План семінару для вчителів початкових клaсів: 08. 45-08. 55 Збір учасників семінару



Скачати 110.99 Kb.
Дата конвертації06.03.2016
Розмір110.99 Kb.
План семінару

для вчителів початкових клaсів:


08.45-08.55 Збір учасників семінару.

09.00 – Привітальне слово директора школи О.Г.Рокоман

09.05 – Виступ заступника директора з НВР О.В.Кірпель «Застосування методу проектів у початковій школі з використанням традицій українського народу»

09.20 – Із досвіду роботи вчителя початкових класів Прихожай С.В. над методичною проблемою «Формування національної свідомості засобами етнопедагогіки». Фрагмент відео уроку. Урок-звіт про роботу над проектом «Моя країна - Україна».

09.45 – Презентація дитячих творчих робіт учнів 4 А класу з навколишнього світу за проектом «Рослини»- вчитель Хоменко О.К.

09.55 – «Застосування методу проектів на уроках читання». Фрагмент уроку читання в 1 А класі «Робота з дитячою книжкою. Українська народна казка лисиця та журавель» - вчитель Пилипенко Н.Ф.

10.20 - Хвилинка психолога.

10.30 – Фрагмент роботи над проектом «Моя країна – Україна», за темою «Зимові свята і обряди» у 4 Б класі вчитель Васильєва Г.І.

10.55 – Проектний урок (фрагмент) «Лісова красуня» у 3 А класі, вчитель Свиридова О.В.

11.25 – Завершення роботи над проектом «Калина – символ України». Українознавче свято «Калина червона, калина барвиста», у 2 А класі, вчитель Бондаренко В.П.

11.55 – 12.30 Обговорення. Круглий стіл.

Інформація

про вчителів початкових класів, що виступають
Прихожай Світлана Вікторівна – класовод 1 Б класу, вища кваліфікаційна категорія, стаж роботи – 17 років.

Пилипенко Наталія Федотівна – класовод 1 А «Росток» класу, вища кваліфікаційна категорія, стаж роботи – 17 років.

Хоменко Ольга Костянтинівна – класовод 4 А «Росток» класу, вища кваліфікаційна категорія має звання «Старший вчитель», стаж роботи – 36 років.

Васильєва Ганна Іванівна - класовод 4 Б класу, ІІ кваліфікаційна категорія, стаж роботи – 5 років.

Свиридова Олена Володимирівна - класовод 3 А «Росток» класу, вища кваліфікаційна категорія має звання «Вчитель методист», стаж роботи – 41 рік.

Бондаренко Валентина Павлівна - класовод 2 А «Росток» класу, вища кваліфікаційна категорія має звання «Старший вчитель», стаж роботи – 39 років.

План проведення проекту

І етап


  • Визначення теми.

  • Постановка завдання.

  • Обговорення.

  • Формулювання проблемних питань.

  • Формування груп, висунення гіпотез вирішення проблем.

  • Обговорення плану роботи учнів.

  • Обговорення можливих джерел інформації, питань захисту авторських прав.

ІІ етап

  • Вибір творчої назви проекту.

  • Самостійна робота учнів з обговорення завдання кожного в групі.

ІІІ етап

  • Самостійна робота груп по виконанню завдань.

IV етап

  • Підготовка учнями звіту про виконану роботу.

V етап

  • Захист отриманих результатів та дослідів.

Паспорт проектної роботи:


  1. Назва проекту.

  2. Керівник проекту.

  3. Навчальні дисципліни, близькі до теми проекту.

  4. Склад проектної групи (прізвища учнів, клас).

  5. Тип проекту.

  6. Замовник проекту.

  7. Мета проекту (практична та педагогічна мета).

  8. Завдання проекту.

  9. Необхідне обладнання.

  10. Анотація.

  11. Передбачувані продукти проекту.

  12. Етапи роботи над проектом.


Побудова роботи над проектом
1. Проблема, на вирішення якої спрямовано проект.

1) Чому цей проект потрібен?

2) Яку проблему він буде вирішувати?

3) Як школярі будуть залучені до участі у роботі?

2. Загальна мета проекту, завдання.

1) Мета – це те, що бажаєте отримати в результаті.

2) Завдання – це конкретна частина мети, яку треба буде реалізувати, це дії, за допомогою яких буде досягнуто мету проекту.

3. Плановані результати проекту.

1) Чітко опишіть, що буде отримано.

2) Кому це буде корисно?

3) Якою буде ваша вигода від участі у цьому проекті?

4. Діяльність в рамках проекту.

1) Що треба робити, щоб досягти описаних результатів і вирішити проблему?

2) Які конкретні дії треба виконати для вирішення проблеми?

3) Які ресурси будуть використані?

4) Що буде відбуватися в рамках даного проекту?

5. Висновки при виконанні проекту.

1) Від чого може залежати результат проекту?



2) Як результати даного проекту можуть бути використані іншими?
Можливі результати проектної діяльності:

  • проект – спостереження

  • проект – оповідання

  • фантастична історія

  • музичне оповідання

  • виготовлення листівок, іграшок, сувенірів

  • екологічний проект

  • сервісний проект

  • мальований фільм

  • слайд – фільм

  • реклама

  • буклет

  • проект – книга

  • мультимедійна презентація

  • гербарій

  • альбом

  • журнал, в тому числі й електронний

  • колаж

  • колекція

  • макет

  • модель

  • книжка – розкладка

  • музична підбірка

  • наочні посібники

  • плакат

  • план

  • реферат

  • серія ілюстрацій

  • казка

  • довідник

  • стінгазета

  • сценарій свята

  • навчальний посібник

  • фотоальбом

  • креслення

  • екскурсія

  • карта



Пам’ятка для учителя № 1

  1. Робота над дослідженням методу проектів повинна бути цілеспрямованою та систематичною.

  2. Робота повинна бути особистісно значущою для школяра. Необхідно допомагати учням бачити можливість реалізації своїх можливостей, спосіб саморозвитку і самовдосконалення.

  3. Учитель повинен створити середовище, атмосферу для проектної діяльності, підтримувати інтерес до цієї діяльності, ситуацію успіху.

  4. Створити психологічний комфорт: а) діти не повинні боятися допустити помилку; б) не притискати бажання, а підтримувати і направляти; в) доти можливість розкритися, повірити у себе кожному учневі.

  5. Учитель повинен бути прикладом для дітей. Він повинен показувати своє прагнення до всього нового, бажання пізнавати світ.

  6. Необхідне врахування вікових особливостей та педагогічних умов при проектній діяльності. Проект має бути цікавим, посильним, корисним.

  7. В початковій школі повинен переважати індивідуальний проект, коли дитина проходить усі етапи самостійно.


Пам’ятка № 2

  1. Успішність здійснення проектної діяльності залежить від професійної та мотиваційної готовності учителя.

  2. Велика кількість проектів, одночасно організованих учителем, значно понижує їх якість.

  3. Учитель повинен чітко пояснити дитині суть майбутньої роботи.

  4. Батьки, які будуть допомагати дитині в роботі над проектом, теж повинні бути ознайомлені із суттю проектного методу.

  5. Об’єм теоретичного матеріалу повинен бути обмеженим. Наголос ставиться на практичну діяльність, яка дає корисні новоутворення.

  6. Презентація повинна бути обмеженою у часі, оригінальною. В початковій школі доцільно залучати батьків до роботи над проектом.


7 чудес України

Мета:

Навчальна: Сприяти вивченню цікавих історичних, культурних і природних пам’яток України.

Розвивальна: Розвивати кругозір, спостережливість, вміння аналізувати, робити висновки, вибирати головне

Виховна: Виховувати любов до Батьківщини, почуття патріотизму, національної гордості за свою землю.

Дидактична характеристика проекту:

Тип проекту: творчий, груповий, середньої тривалості.

Об’єкт вивчення: архітектурні споруди, історичні місця, унікальні природні ландшафти, заповідники.

План роботи над проектом : пошук і обробка інформації у книгах, енциклопедіях, Інтернеті; консультування у бібліотекаря, батьків, фахівців. Оформлення інформації. Представлення і обговорення власних досліджень. Визначення найкращих номінантів на звання одного з чудес України.

Освітній продукт: Колективна збірка рефератів, фотоматеріалів, дитячих творів на тему «7 чудес України».

Проблемні завдання:

  1. Знайти цікаві місця України.

  2. Дослідити походження географічних назв.

  3. Створити у класі виставку книг до теми .

  4. Підготувати доповіді і фотовиставку про визначні пам’ятки України.


Славетні українці

Мета:

Навчальна: Знайомити з видатними історичними і сучасними особистостями України

Розвивальна: Розвивати вміння працювати з різними джерелами інформації.

Виховна: Виховувати гордість за свій народ, бажання наслідувати якості найкращих представників України

Дидактична характеристика проекту:

Тип проекту: творчий, індивідуальний, короткої тривалості.

Об’єкт вивчення: відомі постаті України

План роботи над проектом : визначення напрямку пошуку (спорт, культура, мистецтво, політика, історія), пошук і обробка інформації у книгах, енциклопедіях, Інтернеті; консультування у бібліотекаря, батьків, фахівців. Представлення своїх героїв. Колективне обговорення.

Освітній продукт: Тематична папка «Славетні українці».

Проблемні завдання:

  1. Знайти інформацію про відомих українців

  2. Створити у класі виставку книг до теми.

  3. Створити фотовиставку «Ми хочемо бути схожими на них».

  4. Підготувати презентацію свого героя.

  5. Узагальнити і систематизувати зібрані матеріали у тематичну папку за розділами : «Історичні постаті», «Діячі культури і мистецтва», «Спортивні чемпіони», «Видатні письменники», «Політичні діячі», «Трудовий подвиг».

Українські обереги

Мета:

Навчальна: Знайомити з оберегами української родини, їх значенням в житті українців, сприяти глибшому вивченню історії свого народу, традицій, обрядів. Вчити власноручно виготовляти обереги.

Розвивальна: Розвивати кругозір, логічне мислення, навички роботи з природними матеріалами

Виховна: Виховувати повагу до української символіки, гордість за все рідне, материнське. Прищеплювати віру у все позитивне, виховувати кращі риси і якості в дітях: любов, добро, щирість,

Дидактична характеристика проекту:

Тип проекту: творчий, груповий, середньої тривалості.

Об’єкт вивчення: обереги і символи українців.

План роботи над проектом: розподіл напрямків роботи, поділ на групи, пошук і обробка інформації у книгах, енциклопедіях, Інтернеті; консультування у бібліотекаря, батьків, фахівців. Оформлення інформації. Практична робота з виготовлення оберегів. Представлення проекту.

Освітній продукт: Тематична папка «Українські обереги». Колекція оберегів для класного куточку і шкільного музею.

Проблемні завдання:

  1. Вивчити рослини – символи, знаки – символи, предмети – обереги.

  2. Зібрати вироби народних умільців.

  3. Зібрати інформацію про різновиди і значення українських оберегів.

  4. Виготовити обереги власними руками на уроках трудового навчання і образотворчого мистецтва.

  5. Зібрати колекцію оберегів для куточку українознавства і шкільного музею .


Проект "Калина"

Інтеграція предметів:

Читання: Г. Демченко „Калина". В. Скуратівський „Калина". А. Листопад „Калина". П. Воронько „Зимова калина".

Розвиток мовлення: Опис „Калина" (творча робота за планом, казка)

Я і Україна: У царстві рослин. Символи держави (калина).

Трудове навчання: Аплікація (рушничок, вітальна листівка)

Образотворче мистецтво: Складання ілюстрацій до творчих робіт (пальцеве малювання грона)

Час - 5 годин

Обдаднання:

Предметний матеріали: Таблиці, малюнки, аплікації плакати, дитяча література, кетяги калини, вишивки, ікебани, вернісажі, букети

Словники: Тематичний словник школяра. Словник української мови. Тлумачний словник.

ТЗН: музичний центр, аудіо записи українських пісень про калину.

Репродукції картин: Т. Бойко, Т. Пати, К. Білокур

Види роботи:

Групові:

Робота з тематичними словниками. Творчі роботи. Взаємоперевірка. Гра „Карусель". Описи репродукцій і картин. Інсценізація. Виготовлення ікебан.



Фронтальні:

Слухання розповідей. Бесіда. Активне слухання. Реферати. Гра «мікрофон». Розгадування загадок.



Індивідуальні:

Самостійне читання текстів. Виготовлення аплікації, колажу. Аудіювання. Складання казок.



Парами:

Робота з „Енциклопедією". Розгадування та складання ребусів.



Зимові свята українського народу

Мета:

Навчальна: Ознайомити з самобутніми і колоритними українськими народними святами зимового циклу. Організувати і провести цікавий і змістовний захід, у якому діти матимуть змогу практично доторкнутися до народних звичаїв і традицій, пов’язаних із зимовими святами.

Розвивальна: Розвивати творчі здібності і таланти дітей, дати їм можливість відчути себе справжніми акторами, музикантами і художниками.

Виховна: Розкрити красу, мудрість і глибину народної філософії, духовне багатство української нації. Створити святковий настрій, викликати у дітей добрі сподівання, радість, щирість, віру у справдження найзаповітніших мрій.

Дидактична характеристика проекту:

Тип проекту: творчий, груповий, середньої тривалості.

Об’єкт вивчення: традиції звичаї і обряди українського народу, пов’язані з зимовими святами.

Освітній продукт: свято «Зимонька йде, свята нам несе!»

План роботи над проектом :

1. Знайти інформацію про зимові свята

2. Виготовити декорації до свята.

3. Вивчити обрядові пісні, колядки, щедрівки

4. Зібрати рушники, посуд, килими, скатертини для створення інтер’єру української світлиці.

5. Розподілити ролі і підготуватися до інсценування зимових обрядів.

6. Створити у класі виставку книг по темі «Зимові свята»

7. Намалювати малюнки на тему «Моє улюблене зимове свято».




Козацькому роду нема переводу

Мета:

Навчальна: Ознайомити дітей з історичним минулим нашого народу. Пояснити значення козацтва в історії України. Знайомити з традиціями здорового способу життя і моральними установами козацької громади.

Розвивальна: Розвивати фізичні якості, кругозір, пам'ять.

Виховна: Прищеплювати любов до Батьківщини, повагу до її героїчного минулого. Прививати кращі людські якості. Виховувати патріотизм.

Дидактична характеристика проекту:

Тип проекту: творчий, груповий, середньої тривалості.

Об’єкт вивчення: історія козацтва, устрій життя козаків.

Освітній продукт: право бути зарахованим у лави козачат.

План роботи над проектом :

1. Знайти інформацію про гетьманів України і про видатних козаків (Сірко, Мамай,

2. Виготовити декорації до свят.

3. Вивчити приказки і прислів’я про козаків

4. Провести заходи «Посвята в козачата», «Козацькому роду нема переводу», «Козацькі розваги».

5. Створити у класі виставку книг по темі «Козаки – лицарі українських степів».



6. Написати твір на тему « Я хотів би стати козаком» або «Жінка – берегиня роду».


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка