План проведення тижня ІІІ. Сценарії позакласних заходів >ІV. Висновки V. Література



Сторінка1/5
Дата конвертації07.03.2016
Розмір0.56 Mb.
  1   2   3   4   5




З досвіду роботи

вчителя хімії

Грузевицької ЗОШ І - ІІІ ст.

Мельник Оксани Євгенівни

с. Грузевиця

Зміст
І. Вступ

ІІ. План проведення тижня

ІІІ. Сценарії позакласних заходів

ІV. Висновки

V. Література


Вступ

Розвівати здібності дітей, виявляти обдарованих учнів, стимулювати їх творче самовдосконалення, творчу активність, дати їм ґрунтовні, міцні знання, озброїти їх практичним розумінням основ наук, підвищити їх інтерес до хімії, допомогти у виборі професії - це завдання, які дає можливість реалізувати позакласна робота з хімії.

Навчання та виховання складають єдиний педагогічний процес, який забезпечує формування всебічно розвинутої особистості учня. Педагогічні задачі вирішуються успішно лише при органічному сполученні навчально – виховної роботи на уроці з цілеспрямованим впливом на учня в позакласної роботі. Тому позакласна робота – це важлива складача частина роботи учителя хімії.

Основна мета позакласної роботи з хімії: допомога учням в формуванні стійкого інтересу до предмета, розширення світогляду та знань, естетичного та трудового виховання.

Позакласна робота допомагає розвивати в учнів вмінні працювати з додаткової літературою, розвивати навички експериментальної роботи.

Практично кожний учитель хімії застосовує у своїй діяльності різноманітні форми роботи – це олімпіади, конкурси – захисти, інтелектуальні марафон, змагання, ігри. На мій погляд саме гра сприяє самостійної творчо – пошукової діяльності учнів. Давно відомо, що гра займає в житті дитини значну частину життя. Ще у ХУІІІ столітті Ж.Ж.. Русо писав про те, що для того щоб пізнати та зрозуміти дитину, необхідно спостерігати за ії грою.

Про першорядне значення гри для розвитку дитини свідчить те, що ООН проголосила гру універсальним та невід’ємним правом дитини. «Гра для дитини – це засіб навчатися тому, чому Ії ніхто не навчить. Включаючись у процес гри, діти навчаються жити в нашому світі – світі ідей та цілей» (Ельконін Д.Б.)

Крім того, гра створює особливі умови, за яких розвивається творчість учнів. Сутність цих умов полягає у спілкуванні на рівних, де виникає відчуття «я теж можу це».

В грі органічно закладені наступні задачі:


  • пізнавальна,

  • розважальна,

  • комунікативна,

  • самореалізації.

Під час гри учень повинен розуміти необхідність особистої зацікавленості в набуванні знань, відчути свою компетентність.

Тому на мою думку, позакласна робота повинна бути побудова на сполученні організованої діяльності та звичайного між особистого спілкування.

У свої практичної роботі я часто використовую ігри, метою яких є розвиток самостійності учнів, їх творчих можливостей. Якщо дитина бодай раз у своєму житті зіграє якусь роль у грі, вона запам’ятає хімічні поняття, які використовувались в ній, на завжди. Ігри можуть об’єднувати різноманітні завдання: запитання на задану тему, які вимагають від учнів спеціальної підготовки, завдання на кмітливість та розширення кругозору.

Одна з цікавих на мою думку форм позакласної роботи – це турніри, колективні змагання, які змушують учнів мислити швидко в процесі бою, захищати свою думку, власні відповіді та аргументовано критикувати відповіді суперників. Оскільки в змаганнях беруть участь команди, а не окремі учасники, то учні вчаться працювати в колективі, підпорядковуючі свою діяльність спільній меті. Це згуртовує дітей, сприяє вихованню їхній особистості. Змагання поєднують у собі процес навчання, наукову діяльність та гру. Ім. притаманній азарт, що у свою чергу, стимулює інтерес до вивчення шкільних предметів.

Важливою ланкою при проведенні позакласної роботи з хімії є проведення тижня хімії в школі
План проведення тижня



Назва заходу


Клас



Відкриття тижня хімії. Конкурс кросвордів

„Слабка ланка”



7 – 11 кл.



Цікава година «Чудеса своїми руками».

5-6 кл



Конкурс хімічних газет на тему: « Хімія навколо нас».

Науково – теоретична конференція «Хімія в житті суспільства».



7 – 11 кл.

7 – 11 кл.






Турнір знавців хімії «Неметали».

КВК ПО ХІМІЇ



10 кл.
8-9 кл.



Підведення підсумків тижня.

 Фестиваль хімічних елементів




7-11 кл.

  1   2   3   4   5


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка