План роботи методичного кабінету на 2015-2016 навчальний рік 2015



Сторінка1/6
Дата конвертації08.03.2016
Розмір1.25 Mb.
  1   2   3   4   5   6


Відділ освіти

Смілянської райдержадміністрації

Районний методичний кабінет


ПЛАН РОБОТИ

методичного кабінету

на 2015-2016 навчальний рік



2015

Вступ
Організація науково-методичної роботи з педагогічними кадрами навчальних закладів району у 2014-2015 навчальному році відповідала законодавству, інструктивно-нормативним документам. Її зміст був спрямований на реалізацію науково-методичної проблеми «Вдосконалення професійної майстерності педагогічних кадрів, підвищення результативності і якості навчально-виховного процесу шляхом впровадження інноваційних технологій навчання і виховання» та підвищення рівня теоретичної підготовки кожного вчителя, активізацію творчого потенціалу, упровадження в практику прогресивних технологій навчання і виховання.

Реалізація науково-методичної проблеми здійснювалася через діяльність традиційних та інноваційних форм роботи, а саме: 25 районних методичних об’єднань, 22 семінарів-практикумів, 8 творчих груп, 2 фокус-груп, 2 клубів. Ефективно працювали школи передового педагогічного досвіду для молодих учителів, школа резерву керівних кадрів, а також міжшкільні методичні об’єднання в п’яти методичних центрах.

Проводилися епізодичні заходи: конкурс педагогічної майстерності вчителів «Вчитель року – 2015» – переможцями районного етапу стали: Хмелярчук Л.П. – номінація «українська мова і література», Морозова Т.П. – номінація «хімія», Манько Н.О. – номінація «історія», педагогічні виставки творчих доробок учителів, березневі педагогічні зустрічі учителів, що атестувалися на вищу кваліфікаційну категорію; тематичні консультації. Формою проведення засідань і занять методичних підрозділів обиралися «круглі столи», методичні дискусії, ділові ігри, психолого-педагогічні тренінги, моделювання, майстер-класи.

Методична робота (у процесі планування на різних рівнях організації) була зорієнтована на виконання таких функцій: планування, організація, діагностування, моделювання, інформування, контроль, корегування.

Науково-методична робота організована і проводилася навколо проблемного питання, над яким працює методичний кабінет і загальноосвітні школи району, у трьох формах: колективній, груповій, індивідуальній.

Навчально-виховний процес у закладах освіти району забезпечували 373 педагогічних працівників. Серед них 1 Заслужений працівник фізкультури і спорту України, 35 учителів мають педагогічні звання «учитель-методист», 42 – «старший учитель», 125 учителів мають кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії», 134 – «спеціаліст першої категорії», 35- «спеціаліст другої категорії»,79- «спеціаліст», 33- молодих учителів, 59 – пенсіонери.

Підвищення педагогічної майстерності учителів району здійснювалося різними формами на базі ЧеркаськогоОІПОПП. Пройшли курсову перепідготовку 89 педагогів (очно – 47, очно-дистанційно – 39, заочно–3). Крім того, педагогічні працівники навчалися на обласних експрес-курсах з методики викладання: курсу «Основи здоров’я на основі розвитку життєвих навичок», «Фінансова грамотність» у старшій школі, предмету «Інформатика» в початковій школі, для викладачів предметів духовно-морального спрямування, на семінарах – тренінгах з методики викладання військово-медичної підготовки предмету «Захист Вітчизни».

16 педагогів взяли участь у інтернет-заходах. Слід відзначити в цьому напрямі Костянтинівську спеціалізовану, Ротмістрівську, Сунківську, Березняківську, Тернівську загальноосвітні школи І-ІІІ ступенів, Балаклеївську № 2, № 3, Куцівську, Мельниківську, Плескачівську, Попівську загальноосвітні школи І-ІІ ступенів. За підсумками обласної виставки «Освіта Черкащини – 2015» учителі (Вдовіченко В.А., Григоренко В.А., Заболотня Т.М.) були відзначені Дипломами Департаменту освіти і науки та ОІПОПП, та отримали 7 сертифікатів, а за результатами конкурсу на кращу серію цифрових ресурсів 3 учителі відзначені Дипломами Департаменту освіти (Хмелярчук Л.П., Вовк Л.М., Зеленська Л.Б.) та 5 – Дипломами ОІПОПП (Мех Н.В., Мех Т.І., Якуша Л.Г., Мельник С.О. та творча група – керівник Плясунова Н.Г.).

До каталогу досвіду організації патріотично-спрямованої взаємодії у навчальних закладах Черкащини занесено роботи: Скляренко В.В. (М.Старосільський дошкільний навчальний заклад «Вишенька»), Фесенко Н.Ю. (Будківський дошкільний навчальний заклад «Сонечко»), Хміль К.І., Болюбах Т.І. (Сунківська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів), Шулежка А.В. (Тернівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів), Вдовіченко В.А. (райметодкабінет), Лисенко Л.Д. (Центр дитячої творчості та юнацтва).

У міжнародній виставці «Сучасні навчальні заклади освіти України» взяли участь 9 навчальних закладів району (директори: Бутрик Н.В., Ляшенко І.М., Вдовіченко Н.Я., Коломійчук О.П., Лисенко Г.В., Гончаренко І.А., Семенчук О.В., Коломієць Л.М.).

Для оперативного інформування освітян району використовуються електронні адреси та сайт відділу освіти. Забезпечується участь навчальних закладів у експериментально-дослідницькій роботі на регіональному рівні: «Школа дружня до дитини» – Балаклеївська спеціалізована № 1 ім. Є.Гуглі, Ротмістрівська, В.Яблунівська загальноосвітні школи І-ІІІ ступенів (директори Дорожкіна Н.С., Семенчук О.В., Іщенко О.П.); «Виховні механізми розвитку моральної свідомості зростаючої особистості» – Балаклеївська спеціалізована № 1 ім. Є.Гуглі, Сунківська загальноосвітня школи І-ІІІ ступенів (директори Дорожкіна Н.С., Вдовиченко Н.Я.).

Для забезпечення права дітей на якісну дошкільну освіту сьогодні в районі функціонує 26 навчальних закладів, в них місць 679. Чисельність дітей у дошкільних навчальних закладах із розрахунку на 100 місць становить 92 особи.

В Смілянському районі проживає 1767 дитини віком від 0 до 6 років.

Дошкільними закладами району охоплено 621 дитина, що становить 69%.Усіма формами дошкільної освіти охоплено 868 дітей віком від 3 до 6 років або 97%

Відновлено роботу в грудні 2014 року Самгородоцького ДНЗ № 24 «Сонечко» розрахованого на 16 місць. Станом на 01.09.2015 вся мережа дошкільних навчальних закладів збережена і функціонує за призначенням.

Педагогічну діяльність протягом року у 25 дошкільних закладах та НВК здійснювали 82 педагоги: 33 з них мають повну вищу педагогічну освіту, педагогічних працівників із базовою вищою освітою - 49. Навчаються у вищих навчальних закладах - 5.

Вихователі дошкільних закладів району охоплені різними формами методичної роботи. Функціонування таких методичних підструктур сприяє розповсюдженню нового кращого педагогічного досвіду, поширює інформацію щодо сучасних форм і методів педагогічної практики.

Дошкільні навчальні заклади Смілянського району активно взяли участь у Всеукраїнському фестивалі «Гармонія руху» - метою якого є пропаганда здорового способу життя серед дітей та батьків; активізація спортивно-масової роботи, впровадження здоров'язберігаючих технологій.

Відповідно до наказу відділу освіти Смілянської РДА від 28.08.2014 № 165 «Про організацію науково-методичної роботи з педагогічними кадрами дошкільних навчальних закладів району в 2014-2015 навчальному році» протягом року у закладах для педагогів та дітей організовувались конкурси, фестивалі, акції, виставки.

Протягом року продовжувалася робота над проектом «Створення міні-музеїв в дошкільних навчальних закладах». Так міні-музей «Писанки» створено в Балаклеївському ДНЗ № 9 «Берізка», у Сунківському ДНЗ № 27 «Ромашка» - міні-музей «Українського побуту».

Взяли участь в ХХ обласній виставці «Освіта Черкащини - 2015».

До каталогу Черкаського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних працівників ввійшли посібники «Досвід організації патріотично спрямованої взаємодії у навчальних закладах Черкащини».

Завідувач Ковалиського ДНЗ № 14 «Ромашка» Чепель В.В. отримала сертифікат за участь у обласній інтернет-конференції «Досвід психолого-педагогічної взаємодії навчального закладу та сім'ї» (жовтень 2014 ).

Вихователі Ластівка В.В., Сіленко В.А. (Балаклеївський ДНЗ № 9 «Берізка» та Яшник М.С. (Балаклеївський ДНЗ «Сонечко») отримали сертифікати за участь у навчальному семінарі-тренінгу для вихователів дошкільних навчальних закладів щодо впровадження програми “Дошкільнятам – освіту для сталого розвитку” у освітній процес дошкільних навчальних закладів та НВК області.

Вихователь Теклинського дошкільного навчального закладу Щічко Ж.М. є членом обласної творчої групи з проблеми: «Розробка моделі проведення діагностико-прогностичного скринінга рівня психофізіологічної готовності до школи дітей 5-6 річного віку».

Необхідно досягти:

- вирішення завдання щодо фінансування дошкільних закладів;

- передбачення можливості соціалізації дітей,які потребують корекції фізичного та розумового розвитку;

- модернізації змісту дошкільної освіти;

- забезпечення комплексного розв'язання проблеми наступності дошкільного навчального закладу та школи.

Проблемам упровадження нового Державного стандарту початкової загальної освіти була присвячена робота методичних об’єднань учителів 1-4 класів, на засіданнях яких вивчено питання щодо ознайомлення з нормативним забезпеченням організації навчально-виховного процесу у початкових класах; особливостей роботи з учнями 1-3 класів; створення належних умов перебування першокласників у школі, зміцнення навчально-матеріальної бази; особливостей реалізації нового змісту Державного стандарту у нових програмах для учнів.

З метою забезпечення ефективного методичного супроводу впровадження Державного стандарту початкової загальної освіти, підвищення професійної майстерності педагогів упродовж навчального року у районі діяла широка мережа методичних форм роботи: районні методичні об’єднання вчителів 1-4 класів (керівники Вовк Л.М., Малюк Л.Г., Кучер Н.М., Занєгіна Ж.П.); шкільні методичні обєднання, школи, творчі групи, клуби. Зокрема, у 2014-2015 н.р. діяла школа наступності і перспективи у роботі перших двох ланок освіти (керівники Плясунова Н.Г., Желтякова М.М.); школа молодого педагога–учителя початкових класів, вихователя ГПД з питання активізації творчого потенціалу молодого спеціаліста та забезпечення зростання професійної педагогічної майстерності (керівник Сивак С.В.); творча група з проблеми «Використання інформаційно-комунікаційних технологій у навчально- виховному процесі початкової ланки освіти в умовах впровадження Державного стандарту» (керівник Найденко В.І.); школа керівників ШМО, клуб «Я атестуюсь» та ін.. У роботі з початківцями були проведені «круглі столи», майстер-класи, дебати, презентації.

У 2014/2015 навчальному році запроваджено нові форми роботи: експрес-тренінги з проблеми «Використання тренінгового навчання на уроках «Основи здоров’я» в початкових класах» (Приймак Ю.В., Голубець В.М., Плясунова Н.Г.). Учасникам 4 навчально-практичних семінарів тренери надали методичні рекомендації та інформацію на електронних носіях для їх подальшого практичного використання. Для отримання сертифікатів, що дають право викладати у початкових класах курс «Основи здоров'я» кожен учасник тренінгу розробив та подав у районний методичний кабінет план-конспект уроку у тренінговій формі.

На високому рівні працювала творча група учителів початкових класів (Найденко В.І., Курашова Н.А, Синиця О.В., Шелудько Т.І., Кушнір Н.П., Панчук Д.П.), яка представила матеріали на районний та обласний етапи конкурсу у рамках виставки педагогічних технологій «Освіта Черкащини 2015» на кращу серію цифрових ресурсів з української мови 2 клас, тема «Текст». Роботу відзначено Грамотою і розміщено в каталог колекції цифрових ресурсів ЧОІПОПП.

На рівні району довідками та сертифікатами методичного кабінету відзначено творчі роботи, які було представлено на виставку «Освіта Смілянщини 2015»: Дудник Л.М., (Плескачівська ЗОШ), Танцююри А.В., Гончаренко В.О.. (Малосмілянська ЗОШ), Шелудько Т.І. (Балаклеївська ЗОШ №3), Чичук Р.П. (Березняківська ЗОШ), Степаненко Г.І. (Пастирська ЗОШ), Самарської М.Л., Середи Т.М. (Санжариська ЗОШ), Ратушної О.В. (Мельниківська ЗОШ) та ін.

Сертифікати лауреатів ХХ обласної виставки отримали вчителі початкових класів: Заболотня Т.М. (Костянтинівська спеціалізована школа І-ІІІ ст.), Кушкова О.В. (Макіївська ЗОШ); Диплом конкурсу серії цифрових ресурсів – Вовк Л.М. (Ротмістрівська ЗОШ), довідку - Малюк Л.Г. (Сунківська ЗОШ).

Слід відзначити учителів Кулінченко В.В. (Балаклеївська ЗОШ №3), Волошин О.А. (Голов`ятинська ЗОШ), Григоренко В.А., Кушкову О.В. (Макіївська ЗОШ), Малюк Л.Г. (Сунківська ЗОШ), які розробили конспекти виховних заходів для учнів початкових класів до 80-річчя від дня народження В. Симоненка. Розробки укладено у збірку виховних заходів ЧОІПОПП.

Кушнір Н.П. (Теклинська ЗОШ) є учасником обласної творчої групи з проблеми: «Збереження життя і здоров'я молодших школярів». У 2014/2015 н.р. вона підготувала матеріали: «Видатні педагоги про збереження здоров'я дитини».

Учителі початкових класів дотримуються вимог Державного стандарту початкової загальної освіти щодо результативності навчання молодших школярів. За результатами ДПА у 4-х класах загальноосвітніх навчальних закладів якість знань випускників початкової школи становить 60%.

Водночас початковий рівень навчальних досягнень під час державної підсумкової атестації з 204 учнів з математики показали 7 учнів (Балаклеївської спеціалізованої, Великояблунівської, Макіївської ЗОШ І-ІІІ ст., Ковалиської, Малосмілянської, Малостаросільської ЗОШ І-ІІст.), з української мови – 11 учнів (Балаклеївської спеціалізованої, Макіївської ЗОШ І-ІІІ ст., Балаклеївської №2, №3, Ковалиської, Малосмілянської, Малостаросільської, Мельниківської ЗОШ І-ІІст.), 1 учень з читання з Ковалиської ЗОШ І-ІІ ст.

Молодші школярі показали найкращі результати з читання, якість знань становить 8,4 бали; з мови – 7,5; з математики - 7,4.

Найкращі результати ДПА з української мови, читання та математики мають учні 4 класу з Костянтинівської спеціалізованої, Ташлицької, Носачівської І-ІІІ ст., Пастирської, Плескачівської, Попівської ЗОШ І-ІІ ст..

Підвищенню професійної компетентності та майстерності педагогів, набуттю досвіду, розвитку творчості, ініціативи та самостійності сприяє участь в освітянських фестивалях, конкурсах, виставках, Інтернет-заходах, друці у фахових виданнях. Проте, учителям початкових класів слід активізувати діяльність у даному напрямку.

Не дивлячись на певні досягнення у роботі вчителів початкової ланки залишаються актуальними питання: забезпечення якості початкової освіти; здійснення контрольно-оцінювальної діяльності; реалізація принципу наступності між дошкільною та початковою освітою, початковою та основною школою; просвітницька робота з батьківською громадськістю щодо виховання дитини, створення здоров’язбережувального середовища вдома, збалансованого дозування навчальної та ігрової діяльності; поповнення кабінетів куточками книги, національно-патріотичного виховання, геометричним матеріалом, лабораторним приладдям для проведення дослідів з природознавства, колекціями натуральних об’єктів, дидактичним матеріалом для організації диференційованої, індивідуальної роботи учнів; систематизація дидактичного, методичного та наочного матеріалу за темами, розділами діючих навчальних програм.

У 2015/2016 навчальному році слід на достатньому рівні забезпечити якість початкової освіти, спрямувати роботу на формування різнобічно розвиненої, духовно багатої, оптимістично та патріотично налаштованої особистості.

Упродовж навчального року активно впроваджувати сучасні інформаційно-комунікаційні технології.

Методична робота з учителями української мови була направлена на забезпечення їх індивідуальних запитів, та підвищення фахової майстерності.

На засіданнях методичних об’єднань заслуховувалися матеріали з досвіду роботи окремих учителів, зокрема тих, що атестувалися на вищу категорію, ознайомлювалися з новинками психолого-педагогічної, методичної літератури, фахових періодичних видань. Учителі української мови і літератури звертали увагу на підготовку випускників до ДПА та ЗНО.

Завдання методичної роботи – активізувати творчі здібності вчителя. До творчості спонукає вчителя й сьогоднішній учень – розвинена, нестандартна особистість, вимоглива до свого наставника.

Головне завдання методичного об’єднання – створити умови для розвитку творчих можливостей педагогів, вивчення, узагальнення й поширення передового педагогічного досвіду.

Підсумок методичної роботи з учителями-словесниками у 2014-2015 навчальному році засвідчує, що всі заходи були направлені на підвищення фахової майстерності учителів, їх індивідуальних запитів.

Зверталася увага на удосконалення методичної професійної майстерності учителів, запровадження нових педагогічних технологій, інтелектуальний та духовний розвиток особистості. 6 учителів української мови і літератури пройшли курсову перепідготовку.

2015 рік – рік вшанування пам’яті поета-земляка В. Симоненка.

Було підготовлено збірку «Витязь молодої української поезії», куди ввійшли розробки уроків та позакласних заходів для учнів основної та старшої школи. У збірку увійшли матеріали підготовлені учителями: Бардіною А.А. (Балаклеївська загальноосвітня школа І-ІІ ступенів № 3), Гнатенко Н.В. (Сунківська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів), Машкаринець І.А. (Голов’ятинська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів), Черненька О.М. (Тернівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів), Мальована Л.В. (Малостаросільська загальноосвітня школа І-ІІ ступенів). Дана збірка була представлена на обласній виставці «Освіта Черкащини – 2015» Поряд із збіркою на виставці були представлені матеріали учителів: олійник О.Л. «Віртуальна музейна експозиція до 80-річчя з Дня народження В.А. Симоненка» Теклинська загальноосвітня школа І-ІІ ступенів, Бардіної А.А. «Лауреати літературної премії ім. В. Симоненка» (Балаклеївська загальноосвітня школа І-ІІ ступенів № 3), Діхтяр О.В. «Вшановуємо поетичне слово В. Симоненка» (Костянтинівська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів), Дахно С.В. «Використання поезій класиків українського письменства на уроках української мови з вивчення теми «Звертання» (5, 8 класи)».

У рамках виставки на конкурс на кращу серію цифрових ресурсів підготувала Хмелярчук Л.П. (Теклинська загальноосвітня школа І-ІІ ступенів) з теми «Література рідного краю. Ольга Месевря». Всі ці матеріали увійшли до каталогу передового педагогічного досвіду району. Матеріали Хмелярчук Л.П. увійшли до каталогу та рекомендовані до впровадження на обласному рівні, а вчителька нагороджена Дипломом Департаменту освіти і науки Черкаської облдержадміністрації.

2015 рік – рік конкурсу «Учитель року – 2015» номінація «Учитель української мови і літератури». Представлено наш район у цьому конкурсі матеріалами, що підготувала Хмелярчук Л.П. і, які були оцінені методистами області, зайняли п’яте місце.

Людмилі Петрівні, за результатами атестації, присвоєно звання «Учитель-методист».

У 2014-2015 навчальному році проведені конкурси ім. П. Яцика, ім. Т. Шевченка, конкурс «Соняшник» (лише 7 навчальних закладів взяли участь і є непогані результати), олімпіада. На районному рівні наказами про підсумок відзначені учні: Балаклеївської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів № 1 ім. Є.Гуглі, Костянтинівської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів, Ротмістрівської, Макіївської, Сунківської загальноосвітніх шкіл І-ІІІ ступенів, Балаклеївської № 2, Ковалиської, Теклинської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів. Проте на обласному рівні мають результати на олімпіаді учні Балаклеївської спеціалізованої школи: Борщ Богдана (ІІІ місце), Дмитренко Тетяна (ІІІ місце).

У цьому році вперше ДПА з української мови і літератури було разом з ЗНО.

Аналіз ЗНО показав, що середній бал становить 5,58, але результати учнів Сунківської і Великояблунівської загальноосвітніх шкіл І-ІІІ ступенів – вище середніх обласних.

Але слід відзначити, що 2 випускники не підтвердили золоті і срібні медалі. Ці результати показують, що нам потрібно робити щоб показник був кращим. Перш за все необхідно зробити аналіз рівня знань, умінь, навичок та успішності учнів, труднощів в опануванні програмовим матеріалом. Розробити кожному педагогу заходи із підвищення ефективності навчального процесу.

А педагогам активізувати участь у інтернет заходах, у педагогічних виставках. Все це працює на імідж учителя.

Слід відзначити роботу учителів зарубіжної літератури у 2014-2015 навчальному році. Так, у Всеукраїнських учнівських олімпіадах з базових дисциплін (російська мова) взяли участь 6 учнів Балаклеївської № 2 та Теклинської загальноосвітніх шкіл І-ІІ ступенів, вчителі Руденко С.В. та Бабінцева І.В. Відзначено професійні уміння та навики учителя Руденко С.В. (наказ відділу освіти Смілянської РДА №19 від 05.02.2015 року), учениця якої у 2014-2015 н. р. отримала кращий результат у ІІ етапі Всеукраїнської учнівської олімпіади з російської мови.

У рамках виставки "Освіта Черкащини – 2015" відбувся конкурс на кращу серію цифрових ресурсів. Отримали сертифікати про розміщення матеріалів на Черкаському освітянському порталі учителі зарубіжної літератури: Пруденко Д.О., (Малосмілянська ЗОШ І-ІІ ст.) за серію цифрових ресурсів із теми «Роберт Шеклі «Запах думки»; Московченко Л.М., (Малостаросільська ЗОШ І-ІІ ст.) за серію цифрових ресурсів із теми «Історичне минуле в літературі»; Бабінцева І.В., (Теклинська ЗОШ І-ІІ ст.) за серію цифрових ресурсів із теми «Підсумковий урок «РоальдДал». «Пуаль Маар».

В рамках виставки «Освіта Смілянщини – 2015» були представлені роботи вчителів Ляшенко І.М.(Сердюківська ЗОШ І-ІІ ст.) – «Використання ілюстрацій у процесі вивчення програмових творів на уроках світової літератури»; Гуглі Л.М. (Балаклеївська ЗОШ І-ІІ ст. № 3) – «Компетентнісне навчання на уроках світової літератури», які відзначені сертифікатами відділу освіти Смілянської РДА.

Роботи вчителів Вдовиченко Н.Я. (Сунківська ЗОШ І-ІІІ ст.), Астахової О.М. (Мельниківська ЗОШ І-ІІ ст.), Осадчої Н.Ф. (Ротмістрівська ЗОШ І-ІІІ ст.), Гуглі Л.М. (Балаклеївська ЗОШ І-ІІ ст. № 3) відзначені сертифікатами за участь у обласному Інтернет-семінарі ЧОІПОПП, присвяченому 200-річчю до дня народження М.Ю. Лермонтова «Послушай! Вспомни обо мне…».

За наслідками атестації підтвердили кваліфікаційні категорії: «спеціаліст вищої категорії» - Гугля Л.М., Танцюра Г.М., Бабінцева І.В.; підтверджено кваліфікаційну категорію «спеціаліст першої категорії» - Волошин Т.В.; встановлено кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії» – Пруденку Д.О.

Протягом навчального року для вчителів зарубіжної літератури було проведено районні семінари: на базі Балаклеївської ЗОШ І-ІІ ступенів № 3, (вчитель Гугля Л.М.) на тему: «Формування ключових компетентностей на уроках російської мови та світової літератури шляхом використання інноваційних технологій»; на базі методичного кабінету на тему: «Використання нових форм проведення уроків, інноваційний підхід до навчання. Методика використання можливостей комп’ютерної техніки в самоосвітній діяльності учня на уроках російської мови та зарубіжної літератури».

У 2015-2016 н. р. методичне об’єднання вчителів російської мови та зарубіжної літератури (керівник Скляренко О.А.) буде продовжувати працювати над проблемою «Підвищенняефективності уроку зарубіжної літератури засобами новітніх технологій навчання».

Проте, учителям зарубіжної літератури, російської мови слід звернути увагу на методику аналізу художнього твору, на засоби та прийоми самостійного здобуття учнями знань, на системну роботу вчителя у міжкурсовий період.

Слід відзначити роботу учителів трудового навчання, технологій у 2014-2015 н. р.

Учитель Сунківської ЗОШ І-ІІІ ст. Грицаєнко Ю.В. представив матеріали на виставці «Освіта Черкащини – 2015» з теми: Технологія обробки деревини. Виготовлення дерев’яної скриньки. Трудове навчання 7 кл., уклавши матеріали у вигляді презентацій та розробки конспекту уроку: «Виготовлення дерев’яної скриньки». Участь учителя у районному етапі виставки «Освіта Смілянщини – 2015» відмічено сертифікатом відділу освіти Смілянської РДА.

У районному етапі олімпіади з трудового навчання (технологій) взяли участь 9 учнів 11 класів із Балаклеївської № 1 ім. Є.Гуглі, Костянтинівської спеціалізованих, Березняківської, Великояблунівської, Носачівської, Тернівської, Сунківської загальноосвітніх шкіл І-ІІІ ступенів.

Журі відзначає достатній рівень знань у виконанні теоретичної частини олімпіадних завдань учнів Тернівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ст. (учитель Шинкаренко С.Л.). Кращі результати за підсумками тестування та презентації творчого проекту показали учні Сунківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ст. (учитель Грицаєнко Ю.В.), Костянтинівської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів, Березняківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ст. (учитель Долгов М.П.), Носачівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ст. (учитель Лехмус В.В.), Балаклеївської спеціалізованої школи І-ІІІ ст. № 1 ім. Є.Гуглі (учитель Морозова Т.П.), Великояблунівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ст. (учитель Шульженко О.В.).

Обласний етап Всеукраїнської олімпіади з трудового навчання (технологій) відбувся для учнів 11 класу і складався з двох турів: відбіркового в режимі онлайн-тестування та захисту творчих проектів. Успішно з тестами справилися учні 11 класу: Надьон А. з Балаклеївської спеціалізованої школи І-ІІІ ст. № 1 ім. Є.Гуглі (учитель Морозова Т.П.), Германов С. з Сунківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ст. (учитель Грицаєнко Ю.В.). За підсумками двох етапів ІІІ (обласного) туру олімпіади Надьон А. з Балаклеївської спеціалізованої школи І-ІІІ ст. № 1 ім. Є.Гуглі здобула ІІІ місце.

У 2014-2015 н.р. було проведено відбірковий районний етап конкурсу «Учитель року – 2015». Педагогічну майстерність у номінації «Образотворче мистецтво» продемонструвала учительТернівської ЗОШ І-ІІІ ступенів Синиця О.В. Досвід учасниці конкурсу збережено у колекції ППД Смілянщини.

Учителі іноземної мови у 2014-2015 навчальному році працювали над проблемою «Комунікативний і соціокультурний розвиток учнів засобами іноземної мови». В методичних центрах проводилися майстер-класи, семінари-практикуми з питань «Використання інтерактивних технологій на уроках іноземної мови» . Для молодих учителів працювала школа молодого вчителя «Зростання педагогічної майстерності вчителя-початківця», надавалися консультації з основних питань навчально-виховного процесу.

Окремі вчителі іноземної мови беруть участь у районній та обласній виставках інноваційних технологій, висвітлюють свій досвід у фаховій педагогічній пресі, проте слід активізувати діяльність у масових заходах .

Слід відзначити ініціативу та творчий підхід до участі в методичній роботі району керівника методичного центру Коломієць І.І. (Тернівська ЗОШ І-ІІІ ступенів). Вчителі німецької мови беруть участь у обласних семінарах, які проводить Гете-інститут та отримують сертифікати, що сприяє отриманню додаткових кредитів. Протягом навчального року вчителі брали участь у проведенні «круглих столів», «методичних діалогах», обмінювалися досвідом з проблеми «Розвиток творчих здібностей учнів на уроках іноземної мови», відвідали навчальний семінар «Організація роботи літніх мовних таборів».

Районне методичне об’єднання шкільних бібліотекарів працювало над проблемою «Професійна компетентність шкільного бібліотекаря в умовах безперервної освіти». На засіданнях майстер-класів «Розв’язання бібліотечних ситуативних завдань»,семінарах, інструктивно-методичних нарадах розглядалися питання щодо впровадження інновацій у бібліотеці. Цікаво проходили заняття семінарів-практикумів, майстер-класу (Костянтинівська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів, бібліотекар Любченко Л. В., Балаклеївська спеціалізована школа І - ІІІ ступенів № 1 імені Є.Гуглі, бібліотекар Степанова А.А., Балаклеївська загальноосвітня школа І-ІІ ступенів № 2, бібліотекар Галущенко Л.А.).

Важливу роль у проведенні роботи по підвищенню кваліфікації шкільних бібліотекарів відіграє опорна бібліотека на базі Костянтинівської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів (бібліотекар І категорії Костянтинівської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів Любченко Любов Василівна).

Крім того слід відмітити, що активними учасниками різних форм методичної роботи були бібліотекарі: Литвин Г.Л.(Березняківська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів), Шульженко О.В. (Великояблунівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів), Галущенко Л.А. (Балаклеївська загальноосвітня школа І-ІІ ступенів № 2),Волошин В.В.(Ковалиська загальноосвітня школа І-ІІ ступенів), Луцька О.М. (Пастирська загальноосвітня школа І-ІІ ступенів).

Вчителі історії та правознавства в 2014-2015 навчальному році працювали над реалізацією теми «Підвищення якості та результативності навчально-виховного процесу шляхом впровадження інноваційних технологій». Питання щодо розв’язання проблеми розглядалися на засіданнях районного та міжшкільних методичних об’єднань.

Роботу РМО учителів суспільствознавчих дисциплін було скоординовано з роботою школи передового педагогічного досвіду учителів правознавства (керівник Расулова В.А. – Балаклеївська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів №1 ім. Є.Гуглі), що працює за темою «Професійна компетентність вчителя як умова забезпечення оптимального поєднання традиційних та інноваційних технологій навчання». Це дало можливість учителям ґрунтовно ознайомитися із сутністю пропонованого педагогічного досвіду, опрацювати теоретичні засади інноваційних форм навчання, з’ясувати шляхи їх практичного застосування.

Міжшкільні методичні об’єднання учителів історії та правознавства, що працювали у Балаклеївському, Тернівському, Сунківському методичних центрах, зосередили свою увагу на вирішенні питань щодо підвищення фахового та методичного рівня педагогів, удосконалення навчально-виховного процесу за рахунок упровадження сучасних навчальних технологій, участі учителів у різноманітних навчально-виховних, фахових методичних заходах. Активній участі учителів у засіданнях ММО сприяли керівники формувань (Расулова В.І., Химич М.І, Руда В.А.).

З метою впровадження та використання ІКТ учасниками творчої групи учителів історії підготовлено ряд збірок цифрових ресурсів з курсу всесвітньої історії.

Визнано переможцями за підсумками районного конкурсу на кращу серію цифрових ресурсів учителів історії Горєву Т.С. (Балаклеївська загальноосвітня школа І-ІІ ступенів №3), Москаленко С.М. (Мельниківська загальноосвітня школа І-ІІ ступенів), Химича М.І. (Малосмілянська загальноосвітня школа І-ІІ ступенів). Відмічено обласним журі конкурсу на кращу серію цифрових ресурсів та занесено до розділу цифрових ресурсів Черкаського освітянського порталу роботу Химича М.І.

Учителям суспільствознавчих дисциплін потрібно активізувати участь в обласній педагогічній виставці.

Незаперечним успіхом є результат участі Манько Н.О., учителя правознавства Голов’ятинської ЗОШ І-ІІІ ступенів, в обласному турі Всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2015» номінація «Правознавство», яка за підсумками випробувань і представлених матеріалів зайняла четверту сходинку серед учасників конкурсу.

Фаховий ріст педагогічних працівників, удосконалення методичного забезпечення підтверджують досягнення вихованців. За підсумками участі в обласному етапі олімпіади з історії на IV місце піднявся Костенко Назар, учень Костянтинівської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів (учитель Громовий А.А.). Краєзнавчі дослідження вихованців історико-краєзнавчого гуртка «Берест» ЦДЮТ, що працює на базі Костянтинівської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів (керівник Громовий А.А.) Бондаренко Анастасії, Каптенко Анни, Резніченко Альони були презентовані та відмічені на всеукраїнських краєзнавчих конференціях, що проходили в Ужгороді, Миколаєві та Києві в рамках акції «А ми тую славу збережемо». ІІІ місце в обласному Конкурсі «Світ моїх прав» (у номінації «Реферат») здобула учениця Сунківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Даниленко Олександра (учитель Руда В.А.). Учениця Сунківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Бас Уляна пройшла відбірковий етап обласного конкурсу «Знавці права» та стала учасницею фіналу конкурсу.

Учителі природничо-математичного циклу району у 2014-2015 навчальному році продовжили працювати над проблемою «Формування компетентності учня за умови підбору доцільних методів навчання на уроках природничо-математичних дисциплін та поєднання їх з активними технологіями навчання». Для реалізації означеної проблеми було проведено семінари-практикуми на базі

Костянтинівської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів (для вчителів хімії), Плескачівської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів (для вчителів біології), Балаклеївської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів №3 (для вчителів математики), Сунківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів (для вчителів фізика та хімії)

На семінарах розглядалися особливості ведення уроку щодо формування базових компетентностей учнів, аналізували результати впровадження технології веб-квест на уроках природничо-математичного напрямку.

Питання безпечного інтернету та особливості роботи з учнями та батьками за вказаним напрямком розглядалося на семінарі-практикумі для вчителів інформатики який проведено на базі Носачівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів.

Динамічні групи вчителів фізики, математики, хімії та біології працювали над питанням «Використання нових інформаційних технологій навчання на уроках природничо-математичного циклу з метою підвищення ефективності та якості уроку як основної форми організації навчально -виховного процесу».

Роботи динамічних груп було представлено в рамках виставки «Освіта Черкащини 2015» на обласному конкурсі за кращу серію цифрових ресурсів.

Як результат, роботи: учителя фізики Зеленської Л.Б. з теми «Магнітне поле. 9 клас» нагороджена дипломом, а роботи вчителів математики Мех Н.В та Мех Т.І з теми «Матеріали щодо формування навичок дій з натуральними числами; розв’язування рівнянь та текстових задач», Холоденко С.В. та Шумейко Л.А. з теми «Об’єми та площі поверхонь геометричних тіл. Дидактичні матеріали», вчителів фізики Якуші Л.Г. та Мельник С.О. «Будова речовини, 7 клас», нагороджені грамотами Черкаського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних працівників Черкаської обласної ради.

Міжшкільні методичні об’єднання працювали над проблемним питанням «Здоров’язберігаючі технології на уроках хімії та біології» (Тернівський методичний центр), «Здоров’язберігаючі технології на уроках математики» (Балаклеївський методичний центр). Результатом роботи означених груп є розробка та випуск методичних посібників з використання здоров’язберігаючих технологій на уроках природничо-математичного циклу.

Учителі географії та економіки району в 2014-2015 навчальному році працювали над проблемним питанням «Оптимальне поєднання традиційних та інноваційних технологій навчання». Питання удосконалення навчально-виховного процесу, пошуку, вивчення та впровадження ефективних форм і методів навчання були предметом розгляду на засіданнях районного методичного об’єднання.

У лютому 2015 року на базі Балаклеївської спеціалізованої школи  І-ІІІ ступенів №1 ім. Є. Гуглі відбувся семінар-практикум учителів економіки, присвячений питанням формування в учнів практичної складової економічної компетентності в процесі вивчення економіки у школі. Активну участь в роботі семінару взяли учителі економіки Матерацька М.О. (Балаклеївська спеціалізована школа  І-ІІІ ступенів №1 ім. Є. Гуглі), Хміль К.І. (Сунківська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів), Дьогрик О.М. (Тернівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів).

В 2014-2015 н. р. творча група учителів географії працювала над темою «Підготовка та використання цифрових ресурсів з метою удосконалення навчального-методичного забезпечення викладання географії». Учасники ТГ розпочали роботу над формуванням збірок цифрових ресурсів за темами курсу «Економічна і соціальна географія України.9 клас». За підсумками роботи у складі творчої групи свої напрацювання представили учителі Балаклеївської №2 та Ковалиської загальноосвітніх шкіл І-ІІ ступенів (Чуйко Н.М., Бондаренко Н.М.).

За підсумками обласної виставки педагогічних технологій «Освіта Черкащини – 2015» відмічені роботи педагогів Макіївської та Сунківської загальноосвітніх шкіл І-ІІІ ступенів (Григоренко В.А., Хміль К.І.). Доробок Григоренко В.А. занесено до анотованого каталогу ХХ обласної педагогічної виставки «Інноваційний пошук освітян Черкащини», роботу Хміль К.І. віднесено до каталогу досвіду організації патріотично спрямованої взаємодії у навчальних закладах Черкащини.

У наступному навчальному році учителі географії мають приділити більше уваги участі у районному та обласному конкурсах на кращу серію цифрових ресурсів. Подальшого удосконалення вимагає робота з обдарованими учнями - підготовка школярів до участі в олімпіадах, конкурсі-захисті МАН.

Предмет «Основи здоров’я» викладають учителі, які пройшли навчання на курсах-тренінгах при ОІПОПП та мають відповідні посвідчення. На уроках реалізується основне завдання: формування навичок здорового способу життя. Цей курс передбачає використання інтерактивних методів (аналіз ситуацій, мозковий штурм, рольові ігри, інсценування, руханки).

Більшість учителів ефективно застосовують ці методи. У Балаклеївській спеціалізованій школі І-Ш ступенів № 1 ім. Є.Гуглі, Тернівській ЗОШ І-Ш ступенів, Мельниківській ЗОШ І-ІІ ступенів (учителі Матерацька М.О. Одородько Ю.С., Ткаченко Т.О.). Заняття проводяться у кабінетах «Основ здоров’я», де створено базу та забезпечено умови для використання інтерактивних методів навчання. У 2015-2016 навчальному році необхідно в усіх школах створити умови для проведення уроків з «Основ здоров’я” для учнів 1-9 класів.

Учителі фізичної культури в 2014-2015 навчальному році працювали над реалізацією проблемного питання «Використання засобів фізичного виховання та фізкультурно-оздоровчої роботи з метою розвитку фізичного та духовного здоров’я школярів».

Питання розглядалося на засіданні районного методичного об’єднання, працював семінар-практикум, проводились методичні оперативки, для молодих учителів надавались тематичні консультації педагогами наставниками. Великих зусиль щодо організації заходів доклали учителі фізичної культури Балаклеївської спеціалізованої №1 ім. Є. Гуглі, Ротмістрівської, Березняківської загальноосвітніх шкіл І-ІІІ ступенів (Хаврель М.М., Ткаленко Ю.В., Пехітов М.С.)

На базі Голов’ятинської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів, було проведено семінар з теми «Формування здорового способу життя засобами фізичної культури й спорту». Учителі фізкультури Азарова С.В., Чередниченко М.Г. презентували систему фізкультурно-оздоровчої роботи Голов’ятинської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів поділилися матеріалами з досвіду роботи.

Продовжено заходи з впровадження досвіду роботи вчителя фізичної культури Ротмістрівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Хавреля М.М. та учителя Балаклеївської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів №1 ім. Є. Гуглі Ткаленко Ю.В.: на базі шкіл працювали консультпункти.

Саме учні означених шкіл здобувають найбільшу кількість перемог у навчально-виховних заходах з фізичної культури.

За підсумками участі у ХXІ обласних комплексних навчально-виховних заходах серед школярів у 2014 році команди району мають загальне 4 місце (3 місце у 2013 році, 4 місце у 2012 році). Кращі результати команди школярів району мають в обласних змаганнях з шашок (учитель Березняківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Пехітов М.С., учитель Сунківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Костенко А.Б.), у змаганнях з баскетболу (учителі Ротмістрівської загальноосвітньої школи І-ІІІ Хаврель М.М., Хаврель Ю. М.), з легкої атлетики (учитель Балаклеївської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів №1 ім. Є. Гуглі Ткаленко Ю. В.).

У 2015 році обласні змагання серед школярів проводяться у формі Першостей з видів спорту. Команди Смілянського району за підсумками першого півріччя мають здобутки: ІІІ місця у напівфінальних іграх з волейболу (учитель Балаклеївської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів №1 ім. Є. Гуглі Ткаленко Ю. В.; учителі Макіївської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Бондаренко А.В., Селезень Г.Т.); ІІ і ІІІ місця у півфінальних іграх з баскетболу (учителі Ротмістрівської загальноосвітньої школи І-ІІІ Хаврель М. М.,

Хаврель Ю. М.); ІV загальне місце в обласних змаганнях з легкої атлетики (керівник збірної – учитель Ткаленко Ю.В.). Також збірна району в складі учнів Балаклеївської №1 ім. Є.Гуглі, Костянтинівської спеціалізованих, Березняківської загальноосвітніх шкіл І-ІІІ ступенів має ІІ місце  у напівфінальних іграх обласних змагань з футболу на призи клубу «Шкіряний м’яч» у змаганнях серед хлопчиків (керівник – учитель Березняківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Пехітов М.С).

Учителям фізичної культури району доцільно активно включитися в підготовку цифрових матеріалів з курсу, що дасть можливість брати участь в обласному конкурсі на кращу серію цифрових ресурсів.

Методична робота з учителями предмета «Захист Вітчизни» була націлена на удосконалення здійснення допризовної підготовки та військово-патріотичного виховання школярів з урахуванням викликів сьогодення. З означеного питання у вересні 2014 року проведено семінар для учителів предмета на базі опорного навчального закладу – Тернівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів.

Учитель Носачівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Савченко Я.М. став учасником навчальних зборів з викладачами предмета «Захист Вітчизни», які пройшли 11-14 травня 2015 року на базі Житомирського військового інституту імені С.П. Корольова за сприяння Житомирської обласної державної адміністрації та за участі представників Черкаського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних працівників.

З метою посилення військово-патріотичного виховання організовано співпрацю закладів освіти з громадськими організаціями: Тернівська сотня ім. Івана Сірка громадської організації «Смілянський курінь» Українського козацтва, Наукова громадська організація «Народна Академія Українського козацтва» (м. Київ), Смілянський козацький полк «Горішні плавні» громадської організації «Співтовариство організацій Українського козацтва», громадська організація «Територія гідності» (м. Сміла). Налагоджено шефські зв’язки з місцевими військовими частинами: в/ч А 4167 м. Сміла, в/ч 9930 смт. Оршанець. До участі у проведенні заходів з військово-патріотичного виховання постійно залучаються військовослужбовці Збройних Сил України, учасники антитерористичної операції. Наприклад, за допомогою інструкторів-волонтерів патріотичного військово-навчального центру «Паланка» м. Сміла та за участі співробітників Смілянського районного відділу Державної служби України з надзвичайних ситуацій, військовослужбовців військової частини А 4167 м. Сміла 14 травня 2015 року було проведено навчально-польові заняття для учнів 11 класів.

Активізовано роботу щодо проведення І (районного) етапу Всеукраїнської дитячо-юнацької військово-патріотичної гри «Сокіл» («Джура») та залучення школярів до участі у грі.

У Тернівській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів діє консультпункт з питань впровадження в практику роботи загальноосвітніх шкіл дитячо-юнацької військово-спортивної патріотичної гри «Сокіл» («Джура») (керівник – директор школи Шулежко А.В.). Протягом 2015 року працівники навчального закладу взяли участь в обласному та регіональному семінарах з питань впровадження в закладах освіти дитячо-юнацької військово-спортивної патріотичної гри «Сокіл» («Джура»).

Методичний кабінет відділу освіти (відповідальний працівник – методист Коломієць Р.С.) здійснював надання методичної допомоги та педагогічний супровід щодо проведення І (районного) етапу Всеукраїнської дитячо-юнацької військово-патріотичної гри «Сокіл» («Джура»). У 2015 році для використання в роботі на адреси навчальних закладів направлено матеріали щодо участі школярів у дитячо-юнацькій, військово-патріотичній грі «Сокіл» («Джура»), підготовлено Умови проведення районного етапу гри «Джура», завдання для проведення окремих етапів районного етапу гри «Джура».

У квітні 2015 року для керівників команд (роїв) загальноосвітніх навчальних закладів району проведено семінар з теми «Організація та проведення І (районного) етапу Всеукраїнської дитячо-юнацької військово-патріотичної гри «Сокіл» («Джура»).

8 травня 2015 року на базі Тернівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів відбувся районний етап Всеукраїнської дитячо-юнацької військово-патріотичної гри «Сокіл» («Джура»). І місце у змаганнях здобув рій «Терен» Тернівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів.

Рій «Терен» Тернівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів (керівник Шулежко А.В., виховник Тараненко І.М.) за підсумками ІІ (обласного) етапу Всеукраїнської дитячо-юнацької військово-патріотичної гри «Сокіл» («Джура»), що відбувся у травні 2015 року, здобув І місця в конкурсах «Впоряд», «Ватра», «Бівак», «Добре діло» та ІІ місця в конкурсах «Стрільба», «Туристська смуга перешкод».

За підсумками обласної виставки педагогічних технологій «Освіта Черкащини – 2015» роботу авторського колективу Тернівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів «Упровадження козацької педагогіки в навчально-виховний процес» занесено до каталогу досвіду організації патріотично спрямованої взаємодії у навчальних закладах Черкащини

Над реалізацією проблемного питання працювали методичні формування: семінар заступників директорів з виховної роботи та керівників шкільних методичних об'єднань класних керівників, методичне об’єднання класних керівників (в рамках роботи якого діяла школа молодого класного керівника, семінар педагогів-організаторів.

Діяла творча група заступників директорів з виховної роботи та педагогів-організаторів (проблемне питання «Формування ціннісного ставлення до суспільства і держави шляхом впровадження освітньої технології веб-квест») за результатами роботи підготовлено методичний посібник, який нагороджений дипломом ОІПОПП за результатами виставки «Освіта Черкащини».До збірника увійшли роботи Шарпінської Т.С., педагога-організатора Пастирської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів, Іващенко Н.В, заступника директора з виховної роботи Ротмістрівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів, Ларькової І.А., педагога-оранізатора Плескачівської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів, Колісніченко О.І.,педагога-організатора Малосмілянської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів та ін.

У системі методичної роботи з педагогами-виховниками чільне місце займають Інтернет-заходи. Проведено Інтернет-семінари: «Національно-патріотичне виховання дітей та молоді», «Веб-квест у системі національно-патріотичного виховання»; інтернет-конференцію «Толерантні відносини у освіті».

Підсумовуючи вище сказане, у 2014/2015 н.р. необхідно продовжити роботу методичного кабінету над вирішенням науково-методичної проблеми «Вдосконалення професійної майстерності педагогічних кадрів, підвищення результативності і якості навчально-виховного процесу шляхом впровадження інноваційних технологій навчання і виховання», удосконаленням структури методичної роботи відповідно до діагностування, педмайстерності, запитів та інтересів різних категорій педагогів та керівників навчальних закладів згідно з Положенням про районний (міський) методичний кабінет;



  • підвищити рівень моніторингу різних аспектів результативності науково-методичної роботи;

  • забезпечити впровадження проектних технологій у роботу закладів освіти району;

  • надавати дієву адресну методичну допомогу педагогічним працівникам, керівникам навчальних закладів згідно плану роботи;

  • продовжити роботу зі створення системи виховної роботи в районі, враховуючи специфіку регіону та вікові особливості учнів, активізувати діяльність учнівського самоврядування;

  • активізувати роботу в закладах освіти щодо впровадження нових ефективних технологій навчання та виховання учнів, дослідно-експериментальної діяльності, співпраці з науковцями, інноваційної діяльності;

  • виявлення, вивчення, узагальнення і впровадження ППД;

  • активізувати роботу соціально-психологічної служби з проблеми пошуку та розвитку здібних і обдарованих дітей; удосконалити систему підготовки до олімпіад, турнірів, конкурсів через діяльність шкільних факультативів, гуртків, індивідуальну роботу та гуртків позашкілля;

  • вивчати досвід роботи педпрацівників та керівників шкіл, якісно, відповідно до рекомендацій узагальнювати та оформляти його в різних формах;

оптимізувати роботу щодо участі закладів освіти у районній виставці «Освіта Смілянщини».

Пріоритетним напрямом, завданням як РМК, так і шкільних методичних служб у 2015/2016 н.р. є науково-методичне забезпечення переходу загальноосвітніх закладів на новий зміст навчання:

- модернізація змісту, форм і методів організації навчального процесу на засадах освітніх інновацій, активне впровадження інформаційно-комунікаційних технологій, дистанційних форм навчання;

- моніторинг рівня навчальних досягнень учнів, результативності науково-методичної роботи, професійної компетентності вчителя;

- розробка науково-методичного забезпечення процесу впровадження нових навчальних предметів, підготовка вчителя до викладання за новими програмами.

Компетентнісна спрямованість сучасної освіти вимагає модернізації форм, методів методичної роботи з кадрами, застосування інноваційних форм: тимчасові творчі, динамічні групи, методичні сесії, методичний аудит, аукціон методичних ідей, школи педагогічної, методичної майстерності, практикуми, конкурси, тренінги, презентації досвіду, методичне партнерство методичних структур. Особливого значення набувають технології особистісно зорієнтованого навчання, ігрові технології кооперативного навчання, технології дистанційного навчання. Перехід від знаннєвого до компетентнісно спрямованого освітнього процесу вимагає оновлення навчальних планів і програм, зокрема варіативної складової, зумовлює розробку нових спецкурсів, факультативів, дозволяє інтегрувати, ширше використовувати ресурсний потенціал навчальних дисциплін із формуванням життєво компетентної особистості, яка здатна жити, працювати, творити у складних економічних умовах сьогодення.

Таким чином, окреслились проблеми, над якими необхідно працювати методичній службі району:

- проводити послідовну, цілеспрямовану роботу з виявлення творчих, талановитих педагогів, мотивувати їх до участі в конкурсах професійної майстерності;

- створити банк даних «Зірки педагогічної та методичної майстерності»;

- забезпечити необхідну інформаційно-методичну підтримку учасникам професійних конкурсів;

- розробити модель узагальнення передового педагогічного досвіду з подальшим документальним оформленням відповідно до сучасних вимог;

- організувати низку методичних заходів з опанування основ науково-дослідної роботи, вміння визначати проблеми, висувати гіпотези, шляхи вирішення;

- упроваджувати методичні проекти в практику методичної роботи з педагогічними кадрами;

- забезпечити психологічну готовність до участі у конкурсі через добір і відпрацювання спільно з психологами певних методик, діагностик, тренінгових вправ.



Оновлення системи науково-методичної роботи на компетентнісних засадах забезпечує її практичну спрямованість, задовольняє потреби закладів освіти й водночас формує освітні запити педагогічних працівників, визначає шляхи вирішення проблем модернізації освіти:

  1. Реалізація Державних стандартів освіти.

  2. Обговорення, осмислення на теоретичному рівні компетентнісного підходу до оновленого змісту освіти, опанування педагогічними та керівними кадрами технологій практичного впровадження компетентнісно спрямованої освіти.

  3. Запровадження у навчально-виховний процес інноваційних технологій, що формують позитивне ставлення до здорового способу життя.

  4. Створення банку інформації про задоволення потреб учителів-предметників, керівників з актуальних психолого-педагогічних проблем, освітнього менеджменту.

  5. Розширення редакційно-видавничої діяльності райметодкабінету.



СЕРПЕНЬ

п\п




Відповідальний за виконання

Термін

виконання

Місце проведення

Робота методичного кабінету

10.1

Організаційно-методичне забезпечення










1

Інформаційні матеріали до проведення Дня знань у 2015-2016 н.р.

Вдовіченко В.А.

До 25.08.2015




2

Серпневі педагогічні зустрічі учителів української мови та літератури

Самарська М.О.




Відділ освіти

10.2

Управління системою навчально-виховної та методичної роботи










1

Підготувати методичні рекомендації щодо викладання суспільствознавчих предметів, географії, економіки у 2015-2017 навчальному році.

Коломієць Р.С.

До 20.08.2015




2

Засідання ради методичного кабінету

Самарська М.О.




Районний методичний кабінет

10.3

Підвищення науково-методичної майстерності педагогічних працівників










1

Індивідуальні та групові консультації молодим вчителям, учителям-предметникам.

Методисти

18-29.08.2015

Районний методичний кабінет

2

Методичні об’єднання учителів історії і правознавства

Коломієць Р.С.


25.08.2015





3

Методичні об’єднання учителів географії та економіки

Коломієць Р.С.


25.08.2015





4

Методичне об'єднання учителів музики

Вдовіченко В.А.

25.08.2015




5

Участь у методичних об'єднаннях учителів –предметників (виступи-презентації з питань впровадження методичних рекомендацій щодо національно-патріотичного виховання в загальноосвітніх навчальних закладах

Вдовіченко В.А.

25.08-27.08







Районне методичне об’єднання вчителів іноземної мови

Журавель З.І.

25.08.2015

Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 2 м.Сміла

6

Методичне об’єднання учителів фізвиховання

Коломієць Р.С.


26.08.2015




7

Районні методичні об’єднання вчителів початкових класів, вихователів групи продовженого дня, трудового навчання, художньої культури, зарубіжної літератури, образотворчого мистецтва

Плясунова Н.Г.

27-28.08.2015




8

Районні методичні об’єднання вчителів фізики, математики, інформатики, хімії, біології

Северинова А.М.

27-28.08.2015




10.4

Вивчення та впровадження ППД, сучасних досягнень педагогічної науки експериментально-дослідницької роботи, апробація

























10.5

Інформаційне забезпечення та організація роботи шкільних бібліотек










1

Проаналізувати стан забезпечення учнів загальноосвітніх навчальних закладів району підручниками на 2015-2016 н.р.

Журавель З.І.


Протягом місяця

Районний методичний кабінет

2

Здійснити розподіл підручників, навчальної літератури згідно з рознарядкою ДОН.

Журавель З.І.


Протягом місяця


Районний методичний кабінет

3

Забезпечити своєчасну доставку до ЗНЗ підручників, виданих за державні кошти.

Журавель З.І.


Протягом місяця

Районний методичний кабінет

4

Видати наказ «Про перерозподіл підручників між загальноосвітніми навчальними закладами району»

Журавель З.І.


До 30.08. 2015


Районний методичний кабінет

5

Провести консультації для шкільних бібліотекарів з питань перерозподілу підручників між школами в межах району у зв’язку зі зміною контингентів учнів та організації обліку бібліотечного фонду .

Журавель З.І.


До 30.08.2015

Районний методичний кабінет

10.6

Творча обдарованість

























ВЕРЕСЕНЬ

п\п




Відповідальний за виконання

Термін

виконання

Місце проведення

Робота методичного кабінету

10.1

Організаційно-методичне забезпечення

























10.2

Управління системою навчально - виховної та методичної роботи










1

Звіти у Департамент освіти і науки Черкаської ОДА з виховної роботи (дані про музеї, волонтерські загони, гуртки, творчо обдарованих учнів, профілактичні програми)

Вдовіченко В.А.

До 05.09.2015

Районний методичний кабінет

2

Підготувати: наказ «Про організацію роботи районного товариства МАН»

Вдовіченко В.А.

До 10.09.2015

Районний методичний кабінет

3

Дані з кадрових питань

Керівники загальноосвітніх закладів

До 10.09.2015

Загальноосвітні навчальні заклади

4

Підготувати: наказ «Про організацію роботи з творчо обдарованими учнями у 2014-2015 н.р.»

Вдовіченко В.А.

До 15.09.2015

Районний методичний кабінет

5

Підготувати: наказ «Про організацію роботи з батьками у 2014-2015 навчальному році»

Вдовіченко В.А.

До 15.09.2015

Районний методичний кабінет

6

Дані з кадрових питань

Журавель З.І.

Згідно графіка

Районний методичний кабінет

7

Списки учителів та звіт 83-РВК

ЖуравельЗ.І.,

Керівники загальноосвітніх закладів



Згідно графіка

Районний методичний кабінет,

Загальноосвітні навчальні заклади



8

Інформація щодо курсової перепідготовки педпрацівників на 2016 рік

Керівники загальноосвітніх закладів

До 30.09.2015

Районний методичний кабінет

9

Наказ «Про проведення І та ІІ етапів

Всеукраїнських учнівських олімпіад з базових



дисциплін у 2015-2016 навчальному році»

Коломієць Р.С.

До 30.09.2015

Районний методичний кабінет

10.3

Підвищення науково-методичної майстерності педагогічних працівників










1

Індивідуальні та групові консультації молодим учителям, учителям- предметникам

Методисти

01-11.09.2015

Районний методичний кабінет

2

Методична нарада керівників шкільних методичних об'єднань

Вдовіченко В.А.

03.09.2015


Районний методичний кабінет

3

Семінар педагогів-організаторів

Вдовіченко В.А.

08.09.2015


Центр дитячої та юнацької творчості

4

Консультації для керівників міжшкільних методичних об’єднань учителів історії та правознавства

Коломієць Р.С.

08.09.2015


Районний методичний кабінет

5

Медодична нарада керівників музеї та керівників гуртків військово-патріотичного виховання

Вдовіченко В.А.

10.09.2015

Районний методичний кабынет

6

Консультації для керівників районних методичних об'єднань, творчих груп

Методисти

10-11.09.2015


Районний методичний кабінет

7

Засідання шкільних методичних об’єднань вчителів початкових класів, вихователів групи продовженого дня

Керівники ШМО учителів початкових класів

до 12.09.2015

Загальноосвітні навчальні заклади

8

Семінар учителів предмета «Захист Вітчизни»

Коломієць Р.С.

17.09.2015


Носачівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів

9

Семінар вчителів хімії

Северинова А.М.

23.09.2015

Малостаросільська

загальноосвітня школа

І-ІІ ступенів


10

Засідання динамічних груп вчителів біології,

вчителів хімії



Северинова А.М.

23.09.2015




11

Фокус-група (майстер-клас, семінар-практикум) вчителів іноземної мови

Журавель З.І.

25.09.2015

Методичні центри

12

Консультування учителів предмета «Захист Вітчизни» з питань здійснення військово-патріотичного виховання

Коломієць Р.С.

Протягом місяця

Районний методичний кабінет

13

Тематичні консультації для учителів української мови та літератури

Самарська М.О.

Протягом місяця

Районний методичний кабінет

14

Засідання школи професійного діалогу

Самарська М.О.







15

Консультації вчителям іноземної мови

Журавель З.І.

Протягом місяця

Районний методичний кабінет

16

Міжшкільне фізико-математичне методичне об’єднання

Северинова А.М.




Балаклеївський методичний центр

10.4

Вивчення та впровадження ППД, сучасних досягнень педагогічної науки експериментально-дослідницької роботи, апробація










1

Заняття школи передового педагогічного досвіду вчителів фізики

Северинова А.М.

17.09.2015

Малосмілянська загальноосвітня школа

І-ІІ ступенів



2

Заняття школи передового педагогічного досвіду з правознавства

Коломієць Р.С.

22.09.2015


Балаклеївська

спеціалізована школа

І-ІІІ ступенів № 1 ім. Є.Гуглі


3

Декада молодих учителів

Керівники загальноосвітніх закладів




Загальноосвітні заклади

4

Засідання творчої групи учителів української мови та літератури

Самарська М.О.

Хмелярчук Л.П.






Районний методичний кабінет

10.5

Інформаційне забезпечення та організація роботи шкільних бібліотек










1

Проаналізувати стан забезпечення підручниками учнів 4, 7 класів за новими програмами.

Журавель З.І.


До 05.09.2015

Загальноосвітні навчальні заклади, відділ освіти

2

Районне методичне об’єднання шкільних бібліотекарів

Журавель З.І.

23.09.20015

Костянтинівська спеціалізована школа

І-ІІІ ступенів



3

Заходи до святкування Всеукраїнського дня бібліотек.

Керівники загальноосвітніх закладів,

Журавель З.І.



30.09.2015

Загальноосвітні навчальні заклади

4

Підготувати та направити у відділ освіти звіт за ІІІ квартал про діяльність бібліотеки загальноосвітніх навчальних закладів

Журавель З.І.


До 10.09.2015

Загальноосвітні навчальні заклади

5

Проаналізувати стан забезпечення учнів загальноосвітніх навчальних закладів району підручниками, програмами, навчальними посібниками.

Керівники загальноосвітніх закладів,

Журавель З.І.




До 05.09.2015

Загальноосвітні навчальні заклади,
Районний методичний кабінет

6

Підготувати та направити у ДОН звіт за ІІІ квартал про діяльність бібліотек загальноосвітніх навчальних закладів району

Журавель З.І.


До 15.09.2015

Районний методичний кабінет

7

Здійснити розподіл підручників, навчальної літератури згідно з рознарядкою ДОН.

Журавель З.І.


Протягом місяця

Районний методичний кабінет

8

Забезпечити своєчасну доставку підручників до шкіл виданих за державні кошти.

Журавель З.І.


Протягом місяця

Районний методичний кабінет

9

Підготувати та направити у відділ освіти звіти про фактичні контингенти.

Керівники загальноосвітніх закладів

До 25.09.2015

Загальноосвітні навчальні заклади

  1   2   3   4   5   6


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка