План роботи чугуївського районного Центру дитячої та юнацької творчості Чугуївської районної ради



Сторінка1/12
Дата конвертації09.03.2016
Розмір2.49 Mb.
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   ...   12
ПОГОДЖУЮ ЗАТВЕРДЖУЮ

Начальник відділу освіти Директор Чугуївського районного Центру

Чугуївської районної державної дитячої та юнацької творчості

адміністрації Чугуївської районної ради Харківської області


ЛЯХОВИЧ-ЗВЄРЄВА Є. О. ________ ЧЕХАЧОВА Л. М. _________

«_______»___________2014 р. «_______» _____________2014 р.




ПЛАН РОБОТИ

Чугуївського районного Центру

дитячої та юнацької творчості

Чугуївської районної ради

Харківської області

на 2014/2015 навчальний рік

СХВАЛЕНО


рішенням педагогічної ради

Чугуївського районного Центру

дитячої та юнацької творчості

Чугуївської районної ради Харківської області

(протокол № 03 від 30 серпня 2014 р.)

2014
З М І С Т

Вступ ……………………………………………………………………………………….3



  1. Аналіз роботи ЧРЦДЮТ за 2013/2014 н. р. та пріоритетні завдання на

2014/2015 н. р. ……………………….…………………………………..………….…..….6

ІІ. Організація навчально-виховного процесу…………………………………………… …. 34

2.1. Організаційна діяльність ЧРЦДЮТ……………………………………………………… 36

2.2. Структура навчального року……………………………………………………………….37

2.3. Організація початку навчального року……………………………………………………40

2.4. Організація закінчення навчального року……………………………………………… ..42

ІІІ. Організація науково - методичної діяльності. ....................................................................43

ІV. Організація роботи художньо-естетичного відділу ............................................................47

V. Організація навчально-виховної діяльністі….....................................................................52

VІ. Організація виховної діяльності……………………………………………………………61

VІІ. Організація соціально-психологічної діяльності………………………………………..65

VІІІ. Кадрове забезпечення. Підвищення професійної майстерності

педагогічних працівників ЧРЦДЮТ…….………………….. ............................................68

IX. Матеріально-технічне забезпечення навчально-виховного процесу,

фінансово-господарська діяльність …………………………………………….…….......74

Х. Забезпечення заходів щодо збереження і зміцнення здоров’я, безпеки життєдіяльності гуртківців і працівників Центру ……....……………………………………………....…….. 77

XІ. Управління та контроль за навчально-виховним процесом ……....................................78

ХІІ. Додатки до плану……………...…………………………………………………. ………81



Додаток 1 Організація роботи Чугуївського районного Центру дитячої та юнацької творчості………………………………………………………………………………………...81

Додаток 2 Програма здійснення внутрішнього контролю……………………………….82

Додаток 3 Перелік програм, за якими працюють керівники гуртків у 2014/2015 н. р…88

Додаток 4 Комплексні заходи щодо забезпечення охорони праці в ЧРЦДЮТ на 2014/2015 н. р. ………………………………………………………………………………….93

Додаток 5 Перспективний план атестації педагогічних працівників на 2015-2019 р. р…95

Додаток 6 План проведення педагогічної ради у 2014/2015 н. р………………………….97

Додаток 7 Примірний план наради керівників гуртків у 2014/2015 н. р. ……………….98

Додаток 8 План засідань методичної ради ……………………………………………….102

Додаток 9 План засідань МО художньо-естетичного напряму………………………….103

Додаток 10 План засідань МО соціально-реабілітаційного напряму ……………………104

Додаток 11 Графік проведення відкритих виховних заходів……………………………..105

Додаток 12 Графік проведення відкритих занять гуртків………………………………...106

Додаток 13 План засідань школи педагогічної майстерності ……………………………107

Додаток 14 План проведення консультацій з молодими педагогами ЧРЦДЮТ………...108

Додаток 15 Інформаційний внутрішньоцентрівський ресурс керівника гуртка ……….109

Додаток 16 Кадровий ресурс ……………………………………………………………….110

Додаток 17 План розвитку матеріально-технічної бази ЧРЦДЮТ………………………112

Додаток 18 План поточного ремонту для підготовки закладу до 2014/2015 н. р. ……...113

ВСТУП

Чугуївський районний Центр дитячої та юнацької творчості Чугуївської районної ради Харківської області (далі ЧРЦДЮТ) у своїй діяльності керується Конституцією України, Законами України «Про освіту», «Про позашкільну освіту», «Про охорону дитинства», Конвенцією про права дитини, «Положенням про позашкільний навчальний заклад», Указом Президента України «Про невідкладні заходи щодо забезпечення функціонування та розвитку освіти в Україні», Національною доктриною розвитку освіти в Україні, Державною цільовою соціальною програмою розвитку позашкільної освіти на період до 2014 року, якими визначено основні шляхи розвитку позашкільної освіти, наказом МОН України «Про Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України» від 31.10.2011 № 1243, наказами Міністерства освіти і науки України, іншими нормативно-правовими документами з питань роботи позашкільних навчальних закладів.

Чугуївський районний Центр дитячої та юнацької творчості Чугуївської районної ради Харківської області у 2013/2014 навчальному році спрямував свою роботу на координацію навчально-виховної, науково-методичної і організаційно-масової діяльності Центру, підвищення ефективності навчально-виховного процесу й створення умов для всебічного розвитку вихованців.

Протягом 2013/2014 н. р. в Центрі працювало:

І семестр – 60 творчих об’єднань, в яких навчалось 1245 вихованця;

ІІ семестр - 62 творчих об’єднання, в яких навчалося 1275 вихованців;

Кількість дітей із сільської місцевості становить 283 особи.

Кількість дітей пільгового контингенту, які навчаються в Чугуївському районному Центрі дитячої та юнацької творчості , станом на 01.01.2014 року становить 71 особа.

Пріоритетними напрямами роботи педагогічного і учнівського колективів у 2013/2014 н. р. були:


  • художньо-естетичний 80,6 %

  • соціально-реабілітаційний 12,9 %

  • дослідницько-експериментальний 3,2 %

  • науково-технічний 3,2 %

У порівнянні з минулим навчальним роком кількість гуртків художньо-естетичного напряму збільшилась на 2 %, гуртків дослідницько-експериментального напряму – на 1,4 %, гуртків соціально-реабілітаційного напряму зменшилось на 3,2 %.

Таким чином за останні 2 роки спостерігається постійне збільшення гуртків художньо-естетичного напряму, що повністю відповідає основному напряму діяльності ЧРЦДЮТ.

На сьогодні лишається актуальним питання створення нових гуртків соціально-реабілітаційного напряму з метою покрашенням психологічного здоров’я вихованців та формування соціальної відповідальності дітей.

Організацію гуртків дослідницько-експериментального напряму ЧРЦДЮТ планує здійснювати шляхом залучення вчителів шкіл району до науково-дослідницької роботи.

Художньо-естетичний напрям об’єднує роботу таких гуртків:

1.Декоративно-прикладне мистецтво.

„Художня вишивка”, „Конструювання та моделювання одягу”, „Вироби з соломки”, «Виготовлення сувенірів», «Образотворче мистецтво», «Моделювання іграшок-сувенірів», «Технічний дизайн».

2. Художня самодіяльність.

„Хореографічний”, „Бальні спортивні танці”, „Естрадні танці”, „Театральна студія «Стимул»”, „Вокальний”, „Театральний”, «Театр мініатюр», «Театр мод», «Дитяче телебачення», «Юний фотоаматор», «Ляльковий театр», «Медіа культура», «Народно-сценічний танець».



3. Науково-технічний напрям об’єднує роботу таких гуртків:

Оператори колективної радіостанції”.

4. Дослідницько-експериментальний напрям об’єднує роботу таких гуртків:

«Наукові дослідження у фізиці», УНТ «Літературна творчість»

5. Соціально-реабілітаційний

«Лідерство – запорука успіху», «Основи самоврядування», «Клуб цікавих зустрічей», «Основи етикету».

Згідно з навчальним планом навчально-виховний процес організовано за трьома рівнями навчання:



  • початковий – 8 творчих об’єднань (165 вихованців)

  • основний – 47 творчих об’єднання (996 вихованців)

  • вищий – 5 творчих об’єднань (84 вихованця).

Мережа гуртків по школах району:

  • 2012/2013 н. р. – 12 ЗНЗ, РБК (м. Чугуїв)

  • 2013/2014 н. р. – 16 ЗНЗ, РБК (м. Чугуїв), БК (смт. Чкаловське), БК (смт. Єсхар)

На базі 16 навчальних закладів району створена мережа гуртків, що склала 59,2 % від загальної кількості навчальних закладів району.

Таким чином у ІІ семестрі 2013/2014 навчального року працювало 62 гуртки (1275 вихованців) на базі Кочетоцької ЗОШ І-ІІІ ст, Есхарівської ЗОШ І-ІІІ ст. , Базаліївської ЗОШ І-ІІІ ст., Іванівського НВК, Кам’яноярузького НВК, Малинівської гімназії, Малинівської ЗОШ І-ІІІ ст., Новопокровськго НВК, Чкаловського НВК, Старогнилицької ЗОШ І-ІІІ ст., Зарожненського НВК, Леб’язьського НВК, Кочетоцького ДНЗ, Малинівського ДНЗ, Введенського НВК, Коробочкинського НВК.

Керівники гуртків працювали за Програмами Міністерства освіти і науки України , які орієнтовані на розвиток творчого потенціалу, обдарованості дітей.

Художньо-естетичний напрям


  • Програми для гуртків, секцій, творчих об’єднань позашкільних закладів суспільно-громадського та художньо-естетичного напрямку. К., 1996 р.

  • Програми для творчих об’єднань позашкільних і загальноосвітніх навчальних закладів. Суми: Антей, 2005 р.

  • Збірник програм для гуртків, творчих об’єднань художньо-естетичного та декоративно-прикладного напрямів (для позашкільних та загальноосвітніх навчальних закладів). Кам’янець-Подольський, 2007 р.

Соціокультурний напрям

  • Програми для творчих об’єднань позашкільних і загальноосвітніх навчальних закладів, Суми: Антей, 2005 р.

Науково-технічний напрям

  • Програми з позашкільної освіти. Випуск 1. Київ, «Грамота», 2007 р.

Дослідницько-експериментальний напрям

  • Програми з позашкільної освіти. Дослідницько-експериментальний напрям. Випуск 1. Київ, 2010

Еколого-натуралістичний напрям

  • Програма гуртків з біології, екології, сільського господарства для загальноосвітніх та позашкільних навчальних закладів. Київ, 2001

У Центрі  працювало  31 педагог. З них  19 –  основних,  12 – сумісників (кількість сумісників майже кожного року не змінюється, педагоги, які працюють за сумісництвом, залишаються відданими Центру багато років поспіль). З вищою освітою - 17 педагогів, базовою вищою – 2, середньою спеціальною – 9, навчаються у ВНЗ – 3.
Адміністрація закладу:

  • директор ,

  • 1 методист вищої категорії,

  • 1 завідувач художньо-естетичного відділу,

  • Практичний психолог,

  • Соціальний педагог,

  • 1 культорганізатор

  • Завгосп

За останні 2 роки у заклад прийшли працювати багато молодих спеціалістів:

2011/2012 н. р. – 4 педагога (Даценко І. В., Філатова Н. А., Назарова К. О., Голуб Г. Ю.), 2012/2013 н. р. - 3 молодих спеціаліста (Жельман Г. О., Храпова К. Ю., які навчаються у вищих навчальних закладах, Першин І. Б.).

2013/2014 н. р. – 2 молодих педагога (Кузнецова Т. А., Чехачова К. В.) та 2 нових спеціаліста (Яськов С. А., Лихошерст Є. П.).

Адміністрація Центру приділяла увагу питанню забезпечення повноцінної діяльності молодих спеціалістів, які організують гурткову роботу відповідно отриманої ними спеціальності за дипломом. З метою їхньої соціально-педагогічної адаптації ними опікується методична рада Центру, яка надає потрібну допомогу з питань організації навчально-виховної роботи в гуртках.

Розподіл педагогічного навантаження у 2013/2014 навчальному році було проведено в цілому рівномірно, з урахуванням досвіду роботи, педагогічної майстерності та результатів роботи керівників гуртків.

Навчальне навантаження педагогічних працівників закладу розподіляється відповідно до діючих нормативно-правових актів України та Інструкції «Про порядок обчислення заробітної плати працівників освіти», затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України № 102 від 15.04.93. Повною мірою відповідає зазначеній Інструкції заповнення тарифікаційних списків, які оновлюються, погоджуються з профспілковим комітетом Центру. Особи, які перебувають у відпустці по догляду за дитиною (Лапіна К. О.) внесені до тарифікаційних списків. Разом з профспілковим комітетом адміністрацією у травні 2014 року були проведені співбесіди з педагогічним персоналом щодо попереднього педагогічного навантаження на 2014/2015 навчальний рік за підсумками роботи протягом минулого року. На сьогодні середнє навантаження педагогів Центру становить 12 годин. Педагогічні працівники, які працюють за сумісництвом (12 осіб), переважно мають тижневе навантаження 4,5 години. Всі особи, які мають навантаження менше ставки, надають про це письмову згоду.

Протягом 2013/2014 навчального року Центр активно працював над такими пріоритетними напрямками:


  1. Пошук, розвиток і підтримка юних талантів, стимулювання творчого самовдосконалення дітей та молоді.

  2. Вдосконалення змісту психолого-педагогічної, науково-методичної підготовки педагогічних працівників, здатних працювати в умовах інтенсивного інформаційного розвитку суспільства та змін, що відбуваються в закладі.

  3. Створення ефективної системи підвищення професійної компетентності педагогів з новітніх технологій, форм організації навчально-виховного процесу.

  4. Використання інформаційно-комунікаційних технологій в управлінні та навчально-виховному процесі.

  5. Розвиток ресурсного (матеріально-технічного, кадрового, науково-методичного) забезпечення освітнього процесу.

  6. Модернізація змісту освіти, оптимізація мережі творчих об’єднань на основі результатів освітнього маркетингу як інструменту системного відстеження соціальних запитів споживачів освітніх послуг.

  7. Посилення виховної функції закладу, забезпечення інтеграції всіх виховних впливів на дітей і молодь шляхом розвитку ефективної виховної системи, створення продуктивного виховного простору.

  8. Збереження і зміцнення здоров’я дітей і молоді



Аналіз науково-методичної роботи за 2013/2014 навчальний рік

Аналізуючи науково-методичну роботу за 2013/2014 навчальний рік, можна констатувати, що у порівнянні з минулими навчальними роками ця діяльність за останні 2 роки має певні зрушення і результати.

З 2011/2012 навчального року педагогічний колектив Центру почав працювати над проблемою: «Підвищення компетентності керівника гуртка як складової ефективності навчально-виховного процесу».

Всю діяльність було спрямовано на виконання завдань, які передбачені цією проблемою:

1. Забезпечити системний науково – методичний супровід навчально-виховної діяльності педагогічних працівників щодо роботи закладу над методичною темою.

2. Створити сприятливі умови для забезпечення підвищення кваліфікації педагогічних працівників, поповнення дидактичного, демонстраційного матеріалу та ін.).

3. Поліпшити якість навчально-виховного процесу через підвищення професійного рівня педагогів шляхом самоосвіти та інших форм науково – методичної роботи;

4. Упроваджувати у навчально-виховний процес ЧРЦДЮТ інноваційні форми, методи та технології;

6. Активізувати співпрацю з батьками вихованців.

Науково-методична проблема, над якою працював педагогічний колектив Центру у 2013/2014 навчальному році: «Створення оптимальних умов для самоактуалізації та самореалізації керівників гуртків, підвищення якості знань вихованців на основі активного використання технології інтегрованих занять в гуртковій роботі».

Для реалізації методичної теми були проведені наступні заходи:


  • Планування роботи закладу щодо реалізації методичної теми закладу (червень 2013 року)

  • Видання наказу від 09.09.2013 № 67 «Про організацію науково-методичної роботи з педагогічними кадрами у 2013/2014 навчальному році»

  • Вибір керівниками гуртків індивідуальної методичної теми, співзвучної загальної методичній темі закладу (вересень 2013 року);

  • Підбір методичного матеріалу у електронному вигляді, складання картотеки друкованих видань з питань використання технології організації та проведення інтегрованих занять у сфері освіти (жовтень 2013 року).

  • Організація самоосвітньої діяльності керівників гуртків з методичної теми закладу (листопад-грудень 2013 року).

  • Засідання педагогічної ради за темою: «Використання технології інтегрованих занять у навчально-виховному процесі ЧРЦДЮТ» (25.12.2013, протокол № 04)

  • Розгляд питання щодо проведення інтегрованих занять за засіданнях методичних об’єднань, підготовка планів-конспектів спільних інтегрованих занять (січень 2014)

  • Проведення методичного тижня «Інтеграція» з метою вивчення проблеми інтегрованого навчання в умовах позашкільної освіти (січень 2014 року)

  • Проведення творчої майстерні керівників гуртків «Особливості інтегрованої роботи гуртків різних профілів декоративно-прикладного мистецтва у розвитку пізнавальних інтересів творчої особистості» (березень 2014)

  • Проведення місячнику відкритих інтегрованих «Інтеграція» з метою обміну досвідом роботи (травень 2014)

З метою створення необхідних умов для забезпечення виконання поставлених завдань для вирішення основної методичної теми закладу та надання методичної допомоги педагогам Центру у 2012/2013 навчальному році адміністрацією та методистами було проведено ряд заходів щодо покращення науково – методичної роботи педагогів та підвищення їх професійного рівня:



  1. Проведення моніторингових процедур вивчення навчально-виховного процесу

  • Діагностика мотивації педагога з метою виявлення ключових чинників, які впливають на зміну якості й результативності педагогів ЧРЦДЮТ

  • Діагностика професійного самоусвідомлення (анкетування, спостереження)

  • Діагностика організації самоосвіти керівників гуртків (індивідуальні бесіди, опитування, спостереження, анкетування)

  • Факторно-критеріальна модель діяльності керівника гуртка

  • Вплив якості проведення районних масових заходів на збільшення кількості вихованців

  • Вплив умов гурткової роботи на кількість гуртків та кількість вихованців художньо-естетичного напряму позашкільної освіти

Результати комплексного діагностування вказали на низький рівень самоосвітньої діяльності педагогів, на необхідність поглиблення ними знань щодо вивчення методик планування, підготовки та проведення якісного ефективного гурткового заняття і впровадження інновацій у навчально-виховний процес, формування відповідного мотиваційного середовища.



  1. Організація науково-методичного супроводу професійного зростання та інноваційної діяльності педагогічних кадрів. Адміністрація згідно з графіком системно відвідувала заняття гуртків, постійно надавала методичні і практичні консультації та поради щодо організації та проведення ефективного гурткового заняття.

Протягом 2013/2014 н. р. було кількість відвіданих занять гуртків становить – 54, з них на високому рівні проведено – 18, на достатньому рівні – 26, на середньому – 10, на низькому – 0

  1. Організація роботи школи педагогічної майстерності:

Тема: «Використання технології тайм-менеджменту в організації та плануванні гурткової роботи» (жовтень);

Тема: «Використання універсальної методики Анатолія Гіна «Конструктор знань» в роботі гуртка» (січень)

Тема: «Організація самоосвітньої діяльності керівника гуртка як основа підвищення професійної компетентності» (квітень)

4. Проведення педагогічних рад за темами:

- Організація мотиваційного середовища позашкільного навчального закладу та діагностика мотивації педагогічних працівників (серпень 2013 року)

- Освітня програма позашкільного навчального закладу: від розробки до реалізації (серпень 2014)

- Використання технології інтегрованих занять у навчально-виховному процесі ЧРЦДЮТ (грудень 2014 року)

- Метод проектів – ефективна технологія навчання вихованців та організації діяльності закладу (лютий 2014)

- Науково-методичний супровід роботи з обдарованими дітьми (лютий 2014)

- Методика використання інтерактивних технологій навчання в умовах закладів відпочинку та оздоровлення (травень 2014)

- Формування моделі компетентного керівника гуртка. Компетентнісний підхід – методологічна орієнтація виховної діяльності закладу на розвиток життєвих компетенцій вихованців. (травень 2014 року)


  1. Підвищення рівня професійної майстерності керівників гуртків засобом відвідування майстер-класів, семінарів обласного рівня:

  • участь в обласних семінарах для директорів позашкільних навчальних закладів Харківської області – протягом року (Чехачова Л. М. – директор ЧРЦДЮТ)

  • участь у практичному семінарі за темою: «Інтернет – виховання дітей» у рамках Міжнародного проекту «Щасливе дитинство» вересень 2013 року (Чехачова Л. М.- директор ЧРЦДЮТ, Курукіна Т. І.- завідувач художньо-естетичного відділу ЧРЦДЮТ )

  • участь в обласному науково-практичному семінарі для координаторів учнівського самоврядування за темою: «Формування системи цінностей у лідерів учнівського самоврядування», листопад 2013 року (Даценко І. В. – культорганізатор ЧРЦДЮТ)

  • участь в обласному семінарі-практикумі для методистів позашкільних навчальних закладів на базі КЗ «Харківський обласний ПДЮТ» з питань організації літнього відпочинку, червень 2014 року (Курукіна Т. І. – завідувач художньо-естетичного відділу ЧРЦДЮТ)




  1. Розробка адміністрацією Центру методичних рекомендацій, збірок, пам’яток, щодо ефективної організації роботи гуртка, самоосвіти, планування, співпраці з батьками.

В ЧРЦДЮТ створена координаційно-методична рада, яка забезпечує методичну роботу через систему методичної взаємодії з педагогічними працівниками. За підсумками анкетування на початку навчального року щодо вивчення творчого потенціалу педагогів, були створені умови для підвищення професійної компетентності керівників гуртків. За окремим графіком проводилися теоретичні та практичні заняття, семінари, наради, круглі столи з керівниками гуртків за напрямами діяльності. Під час цих заходів використовувались інтерактивні форми роботи, надавались методичні матеріали, педагоги знайомились з новинками навчально-методичної літератури, що сприяло підвищенню творчого потенціалу педагогів в організації навчально-виховного процесу у Центрі.



Протягом року було проведено:

  • Наради з керівниками творчих об’єднань – 14 числа кожного місяця

  • Відвідування та взаємовідвідування гурткових занять та виховних заходів

  • Організація роботи школи педагогічної майстерності

  • Консультування молодих керівників гуртків

  • Організація роботи МО за напрямами: декоративно-прикладне мистецтво, художня самодіяльність, Соціально-реабілітаційний

  • Виїзний семінар для педагогів ЧРЦДЮТ за темою: «Психологічне здоров’я педагога»

  • Майстер-клас хореографічного гуртка для педагогів Центру

  • Навчальний семінар для керівників гуртків Центру з ІКТ

  • Творча лабораторія: «Підготовка до новорічних свят, обмін ідеями, розподіл обов’язків»

  • Створено Інформаційний внутрішньо Центрівський ресурс керівника гуртка

(необхідна інформація, яку має бути надано в розпорядження педагогів ЧРЦДЮТ).

  • Надана можливість прояву ініціативи під час виступів на нарадах, школі педагогічної майстерності, проведення творчих зустрічей.

Під керівництвом координаційно-методичної ради протягом 2013\2014 н. р. проведено 4 засідання педагогічної ради згідно з планом роботи Центру.

  1. Організація мотиваційного середовища позашкільного навчального закладу та діагностика мотивації педагогічних працівників (серпень 2013 року)

  2. Використання технології інтегрованих занять у навчально-виховному процесі ЧРЦДЮТ (грудень 2013 року)

  3. Метод проектів – ефективна технологія навчання вихованців та організації діяльності закладу (лютий 2014 року)

  4. Формування моделі компетентного керівника гуртка. Компетентнісний підхід – методологічна орієнтація виховної діяльності закладу на розвиток життєвих компетенцій вихованців. (травень 2014 року)

Особлива увага приділяється роботі з молодими педагогами Центру. Для цього здійснено ряд заходів.

  • Видання наказу від 07.09.2013 № 65-а «Про організацію роботи з молодими спеціалістами ЧРЦДЮТ у 2013/2014 навчальному році»;

  • Планування роботи школи молодого педагога «Перші кроки до майстерності» (вересень 2013 року)

  • Залучення молодих педагогів до роботи Школи педагогічної майстерності.

План методичної роботи ЧРЦДЮТ містить розділ «Робота з молодими педагогами», що включає такі заходи:

  • Проведення індивідуальних консультації адміністрацією Центру (згідно з графіком)

  • Закріплення за молодими педагогами наставників та складання спільного плану роботи (вересень 2013 року)

  • Проведення діагностування молодих педагогів з метою виявлення запитів на підвищення знань у сфері позашкільної освіти (нарада керівників гуртків, 14 вересня 2013 року)

  • Допомога керівникам гуртків-початківцям у виборі індивідуальної науково-методичної теми та у складанні плану самоосвіти по її реалізації.

  • Забезпечення взаємо відвідування уроків, виховних заходів наставників і молодих керівників гуртків (за окремим графіком).

  • Проведення творчих звітів молодих педагогів (нарада керівників гуртків, червень 2014 року)

Особливого значення Центр надає участі педагогів-початківців у роботі методичних формувань. Змістовна робота проводиться в рамках методичних об’єднань, основними напрямками діяльності яких є:

  • здійснення заходів щодо вивчення нормативних, інструктивно-методичних матеріалів Міністерства освіти і науки України;

  • поглиблення науково-теоретичної підготовки щодо методики викладання предмету;

  • поповнення знань з психології;

  • організація та методика проведення гурткових занять;

  • організація виховної роботи;

  • науково-методична робота з вивчення та визначення шляхів впровадження надбань кращого досвіду в практику.

У планах засідань передбачені виступи молодих керівників гуртків з теоретичних питань, відкриті заняття наприкінці навчального року, творчі захисти робіт з науково-методичної проблеми, вибраної керівником гуртка для поглибленого опрацювання, консультування. При проведенні засідань значного поширення набули сучасні форми організації методичної роботи: ділові ігри, соціально-психологічні, соціально-комунікативні тренінги, проблемні семінари, круглі столи, диспути, дебати, методичні посиденьки, методичні ринги тощо.

Використання таких форм значною мірою поліпшує співпрацю адміністрації і педпрацівників, викликає жвавий інтерес у молодих педагогів, створює мотивацію підвищення їхньої кваліфікації, професійної компетентності.

Протягом 2013/2014 навчального року в Центрі працювало 3 методичних об’єднання за напрямами: художня самодіяльність, декоративно-прикладне мистецтво, соціально-реабілітаційний напрям. Методичні об’єднання здійснювали роботу за планом, протягом року було проведено по 3 засідання МО з кожного напряму діяльності. Вся документація МО оформлюється своєчасно, керівники гуртків отримують необхідні теоретичні та практичні знання, тому що обов’язковим структурним елементом будь-якого засідання методичного об’єднання є практична робота:


  • складання календарно-тематичного плану з урахуванням навчальних програм та особливостей дітей;

  • підготовка планів-конспектів занять різних типів;

  • розробка сценаріїв виховних заходів;

  • вибір індивідуальної теми, теми самоосвіти педагогів, їх обговорення та поглиблене дослідження;

  • моделювання заняття гуртка або його фрагменту;

  • розв’язання педагогічних ситуацій;

  • самоаналіз навчального заняття;

  • презентація „Мої перші успіхи” тощо.

Педагоги Центру протягом року:

- брали участь в районних та обласних заходах:

1. Виступи на районних нарадах заступників директорів з виховної роботи.

2. Районний конкурс-захист науково-дослідницьких робіт учнів-членів МАН (грудень 2013 р.)


  • Підготовка контрольних робіт з базових дисциплін таких наукових відділень: філології та мистецтвознавства; хімії та біології, екології та аграрних наук; фізики та астрономії; математики; комп’ютерних наук.

  • Організація та проведення захисту науково-дослідницьких робіт.

3. Проведення практичної частини районного конкурсу «Учитель року – 2014» (Храмцова О. І. – методист ЧРЦДЮТ), листопад 2013 року

4. Участь у районному семінарі для ЗДВР на базі Новопокровського НВК за темою: «Створення умов для організації позашкільної роботи у навчальному закладі»

(Філатова Н. А., Самойленко Т. Р., Єфросініна А. А. – керівники гуртків ЧРЦДЮТ), лютий 2014 року

5. Обласна конференція учнівського самоврядування на базі КЗ «Харківський обласний Палац ДЮТ», куратор учнівського районного самоврядування «NEW – формат» Даценко І. В. (протягом року)

6. Організація та проведення обласного семінару для директорів ПНЗ Харківської області за темою: «Організація роботи гуртків художньо-естетичного напряму ЧРЦДЮТ в дитячих закладах оздоровлення району», травень 2014 р.

7. Виступ на районній нараді для заступників директорів з навчально-виховної роботи та керівників районних методичних об’єднань з питань захисту власного досвіду роботи (Храмцова О. І., Даценко І. В.), червень 2014 року

8. Участь в обласному етапі Всеукраїнського конкурсу майстерності педагогічних працівників позашкільних навчальних закладів «Джерело творчості» у номінації «Керівник гуртка – 2014» (Даценко І. В. – культорганізатор ЧРЦДЮТ)

- були нагороджені:

1. Чехачова Лілія Миколаївна, директор ЧРЦДЮТ – Грамотою Департаменту науки і освіти Харківської обласної адміністрації (жовтень 2013 р.)

2. Храмцова Олена Іванівна, методист ЧРЦДЮТ – Грамотою Департаменту науки і освіти Харківської обласної адміністрації (березень 2013 р.)

3. Даценко Ірина Василівна, культорганізатор ЧРЦДЮТ – диплом ІІІ ступеню КВНЗ «Харківська академія неперервної освіти» (травень 2014 р.)
Адміністрація закладу минулого року ініціювала проведення практичних семінарів, конференцій для позашкільників району з метою обміну досвідом роботи та вирішення основних питань організації навчально-виховної роботи в гуртках, творчих об’єднаннях та проблем сучасного позашкілля. Цього року на базі РБК (м. Чугуїв) у приміщенні арт-клубу «Чемодан», фойе закладу та інших приміщеннях було організовано та проведено обласний семінар для директорів позашкільних навчальних закладів Харківської області з питань організації спільної діяльності ЧРЦДЮТ з закладами оздоровлення та відпочинку у період літньої кампанії. Нестандартна форма проведення семінару у вигляді інтерактивних майстер-класів, цікава організація, актуальна тема розмови надихнули педагогічний колектив Центру на подальший розвиток даної форми організації практичних семінарів як для педагогів так і вихованців Центру.

Цього року педагоги Центру брали участь в районній виставці-презентації педагогічних ідей та технологій:

1. Філатова Н. А. – методична розробка «Креативним бути модно»;

2. Даценко І. В. – методична розробка «Формування соціальної відповідальності підлітків шляхом участі в учнівських соціальних проектах».



Робота Даценко І. В. отримала диплом ІІІ степеню на ХХІ обласній виставці-презентації педагогічних ідей та технологій.

У 2013/2014 навчальному році районним методичним кабінетом відділу освіти Чугуївської райдержадміністрації узагальнено досвід роботи:

- Храмцової О. І., методиста ЧРЦДЮТ. Тема досвіду: «Ефективне використання тренінгових технологій у підвищенні професійної компетентності керівників гуртків»

- Даценко І. В., культорганізатора ЧРЦДЮТ. Тема досвіду: «Формування соціальної відповідальності підлітків шляхом участі в учнівських соціальних проектах».

Атестація педагогів у Центрі здійснювалася відповідно до типового положення про атестацію педагогічних працівників, затвердженого наказом Міністерства освіти та науки України від 06.10.2010 № 930, зареєстрованого у Міністерстві юстиції 14.12.2010 за № 1255/1855, із змінами і доповненнями, внесеними згідно з наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 20.12.2011 року № 1473 «Про затвердження Змін до Типового положення про атестацію педагогічних працівників», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 10 січня 2012 р. № 14/20327. Згідно з наказом ЧРЦДЮТ від 09.09.2013 року № 66 «Про проведення атестації педагогічних працівників ЧРЦДЮТ у 2013/2014 навчальному році», згідно з рішенням атестаційної комісії (протокол № 02 від 18.10.2013) та з метою подальшої активізації навчально-методичної діяльності педагогічних працівників, посилення їх відповідальності за результати навчання та виховання учнівської молоді, стимулювання безперервного здобуття ними фахової освіти й підвищення рівня професійної майстерності атестаційною комісією Центру було проведено атестацію педагогічних працівників Центру:


  • Філатова Н. А. – Відповідає займаній посаді. Встановлення 10 тарифного розряду

  • Храмцова О. І. – Відповідає займаній посаді. Відповідність раніше присвоєній кваліфікаційної категорії «Методист вищої категорії»

Атестація пройшла згідно з вимогами: педагоги отримували консультаційну допомогу від членів атестаційної комісії, оформили відповідні творчі папки з атестаційним матеріалом. Протоколи засідань атестаційної комісії оформлені належним чином. Характеристики діяльності педагогів у міжатестаційний період, атестаційні листи заповнюються своєчасно, педпрацівники ознайомлені з ними у передбачені терміни. Але, слід відмітити, що педагогам необхідно звернути увагу на роботу протягом всього міжатестаційного періоду (5 років), а не тільки протягом навчального року, коли його атестуватимуть.

Тому, з метою створення чіткої системи експертизи педагогічної діяльності керівника гуртка під час атестації та мотивувальної оцінки його роботи в міжатестаційний період було розроблено та здійснено рейтингову оцінку діяльності педагогів у вигляді факторно-критеріальної моделї діяльності керівника гуртка, де кожен педагог мав змогу дати самооцінку своєї діяльності за встановленими критеріями та порівняти їх з оцінками з боку методичної ради.



Аналіз результатів рейтингової оцінки показав, що основна кількість педагогів реально оцінюють свою результативність, свої знання, професійні якості та можливості по 6 напрямам діяльності гуртка: навчально-виховна робота, суспільно-корисна діяльність, організаційна робота, психолого-педагогічна діяльність, самоосвіта, результативність (80 %). Деякі педагогі занизила свої оцінки по таких напрямках роботи як суспільно-корисна діяльність гуртка (2 %). Актуальним досі є питання організації самоосвітньої діяльності, особливо видавнича діяльність (93 %) та результативність роботи гуртка (58 %). Аналіз оцінки та самооцінки психолого-педагогічної діяльності керівників гуртків показав, що необхідно продовжувати роботу з педагогами з питань організації роботи з дітьми, які вимагають підвищеної педагогічної уваги, з обдарованими дітьми, налагодження співпраці з батьками. Деякі педагоги визнали, що не вміють спілкуватися (5 %), мають проблеми зі збереженням контингенту вихованців протягом року (8 %). Даний аналіз чітко показав коло питань та проблем, які необхідно вирішувати у наступному навчальному році, а саме:

  • Продовжувати роботу по організації самоосвітньої діяльності керівників гуртків, особливо звернути увагу на видавничу діяльність;

  • Здійснити психолого-педагогічний супровід роботи з обдарованими дітьми та дітьми, які вимагають підвищеної педагогічної уваги;

  • Організувати роботу з педагогічним колективом щодо налагодження взаємозв’язку з батьками вихованців, ознайомити педагогів із системою нових форм і методів роботи з батьками та залучення їх до участі в діяльності Центру;

Протягом року в ЧРЦДЮТ створено електронну базу даних атестації педагогічних працівників та проходження ними курсів підвищення кваліфікації. Складено графіки атестації та курсової перепідготовки на поточний навчальний рік та перспективні на 5 років. Зазначені графіки повністю виконуються. Заявки на проходження курсів підвищення кваліфікації своєчасно подавалися до відділу освіти Чугуївської райдержадміністрації. У 2013/2014 н. р. курси підвищення кваліфікації пройшли:

  • Першин І. Б., керівник гуртка ЧРЦДЮТ – курси керівників гуртків позашкільного навчального закладу художньо-естетичного напряму;

Протягом року в Центрі ведеться облік науково-методичної роботи кожного керівника гуртка. У банку інформації зберігаються відомості про відкриті заняття педагогів, про тематику методичної роботи кожного педагога, про участь педагогів у різного виду семінарах. Така інформація зібрана в окремих папках. Вона дає можливість більш точно і детально аналізувати науково-методичну діяльність педагогічних працівників, формувати матеріали «діагностичних карт керівників гуртків”, складати атестаційну характеристику, готувати матеріали для представлення педагога до нагородження.

В ході аналізу методичної роботи були виявлені такі недоліки:

  • до методичної роботи залучаються не всі педагоги Центру

  • недостатньо уваги приділяється узагальненню досвіду роботи керівників гуртків

  • педагоги не в достатній мірі вивчають передовий педагогічний досвід та досвід роботи кращих педагогів інших позашкільних закладів

  • керівники гуртків не беруть участі у професійних конкурсах

  • досвід кращих педагогів закладу не висвітлюється в пресі, професійних виданнях

  • мало уваги приділяється самоосвітній діяльності педагогів

Виходячи з вищезазначеного, можна визначити напрями діяльності методичної роботи Центру:

- активізація роботи координаційно-методичної ради щодо узагальнення досвіду роботи кращих керівників гуртків, висвітлення кращого досвіду у професійних виданнях;

- розробка нових підходів до організації методичної роботи Центру;

- оптимізація роботи методичних об’єднань за напрямами;

- здійснення цілеспрямованого керівництва за діяльністю методичних об’єднань;

- підвищення особистої відповідальності керівників методичних об’єднань за результати своєї роботи;

- залучення керівників гуртків до планування, підготовки та проведення методичних заходів, підвищення ініціативності педагогів завдяки творчим виступам на цих заходах;

- організація роботи самоосвітньої діяльності керівників гуртків;

- проведення індивідуальних форм методичної роботи з педагогічними кадрами;

- підвищення соціальної відповідальності керівників гуртків за результати своєї роботи, професійної підготовки вихованців, участі у життєдіяльності Центру;

- підвищення життєвого оптимізму, покращення психолого-емоційного стану педагогів
Навчально-виховна робота

Педагогічний колектив Центру у 2013/2014 навчальному році працював над завданням по впровадженню життєвих компетенцій у навчально-виховний процес, створенню умов для всебічного розвитку вихованців, задоволення їх потреб у самовизначенні і творчій реалізації засобами художньо-естетичної творчості.

Всі ці завдання художньо-естетичним відділом та керівниками гуртків було реалізовано через гурткову, лекційну, пропагандистську, культурно-масову, оздоровчу роботу у Центрі, а також шляхом участі у конкурсах, фестивалях, виставках та змаганнях різного рівня.

Центром проводилась робота щодо участі обдарованих дітей в роботі Харківського територіального відділення МАН згідно з планом роботи Центру :



  1. Районна установча сесія МАН (жовтень 2013 р.).

  2. Районний конкурс-захист науково-дослідницьких робіт учнів-членів МАН (грудень 2013 р.)

- Підготовка контрольних питань з базових дисциплін для наукових відділень фізики та астрономії; комп’ютерних наук; екології та аграрних наук; хімії та біології.

  • Організація та проведення захисту науково-дослідницьких робіт.

Чугуївським районним Центром дитячої та юнацької творчості було здійснено організаційний та методичний супровід районного конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів Малої академії наук України по 6 науковим відділенням: мовознавство; літературознавство, фольклористика та мистецтвознавство; фізики та астрономії; комп’ютерних наук; екології та аграрних наук; хімії та біології. На розгляд журі районного етапу конкурсу-захисту МАН було подано 19 науково-дослідницьких робіт з 12 секції. В конкурсі-захисті взяли участь учні 8-11 класів із 13 загальноосвітніх та 3 позашкільних навчальних закладів району.

Колектив Центру створив максимально сприятливі умови проведення районного конкурсу. Захист науково-дослідницьких робіт проходив у двох приміщенням РБК. Всі приміщення були відповідно технічно оснащені для проведення якісної презентації науково-дослідницьких робіт. Районний конкурс-захист відвідала методист дослідницько-експериментального відділення КЗ «Харківський Центр дослідницько-експериментальної діяльності «Будинок Учителя» Спірідонова Яна Миколаївна, яка відмітила високий рівень організації та проведення заходу.

Особливу увагу колектив Чугуївського районного Центру дитячої та юнацької творчості приділив зустрічі учасників конкурсу та проведенню організаційної частини заходу. Для учасників було проведено фото сесію біля рекламного банера «МАН», експрес–інтерв’ю з учасників районного конкурсу МАН та організована брейк-кава для створення позитивного настрою учасників конкурсу. Експрес–інтерв’ю проходило у рамках нового проекту Центру «Дитяче телебачення «ОбовсемКа», керівник Курукіна Т. І., завідувач художньо-естетичним відділом, Яськов С. А., керівник гуртка «Дитяче телебачення». Приємно відмітити, що питання науково-дослідницької роботи в районі хвилюють не тільки старшокласників, а й підростаюче покоління. Доказом цього стало цікаве інтерв’ю, яке проводила юна журналістка Ірина Гридіна (учениця 5 класу Введенського НВК), вихованка ЧРЦДЮТ. Ірина чудово справилась зі своїм першим завданням. Не дитячі питання деяких учасників конкурсу-захисту заставили серйозно замислиться.

Всі учасники конкурсу-захисту отримали в подарунок конверти з логотипом Центру, в якому знаходились звернення до учасників конкурсу під гаслом «Читати. Мислити. Створювати.» та наукові задачі, які необхідно вирішити.



3. Підготовка документів та забезпечення участі в обласному конкурсі-захисті науково-дослідницьких робіт учнів-членів МАН переможців районного конкурсу з різних секцій (грудень 2013).

Протягом 2013/2014 навчального року керівниками гуртків було проведено 6 відкритих інтегрованих заняття. Аналіз проведення відкритих занять виявив ряд проблем, вирішення яких має стати одним з пріоритетних напрямів навчально-виховної діяльності у наступному році. А саме:



  1. Недостатньо уваги приділяється підготовці відкритого заняття.

  2. Керівники гуртків мало уваги приділяють самоаналізу.

  3. Не всі керівники гуртків вміють чітко формулювати мету заняття та послідовно вирішувати завдання щодо досягнення цієї мети.

  4. Чітко не обґрунтовується практичне значення отриманих знань, умінь та навичок.

  5. Керівники гуртків не завжди грамотне, чітко, доступно пояснюють зміст заняття.

  6. Наприкінці заняття не роблять висновки, не підкреслюють досягнуті цілі.

Все це говорить про необхідність продовження роботи школи педагогічної майстерності та спрямування її діяльності саме на вдосконалення методики проведення якісного заняття гуртка та обмін досвідом роботи з іншими педагогами позашкільних навчальних закладів району та області. Тому необхідно:

  • звернути увагу на організацію індивідуальних форм методичної роботи з педагогічними кадрами.

  • проводити професійні конкурсів педагогічної майстерності серед керівників гуртків Центру.

  • організовувати практичні семінари, тренінги для педагогів Центру,

  • проводити моніторингові процедури результативності роботи керівників гуртків Центру.

Протягом останніх років актуальним питанням для колективу Центру є організація педагогічного процесу, який використовує методику пошуку й добору обдарованих дітей та створює умови для розвитку природних творчих здібностей.

Одним з пріоритетних напрямків роботи щодо вирішення даного питання є багаторічна діяльність творчої групи «Стимул». Це колектив, який об’єднує вихованців гуртків Центру майже всіх напрямів з 15 шкіл району (хореографія, вокальний спів, театральне мистецтво, радіотехнічна творчість, образотворче та декоративно – прикладне мистецтво та ін.), який займається організацією і проведенням районних масових заходів, складається з кращих вихованців закладу (учасниками групи також є діти льготної категорії та учні з неблагополучних сімей), і, який з кожним роком поповнюється новими обдаруваннями.

Не дивлячись на певні труднощі (територіальна розмеженість гуртків по школах району, незручна розташованість закладу, постійна залежність дітей та керівників гуртків від розкладу транспорту, неспроможність багатьох дітей сплачувати транспортні послуги, а також відсутність матеріально-технічної бази) при організації виховної роботи з дітьми, проведенні з ними спільних заходів колективом та адміністрацією Центру були створені максимально сприятливі умови для повноцінного розвитку сільської дитини:


  • використання приміщення, сцени, апаратури, студії звукозапису районного будинку культури на основі партнерських відносин з дирекцією БК

  • залучення кращих фахівців РБК, івент-сфери м. Чугуєва для роботи з дітьми та надання можливості «стимульцям» на практиці оволодіти практичними навичками творчих професій: режисер, сценарист, костюмер, декоратор, дизайнер, звукорежисер, ведучий, фотограф, відео оператор, художник-оформлювач, освітлювач, DJ, МС тощо,

  • організація підвозу дітей не тільки на районні масові свята, а й на чисельні репетиції та внутрішньоЦентрівські заходи (акції, ігрові програми, промоушени, виставки, тематичні та творчі вечори тощо);

  • створення фото та відео архіву з виступами творчої групи «Стимул», надання їх у використання дітям, батькам, школам.

Завдяки створенню комфортних умов спостерігається зростання зацікавленості дітей, батьків, громадськості, шкіл діяльністю групи «Стимул», до складу якої входять близько 120 обдарованих учнів району. Приємно відмітити, що основна кількість учасників творчої групи «Стимул» - це учні 2-5 класів.

Аналізуючи діяльність творчої групи «Стимул» за 2013/2014 н. р. необхідно відзначити, що проведена ґрунтовна робота по створенню умов ефективної діяльності для роботи з обдарованими дітьми, по залученню дітей району до різноманітних масових заходів, по налагодженню тісних зв’язків з професійними фахівцями.

Завдяки проведеній роботі ми досягли певних успіхів:


  • Високий, професійний рівень організації та проведення районних масових заходів;

  • Надання практичної допомоги ЗНЗ, ДНЗ у проведенні відповідальних заходів (ювілеї шкіл, відкриття дитячих садків, проведення свят у школах, підбір музичного матеріалу, написання сценаріїв, підготовка художніх номерів тощо);

  • Виступи на нарадах ЗДНВР з питань організації роботи з обдарованими дітьми, проведення масових заходів, роботи учнівського самоврядування.

Запити дітей, батьків та громадськості зростають, потребують змін та оновлення, тому виникла необхідність залучення дітей не тільки до дозвіллєвої діяльності та діяльності, направленої на виконавську та прикладну майстерність, а й до активної участі вихованців в суспільному житті, прояву їх соціальної активності шляхом створення соціально-значущих проектів.

Коло інтересів та різноманітність талантів дітей творчої групи «Стимул» з кожним роком розширюється, у Центрі з’явились кадри, які є фахівцями у сфері телевізійного мистецтва тому виникла необхідність створення напрямку телевізійного мистецтва - Дитяче телебачення «ОбовсёмКа».

З грудня 2013 року розпочато підготовку та реалізацію нового соціального проекту для дітей району «Дитяче телебачення «ОбовсемКа»». Ініціатори проекту – керівники творчої групи «Стимул»: Чехачова Л.М. (керівник проекту), Курукіна Т.І. (редактор, режисер), Яськов С.А. (відеооператор, режисер монтажу).

Мета проекту – надання можливості вихованцям висвітлювати яскраві події з життя дітей і підлітків, висловлювати засобами телебачення через різні рубрики свої думки з приводу актуальних для цього віку проблем; вчитися навикам журналістики, дикторського і ораторського мистецтва, які дуже сприяють розвитку мовлення дітей, словесній імпровізації.

У 2013/2014 н. р. для реалізації проекту було здійснено:



  • Розробка та запис пілотного випуску дитячої програми «ОбовсемКа»;

  • Створення відео заставок для програми (Філатова Н. А., керівник гуртка «Театр мініатюр»);

  • Відео зйомка та наповнення рубрик: «Самый – самый», «Нереальное реально», «Мысли вслух», «По таланту и успех».

  • Проведення кастингу ведучих та кореспондентів дитячої програми серед учнів району.

  • Створення відео сюжетів: про проведення районного конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт МАН (кореспондент – Гридина І.); новорічні побажання дітям району; про роботу гуртків Центру; інтерв’ю з юним талантом Д. Шульгою (кореспондент – Шульга Н.); про проведення семінару-практикуму для лідерів районного учнівського самоврядування «Територія здоров’я» (кореспондент – Євдокімов Д.); експрес-інтерв’ю з учнями Малинівскої гімназії та Малинівскої ЗОШ (кореспондент – Чмель А.); про проведення районного фестивалю соціальних роликів (кореспондент – Павлов К.); про проведення семінару для керівників ПНЗ Харьковскої області (кореспондент – Гридина І.); про проведення районних інтелектуальних ігор для старшокласників (кореспондент –Радіна А.);

  • Організація та проведення І-ого районного фестивалю соціальних роликів «Маленькие истории с большим смыслом» (3 відео роботи вихованців ЧРЦДЮТ стали переможцями фестивалю)

  • Відео зйомка музичного кліпу «Країна дитячих мрій», з учасниками театру пісні «Фламінго».

Дитяча програма «ОбовсемКа», вийшла в ефір на районному ТРК «Слобожанка»:

Випуск 1(15 хв.)- 17.05.-18.05. 2014

Випуск 2 (16 хв.) – 05.07.-06.07.2014

Аналіз роботи Центру як координатора районного учнівського самоврядування «New формат» (координатор школи лідерів Даценко І. В. – культорганізатор ЧРЦДЮТ) дозволив зробити деякі узагальнення стосовно найважливіших умов, які вдалося створити в закладі для забезпечення якісної роботи районної школи лідерів.

Метою діяльності районної школи лідерів «NEW- формат є розвиток правової освіти учнівської молоді, виховання громадянина України – носія національних цінностей та загальнолюдських надбань, стимулювання вільного розкриття особистості, розвиток здібностей і талантів учнів, залучення дітей до управління громадою району; створення умов для адаптації дітей в різних сферах виховного простору та організація їх діяльності та спілкування; різнобічний розвиток індивідуальності дитини на основі виявлення її задатків (здібностей), формування інтересів і потреб.

Протягом 2013/2014 навчального року районна школа лідерів «NEW- формат» працювала над реалізацією проекту формування соціальної відповідальності підлітків «Все залежить від нас», метою якого було: виховання та формування соціальної відповідальності, активної громадянської позиції учнівської молоді.

В ході реалізація проекту були вирішені наступні завдання:


  • створення умов для адаптації дітей в різних сферах виховного простору та організація їх діяльності та спілкування;

  • залучення вчителів, батьків та громадськості до участі у співпраці з проблеми формування соціальної відповідальності дітей з сільської місцевості.

Виконавцями проекту стали вихованці творчої групи «Стимул» та учасники районної школи лідерів учнівського самоврядування «NEW» - формат за участю партнерів проекту:

  • успішні люди району;

  • випускники сільських шкіл, які досягли успіху в тій чи іншій діяльності;

  • студія звукозапису КЗ «Районний будинок культури»;

  • місцеве телебачення «Слобожанка»;

  • дитяча TV програма «ОбовсёмКа»;

  • представники відкритого Міжнародного проекту «Щасливе дитинство» під керівництвом аспіранта Харківської державної академії культури Світлани Суханової;

  • практичний психолог Центру Елла Шляхта;

  • соціальний педагог Центру Валентина Шарко.

У 2013/2014 навчальному році до складу районної школи лідерів увійшли 22 лідери учнівського самоврядування загальноосвітніх навчальних закладів району.

У рамках проекту формування соціальної відповідальності підлітків «Все залежить від нас» протягом 2013\2014 н. р. лідери учнівського районного самоврядування «NEW – формат» стали ініціаторами та взяли активну участь у наступних заходах:



  • Обласна конференція учнівського самоврядування (жовтень 2013 року)

На навчально-тематичному зборі Харківської обласної ради старшокласників лідерів Чугуївського району представила учениця 10 класу Кочетоцького НВК Борзиленко Анжела. Збори відбулись на базі Комунального закладу «Харківський обласний Палац дитячої та юнацької творчості». В програмі зборів: засідання «Академії управлінської майстерності (на базі ХНАМГ); тренінгові заняття; екскурсія до FELDMAN ECOPARK.

  • Інтерактивний практичний семінар «Учнівське самоврядування – «за» та «проти»» (жовтень 2013 року)

Мета: сприяння розвитку критичного мислення вихованців, вироблення вміння аналізувати стан учнівського самоврядування в навчально-виховних закладах району, виявлення його слабких та сильних боків та знаходження оптимальних форм організації учнівського самоврядування з урахуванням наявних ресурсів. У семінарі взяли участь учасники районної школи лідерів учнівського самоврядування «NEW-формат», заступники директорів з виховної роботи навчально-виховних закладів району, педагоги-організатори. В програмі семінару: знайомство за чашкою кави; екскурс в історію виникнення першої дитячої організації; знайомство з молодіжними організаціями Харківської області; диспут на тему «Учнівське самоврядування - «ЗА» та «ПРОТИ»; інтерактивний тренінг в колі «Дружба в епоху Інтернету» від представників відкритого Міжнародного проекту «Щасливе дитинство».

  • Районний семінар-практикум «Ораторське мистецтво – запорука успішного лідера» (грудень 2013 року)

В семінарі прийняли участь 18 лідерів та 18 кураторів учнівського самоврядування із 18 загальноосвітніх навчальних закладів району.

У ході семінару було проведено арт-терапевтичну гру «50 рукопотискань» (Даценко І. В.), психологічне тестування «Лідер серед лідерів», в результаті якого можна зробити висновок, що 92 % опитуваних – мають високий рівень лідерських якостей, 8% - перш ніж стати гарними лідерами, необхідно навчитися довіряти іншим (Шляхта Е. С., інтерактивний відео-урок «Як стати успішним оратором», правила підготовки публічного виступу (Даценко І. В.), ток-шоу «Відверта розмова», у якому освітила актуальні для підлітків теми дружби, любові, вірності, зради та відповідальності (Курукіна Т. І.), творче завдання «Презентація команди», демонстрація відеозаписів виступів відомих ораторів, роботу над помилками у вигляді презентації «11 помилок оратора початківця» (Філатова Н. А.) а також здійснено відео зйомку рекламного ролику районної школи лідерів «NEW- формат» (Єськов С. А.).



  • Організація та проведення районної новорічної розважальної програми біля ялинки для обдарованих дітей та дітей пільгового контингенту (РБК), грудень 2013 року.

Учасники програми стали творча група «Стимул», вихованці школи лідерів, та ініціативна група керівників гуртків Центру (Даценко І.В., Філатова Н.А., Пєршин І.Б., Шляхта Е.С., Пономарьова М.М.,). Для проведення розважальної програми біля ялинки було здійснено підготовку промоушн-групи: (Даценко І.В., колектив «Flash», колектив «Індіго») та підготовку концертних номерів. (Філоненко С.Д., Самойленко Т.Р., Кузнєцова І.Л.)

  • Конференція обласної ради старшокласників, присвячена Дню прав людини (м.Харків).

Чугуївський район на обласній конференції представила учениця 9-го класу Новопокровського НВК Любченко Софія.

  • Інтерактивний практичний семінар «Територія здоров’я» (лютий 2014 року)

Семінар відбувся в приміщенні фітнес-центру «NON-stop» (м. Чугуїв)

В семінарі прийняли участь 19 лідерів учнівського самоврядування із 17 загальноосвітніх навчальних закладів району.

У ході проведення семінару було проведено:

- арт-терапевтичну гру «Мої побажання», мозковий штурм «Формула здоров’я», в ході якого були визначені головні складові здорового образу життя: здорове харчування, дотримання режиму дня, відмова від шкідливих звичок, психологічний комфорт та фізична активність (Даценко І. В.)

- ознайомлення з хіт-парадом корисних та шкідливих продуктів харчування та правилами здорового харчування (Філатова Н. А.).

- презентацію на тему «Психологічний комфорт». В процесі обговорення лідери визначили основні прийоми антистресового захисту які можливо застосовувати у повсякденному житті (Шляхта Е.С.)

- перегляду та обговорення соціальних роликів за здоровий спосіб життя (Курукіна Т. І.)

- створення учасниками семінару власних рекламних проектів пропаганди здорового способу життя. Учасники творчо підійшли до виконання завдання , активно працювали у групах, та з захопленням презентували створені рекламні проекти «Шкідливим звичка ми скажемо «НІ!»

- практичний майстер-класі від фітнес-тренеру Ірини Пєтрової «Будуємо своє тіло». У ході тридцяти хвилинного навантаження на всі групи м’язів, кожен зміг оцінити власні сили та отримати позитивний поштовх надалі працювати над собою.

- запису сюжету для дитячої телевізійної програми «ОбовсёмКа» (Єськов С. А., Курукіна Т. І.).

На основі відеоматеріалів семінару підготовлен відео репортаж «Територія здоров’я».


  • Районний фестиваль соціальних роликів «Маленькие истории с большим смыслом» (ТРК «BIG HOUSE» м.Чугуїв), квітень 2014 року

Фестиваль пройшов при підтримці відділу освіти Чугуївської державної адміністрації, відділу з питань молоді та спорту Чугуївської державної адміністрації, ТРК «Слобожанка» за ініціативи районної школи лідерів «NEW – формат»

Мета фестивалю: актуалізація проблем сучасної молоді та суспільства в цілому, формування соціальної відповідальності підлітків засобами візуальної творчості, виховання гармонійної, цілісної особистості, відродження кращих традицій дитячого телебачення.

У фестивалі взяли участь 15 творчих колективів навчально-виховних закладів району, які надали на розгляд журі 17 соціальних роликів у двох номінаціях: «Єдина країна», «Вільна тема».

Програма фестивалю складалася з урочистого відкриття, перегляду конкурсних робіт, майстер-класів від медіа – спеціалістів, репортажів та інтерв’ю з конкурсантами за чашкою кави.

Журі у складі: Коростельов В. В., заступник голови Чугуївської районної державної адміністрації; Рябініна І. М., начальник відділу освіти Чугуївської райдержадміністрації; Волосенко Л. М., заступник начальника відділу освіти Чугуївської районної державної адміністрації; Кривоніс В. О., завідуюча методичним кабінетом відділу освіти Чугуївської районної державної адміністрації; Сергій Яськов, оператор, член Національної спілки журналистів; Анастасія Іванова, член спілки журналистів України, журналіст ТРК «Слобожанка»; Стас Лущ, режисер Харківського національного університету ім. В. Н. Каразіна, режисер Центрального Парку культури та відпочинку ім. М. Горького; Анастасія Татарська, представник районної школи лідерів «NEW-формат» нагородили дипломами фестивалю і солодкими подарунками переможців з 7 номінацій конкурсної програми:

Протягом 2013/2014 року районна школа лідерів працювала над проектом формування соціальної відповідальності «Все залежить від нас» у рамках проекту «Стимул».

Виховні заходи у рамах школи лідерів «NEW – формат» були проведені на достатньому та високому методичному та організаційному рівні. Але треба зазначити на необхідності дотримуватися регламенту виступів та своєчасного початку заходу, більше уваги приділяти підготовці практичних завдань. Теоретичні та практичні матеріали заходу своєчасно розміщати на сайті ЧРЦДЮТ, або розповсюджувати по навчальних закладах (за запитом заступників директорів з виховної роботи, педагогів-організаторів), висвітлювати інформацію про заходи районної школи лідерів у засобах масової інформації.

Адміністрація Центру веде активну співпрацю з успішними людьми та підприємцями, що дає можливість проводити заходи проекту у різних закладах м.Чугуєва (ТРЦ «BIG HOUSE», фітнес-центру «NON-stop»). Завдяки створенню комфортних умов для активної та ефективної роботи протягом року спостерігається зростання зацікавленості лідерів учнівського самоврядування до занять районної школи лідерів, тому з’явилась потреба у створенні нового проекту учнівського самоврядування «Лідер».

Аналіз роботи з обдарованими дітьми, результатів їх навчальних та творчих досягнень у 2012\2013 н. р. показав, що у наступному році необхідно продовжувати роботу щодо пошуку та підтримки талановитих дітей району. Особливу увагу приділяти тим школам, на базі яких не працюють гуртки Центру, але є обдаровані діти.

Інноваційним у роботі Центру є організація діяльності щодо підвищення ІКТ-компетентності педагогів Центру та створення умов для впровадження в Центр ІКТ, які дають змогу вести гнучке виховання дітей. Цього року Центр продовжує активно працювати над реалізацією програми «Інформатизація», з метою:



  • поліпшення якості освіти через підвищення інформаційної культури й професійної ІКТ компетентності педагогічного колективу закладу;

  • забезпечення ефективності освітнього процесу, реалізація сучасної системи освітніх пріоритетів, формування ІКТ компетентності вихованців.

Для реалізації поставлених завдань у 2013/2014 навчальному році було проведено:


№ з/п

Захід

Відповідальний

Термін виконання

1.

Семінар-практикум для підвищення рівня ІКТ компетентності керівників гуртків за темою «Пакет MS Office. MS Word»

Філатова Н.А.

жовтень

2.

Семінар-практикум для підвищення рівня ІКТ компетентності керівників гуртків за темою «Можливості мережі Internet. Використання освітніх Internet-ресурсів для самоосвіти педагогів»

Філатова Н.А.

січень

3.

Семінар-практикум для підвищення рівня ІКТ компетентності керівників гуртків за темою «Пакет MS Office. MS Power Point»

Філатова Н.А.

квітень

Аналіз виховної роботи ЧРЦДЮТ за 2013/2014 навчальний рік
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   ...   12


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка