План роботи шкільної бібліотеки багаточернещинської загальносвітньої школи І-ІІІ ст



Скачати 291.48 Kb.
Дата конвертації05.03.2016
Розмір291.48 Kb.
ЗАТВЕРДЖЕНО

Директор


Багаточернещинської

ЗОШ І-ІІІ ст.

___________________

С.Г. Паламаренко



ПЛАН РОБОТИ

ШКІЛЬНОЇ БІБЛІОТЕКИ

БАГАТОЧЕРНЕЩИНСЬКОЇ ЗАГАЛЬНОСВІТНЬОЇ ШКОЛИ І-ІІІ СТ.

САХНОВЩИНСЬКОЇ РАЙОННОЇ РАДИ

ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

НА 2014/2015 НАВЧАЛЬНИЙ РІК

ЗМІСТ



  1. Аналіз роботи бібліотеки за минулий 2013 / 2014 навчальний рік

  2. Основні завдання і напрямки роботи шкільної бібліотеки на

2014/ 2015 навчальний рік.

  1. Основні показники роботи бібліотеки (у табличній формі )

  2. Організація інформаційно-маркетингової діяльності.

  3. Організація бібліотечного обслуговування.Діяльність шкільної бібліотеки щодо сприяння гуманізації, гуманітаризації навчально – виховного процесу та духовному становленню школяра.

5.1. Робота з читачами щодо формування і задоволення їх читацьких потреб.

5.2. Індивідуальна робота з читачами.

6. Організація довідково-бібліографічного та інформаційного обслуговування читачів. Інформаційно – бібліографічна діяльність бібліотеки.

6.1. Популяризація бібліотечно – бібліографічних знань.

6.2. Краєзнавча робота.

6.3. Ведення довідково – бібліографічного апарату.

6.4. Довідково – бібліографічне обслуговування.

7. Формування, використання і зберігання бібліотечного фонду.

7.1.Комплектування.Організація фонду. Розстановка. Списання.

7.2.Збереження книжкового фонду.

7.3.Робота з фондом підручників.

8. Масові заходи.Робота з популяризації літератури.Помісячне планування

9. Координаційна робота.

9.1. Робота з активом.

9.2. Робота з батьками.

9.3. Підвищення кваліфікації. Організаційно – методична робота.

9.4. Співпраця з педагогічним колективом.
1. Аналіз роботи бібліотеки за минулий 2013/ 2014 навчальний рік

У 2013/2014 навчальному році діяльність бібліотеки Багаточернещинської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Сахновщинської районної ради Харківської області спрямована на реалізацію Закону України “Про освіту”, Закону України “Про загальну середню освіту”, Закону України “Про бібліотеку і бібліотечну справу”, Концепції Державної цільової програми підтримки та розвитку читання.

Документація бібліотеки, заходи організовані для учнів школи ведуться українською мовою.

Основними завданнями шкільної бібліотеки були:



  • сприяння навчально-виховному процесу;

  • удосконалення культури читання, прищеплення навиків самостійної роботи

з книгою;

  • підвищення методичної, педагогічної майстерності вчителів шляхом

популяризації педагогічної літератури та інформації про неї;

  • виховання бережливого ставлення до шкільних підручників;

Протягом року бібліотекою була подана допомога у проведенні таких свят як:

Перший дзвоник, День Учителя, Прощання з букварем, Новорічні свята, День Матері, Свято весни, Чорнобильські дзвони, День Перемоги , Останній Дзвоник, Свято прощання зі школою, Предметні тематичні свята.

Протягом року були створені постійно діючі та тимчасові книжкові виставки:


  • Люби і оберігай рідний край

  • Бог говорить до своїх дітей

  • Умілі руки

  • Світ гармонії і краси

  • Поговоримо про вихованість

  • Шкідливі звички

  • Звичаї, обряди, сучасність

  • Учителю початкових класів

  • Шистилітки в школі

  • Етика сімейного життя

  • Бібліотечка для батьків

  • Історія України в художніх творах

  • Вогненне слово Кобзаря

  • Мій рідний край-моя земля

  • Україна – ти мій краю рідний

  • Харківщина – моя Батьківщина

  • Голодомор – 33

  • Чарівні казки

  • Книжкові новинки;

Були проведені місячники:



  • Дорога любить обережних;

  • Шкідливі звички-шлях у безодню

  • Профілактика правопорушень

  • Протипожежна безпека

У своїй роботі щодо сприяння гуманізації, гуманітаризації навчально-виховного процесу та духовного становлення школяра бібліотека використовувала різноманітні форми та методи. Протягом року організовувались тематичні книжкові виставки, проводився тиждень книги “Дружба з книгою – це свято”, на протязі року проводилися рекомендаційні бесіди, бесіди про прочитане, огляди літератури.

Проводились екскурсії 1-5-х класів до бібліотеки. Було оформлено книжкові виставки до знаменних дат року, проведено заплановані заходи. Щомісяця проводились огляди-рейди по класах, проводились бесіди з учнями щодо збереження підручників. Батьків інформували про наявність та нові надходження підручників. Згідно з планом роботи шкільної бібліотеки на 2013/2014 навчальний рік були проведені такі заходи:



  1.  Ознайомлення учнів 1-х класів із бібліотекою.

  2.  Роль і значення бібліотеки. Поняття «абонемент», «читальний зал», самостійний вибір книг (2 класи).

  3.  Структура книги. Хто і як створює книги (2-3 класи).

  4.  Що таке каталог і навіщо він потрібний у бібліотеці (4 класи).

  5.  Твої перші енциклопедії, словники, довідники (5-6 класи).

  6.  Газети та журнали для дівчат (7 класи).

  7.  Як правильно оформити реферат (8 класи).

  8.  Як побудована книга. Анотація, передмова, післямова, зміст, словник.

  9.  Довідкова література: універсальна, галузева.

  10.   Інформаційний пошук літератури для реферату (9 класи).

 Оновлені тематичні полиці:

«Правові знання – кожному школяру», «Ні» насильству над дітьми», «Здоров’я – головна цінність у житті», «На допомогу вчителю»,«Творчі роботи наших учителів» та ін.

 Вивішувались інформаційні вісники:

«Нові підручники»,«Нова література – подарунки читачів»

 Протягом усього навчального року надавалась допомога педагогічному колективу в доборі методичної та художньої літератури для проведення уроків та різноманітних заходів. Активно використовувався комп’ютер для пошуку інформації за різними запитами вчителів та учнів.

 На педагогічних радах учителі отримують інформацію про нові надходження до бібліотеки підручників та художньої літератури.

 Ведуться всі форми обліку фонду бібліотеки.

 Почато інвентаризацію фонду художньої літератури (20%).

 Проведено інвентаризацію фонду підручників.

 Своєчасно ведеться обробка, видача нових підручників, а також списання старих підручників.

 Проведена акція «Подаруй бібліотеці книгу».

 У приміщенні бібліотеки постійно проводиться робота по підтримці естетичного вигляду.

Річний план на 2013/2014 навчальний рік виконаний на 92%: не повністю реалізоване завдання з підвищення читацької активності, у дітей, особливо старших класів, падає інтерес до читання.

Учні погано орієнтуються в довідковому апараті бібліотеки, у переважній більшості не можуть самостійно підібрати літературу з теми, готуючись до уроку. На основі аналізу роботи за 2013/2014 навчальний рік та розв'язання цієї проблеми одним з найважливіших завдань є прищеплення школярам навиків бібліотечно-бібліографічної грамотності через проведення бесід біля книжкових полиць, роз’яснювальної роботи щодо довідкового апарату книги та бібліотеки; всебічне забезпечення соціального розвитку учнів, підвищення пізнавальної активності учнів, формування активної особистості.




  1. Основні показники роботи бібліотеки

№ з/п

Основні напрямки роботи

Кількісні показники



Усього учнів

111

2.

Із них: учнів-читачів

93

3.

вчителів та інших працівників

20

4.

Середня відвідуваність

~ 25

5.

Кількість книжкових виставок

20

6.

Кількість бесід

12

7.

Кількість оглядів літератури

5

8.

Довідково-бібліографічна робота:

 




  •  довідки адресні

20




  •  довідки тематичні

31




  •  довідки фактографічні

28




  •  довідки з використанням Інтернету

---

9.

Книжковий фонд на 01.01.2014 становив:

 12847




художня література

9692




фонд підручників

3155

10.

Книговидача

~ 21

11.

Оборотність

~ 0,8

12.

Прочитуваність

~ 0,8

13.

Надходження фонду на 01.01.2013

 




художня література

82

 

підручники

174

14. 

Вибуло художньої літератури

-

15. 

Списання за 2013/2014 навчальний рік (підручники)

---


4. Організація інформаційно-маркетингової діяльності.

Мета: поглиблення знань читачів-школярів з культурного розвитку українського народу, сприяння національному відродженню та духовному становленню учнів-користувачів бібліотеки.

1. Аналіз роботи бібліотеки за минулий 2013/2014 навчальний рік. (червень, Заворотня С.В.)

2. Складання плану роботи шкільної бібліотеки на новий 2014/2015 навчальний рік. (червень, Заворотня С.В.)

3. Координована робота з заступниками директора з НВР і ВР:

- обговорення навчальних програм інваріантної та варіативної складової навчального плану роботи школи на навчальний рік,

- визначення наявності науково-популярних видань, які потрібні для організації НВП (протягом року, Заворотня С.В.)

4. Перегляд паралельних, альтернативних, вилучених з фонду підручників та навчальних посібників з метою потрібної інформації для навчального процесу. (протягом року, Заворотня С.В.)

5. З метою виявлення читацьких інтересів проводити бесіди:

- рекомендаційні,

- про прочитане,

- про роль української книжки в житті кожного,

- ресурси INTERNET –панацея чи альтернатива звичайній книжці. протягом року Борщ О.В.

6. Аналіз читацьких формулярів. Результати читання обговорити з класними керівниками та вчителями-предметниками на консультаційних годинах. (протягом року, Заворотня С.В.)



5.Організація бібліотечного обслуговування.

Мета: вивчення запитів, інформування і задоволення читацьких потреб на книжку та інформацію.



    1. Робота з читачами щодо формування і задоволення їх читацьких потреб.

1. Проведення перереєстрації читачів (2-11 класи). (вересень Заворотня С.В.)

2. Проведення екскурсії першокласників до бібліотеки: -„Подорож по бібліотеці”- знайомство з фондом бібліотеки, з “Правилами користування бібліотекою”, докладне ознайомлення з куточком першокласника. (вересень Заворотня С.В.)

3. Проведення екскурсії по бібліотеці з елементами гри “Ця чудова планета книжок” для учнів 2-х класів, з наступним записом до бібліотеки. (жовтень ,класні керівники)

5.2 Індивідуальна робота з читачами:

- проведення рекомендаційних бесід,

- проведення співбесід про прочитану книгу,

- підвищення культури читання, розширення світогляду читачів-учнів,

- інформаційна допомога учням під час підготовки рефератів, виступів, доповідей,

- інформаційна допомога учням під час підготовки до державної підсумкової атестації. (систематично протягом року, Заворотня С.В.)

1. Організація роботи читального залу в позашкільний час. систематично протягом року, Заворотня С.В.)

2. Організація роботи бібліотеки протягом канікул.( систематично протягом року, Заворотня С.В.)

3. Забезпечення навчальними підручниками та посібниками учнів спеціалізованих класів, допрофільних та профільних класів. (систематично протягом року, Заворотня С.В.)

4. Організувати для учнів – членів наукового товариства:

- бібліографічні уроки,

- консультації з оформлення пошуково-дослідних робіт та рефератів (систематично протягом року, Заворотня С.В.)

6. Активізувати роботу бібліотеки у наданні допомоги учнів під час виконання творчих, дослідницьких робіт, написання рефератів, доповідей. рефератів (систематично протягом року, Заворотня С.В.)




6. Організація довідково-бібліографічного та інформаційного обслуговування читачів. Інформаційно-бібліографічна діяльність бібліотеки

Мета: інформаційне забезпечення всіх аспектів навчально-виховного процесу, своєчасне інформування вчителів, культурний та інтелектуальний розвиток учнів.

6.1. Популяризація бібліотечно-бібліографіних знань

Інформаційні повідомлення про новинки художньої, навчальної, методичної, педагогічної літератури для учнів та вчителів:

- “Школа, проблеми, пошуки, рішення”,

- “Тобі, вчитель”,

- “Нові підручники”.

6.2 Краєзнавча робота

1. Випуск інформаційних списків, інформаційних бюлетенів, експрес-інформацій з актуальних питань та з навчальних програм базових дисциплін (щоквартально).

2. Організація книжкових виставок, оглядів літератури (систематично протягом року, Заворотня С.В.)

3. Організація і проведення Дня інформації “Українська дитяча книга і традиції нашого народу”. (1 раз в два місяці, Заворотня С.В.)

6.3. Ведення довідково-бібліографічного фонду бібліотеки:

- облік, організація та ведення довідково-бібліографічного фонду бібліотеки,

- поповнення довідково-інформаційного фонду сучасними виданнями.

1. Робота з довідково-пошуковим апаратом бібліотеки:

продовження ведення каталогівта картотек бібліотеки:

- алфавітний та систематичний каталоги,

- систематична картотека статей,

- картотека матеріалів Інформаційного збірника МОН України,

- краєзнавча картотека

2. Редагування каталогів і картотек бібліотеки:

- вливання карток,

- вилучення карток списаних видань,

- збирання матеріалів та оформлення тематичних папок.

(по мірі надходження,по мірі вилучення, систематично Заворотня С.В.)

6.4 Довідково-бібліографічне обслуговування

1. Популяризація бібліотечно-бібліографічних знань, формування інформаційної культури учнів:

- обслуговування учнів, вчителів за допомогою комп’ютерного довідково-бібліографічної служби (каталог бібліотеки, інформаційна база даних)

- надання бібліографічних консультацій та довідок (тематичних, адресних, уточнюючих, фактографічних),

- використання та рекомендації щодо використання бібліографічних посібників при оформленні книжкових виставок, організації масових заходів.

- використання мережі INTERNET в роботі з читачами

2. Проведення бібліотечно-бібліографічних уроків по темам:

- “Що таке книга, звідки вона прийшла”,

- “Знайомство з бібліотекою” (1-4 класи),

- “Книга, її структура, довідково-бібліографічний апарат книги” (5-8 класи),

- “Довідково-пошуковий апарат бібліотеки: каталоги та картотеки, довідкові видання. Пошук інформації.” (9-11 класи).

3. Проведення бесід з формування інформаційної культури.

7.Формування, використання і зберігання бібліотечного фонду.

Мета: комплектування фонду бібліотеки відповідно до потреб навчального закладу, попередження перевантаження фонду застарілими виданнями, проведення роботи щодо руху фондів для якісного його використання, залучення до роботи учнів – членів бібліотечного активу.

7.1.Комплектування. Організація фонду. Розстановка. Списання

1. Вивчення складу фонду (формування, використання)..

2. Придбання документів:

- примірників,

- назв

в т.ч. підручників



- книг (художніх та по галузям знань),

- оформлення передплати на періодичні видання:

- журнали,

- газети


- реєстрація періодичних видань;

- запис даних про нові надходження до інвентарної та сумарної книг;

- технічна обробка підручників, періодичних видань (бібліографічний опис, систематизація, штампування тощо);

- розстановка у фонді нових надходжень

3.Вилучення документів з бібліотечного фонду:

- з причини зношення

- морально застарілих

- загублених читачами 1 раз у рік.

4. Звірення надходжень видань за минулий рік з даними бухгалтерії.

Облік бібліотечного фонду підручників, інших видань.

5. Ведення книги сумарного обліку бібліотечного фонду підручників. систематично

6. Ведення книги сумарного обліку художніх видань.

7. Ведення журналу реєстрації карток.

8. Ведення журналу видань підручників класним керівникам.

9. Ведення зошиту обліку видань на заміну втрачених.

7.2. Збереження книжкового фонду

1. Ремонт видань.

2. Знепилювання книжкового фонду, проведення санітарних днів.

3. Виховання бережливого ставлення до книги. Проведення бесід.

7.3. Робота з фондом підручників

1. Попередження читацької заборгованості підручників, творів художньої літератури.

2. Організація видачі (прийому) підручників класним керівникам.

3. Проведення бесід з учнями, їхніми батьками щодо збереження підручників. Виховні години, батьківські збори.

4. Проведення масових заходів та індивідуальних бесід щодо виховання бережливого ставлення до підручників, книжок художньої літератури.

5. Видання наказів по школі “Про підсумки огляду-конкурсу на краще збереження навчальної книги”.

6. Виступ на нараді при директорі з інформацією “Робота шкільної бібліотеки по проведенню:

- рейдів-перевірок,

- аналіз читацької активності учнів.

7. Робота з боржниками

№ п/п

Зміст роботи

Строки виконання

1.

Зробити аналіз картотеки на виявлення боржників В яких література зберігається більше визначеного строку

Один раз на

квартал


2.

Повідомити класного керівника чи читачів про своєчасність повернення літератури

Постійно

3.

Проведення бесід з читачами щодо заборгованості

та негативність наслідків



Регулярно, під час видачі літератури

4.

Підготувати виступ на загальношкільні батьківські збори

Згідно плану

5.

Виготовити стенд на якому висвітлювати дані про

заборгованість



Вересень

Робота з бібліотечним активом

1. Створення активу шкільної бібліотеки.

2. Проведення акції “Моя улюблена книга – шкільній бібліотеці” з метою поповнення фонду бібліотеки подарунковими виданнями.



8. Масові заходи. Робота з популяризація літератури. Помісячне планування.

Мета: формування інформаційної культури учнів, виховання поваги до книги, прищеплення любові до читання художньої та науково-популярної літератури.

1. Книжкові викладки

- Це-моя Україна!

- ‘Ми-харків`яни, нам є чим пишатися”

- Україна-незалежна демократична правова держава

- В історіі нашій за владу змагались блакитні стяги й золоті

- “Для тебе,вчителю “

- За здоровий спосіб життя

- Готуємось до ДПА

- Чарівні казки

- Книжкові новинки;

- Підлітку про наркоманію, алкоголізм та СНІД (куточок здоров’я)

- Люблю Вітчизну я свою, вона - найкраща в цілім світі



  1. Місячники:

Дорога любить обережних;

Шкідливі звички-шлях у безодню

Профілактика правопорушень

Протипожежна безпека

3. Книжкові виставки до пам’ятних дат.

4. Книжкові виставки до календарних свят:

- 23 серпня – День Державного прапора України

- 24 серпня – День Незалежності України

- 1 вересня – День знань

- 8 вересня – Міжнародний день писемності

- “Природи ніколи не буде надто багато, бо вона наша мати” (до міжнародного дня збереження озонового шару – 16.09),

- 14 жовтня –День українського козацтва, Покрова Пресвятої Богородиці,

- 9 листопада – День української писемності та мови. День Нестора Літописця,

- 21 листопада – День пам’яті жертв голодомору;

- 10 грудня – День прав людини;

- Свято Нового року та Різдва Христового у різних країнах та в різних народів

- Україна соборна: 22 січня – День соборності України,

- «Твою красу я переллю в пісні» до 8 березня,

- «Небо зорями ясніє, таємниче і глибоке»: 12 квітня Всесвітній день авіації і космонавтики,

- 22 квітня – Всесвітній день Землі,

- 23 квітня – Всесвітній день книги

- “Чорнобиль-біль України” – до річниці Чорнобильської трагедії,

- “Памятати їх подвиг будемо довічно, і мир у світі зберігати на честь загиблих героїчно” – до 9 травня Дня Перемоги

- 9 травня – свято Європейського союзу,

- 11 травня – День матері

- 24 травня – День слов’янської писемності і мови.

Методичні виставки

“На допомогу до ...”:

- До організованого початку нового навчального року,

- Для тебе, вчитель: методика, пошуки, рішення;

- Допомога в підготовці до державної підсумкової атестації.

Масові форми популяризації літератури

Відкритий огляд літератури «Невмируща сила слова»

Проведення інтелектуальних ігор «Найрозумніший читач»

Помісячне планування

Мета: Формування в учнів інформаційної культури, любові до книги, виховання культури читання, вміння користуватися бібліотекою; всебічно сприяти підвищення методичної майстерності вчителів шляхом пропаганди педагогічної літератури.



п/п


З М І С Т Р О Б О Т И

Термін проведення

Відповідальний за проведення

Примітка

1.

2.

3.


4.

5.

6.



7.

8.


9.
10.

11.


12.

13.


14.

15.


16.

17.

18.

19.

20.
21.

.


Організувати ознайомлення з нормативно – правовими документами роботи шкільної бібліотеки.
Розглянути на нараді при директору, загальношкільні батьківські збори питання щодо забезпечення навчально-методичною літературою у 2014/2015 навчальному році
Взяти участь у роботі творчої групи шкільних бібліотекарів «Інноваційний розвиток шкільної бібліотеки – шлях до якості навчально-виховного процесу»
Вивчити стан недостачі підручників у 2015 році
Оформити бланк замовлення підручників на 2015/2016 навчальний рік.
Узагальнити надходження підручників за 2014 рік.
Сформувати контингенти учнів, які у 2015/2016 н.р. використовуватимуть у навчальному процесі підручники ЗНЗ.
Провести інвентаризацію бібліотечних фондів підручників за 2005-2015 рік.
Залучити всіх учнів школи до бібліотеки, поновлювати читацькі формуляри.

Зробити перереєстрацію читачів.


Оформити книжкові полички за тематикою, зробити відповідні підписи.
Надавати допомогу вчителям і учням у виборі художньої , методичної, науково – популярної літератури.
Забезпечити учнів і вчителів підручниками.
Вести документацію бібліотечного книжкового фонду, журнал аналізу видачі підручників, сумарну книгу.
Проводити рейди перевірки підручників учнів.
Брати участь у виховних заходах, надавати інформаційне забезпечення, допомогу у виборі літератури під час підготовки виховних заходів.
Проводити літературні читання «Кругозір».
Провести тиждень дитячої книги.

Взяти участь у Всеукраїнському конкурсі «Найкращий читач року».


Взяти участь у Всеукраїнському конкурсі «Шкільна бібліотека»
Взяти участь у конкурсі «Відгук на прочитану книгу»

Провести тематичні екскурсії в бібліотеці:



  1. Перша зустріч з бібліотекою. ( 1 кл.)

  2. Правила поводження з книгою (1-2 кл.)

  3. Вибір книги у бібліотеці (3-4 кл.)

  4. Структура книги. (3 кл.)

  5. Відгук на прочитану книгу. (4-5 кл.)

  6. Довідкова література. Словники. (7-9 кл.)

  7. Наукові книги. (9-10 кл.)

  8. Науково -публіцистична література. (11 кл.)

Постійно
Вересень

Згідно плану відділу освіти


Травень

Травень

Червень


Вересень


Травень

Постійно на рік


Січень
Квітень

Згідно плану

Згідно плану

Згідно плану

04.09.12
11.09.14

16.10.14

02.10.114

03.11.14

11.12.12


15.01.15

05.02.15
03.09.14

04.09.14
05.09.14


08.09.14

08.10.14
12.11.14


02.12.14

09.12.14



Дирекція школи

Класні керівники, бібліотекар

Бібліотекар

Бібліотекар

Бібліотекар

Бібліотекар

Бібліотекар
Бібліотекар

Бібліотекар

Бібліотекар

Бібліотекар


Бібліотекар

Бібліотекар

Бібліотекар

Бібліотекар

Бібліотекар, педагог – організатор

Бібліотекар

Бібліотекар, класні керівники


Бібліотекар , педагог – організатор
Бібліотекар ,

педагог – організатор


Бібліотекар

Бібліотекар

Бібліотекар
Бібліотекар
Бібліотекар

Бібліотекар


Бібліотекар
Бібліотекар

Бібліотекар








9. Координаційна робота

Мета: залучення учнів до активної роботи в активі бібліотеки, організація співпраці з педагогічним колективом, батьками учнів, адміністрацією школи, спонсорами, бібліотеками шкіл району та масовими бібліотеками міста.

9.1.Робота з активом.

1. Проведення занять з бібліотечним активом на теми:

- Бібліотека. Структура бібліотеки (абонемент, читальний зал, книгосховище). Бібліотечний фонд.

- Розташування книг в бібліотеці (за віковими категоріями, за розділами ББК),

- Система каталогів і картотек в бібліотеці, їх призначення,

- Каталожна картка. Шифр книги.

2. Проведення практичних занять:

- обробка партії підручників:

- технічна обробка,

- написання каталожних карток,

- влиття до картотеки,

- розташування книг у фонді,

- допомога бібліотекарю в санітарний день.

3. Проведення опитування учнів з питання “Ефективність роботи бібліотеки”.

4. Проведення місячника книги “Книга – джерело знань”.

5. Інформаційно-пошукова робота.

9.2.Робота з батьками

1. Висвітлення проблеми забезпеченості підручниками учнів школи на батьківських зборах.

2. Організація обмінного фонду підручників, придбаних батьками (обмін, перепродаж).

9.3.Підвищення кваліфікації

1. Участь у районних засіданнях та семінарах методичного об’єднання бібліотекарів шкіл. Обмін досвідом.

Ознайомлення з фаховою літературою.

9.4.Співпраця з педагогічним колективом та адміністрацією школи

1. Підготовка довідки директору школи про стан і обсяг фондів шкільної бібліотеки.

2. Підготовка довідки про підсумки проведення аналізу читацької активності учнів школи.

3. Подання директору школи доповідної записки щодо використання бібліотечного фонду підручників.

4. Складання плану роботи бібліотеки під час проведення канікул. жовтень

5. Оформлення замовлень на підручники, яких не вистачає в достатній кількості, за планом на наступний навчальний рік.

6. Інформування учителів про нові надходження учбової та навчально-методичної літератури по мірі надходження

7. Підготовка добірок літератури класним керівникам, для проведення виховних годин, уроків.

8. Підготовка книгосховищ до прийому підручників.

9. Складання графіка здачі учнями підручників та художньої літератури до бібліотеки.

10. Надання директору школи інформації про боржників бібліотеки.

11. Надання директору школи інформації про боржників бібліотеки серед випускників 9-х, 11-х класів.



2. Основні напрямки і завдання діяльності бібліотеки на 2014/2015 навчальний рік

У 2014/2015 навчальному році діяльність бібліотеки Багаточернещинської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Сахновщинської районної ради Харківської області спрямована на реалізацію Закону України “Про освіту”, Закону України “Про загальну середню освіту”, Про дошкільну освіту”, „Про національну програму інформатизації”, Закону України „Про мови”, Закону України “Про бібліотеку і бібліотечну справу”, “Концепції виховання дітей та молоді у національній системи освіти”, положень Національної доктрини розвитку освіти України, на виконання Указів Президента України, постанов Уряду щодо розвитку загальної середньої освіти, чинного законодавства в галузі освіти, Концепції Державної цільової програми підтримки та розвитку читання. Відповідно бібліотека організовує свою діяльність на основі річного плану роботи школи і звітує перед педагогічною радою навчального закладу.

Документація бібліотеки, заходи організовані для учнів школи ведуться українською мовою.

Приміщення бібліотеки оздоблене стендами з національною символікою.

Головним завданням шкільної бібліотеки в 2014/2015 навчальному році є: підвищення ролі бібліотеки у навчально-виховному процесі, створення умов, які сприятимуть наближенню рівня навчання до європейських і світових стандартів, творчим пошукам учителів та розвитку здібностей учнів; забезпечення навчально-виховного процесу та самоосвіти засобами бібліотечного та інформаційно-бібліографічного обслуговування учнів, педагогічних працівників та батьків; виховання уміння самостійно розширювати свої знання; ознайомлення читачів з різними джерелами інформації та уміння ними користуватися; формування правової культури читачів, громадськості та патріотизму, пробудження читацької цікавості до історії України та краєзнавству, пропаганда Конституції України та інших законів нашої держави; формування національної свідомості, розвиненої духовності, моральної, художньо-естетичної, трудової, фізичної, екологічної освіти, всебічне сприяння підвищенню педагогічної майстерності вчителів шляхом пропаганди педагогічної літератури та інформації про неї, удосконалення традиційних та опанування нових бібліотечних технологій та форм масової та індивідуальної роботи, заснованій на особисто - орієнтованому підході до дитини, розширення асортименту бібліотечно-інформаційних послуг.

Головною метою діяльності шкільної бібліотеки є: популяризація книг серед учнів, формування їх світогляду, реальна допомога кожній дитині в задоволенні особистих читацьких інтересів, потреб, запитів.

Важлива роль в роботі бібліотеки відводиться допомозі у вивченні та засвоєнні навчальних програм з базових дисциплін, організації навчальної діяльності та дозвілля учнівського колективу, професійному самовизначенню учнів.

Шкільна бібліотека буде працювати над створенням фонду української книги, видань з краєзнавства і народознавства, а також продовжувати курс на автоматизацію і комп’ютеризацію бібліотечних процесів згідно Концепції національної програми інформатизації України, інших нормативно-правових актів, спрямованих на комп’ютеризацію та інформатизацію системи загальної середньої освіти.

Діяльність шкільної бібліотеки у 2014/2015 навчальному році буде здійснюватись за напрямками:

1. Організація інформаційно-маркетингової діяльності.

2. Організація бібліотечного обслуговування.

3. Організація довідково-бібліографічного та інформаційного обслуговування читачів.

4. Формування, використання і зберігання бібліотечного фонду.

5. Популяризація літератури. Книжкові виставки.



6. Координаційна робота бібліотеки.

Для ефективної роботи шкільної бібліотеки необхідна тісна взаємодія з педагогічним колективом, активна робота учнівського активу шкільної бібліотеки, співпраця з бібліотеками шкіл району, сільською бібліотекою.


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка