План проведення методичного тижня № Дата Зміст роботи



Скачати 299.87 Kb.
Дата конвертації21.02.2016
Розмір299.87 Kb.




Дата

Зміст роботи

Відповідальні

1

21.01

27.11

17.12

  1. Методична оперативка

  2. Огляд виставки методичних розробок, дидактичного й роздаткового

матеріалів учителів.

  1. Урок української мови в 4 класі. Тема. Вживання прикметників для всебічної характеристики предметів. Побудова речень з прикметниками.

4 Виховний захід. Тема «Дерево міцне корінням, а людина - родом».

Дацько Р.П. Лебідь Н.М.

2

22.01

1. Урок українського читання в 2 класі. Тема. Леся Українка “Сніг з морозом поморозив...”, “Вишеньки”, “Назеленому горбочку”.

2. Практичні заняття: планування й методика підготовки сучасного уроку.

Шпуй ВІ

3

23.01

1. Урок математики в 1 класі. Тема. Таблиця додавання і віднімання чисел 8 і

9.

2. Ділова гра (Моделювання структури уроку відповідно до обраного типу)

Федорко В . П

4

24.01

1. Урок математики. Тема. Усне додавання трицифрових чисел виду 520+340 Задачі і вправи на застосування прийомів обчислень

Понтяр В В

5

25.01

1. Науково-практична конференція. “Подорож лісовою стежиною” 2. Методична оперативка. Підведення підсумків.

3. Методичні посиденьки.

Понтяр В. В Голова МО





Лебідь Н.М.



Тема уроку. Вживання прикметників для всебічної характеристики предметів. Побудова речень з прикметниками.

Мета уроку. Вправлятися у визначенні відмінка прикметників у реченнях, сприймати на слух незнайомий текст і розуміти його; розвивати зв’язне мовлення, творчу уяву школярів; виховувати любов до природи.

Хід уроку



І. Організація класу до роботи.

Девіз уроку:

Фантазуй, пробуй, твори!

Кмітливість свою прояви!

Активним, уважним будь,

І гарні знання здобудь!

ЇІ.Актуалізація опорних знань.


  1. Гра «Мікрофон».

Учитель показує учням ілюстрації предметів, вони дають їм характеристику.

(Лисичка (яка?) - хитра, руда, швидка, розумна; огірок (який?) - зелений, соковитий, смачний, корисний; рушник (який?) - чистий, м’який, кольоровий, запашний; заєць (який?) - полохливий, сірий, маленький, спритний).



  1. Повідомлення теми і завдань уроку.

ГУ.Робота над вивченням нового матеріалу.

/.Коментоване виконання вправи №245, с.121.

(Дорога (яка?) далека, важка, гарна, широка; пісня (яка?) весела, дзвінка, сумна, улюблена, народна і т.д.).



  1. Слухання незнайомого тексту. Визначення його типу.

Чудовий Дніпро у тиху погоду, коли вільно і плавно мчить крізь ліси і гори повні води свої.

Розкішний! Немає йому рівної ріки на світі. Чудовий Дніпро теплої літньої ночі, коли все засинає, тільки Бог величаво озирає небо і землю. ( за М.Гоголем).



Відповіді: 1)розповідь; 2)опис; 3)міркування.

  • Слова якої частини мови в ньому переважають?

  1. Творча самостійна робота.

Кожен учень отримує ілюстрацію із зображенням зимового пейзажу. Пптпібнл гк-ттясти опис і 4-5 печень V максимально вживаючи в ньому

прикметники. Діти працюють 5-7 хв. Потім 3-4 учні зачитують свої описи, вчитель робить словесну оцінку кожної роботи.

Фізкультхвилинка.


  1. Закріплення вивченого матеріалу.

  1. Виконання вправи Мз 248.

Учні визначають тему та мету текту. Один учень біля дошки виписує третє речення, підкреслює в ньому прикметники, визначає їх рід, число та відмінок.

  1. Робота в парах.

На кожну парту вчитель роздає картки із різними завданнями по темі «Прикметник». Учні працюють над завданнями 5-7 хвилин. Потім один учень з кожної пари пояснює виконання роботи.

Варіанти завдань 1 .Виписати прикметники.

Для малого багнетом відрізали добрячий окраєць солдатського хліба. Той, голодний, жадібно жував і плакав.



  1. Прочитати прислів’я. Виписати з них парами прикметники-антоніми. Малого коня хвали, великого запрягай. Краще добра стежка, ніж

поганий шлях. Не виливай каламутну воду, доки чисту не знайдеш.

  1. Списати, дописуючи замість крапок потрібні закінчення прикметників. Визначити відмінок цих прикметників.

Спить-дрімає земля під глибок.. снігом. Прав., берег річки був покритий густ.. лісом.

  1. Подані словосполучення записати в родовому відмінку однини.

Давній друг, літній відпочинок, синє небо, сусіднє село.

З.Складання опису білочки.

Учитель може зачитати зразок опису будь-якої іншої тварини (4-5) речень. Діти за аналогією роблять опис білочки, дивлячись на ілюстрацію. На роботу відводиться 7-10 хвилин. Кращі учні зачитують свої описи.



  1. Підсумок уроку, домашнє завдання.

Г ра «Впізнай предмет»

  • Високий, могутній, широкий, гіллястий (дуб).

  • Яскраве, сліпуче, гаряче, літнє (сонце).

Мелодійна, народна, весела, дзвінка (пісня).

Виховний захід

Тема : « Дерево міцне корінням, а людина - родом».

Мета. Ознайомити дітей з оберегами українського родини, поглибити знання про родовідне дерево. Пробуджувати пізнавальні інтереси до історії свого роду, української нації, її культури і побуту. Виховувати почуття любові до батьків, роду.

Вчитель. Шановні гості, любі діти!

Запрошую вас взяти участь у нашій щирій розмові про родовід. Тема нашого сьогоднішнього нашого заняття: «Дерево міцне корінням, а людина - родом»

Згадаймо, що таке родина? А які прислів’я про родину ви знаєте? (Яке дерево, такі у нього й квіточки. Які батьки, такі їхні діточки. Який кущ, така й калина, яка мати, така й дитина. Який дуб, такий тин, який батько, такий син...)

Учениця читає вірш «Моя сім*я».

Згадаймо, що таке родове дерево. (Розповіді школярів про свій родовід. Діти - це листочки родового дерева, батьки їхні - гілки, дідусі і бабусі - стовбур, прародичі - коріння).



  • Які головні слова родоводу? (Рід, рідний) Родина - це рідні люди, сім* я, це всі родичі цієї сім*ї. Кажуть, рід Коваленків, Земків, Шеєнів. Родина до родини - народ.

А ще родиною називають колектив однодумців. Наш клас - це теж родина.

Ми з вами всі - український народ, який складається з родин малих і великих, дружних і працьовитих. Як могутня ріка бере силу з маленьких джерел, так і наша українська культура збагачується родинами, сім’ями.

Чи хочеться вам, щоб річка була повноводною, щоб велика наша українська родина була красивою і щасливою?

Потрібно вивчати, шанувати свій народ, його мову, звичаї, бо ми - частинка всього цього, нам рідного і близького.



Сучасні поети й письменники примножують скарбницю синівського слова до рідної землі.

Учень 1.Я землі цієї паросток зелений.

Я цієї висі крапля дощова.

Заплелись у мене, приросли до мене Жито і дерева, квіти і трава.

Учень 2.Чи вітер, чи літня злива - Усе мені рідне, миле.

Нема такого дива,

Немає такої сили,

Щоб сонце зуміла взяти Та й понести з собою Щоб в серці моїм здолати Любов до землі святої.



Учень 3. Я чую твій голос,

Пшеничний твій колос

У душу мені засіває зерно,

Моя Україно, білявка-хатино,

Пізнати тебе мені щастя дано.

Вчитель. Щоб нашому роду не було переводу, він має жити багато літ. А рід з родом родичається. Як у пісні співає Ніна Матвієнко:

З роду в рід кладе життя мости Без коріння саду не цвісти...



  • Діти, а де живе українська родина? (В хаті).

Українська хата пройшла довгий шлях : від землянки до хати

з білими стінами, з розписаним комином, з барвистими рушниками, чепурною долівкою і запахом рути-м*яти. Головною в хаті була піч, адже вона народжувала хліб. А хліб - то життя. Рушники - обереги людей. Погляньте, які чудові рушники вишили ваші мами, бабусі.

Головною берегинею родини була мати. Її святою називали. Тарас Шевченко писав:

У нашім раї на землі Нічого кращого немає,

Як тая мати молодая

З своїм дитяточком малим.

Божу матір ми бачимо на іконах теж з дитиною. Мати народжувала дитину, співала їй, вчила добра і любові. У матері - найдобріше серце, найласкавіші руки, найтепліший погляд. Мати навчала дочку:

Тримай хаточку, як у віночку,

І рушничок на кілочку;

Тримай відерця всі чистесенькі

І водиці повнесенькі.

А ще мама - мудра і справедлива. Послухаймо історію «Яблуко в осінньому саду» і скажемо, чого вона нас навчає.



Пізньої осені близнята Оля і Ніна гуляли в яблуневому саду. Був тихий і сонячний день. Майже все листя опало і тепер шелестіло під ногами. Тільки де-не-де лишились на деревах пожовклі листки.

Дівчата підійшли до великої яблуні. Поруч із жовтим листком вони побачили велике рожеве яблуко. Дівчатка скрикнули від радості.

  • Як воно й досі не впало? - здивувалася Оля.

  • Зараз ми його зірвемо, - каже Ніна.

/ зірвали дівчатка яблуко. Кожній кортіло потримати його в руках. Олі хотілося, щоб яблуко дісталося їй, та вона соромилася зізнатися і сказала сестрі:

  • Ні, хай тобі буде яблуко, Ніно...

А Ніні хотілося, щоб яблуко дісталося їй, та вона теж соромилась зізнатися і сказала:

  • Ні, хай буде тобі, Олю...

Яблуко переходило з рук у руки, дівчатка ніяк не могли дійти згоди. Та ось їх обох осяяла думка:

  • Віддамо яблуко мамі.

Прибігли вони до мами зворушені, схвильовані. Віддали їй рожеве запашне яблуко.

У маминих очах засяяла радість. Мама розрізала яблуко і дала обом дівчаткам по половинці.

Ці поетичні рядочки я написала, коли ще моя мама була жива, не один рік вже немає її поруч, але пам’ять про неї світла і чиста.

Усі дороги ведуть додому,

До маминої хати, на святий поріг.

Думками й серцем лечу до тебе, ненько З усіх своїх важких доріг.

Спасибі, рідна, що чекаєш щохвилинно,

Останнє віддаси, що в тебе є.

Спасибі за руку зморщену,

Що гладить голівку мого сина.

Матусенько, спасибі, що ти є !

На Україні і до сьогодні зберігся звичай у селах : на щастя дарувати рушники. їх називали оберегами людини. Було також повір*я, що сорочка вишита і подарована на добро, теж буде оберігати. Сорочку вишивали і дарували не кому-небудь, а дуже рідній, дорогій людині : дитині, братові, нареченому, чоловікові .{Демонстрація вишитої дитячої сорочки).



  • Діти, а кому з вас мама чи бабуся вишили сорочку власними руками? (Розповіді учнів).

А зараз подаруймо гостям пісню «Мамина вишня».

Українська родина завжди була дуже працелюбною.



  • Діти, а яка праця була для українців головною? (Хліборобська). Хліб вважали оберегом сім*ї, родини, його вважали святим.

  • Які ви знаєте прислів'я, приказки про хліб? (Хліб - всьому голова. Хліб - батько, а вода - мати.)

Сьогодні на нашому столі запашний хліб, ми маємо його вдосталь. А з минулого заняття ми дізнались, що так було не завжди, що був голод на Україні 1932-33, 1947 років, коли люди за шматочок хліба ладні були на все. Тож шануймо і бережімо хліб. Бо він - джерело життя на землі.

Буде хліб на столі - буде мир на землі,- говорять люди.

Тож не забувайте своєї оселі, місця, де народились і зросли. Діти читають вірш І Гнатюка «Наша хата».



  1. учень.Я люблю свою хату.

І подвір*я, й садок,

Де і сонця багато,

І в жару холодок.


  1. учень. Тихо й затишно квіти

Коло хати цвітуть,

І невтомно все літо Бджоли в цвіті гудуть.



  1. учень. Все для мене тут рідне:

Стіни - білі, як сніг,

І віконце привітне,

І дубовий поріг.


  1. учень. Рідна казка про гнома,

Рідна стежка, і сад...

Всюди добре, а вдома Краще кажуть, стократ.

-Діти, а вам подобається ваша хата? Чи знаєте ви, що є в хаті? Спробуйте відгадати.

Б*ють мене ціпами,

Ріжуть мене ножами;

За те мене отак гублять, що всі мене люблять. (Хліб).

Ходить, ходить,

А в хату не заходить. (Двері).

Підсмикане, підтикане

Всю хату збігало,

Під припічком сховалося. (Віник).

Що то за постіль,

Що висить на стелі? (Колиска).

Людей годую, сама голодна,

Часом гаряча, часом холодна (Ложка, тарілка).

З землі робився На кружалі вертівся,

На огні пікся,

На базарі бував,

Людей годував;

Як упав, то й пропав,

Ніхто не поховав. (Горщик).

Маю чотири ноги ще й чотири роги, в В полотно мене вбирають, їсти й пити заставляють. (Стіл).



Вчитель. Гостинна українська хата, барвисті рушники на стінах, щедрий український стіл, а за ним - дружна родина. Як не заспівати улюбленої нашої пісні.( Звучить пісня «Одна калина»).

А зараз, шановні гості, любі діти, давайте пригощатися тим, що приготували наші мами - вправні українські господині.

Хай родини ваші будуть міцними і дружними, хай у них панують злагода і достаток, родичайтеся, пам’ятайте своє коріння - у цьому наша сила.

І нехай звучить ця пісня нашого земляка, поета-пісняра І Карпенка «Обіймись, Україно».



Урок українського читання, 2 клас Шпуй В.І.

Тема. Леся Українка «Сніг з морозом поморозив ...», «Вишеньки», «На зеленому горбочку...»

Мета. Ввести учнів у світ поезії української поетеси Лесі Українки; повідомити про її життя і творчість. Вчити виразно читати поетичні твори, аналізувати їх. Збагачувати словниковий запас учнів. Розвивати у дітей мислення, творчу уяву, зв’язне мовлення, спостережливість. Виховувати любов до краси природи України, рідної мови.

Тип уроку. Вивчення нового матеріалу.

Обладнання. Фотографії Лесі Українки, картки для розчитування, ілюстративний матеріал до віршів, розрізні картки, виставка книжок.


c:\temp\finereader11\media\image1.jpeg


Хід уроку



  1. Мовна розминка.

1. Розчитування за індивідуальними складовими таблицями.

  • Щоб правильно, швидко й виразно читати потрібно язички наші потренувати. (Діти читають склади ланцюжком.)

  1. Чистомовка.

  • Доповніть чистомовку.

Ма-ма-ма -прийшла до нас зима,

Ло-ло-ло -кучугури намело,

Ем-ем-ем- саночки візьмем,

Дем-дем-дем- і на гірку підем,

Ам-ам-ам- ой, весело нам.


  1. Розчитування. Гра «Доповни слово».

а) Вправа на вдосконалення техніки читання.

  • Яка зараз пора року?

  • Часто бувають заметілі, завірюхи. Сьогодні подув сильний вітер і частинки слів розсипалися по сніжинках. Давайте їх складемо і утворимо «зимові слова».

СНІ *** ЗАМЕ *** МОРО ***

жок говий жений жинка говик сти




ти г рз жка з тіль зний

c:\temp\finereader11\media\image2.jpeg

II. Мотивація навчальної діяльності.






  1. Хвилинка поезії.

  • Послухайте вірш і подумайте, кому він присвячений, про кого йде мова?

Йти назустріч бурям і зливам Буть одні, як великая рать.

Жить в нещасті життям щасливим,

Муку творчістю перемагать.

Хвора дівчина, бідна Леся!

Де ще хворі такі були,

Щоб літали у піднебесся,

Що його не сягнуть і орли!

Ти себе Українкою звала,



І чи краще знайти ім’я Тій, що радістю в муках сіяла,

Як Вітчизна велика твоя!



  • Кому присвячений вірш?

  1. Повідомлення теми та мети уроку.

  • Сьогодні ми познайомимося із відомою поетесою - Лесею Українкою. Познайомимося з її життям та чудовими поезіями.

  1. Сприймання та усвідомлення нового матеріалу.

  1. Розповідь учителя про Лесю Українку.

Народилася Леся Українка 25 лютого 1871 року в селі Колодяжному на Волині. Мати відома письменниця Олена Пчілка. У дитинстві Леся була жвавою і допитливою дівчинкою, а її навчанням та вихованням займалася мати. Вже в 4 роки вона добре читала. Свій перший вірш «Надія» написала в 9 років. В 10 років на свято Водохреща Леся сильно промочила ноги в крижаній воді. Через це, пізніше, в неї виявили хворобу кісток. Дуже боліли ноги і руки. А змагаючись із своєю хворобою, вона говорила «Щоб не плакати, треба сміятися». Творчість Лесі Українки цікава і різноманітна. Багато її віршів присвячено дітям і створено для дітей.

  1. Опрацювання вірша Лесі Українки «Сніг з морозом поморозив».

а) Виразне читання вірша вчителем.

б ) Перевірка первинного сприймання.



  • Про яку пору року йде мова? (Малюнок зими).

  • Про яку пору року, крім зими, згадує поетеса?

в) Словникова робота Поморозив Нарікають Ждіте Прилине Згине

  • Які слова вам незрозумілі?

г ) Читання луною після вчителя.

д) Аналіз змісту прочитаного з елементами вибіркового читання.



  • Як ставляться діти до зими ? Що вони чекають? Чому?

  • На що нарікають діти? Прочитайте.

  • До чого їх закликає поетеса? Як вона їх заспокоює? Прочитайте.

  • Які ознаки весни названо у вірші? Прочитайте.

  • Що зробила зима?

  • Що зробить літо? Прочитейте.

е ) Читання ланцюжком по 1 рядку, є) Гра.

До слів-назв предметів дібрати слова дібрати слова-назви дій за змістом вірша.

Сніг.. .-(поморозив)


c:\temp\finereader11\media\image3.jpeg





Діти...-

Літо...-

Зима...-

Поле...-
з) Виразне читання вірша.


  • Цей вірш читається з надією і сподіванням на те, що пройде зима і настане тепле літечко, весна. Спробуйте прочитати вірш, передаючи сподівання.

  1. Опрацювання вірша Лесі Українки «Вишеньки».

а) Виразне читання вірша вчителем, б ) Перевірка первинного сприймання.

  • Чому він має таку назву?

в) Словникова робота.

Ваблять Дівчаточко

Скачуть Хлоп'яточко

Простягають Рученята

Доспіли Деревцем

Низесенько Черешеньки



  • Які слова незрозумілі у першому стовпчику?

  • Що спільного у словах другого стовпчика? (Мають пестливе значення.)

  • А для чого вони вживаються?(Щоб вірш був ніжним,мелодійним.)

г) Читання способом «Я - ВИ»

Фізкультхвилинка Дружно в сад ми всі пішли, Скільки вишень тут знайшли! У відеречка їх збирали ,

Доки повними не стали.

Ще й побігали там трішки, Натомили свої ніжки.

Поверталися бадьорі,

Розказали про все в школі.

(Ілюстрації до вірша.)


  • Ось це деревце і дітки, які так скачуть, дістаючи вишеньки. Давайте їм допоможемо, давши відповідь на запитання вишеньок. (Вишеньки-малюнки прикріплені на дереві, зриваємо, читаємо питання, даємо відповідь.)

д ) Бесіда за змістом вірша.

  • Між ким відбувається розмова?

  • Чому діти не можуть дістати вишеньок?

  • Що роблять діти для того, щоб дістати вишеньки? Прочитайте.

  • Чому діти мало не плачуть під деревцем?

  • Що могло б статися, якби вишеньки зросли низесенько?

  • Якими словами звертаються діти до ягідок? Прочитайте.

  • Що відповідають ягідки? Прочитайте.

е) Читання ланцюжком по 1 строфі, є) Виразне читання вірша.

  • З якою інтонацією читаються слова дітей?

  • З якою інтонацією читаються слова вишеньок?

ж) Гра «Віднови вірш».

П бли ють ч_р_ш_н_к_

В л_ст_ з лен н к м Ч_р_ш_ньк_ в_б_ля_т__чі Д_т_ч_к_м _м_л_нь_м


  1. Опрацювання вірша Лесі Українки «На зеленому горбочку...» а) Гра «Бджілка»

м, наче бджілка.


c:\temp\finereader11\media\image4.jpeg

б) Перевірка первинного сприймання.






  • Де була хатинка?

в) Читання. Гра «Я- Ви».

г) Аналіз змісту прочитаного.

(Опора на ілюстрації.)


  • З ким поетеса порівнює хатку?

  • Хто ж вийшов до неї?

  • Як сонечко змінило хатку?

  • Чи вживає поетеса у своєму вірші пестливі слова?

Давайте спробуємо їх знайти. Із змісту вірша знайдіть такі пестливі слова, щоб закінчувалися на склади -очку, - инка.

д) Виразне читання. Гра «Актори»

Прочитайте вірш із:


  • захопленням -байдуже.

  1. Підсумок уроку.

  • Що ви запам’ятали про Лесю Українку?

  • Які вірші вам запам’яталися? Чому?

  1. Домашнє завдання.

Виразно читати вірші с. 11-13. Вивчити вірш «На зеленому горбочку...».

Урок математики 1 клас Федорко В.П.

Тема: Таблиця додавання і віднімання чисел 8 і 9.

Мета: Вчити таблицю додавання і віднімання чисел 8 і 9;

Закріплювати навички додавання і віднімання в межах 10;

Розвивати швидкі та точні обчислювальні навичк, математичне мовлення, увагу, пам’ять;

Виховувати бережне ставлення до природи.

Обладнання: Малюнок корабля “Рахівник” таблиця, геометричний матеріал, картки.

Хід уроку

Актуалізація і мотивація навчальної діяльності учнів.



  • Сьогодні на уроці ми здійснимо подорож землями королеви Математики;

Складемо і постараємось вивчити таблиці додавання чисел 8 і 9, будемо розв’язувати задачі, приклади, подорожуватимемо по річці Всезнайці на кораблику, який має назву “Рахівник”. Уявіть, що ви вже зайняли місце в кораблі. Отже, вирушаємо в дорогу.

  1. Усний рахунок

  • А ось і перший острів на нашому шляху. Цей острів має назву “Усний рахунок”. Жителі цього острова дуже люблять рахувати. Вони хочуть знати і ваші обчислювальні навики.


c:\temp\finereader11\media\image5.jpeg


Гра “Сарбонки”

Учні працюють у парах. Один учень показує картку з прикладом, якщо другий учень знає відповідь, то він отримує картку.

Гра “Лови, кидай, результат називай”

Учитель кидає учневі м’яч, називаючи приклад на додавання або віднімання в межах 10. Учень повинен зловити м’яч вчителеві.


  • Жителі острова “Усний рахунок” дуже задоволені вашими знаннями. Але нам час відпливати. Наш “Рахівник” вирушає в дорогу далі.

  1. Каліграфічна

  • А ось і наступний острів видніється.

Він називається островом Каліграфічного письма. Поки ми будемо до нього підпливати, розгорніть свої робочі зошити. Жителі цього острова дуже гарно пишуть всі цифри. І ми постараємось написати всі цифри акуратно, правильно, каліграфічно.

Напишіть цифри 9 і 10 Визначити “принцесу”




c:\temp\finereader11\media\image6.jpeg




  1. Сприймання і усвідомлення учнями нового матеріалу.

Складання таблиць додавання і віднімання чисел 8 і 9.

  • А зараз наш човен прямує до острова Новинок. Ми повчимося додавати і віднімати числа 8 і 9.

  1. Розглянути таблиці додавання і віднімання чисел 8 і 9, записати їх у зошити і заучити на па’мять.

  2. Робота в парах

Перевірити знання таблиць додавання і віднімання чисел 8 і 9

  1. Складання прикладів за допомогою числового променя.

8+2 10-1-1 8+1 9-1

9+1 10-1


  1. Гра “Математична естафета”

Обчислення прикладів 2 на с.78

  1. Задачі-вірші.

  • Жителі цього острова хочуть подарувати вам на згадку розмальовки з прикладами. Але для цього потрібно обчислити задачі-вірші.

  1. берізки і 8 кленів Змалювала вмить Олена І спитала “Скільки в мене Тут усіх дерев зелених?

Полічить вона не може Хто Олені допоможе?”

(2+8)

Заварила чайка чаю Запросила 8 чайок


  • Прошу, подруги, на чай Скільки всіх? Відповідай

(1+8)

Фізкультхвилинка



  • Добре потрудилися. Наступний наш острів Відпочинку Раз! Два! Три!

Чотири! П’ять!

Час прийшов відпочивать.

Тож піднімем руки вгору,

Ніби глянемо на зорі А тепер всі руки в боки,

Як зайчата - скоки - скоки!

Десять! Дев’ять! Вісім! Сім!

Час за парти нам усім.


  1. Закріплення вивченого матеріалу

  • Гарно відпочили. А тепер наш кораблик наближається до острова Задачного.

1. Робота в зошиті з друкованою основою Розв’язування задачі 3 с.41


c:\temp\finereader11\media\image7.jpeg




  1. Робота з геометричним матеріалом

  • З острова задачного наш кораблик прибув на острів геометричний Завдання.

  • Діти подивіться в яких будиночках живуть жителі цього острова.

Назвіть із яких фігур вони складені.

Розповісти про геометричні фігури.



  1. Підсумок уроку

  • Наша подорож землями королеви Математики закінчується. Ви добре виконали всі завдання.

  • Що нового навчилися під час цієї подорожі?

  • На якому острові було найцікавіше?

Математика

З клас Понтяр в.в.



Тема; Усне додавання трицифрових чисел виду 520+340. Задачі і вправи на застосування прийомів обчислень.

Мета: Ознайомити учнів із прийомом порозрядного додавання круглих трицифрових чисел; формувати вміння використовувати вивчені прийоми обчислень при розв’язуванні задач і вправ. Розвивати математичні здібності, логічне мислення; уявлення про необхідність обмеження витрат і потреб. Виховувати старанність, самостійність, ощадливість.

Хід уроку 1. Організаційний момент



Гаслом нашого уроку буде вислів «Я не боюся помилятися - я вчуся!»

Будемо працювати так, щоб кожен з вас в кінці уроку міг сказати «Я старався - і чогось навчився».

  1. Актуалізація опорних знань

1 Перевірка домашнього завдання

а) Заповнити цікаві квадрати №569

б) Пояснити розв’язання задачі №570

  1. Робота по картках (два учні)


    1. - і

    2. - математика 4 - слуга
    Усний рахунок. Робота в групах Г ра «Королева наук»

9:3 2 = 6 65 - 60= 5 1 - королева 30-9 3 = 3 2 (20 -18 ) = 4 2-наук 50-49= 1 82:4:2 = 2 3-це

-Люди використовують математику в різних сферах життя.

  1. Робота в парах

Ми сьогодні поговоримо про сімейний бюджет. Уявімо його у вигляді терезів.

Сімейний бюджет

Витрати Доходи

  • Чи може бути так, щоб витрати перевищували доходи?

  • Яка шалька терезів повинна переважити, щоб сім’я жила в достатку?

  • Отже, щоб вести добре бюджет сім’ї, потрібно навчитись добре рахувати.

  • Скільки можна витратити, коли дохід сім’ї становить 860грн.(діти вивішують картки).

  1. Повідомлення теми і мети уроку

Відкрити зошити, записати дату


c:\temp\finereader11\media\image8.jpeg




  1. Сприймання та усвідомлення нового матеріалу

1 Підготовча робота

а) Записати цифрами числа: 800, 920, 320,80,437, 386, 702, 704, 840.

б) Застосовуючи переставну властивість дії додавання, розв’язати приклади №571.Усно.

Пригадайте переставну властивість дії додавання.

  1. Пояснення нового матеріалу

520 + 340 =

500 20 300 40

500 + 300 = 800 20 + 40 = 60 800 + 60 = 860

  1. Первинне закріплення

а) № 573. Розв’язати приклад (з записом на дошці)

250 + 710 = 200 + 700 + 50 + 10 = 960

б) Обчислити вирази №574

1 стовпчик - з записом на дошці,а решту - самостійно.


c:\temp\finereader11\media\image9.jpeg





c:\temp\finereader11\media\image10.jpeg



Фізкультхвилинка Всі дихайте. Не дихайте.

Все впорядку, спочивайте.

Дружно руки піднімайте Все прекрасно, опускайте Нахіліться, розігніться Станьте прямо, посміхніться.

У.Розвиток математичних знань



1 .Колективна робота над задачею №575 (з записом на дошці)

  1. - Мені здається, що у вас виходить рахувати доходи.

Інсценівка

  • Бабусю, давай купимо велику машинку?

  • Я, внучку, з радістю б, але вона нам не по кишені.

  • Та нічого, ми її в руках понесемо!

  • Як ви зрозуміли «не по кишені»?

Хоч потреб безмежна кількість Треба вибрати одну Якщо є така можливість Вибирайте головну.


ттт
Г ра «Ярмарок» c:\temp\finereader11\media\image11.jpeg

  • Що ми можемо купити за 200грн ?

  1. Творча робота над задачею №577

За виразом 420 + (420 + 210) скласти задачу

  1. «Японський кросворд» - картки кожному учню

  1. Підсумки уроку Пояснити спосіб додавання 420 + 340

«Пісня бізнесменів»

  1. Домашнє завдання

578 - обчислити вирази;

579- розв’язати задачу, користуючись схемою



Додаткове завдання Користуючись скороченим записом, розв’язати задачу

6 дн. - 42 п.

З дн. ( щодня на 2п. більше) - ?

Виховна година, 3 клас Понтяр В.В.


«Подорож лісовою стежкою» Науково - практична конференція

Мета: Виховання в дітей ціннісного ставлення до природи. Бажання її оберігати і збагачувати.

Тема сьогоднішньої конференції-ліс. Відгадайте загадку

Весною - звеселяє

влітку - прохолоду має,

восени - годує,

взимку - жар дарує. (Ліс)

Щоб відповісти на запитання, що таке ліс, треба розглянути таку схему.



c:\temp\finereader11\media\image12.jpegc:\temp\finereader11\media\image13.jpeg
Квіти, травіК комахи


плазуну дере


V:: Гриби



Звірі,

/

c:\temp\finereader11\media\image14.jpeg


кущі


\




Птахи

А зрозуміти цю схему допоможе казка старого лісовика.



Казка старого лісовика Один художник вирішив намалювати ліс.

Взяв він пензлик і з'явилися на полотні берези і ялини...



Це підтверджує і наша схема.

Першими до слова я запрошую групу №1, представники якої познайомлять нас із найпоширенішими деревами наших лісів.

Професор. Дякую, колеги, за доповідь. У кого будуть запитання? Кореспондент. Професоре, а як відрізнити листя цих найпоширеніших дерев?



Професор. Зверніть увагу на малюнки. Кожне дерево ховає насіння в специфічні плоди, які й допоможуть нам визначити листки кожного дерева.

Слово для доповіді надається групі №2.

Професор. Дякую, колеги, за доповідь, а всім учасникам конференції пропоную «зібрати» у букети назви весняних, літніх та осінніх квітів наших лісів.

Група №3 представить лісових звірів.

Професор. А тепер вікторина для учасників конференції. Я описую звірів, а ви повинні їх відгадати. (Заєць, білка, їжак, олень, ведмідь, дикий кабан.)

Слово для доповіді надається групі №4 Клас птахів.

Професор. Дякую доповідачам за інформацію і пропоную всім пограти у гру «Птахи»

Слово для доповіді надається групі №5 Комахи.

Професор. Дякую за доповідь. У кого виникли запитання?

л.

Кореспонденти.



  • Скажіть, які комахи є найдружнішими?

  • Які комахи найпрацьовитіші?

  • Які комахи є хижаками?

Професор. Учасники конференції повинні написати певні рекомендації, тому ми зараз попрацюємо над ними.

Ліс - наше багатство, тому ми повинні його берегти і примножувати. Ось три правила друзів лісу.

Багато лісу - не нищи!

Мало лісу - бережи!

Нема лісу - посади!

За збереження і примноження лісових багатств ми повинні дякувати господарям лісу - лісникам.

«Спасибі людям, що зростили ліс...»

М. Познанська

І недаремно в народі говорять, що лише та людина прожила добре своє життя, яка посадила хоч би одне дерево.

«Що ми саджаєм,

саджаючи ліс?...»

Самуїл Маршак

Отже, ліс - це легені планети, це багаті дари, це наші друзі - рослини і тварини. І все це залежить від теплоти ваших рук і доброго серця.

Рибі - вода, птахам - повітря, звірям - ліси, а людині потрібна Батьківщина. А любити її - значить берегти все те, що нас оточує.



Дякую всім учасникам конференції за чудову співпрацю. До наступної зустрічі!

c:\temp\finereader11\media\image15.jpeg

Комахиc:\temp\finereader11\media\image16.jpeg


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка