та тривожнiсть.

Залежно вiд стану здоров’я, сiмейної ситуацiї, відвiдування чи не вiдвiдування дитячого садочка адаптацiя до школи має рiзний перебiг. Легше проходить перiод пристосування до школи i краще справляються з розумовими та фiзичними навантаженнями здоровi дiти. Та сьогоднi лише 20—25 % дiтей iдуть до школи здоровими. Решта мають рiзноманiтнi порушення та вiдхилення у станi здоров’я.

Фiзiологiчна адаптацiя.

— Процес фiзiологiчної адаптації дитини до школи можна роздiлити на кiлька етапiв. Як проходить цей процес, якi змiни в органiзмi дитини наявнi в ходi адаптацiї до школи, протягом багатьох рокiв вивчали спецiалiсти в галузi медицини.

Перший етап (2 – 3 тижні).

Орiєнтовний, коли у вiдповiдь на весь комплекс нових впливiв бурхливо реагують усi системи органiзму («фізіологічна буря»)

Другий етап (1 - 2 мiсяцi).

Помiтне нестiйке пристосування, коли органiзм шукає i знаходить певнi оптимальнi варiанти реакцiй на цi впливи

Третiй етап (до 3 - 6 мiсяців).

Перiод вiдносно стiйкого пристосування, коли органiзм знаходить найбiльш оптимальнi варiанти реагування на навантаження.

 Що ж вiдбувається в органiзмi дитини в першi днi навчання?

• Нестiйка працездатнiсть;

• дуже високий рiвень напруження серцево-судинної системи;

• низькi показники координацiї рiзних систем органiзму мiж собою;

• змiни функцiонального стану центральної нервової системи;

• рiзке зниження навчальної активностi;

• зниження працездатностi;

• до кiнця першої чвертi маса тiла зменшується у 60 % дiтей;

• скарги на втому, головний бiль, сонливiсть, погiршення апетиту, поганий сон;

• розгальмованiсть рухова або в’ялiсть, втома;

• розлади шлунково-кишкового тракту;

• пiдвищення артерiального тиску.

 Варiанти шкiльної дезадаптацiї

 Дезадаптацiя невстигання.

Причина — педагогiчна занедбанiсть. Тут величезна провина дорослих, бо вони неуважнi чи байдужi до того, як у дитини формуються навички i вмiння.

Дезадаптація як невмiння дiтей довiльно регулювати свою поведінку, увагу, адекватно сприймати вимоги.

Такi учнi виконують завдання не за власною iнiцiативою, а внаслiдок зовнiшньої стимуляції (коли їх лають, змушують). Подiбне проявляється в емоцiйних дiтей, якi вiдрiзняються високою чутливiстю, збудливiстю, неадекватнiстю переживань i, вiдповiдно, реакцiй. Вони зосереджуються на своїх внутрiшнiх переживаннях, а отже, виконуючи завдання, роблять безлiч помилок, неуважнi, загальмованi. Це — наслiдок сiмейного виховання: “вседозволеностi”, тобто дiти прийшли до школи з дуже низьким рiвнем вольової готовностi.

Дезадаптація як невмiння дiтей увійти в темп шкільного життя.

Учнi, якi соматично ослабленi, часто втомлюються, нестриманi. Вони пасують перед труднощами, значно недооцiнюють свої можливостi.

 Аналiз дiагностичних матерiалiв.

ПРОЕКТИВНI МЕТОДИКИ ДЛЯ ДIАГНОСТИКИ АДАПТАЦIї ДИТИНИ ДО ШКIЛЬНОГО НАВЧАННЯ

1. Визначення самооцiнки. “Сходинки“. Зразки дитячих тестiв.

2. Емоцiйний стан. Тест «Намалюй свiй настрiй»

— Намалюй, який у тебе настрiй, коли ти зранку прокидаєшся i збираєшся до школи.

— Намалюй свiй настрiй в школi.

— Намалюй настрiй, з яким ти повертаєшся додому. Зразки дитячих робіт.

3. “Школа звiрiв “. Зразки дитячих робiт.

4. Дiагностика мотивації до шкiльного навчання (методика М.Р. Гiнзбурга).

 Для 6-рiчних дiтей найбiльш характерними є такi мотиви:

• власне навчально-пiзнавальний мотив, який є основним для пiзнавальної потреби (навчальний);

• широкi соцiальнi мотиви, якi базуються на розумiннi суспiльної необхiдностi навчання (соцiальний);

• “позицiйний” мотив, пов’язаний iз прагненням зайняти нове положення у стосунках з оточуючими (позицiйний);

• зовнiшнi щодо самого навчання мотиви, наприклад, пiдкорення вимогам дорослих i т. iн. (зовнiшнiй);

• iгровий мотив, неадекватно перенесений у нову (навчальну) сферу (iгровий);

• мотив одержання високої оцiнки (досягнення).

 В основу методики покладено принцип «персоніфікації» мотивiв.

Інструкцiя. Оповiдання “Хлопчики розмовляють про школу”

Перший хлопчик сказав: “Я вiдвiдую школу тому, що мене мама примушує. А якщо б не мама, я б до школи не ходив”.

Другий хлопчик мовив: “Я вiдвiдую школу тому, що менi подобається вчитися, подобається готувати уроки. Навiть якщо школи не було б, я б усе одно вчився”.

Третiй хлопчик сказав: “Я ходжу до школи тому, що там весело i багато дiтей, з якими можна гратися”.

Четвертий хлопчик мовив: “Я ходжу до школи через те, що хочу стати великим. Коли я в школi, то почуваюся дорослим, а до школи я був маленьким”.

П’ятий хлопчик сказав: «Я ходжу до школи тому, що потрiбно вчитися. Без навчання нiякої справи не зробиш, а вивчишся — можеш стати ким забажаєш”.

Шостий хлопчик мовив: “Я вiдвiдую школу тому, що отримую там гарнi оцiнки”.

 Пiсля прослуханого дитинi пропонується запитання: “Хто, на твою думку, з них правий? Чому?”

Висновок.

За результатами дiагностики на кiнець жовтня мiсяця 88% дiтей 1 класу мають високий рiвень адаптацiї, 12 % — середнiй рiвень адаптацiї.



    1. Значення режиму дня в житті першокласника.

Навчання – складний процес. Його успіх залежить від правильного режиму дня.

7.00–7.30 підйом, самі прибирають постіль, чистять зуби, ранкова гімнастика, одягаються, сніданок

7.30 – 8.00 – дорога до школи

8.00 – 12.00 – навчання у школі

12.00 – 12.30 – дорога до дому

12.30 – 12.40 – умивання, підготовка до обіду

12.40 – 13.00 – обід

13.00 – 13.10 – умивання, підготовка до сну

13.10 – 15.00 – відпочинок, сон

15.00 – 15.00 – підйом, ігри

15.50 – 16.00 – полуденок

16.00 – 18.00 – прогулянка та ігри на свіжому повітрі

18.00 – 19.00 – вільний час

19.00 – 19.30 – вечеря

19.30 – 20.00 – вільний час, читання книг

20.00 – 20.30 – підготовка до сну, водні процедури

21.00 – 07.00 – сон (10 годин сну!)

Вiдомий фiзiолог І.П. Павлов вважав, що дотримуючись певного розпорядку дня, ми допомагаємо роботi нервових клiтин, запобiгаємо виснаженню нервової системи, перевтомi.

Розглянемо робочий день першокласника.

Пiдйом. Школяр має вставати о 7 годинi ранку. Наступнi 50 хвилин витрачаються на ранкову гiмнастику, воднi процедури, снiданок. Зарядка тонiзує нервову систему, полiпшує роботу серця, легень, сприяє гарнiй поставi. Снiданок дитинi потрiбен легкий, оскiльки попереду об 10 годинi 30 хвилин її чекає другий гарячий снiданок у школi. Нехай вдома дитина вип’є чай, з’їсть печиво, фрукти.

Дорога до школи. Батьки повиннi показати дитинi найбезпечнiший шлях до школи, постiйно нагадувати про дотримання правил вуличного руху.

Заняття у школi тривають до 12 год 30 хв. Перерва мiж шкiльними заняттями i домашнiми має становити 3 - 3,5 години. Цей час витрачається на обiд, пiсляобiднiй вiдпочинок, заняття за iнтересами, прогулянку на свiжому повiтрi. Для першокласникiв важливий денний сон протягом години.

Для вiдновлення зниженої на кiнець першої половини дня працездатностi доцiльний активний вiдпочинок. Молодшим школярам рекомендують перебувати на свiжому повiтрi не менше трьох годин в день. Це необхідно для того, щоб дитина росла здоровою.

Вечiрнiй відпочинок. Цей час використовується вiдповiдно до особистих нахилiв i iнтересiв дитини. Вона завжди має бути впевненою, що в неї знайдеться час для спiлкування з батьками i друзями, для читання улюблених книжок, малювання, конструювання, заняття спортом, перегляду телепередач. Лiкарi та психологи радять дивитися телепередачi не частiше трьох разiв на тиждень, причому сумарна тривалiсть не повинна перевищувати 6 - 7 годин.

Вечеря має бути легкою i становити не бiльше 20 % денного рацiону.

Перед сном дитина має скласти в ранець все, що необхiдно для занять, пiдготувати одяг, взуття до наступного дня.

Сон. Першокласника рекомендують вкладати спати не пiзнiше 21.00. Щоб забезпечити достатньо глибокий сон, необхідно привчити дитину лягати i вставати завжди в один i той самий час; практикувати перед сном 20 - 30 хвилиннi прогулянки на свiжому повiтрi, спати при вiдчиненiй кватирцi.

Вiдхилення вiд режиму має бути розумним, iндивiдуальним для кожної дитини, але батьки завжди мають дбати про те, щоб сприяти дотриманню учнями основних режимних моментiв: глибокий i мiцний сон, повноцінне харчування, достатнє перебування на свiжому повiтрi, забезпечення загального розвитку дитини тощо.



  1. Анкетування батьків першокласників.

- Шановні батьки! Прошу відповісти на запитання анкети з метою полегшення навчання і виховання Вашої дитини.

Анкета для батьків першокласника



  1. Прізвище, ім’я та по батькові дитини._____________________

  2. Дата народження______________

  3. Домашня адреса, телефон________________________

  4. Який дитячий садок відвідувала____________________

  5. Склад сім’ї_________________________________

  6. Якими ласкавими іменами називаєте малюка в сім’ї?_________________

  7. Який у неї слух, зір?___________________________

  8. Особливості характеру дитини_________________________________

  9. Які захворювання перенесла в дошкільному віці?___________________

  10. Чи є у дитини бажання йти до школи?_______________

  11. Як спілкується з ровесниками?_____________________

  12. Що батьків хвилює в дитині?_______________________

  13. Прізвище, ім’я по батькові батьків та місце роботи, контактні телефони___________

4. Надання рекомендацій батькам:

  • Приймайте свою дитину такою, якою вона є.

  • Уважно слухайте її переживання, думки.

  • Постійно спілкуйтеся з нею, читайте, грайте.

  • Не допомагайте у тих справах, що їй під силу.

  • Допомагайте, коли просить.

  • Підтримуйте та відзначайте її успіхи.

  • Розповідайте про свої проблеми, діліться своїми почуттями.

  • Розв’язуйте конфлікти мирно.

  • Використовуйте у спілкуванні позитивні емоції.

  • Обіймайте та цілуйте дитину кожного дня і не один раз.

5. Вибори батьківського комітету та ознайомлення з його функціями.

Батьківський комітет – колективний орган. Він виконує такі функції:



  • сприяє школі у здійсненні мети і завдань виховання

  • залучає батьків до активної участі в житті класу, школи

  • зміцнює зв’язки з громадськими організаціями

  • організовує дозвілля дітей і батьків

  • відвідує сім’ ї учнів і разом з класоводом надає їм допомогу у вихованні дітей чи при інших сімейних обставинах.

  • Оберемо і ми батьківський комітет, шановні батьки, для створення різноманітних комісій (навчальна, культурно-масова та спортивна). Це повинні бути батьки, які бажають допомогти класові і школі в організації навчально-виховного процесу. (Голосування батьків)

6. Індивідуальні бесіди з батьками.

Література

  1. С.В.Баршиполь Батьківські збори – Х.: Вид. група «Основа», 2012.

  2. Кравцов Г.Г., Кравцова Е.Е. Шестилетний ребенок. Психологическая готовность к школе. – М.: Знание, 1987

  3. Бєлова Л.В. В семье – первоклассник. – М.: Педагогіка, 1980

  4. Савченко О.Я. Сімейне виховання. Молодші школярі - К.: Рад. школа, 1979.

  5. Гребенников И.В. Педагогический всеобуч родителей: Методические рекомендации. - Днепропетровск: Промінь, 1982.

  6. Вахартова Е.К., Дятко Н.В., Сазонова Е.В. Экспресс-диагностика готовності к школе: Набор методик для педагогов и школьных психологов. - М.: Генезик, 1999.

  7. Навчальні програми для загальноосвітніх навчальних закладів. 1-4 класи. - К.: Освіта, 2013.


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка