План роботи новомиргородського



Сторінка1/4
Дата конвертації09.03.2016
Розмір1.02 Mb.
  1   2   3   4
ПОГОДЖЕНО ЗАТВЕРДЖУЮ

Директор

КЗ «Кіровоградський обласний Начальник відділу освіти

інститут післядипломної освіти Новомиргородської районної

імені Василя Сухомлинського» державної адміністрації

______________Л.Корецька ______________О.Полтавець

______________2014 року ______________2014 року


ПЛАН РОБОТИ НОВОМИРГОРОДСЬКОГО

РАЙОННОГО МЕТОДИЧНОГО

КАБІНЕТУ
на 2014/2015 навчальний рік

м.Новомиргород

2014 рік

Розділ І. Вступ.

Аналіз роботи Новомиргородського районного методичного кабінету за 2013-2014 навчальний рік


  1. Нормативно-правова база методичної роботи.

Районний методичний кабінет, педагогічні колективи закладів освіти району в 2013-2014 навчальному році працювали над реалізацією Законів України „Про освіту", „Про позашкільну освіту" , „Положення про загальноосвітній навчально-виховний заклад" , над впровадженням нових Державних стандартів початкової, середньої та старшої школи, Державних програм у галузі освіти та інших нормативних документів з питань організації навчально-виховного процесу; також спрямували свою діяльність на вирішення таких першочергових завдань, як: створення структури методичної роботи в межах освітніх округів, створення оптимальних умов для рівного доступу дітей до якісної освіти, відпрацювання організаційно-методичних передумов для переходу початкової, середньої та старшої школи на нові Державні стандарти, посилення виховної функції у навчанні й вихованні дітей, удосконалення роботи дошкільних та позашкільних закладів. x

  1. Реалізація цілей та завдань у 2013/2014 навчальному році.

У 2013 - 2014 н.р. РМК працював над реалізацією ІІ етапу науково-методичної проблеми „Підвищення результативності навчально-виховного процесу шляхом формування професійної компетентності та конкурентоспроможності педагогічних працівників”, що була спрямована на підвищення професійної компетентності, інноваційного потенціалу педагогічних працівників, переорієнтацію їх на нову філософію освіти, удосконалення інформаційно – аналітичного забезпечення освітнього процесу, підвищення рівня педагогічного аналізу, методичної грамотності вчителів та результативності методичної роботи. Протягом 2013/2014 навчального року в цілому забезпечено функціонування системи освіти, створено передумови для її модернізації у подальшому, зокрема:

- проведено державну атестацію Новомиргородської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №3, Кам’янської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів, дошкільного навчального закладу №3 «Сонечко» Новомиргородської міської ради, Кам’янського дошкільного навчального закладу з короткотривалим перебуванням;

- удосконалено структуру методичної роботи району;

- створено структуру методичної роботи в межах освітніх округів: Новомиргородського, Капітанівського, Панчівського;

- проведено методичні заходи для педагогічних працівників за участю методистів комунального закладу «Кіровоградський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені Василя Сухомлинського»;

- проведено методичні заходи для педагогічних працівників за участю науковців Малої академії наук України;

- проведено заходи для підвищення професійної майстерності педагогічних працівників: науково-практичні конференції, конкурси професійної майстерності, семінари – практикуми (районні та окружні) тощо;

- проведено 2 тренінги для педагогічних працівників «Основи Інтернету» , на яких пройшли навчання 67 педагогів району;

- проведено низку масових заходів для учнівської молоді району, зокрема з патріотичного виховання.

У 2013/2014 навчальному році запроваджено рейтингову систему оцінювання діяльності навчальних закладів району. Підсумки роботи навчальних закладів за минулий навчальний рік наступні:

на обласному рівні


  • Новомиргородський центр дитячої та юнацької творчості (керівник – Красюк Т.М.) - переможець обласного огляду-конкурсу позашкільних навчальних закладів Кіровоградщини;

  • Златопільська гімназія м. Новомиргорода (керівник – Бирзул В.Л.) входить до 10 найкращих закладів області, зокрема по роботі з обдарованою молоддю

на районному рівні

місто


І

Златопільська гімназія м. Новомиргорода (керівник Бирзул В.Л.) очолює рейтинговий список навчальних закладів району

ІІ

Новомиргородська ЗШ І-ІІІ ступенів № 3 (керівник Свистунова Т.І.)



ІІІ

Новомиргородська ЗШ І-ІІІ ступенів № 1 (керівник Лопанчук О.М.), Новомиргородська ЗШ І-ІІІ ступенів № 2 (керівник Мурзак В.Р.)

сільська місцевість

заклади І-ІІІ ступеня

І

Капітанівська ЗШ І-ІІІ ступенів (керівник Овчаренко Л.Г.)



ІІ

Йосипівський НВК (керівник Горобець Т.Б.)

ІІІ

Туріянська ЗШ І-ІІІ ступенів (керівник Кармазин О.О.)



заклади І-ІІ ступеня

І

Камянська ЗШ І-ІІ ступенів (керівник Подурець Н.О.)



ІІ

Дібрівська ЗШ І-ІІ ступенів (керівник Коломієць О.Я.)

ІІІ

Листопадівська ЗШ І-ІІ ступенів (керівник Єпанча О.В.)



  1. Кадровий склад педагогічних працівників району.

У 2013/2014 н.р.у закладах освіти району працювало 490 педагогічних працівників, з них: 309 – вчителі загальноосвітніх навчальних закладів, 15 – вихователі ГПД, 5-педагоги – організатори, 6 – практичні психологи, 2 – соціальні педагоги, 17 – керівники гуртків позашкільних закладів, 49 – вихователі ДНЗ, 6 – музичні керівники, 41 – керівники навчальних закладів району, 27 – заступники керівників навчальних закладів, 9 – методисти РМК, 1- методист ДНЗ, 1-логопед, 1-завідувач РМК, 1- завідувач районної ПМПК.

У комунальному закладі «Кіровоградський інститут післядипломної педагогічної освіти імені Василя Сухомлинського» у 2013/2014 навчальному році підвищили кваліфікацію 120 педагогічних працівників, 57 взяли участь в обласних семінарах, засіданнях творчих груп, творчих лабораторій тощо.

З метою стимулювання цілеспрямованого безперервного підвищення рівня професійної компетентності, підвищення престижу й авторитету педагогічних працівників, забезпечення ефективності навчально-виховного процесу у 2013/2014 проатестовано 101 педагогічний працівник. Згідно внесених змін до Типового положення про атестацію педагогічних працівників у цьому році вперше проходили атестацію керівники навчальних закладів і їх заступники. Успішно пройшли атестацію на відповідність займаній посаді 14 осіб керівних кадрів. 3 педагоги проатестовані позачергово за значні досягнення у професійній діяльності. 158 педагогів мають вищу кваліфікаційну категорію, 115 – І кваліфікаційну категорію, 53 – ІІ, 119 – кваліфікаційну категорію «спеціаліст». Педагогічне звання «вчитель - методист» мають 13 вчителів, «старший вчитель» - 84, «старший вихователь» - 1, «вихователь - методист» - 6, нагороджені значком «Відмінник освіти України» - 44. З метою подальшого забезпечення закладів освіти кваліфікованими кадрами у вищих навчальних закладах педагогічного профілю на даний час навчається 9 осіб за 5 спеціальностями. У 2013 році прийнято на роботу за направленнями в навчальні заклади району 14 молодих спеціалістів , з 2 - укладені тристоронні угоди. 

Соціально-психологічний супровід дітей у 2013-2014 навчальному році здійснювали 10 практичних психологів та 8 соціальних педагогів. На 100% забезпечені посадами практичних психологів і соціальних педагогів – 35% навчальних закладів; частково забезпечені посадами практичних психологів і соціальних педагогів – 9% навчальних закладів; не забезпечені ставками практичних психологів і соціальних педагогів – 56% навчальних закладів.



  1. Співпраця з методичними та науковими установами, центрами.

З метою надання методичної допомоги методистам районного методичного кабінету, керівникам навчальних закладів з питань удосконалення форм і методів неперервного навчання педагогічних працівників 25 квітня 2014 року на базі Новомиргородської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №3 проведено засідання «круглого столу» із методистами районного методичного кабінету, під час якого Половенко Олена Вікторівна, завідувач обласного навчально-методичного центру освітнього менеджменту та координації діяльності методичних служб комунального закладу «Кіровоградський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти», надала цінні рекомендації щодо організації науково - методичної роботи з педагогічними кадрами,ознайомила методистів із інноваційною формою роботи «Жива презентація», яку запропонувала використовувати на нарадах, РМО, семінарах – практикумах, ШПД, майстер – класах та інших формах методичної роботи. Олена Вікторівна звернула увагу методистів на покращення підготовки обдарованої молоді до участі в олімпіадах та їх результативності, а також на збільшення учнів району до навчання в МАНІ за різними профілями. У ході засідання «круглого столу» методисти районного методичного кабінету поділилися ідеями презентації досвіду роботи вчителів району, які будуть представлені на «Педагогічній ярмарці» в серпні 2014 року. Заключним етапом засідання «круглого столу» було обговорення питання щодо моделювання методичної роботи з педагогічними кадрами району. Половенко Олена Вікторівна в рамках засідання педагогічної ради Новомиргородського освітнього округу надала методичні рекомендації директорам та заступникам директорів шкіл Новомиргородського освітнього округу «Вивчення стану викладання предметів», «Контрольно-аналітичні діяльність заступника», «Управління розвитком професійної компетентності педагога», «Практика застосування принципів навчання дорослих», ознайомила присутніх з новинками методичної літератури.

11 квітня 2014 року на базі Капітанівської ЗШ І-ІІІ ступенів було проведено фаховий сервер для вчителів іноземної мови «Розвиток комунікативних здібностей учнів засобами використання інноваційних технологій та інтерактивних методів роботи». Даний методичний захід був запланований з метою підвищення уваги до вивчення другої іноземної мови в загальноосвітніх навчальних закладах, підтримки акції «Нові стандарти-нова школа», обміну досвідом між вчителями цієї галузі. Для участі у фаховому сервері запрошено завідувача науково-методичної лабораторії іноземних мов та міжнародних освітніх обмінів комунального закладу «Кіровоградський інститут післядипломної педагогічної освіти імені Василя Сухомлинського», куратора методичної служби Новомиргородського району Косу Ірину Тайлерівну, методиста районного методичного кабінету відділу освіти Маловисківської райдержадміністрації Романич Н.В., вчителів іноземної мови Маловисківського району.

14 квітня 2014 року на базі Новомиргородської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 1 проведено семінар-практикум для практичних психологів та соціальних педагогів району за участю завідувача обласного навчально-методичного центру соціальних і психологічних служб Чебоненко Валентини Федорівни. Питання семінару – «Організація соціального і психологічного супроводу дітей, схильних до проявів девіантної та делінквентної поведінки», де практичні психологи району були ознайомлені з питанням впровадження шкільних служб порозуміння в загальноосвітні навчальні заклади району. З метою оволодіння вчителями основ інформаційно-комунікаційних технологій організовано семінари-навчання за участю методистів науково-методичної лабораторії інформатики та інформаційних технологій навчання комунального закладу «Кіровоградський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені Василя Сухомлинського» Литвиненко Ольги Володимирівни та Скрипки Анни Володимирівни, проведено 2 тренінги «Основи Інтернету» , на яких пройшли навчання 67 педагогів.

У рамках творчої співпраці другий рік продовжується реалізація заходів щодо організації та впровадженню в практику роботи вчителями початкових класів навчально – дослідницької діяльності на уроках. Налагоджена співпраця з кандидатом педагогічних наук, доцентом МАНУ Чернецькою Т.І.. Впроваджуючи в практику роботи навчально – дослідницьку роботу, педагоги району створили експериментальну групу ( керівник Велика З.Ф.). 22 листопада 2013 року вчителі початкових класів були учасниками районного науково – практичного семінару «Навчальне пізнання: трактування, смислові акценти, та дидактичні засади організації», який відбувся на базі Новомиргородської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №2, а також були учасниками круглого столу з проблеми : «Сучасні підходи до організації активного учіння молодших школярів» за участю Чернецької Т.І., докторанта Інституту педагогіки Національної академії педагогічних наук України, кандидата наук, доцента).



  1. Структура методичної роботи.

У 2013/2014 навчальному році структура методичної роботи з педагогічними працівниками Новомиргородського району включала наступні методичні формування: РМО - 23, постійно діючі семінари – 23, школа управлінської майстерності – 3, салон управлінських ідей – 1, динамічна група – 1, консалтинговий центр – 2, майстер-клас – 5, школа педагогічного досвіду – 5, творча лабораторія – 2, школа для молодих педагогів – 2, творча група – 8, експериментальна творча група – 1, фокус-група – 1, консультпункти – 26, опорні ЗНЗ – 10, опорні ДНЗ – 2; окружні методичні формування – 18, окружна творча майстерня – 2, окружна педагогічна студія – 1, окружний майстер-клас – 1, окружний соціально-психологічний пункт –1

Протягом навчального року проведено 47 семінари на базі навчальних закладів та 82 засідання методичних об’єднань педагогічних працівників.

У 2013/2014 навчальномук році створено структуру методичної роботи в Новомиргородському, Панчівському, Капітанівському освітніх округах. Проведено засідання окружних педагогічних рад: у Капітанівському освітньому окрузі – за участю всіх педагогічних працівників округу, у Новомиргородському освітньому окрузі – за участю членів ради освітнього округу та методичного активу, у Панчівському освітньому окрузі – у форматі інтеренет-конференції.

Одним із важливих завдань, які визначив районний методичний кабінет, є модернізація управлінської діяльності в закладах освіти. Виходячи з цього, особливе значення надається навчанню керівних кадрів. Відповідно до обраних пріоритетних напрямків поставлені основні завдання та намічені шляхи їх реалізації в системі навчання керівників ЗНЗ, з цією метою ефективно працювали постійно діючий семінар директорів шкіл з проблеми ,,Модернізація змісту, форм і методів управлінської діяльності шляхом впровадження інноваційних технологій”, постійно діючий семінар заступників директорів шкіл з проблеми ,,Розвиток, професійної компетентності педагогів у системі науково-методичної роботи”, школа удосконалення управлінських умінь керівника дошкільного навчального закладу з проблеми «Удосконалення фахової майстерності відповідно до Базової програми розвитку дитини дошкільного віку», «Я у світі» та програми «Впевнений старт», РМО завідувачів ДНЗ з проблеми « Впровадження програми виховання і навчання дитини віком від 2 до 7 років «Дитина» в навчально-виховний процес та додаткової програми розвитку дитини старшого дошкільного віку «Впевнений старт» в практику роботи дошкільних навчальних закладів, завідувачів дошкільними навчальними закладами», створено школу управлінської майстерності керівника ЗНЗ з проблеми «Перебудова стилю і методів управління сучаною школою», школу управлінської майстерності заступників директорів з проблеми «Наукова організація внутрішкільної методичної роботи», організовано роботу салону управлінських ідей для керівників Капітанівського освітнього округу з проблеми « Підвищення професійної компетентності керівника навчального закладу в умовах модернізації освіти».

Враховуючи зміни в кадровому складі заступників директорів шкіл ( 8 новопризначених), створено школу управлінської майстерності заступника директора з проблеми ««Наукова організація внутрішньошкільної методичної роботи» (керівник Сміхович В.В.). З метою належного методичного супроводу діяльності освітніх округів створено динамічну групу заступників директорів опорних шкіл освітніх округів.

Протягом навчального року проведено 4 засідання методичної ради районного методичного кабінету, з них – 2 розширених за участю заступників директорів шкіл, де розглядалися питання:



  • Аналіз планів роботи опорних шкіл;

  • Про організацію роботи з молодими спеціалістами;

  • Про підготовку та проведення районного етапу конкурсу «Учитель року – 2014»;

  • Про дотримання Типового положення атестації педагогічних працівників у міжатестаційний період;

  • Творчий звіт Йосипівського НВК – опорного навчального закладу з проблеми «Творче використання педагогічної спадщини В.О. Сухомлинського у вихованні дітей»;

  • Презентація шкільних сайтів Капітанівського, Панчівського, Новомиргородського освітніх округів;

  • Про підсумки та результативність методичної роботи з педагогічними кадрами та ін..

Опорні школи району є центрами впровадження досягнень педагогічної науки і перспективного педагогічного досвіду, підвищення професійної майстерності педагогів. Протягом навчального року широко використовувся потенціал опорних навчальних закладів: проведено семінари-практикуми, педагогічні читання, конференції, організовано роботу консультпунктів.

  1. Поширення кращого педагогічного досвіду.

Одне з головних завдань районного методичного кабінету - створення ефективної, координованої системи роботи з педагогічними кадрами з питань вивчення, впровадження досягнень педагогічної науки, перспективного педагогічного досвіду. Узагальнений досвід учителів висвітлюється в методичних розробках, відеофільмах, тематичних папках тощо. Пропаганда і поширення перспективного педагогічного досвіду здійснюється через засідання методичних об'єднань, педагогічних рад, інформаційно-методичних нарад, семінарів, на яких заслуховуються повідомлення про наслідки впровадження досвіду того чи іншого педагога; відвідування навчальних занять у носіїв досвіду, проведення проблемних семінарів-практикумів, майстер-класів, стажування; випуск методичних бюлетенів, буклетів, посібників, статей відповідного змісту в періодичній пресі; проведення педагогічних виставок, творчих звітів, презентацій, методичних фестивалів, ярмарків педагогічних ідей.

З метою підвищення рівня професійної компетентності, престижу й авторитету педагогічних працівників; пропаганди і поширення елементів педагогічних напрацювань проведено районну Панораму педагогічної діяльності, у рамках якої педагогічні працівники району розкрили свій творчий потенціал. З метою виявлення та поширення кращого педагогічного досвіду проведено районний етап Всеукраїнського конкурсу педагогічної майстерності «Учитель року – 2014» у номінаціях «Директор школи» ( 3 учасника), «Початкова школа» (6 учасників), «Світова література» (3 учасника), «Географія» (3 учасника), «Трудове навчання» ( 3 учасника). Участь в обласному етапі взяли 5 педагогічних працівників. За підсумками обласного етапу Всеукраїнського конкурсу педагогічної майстерності «Учитель року – 2014» лауреатами стали: Бирзул В.Л., директор Златопільської гімназії м. Новомиргорода у номінації «Директор школи», Добровольська О.В., вчитель світової літератури Панчівської ЗШ І-ІІІ ступенів у номінації «Світова література». За підсумками обласного етапу Всеукраїнського конкурсу «Джерело творчості» у номінації «Керівник гуртка» лауреатом стала Звіряка О.В., керівник гуртка «Тістопластика» Новомиргородського ЦДЮТ. За підсумками обласного етапу Всеукраїнського конкурсу «Шкільна бібліотека» відзначено дипломом «Лауреат обласного конкурсу «Шкільна бібліотека» у номінації «Шкільна бібліотека – інформаційний центр навчального закладу» Бебих Н. А., завідувача бібліотеки Капітанівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів.



Для педагогічних працівників району проведено низку масових заходів: педагогічні читання до 95-річчя від дня народження В.О. Сухомлинського на тему «В.О. Сухомлинський у діалозі з сучасністю: виховати Людину», науково-практична конференція для педагогів-дошкільників та вчителів початкових класів з проблеми «Якісна освіта – кожній дитині», науково-практична конференція на тему „Історико – культурна спадщина рідного краю в контексті організації краєзнавчо – пошукової діяльності з учнівською молоддю” ( до 75 річчя утворення Кіровоградської області), захист проектів «Освіта Новомиргородщини», інтернет-конференція для вчителів початкових класів з проблеми «Від компетентного вичтеля до компетентного учня: формування ключових компетенцій учнів у парадигмі розвитку професійної майстерності компетентності учителя».

У 2013/2014 навчальному році матеріали педагогічних працівників надруковані у фахових виданнях: практичний психолог Кручак О.Д. Новомиргородського ЦДЮТ : журнал «Позашкілля» №9 вересень 2013 року, збірка тренінгових занять з вихованцями «Збереження репродуктивного здоров’я старшокласників», журнал «Профтехосвіта» №5 травень 2014року, профорієнтаційний тренінг «Вибір професії»; журнал «Психолог» №10 травень 2014року, психологічний тренінг для підлітків «Спасибі за життя»; педагог-організатор ново миргородського ЦДЮТ Демшевська Л.В.: журнал «Позашкілля» № 2(86) лютий 2014року, сценарій до Дня матері для дітей молодшого шкільного віку «Уклін низький вам, матінко моя!».

  1. Робота з молодими педагогами.

Пріоритетним завданням кадрової роботи є комплектування навчальних закладів району молодими спеціалістами з педагогічною освітою. З цією метою відділ освіти підтримує тісні зв’язки з вищими навчальними закладами області. Постійно здійснюється обмін інформацією, укладаються угоди про підготовку педагогів відповідних спеціальностей, проводиться профорієнтаційна робота серед випускників. Це дозволило у 2013 році прийняти на роботу за направленнями в навчальні заклади району 14 молодих спеціалістів , з 2 - укладені тристоронні угоди. З метою професійного становлення та адаптації, молодих учителів залучено до роботи в шкільних та районних методичних формуваннях, Школи молодого вчителя. Слухачі даної школи працюють над проблемою «Формування професійних компетентностей молодих спеціалістів. Процес навчання як цілеспрямована взаємодія вчителя та учня». За молодими спеціалістами закріплено, відповідно їх фаху, учителів – наставників, які допомагали їм у навчально – виховному процесі. Молоді педагоги працювали за складеним індивідуальним планом, згідно якого опрацювали нормативні документи, методичну та фахову літературу; відвідували уроки наставників, проводили й брали участь у різноманітних заходах школи та району. Для ознайомлення молодих учителів із інноваційними формами і методами роботи щодо розвитку професійної компетентності учителя в умовах модернізації освіти, районним методичним кабінетом відділу освіти було проведено районні семінари - практикуми на тему: «Перші кроки до вершин педагогічної майстерності» (06.09.2013 року, районний методичний кабінет), «Контроль результатів навчально – пізнавальної діяльності учнів» (11.12.2013 року, Туріянська ЗШ І-ІІІ ступенів), «Позакласна робота як одна з форм організації навчально – виховного процесу» (14.02.2014 року, Коробчинська ЗШ І-ІІІ ступенів). Із метою виявлення проблем та надання методичної допомоги для новопризначених вчителів (вересень 2013 року) було проведено моніторингове дослідження (вхідне діагностування) «Розвиток професійної компетентності» та анкетування наприкінці стажування, яке дало можливість з’ясувати рівень професійного зростання молодого вчителя за рік роботи в школі, визначити напрямки роботи на наступний рік.

У рамках Тижня молодого вчителя в навчальних закладах району молоді педагоги поводили відкриті уроки, виховні заходи та прийняли активну участь у районному та обласному конкурсі «Міс Освіта - 2014». Переможцем районного етапу даного конкурсу стала Прилипко Н.С., вчитель світової літератури Новомиргородської ЗШ І-ІІІ ступенів №3, яка й стала учасницею 43-го обласного зльоту молодих учителів Кіровоградщини і виборола почесне третє місце серед 25 учасників. 21 травня 2014 року було проведено районний творчий звіт молодих вчителів, які звітували про хід стажування. У 2014 році виконали індивідуальні плани та успішно пройшли стажування 13 молодих спеціалістів. Не пройшли стажування – 1: Сидоренко О.О., вчитель трудового навчання Коробчинської ЗШ І-ІІІ ступенів, яка звільнилася в зв’язку зі зміною місця проживання.


  1   2   3   4


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка