План уроку тема уроку: життєвий І творчий шлях Оноре де Бальзака. Бальзак І Україна. «Людська комедія»



Дата конвертації03.03.2016
Розмір41.1 Kb.
ПЛАН УРОКУ

Тема уроку: життєвий і творчий шлях Оноре де Бальзака. Бальзак і Україна. « Людська комедія» - грандіозна енциклопедія життя Франції І половини ХІХ століття, її проблематика.

Мета уроку:

  • Ознайомити учнів із життєвим і творчим шляхом видатного французького письменника; розкрити роль України у долі митця; показати універсальність задуму «людської комедії»;

  • Розвивати навики сприйняття інформації на слух, уміння готувати повідомлення та презентувати їх, працювати з біографічними матеріалами, визначати в них головне, висловлювати свої думки;

  • Викликати інтерес учнів до життя і творчості видатного письменника, почуття гордості за те, що Бальзак був зачарований нашою Україною.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

Вид уроку: урок-дослідження.

Наочне та дидактичне забезпечення: портрет О. де Бальзака, виставка його творів, мультимедійна презентація.

Обладнання: комп’ютер, екран, проектор.

Методи і прийоми: слово вчителя, дослідження, міні-лекція, елементи бесіди, інтерактивна вправа , «мікрофон», робота в малих групах.

Міжпредметні зв’язки: історія, художня культура.

Очікувані результати: учні вміють працювати з біографічними матеріалом, систематизувати його, працювати в малих групах, висловлювати власні думки, складати блок-схему.

Головні події мого життя-

мої твори

О. де Бальзак


Що він (Наполеон)

не зробив мечем, я

зроблю пером

О. де Бальзак



Хід уроку

І. Організація навчальної діяльності:

- перевірка присутності учнів на уроці;

- перевірка готовності учнів до уроку;

- повідомлення теми, мети і завдань уроку.



Слово викладача. Сьогодні ми з вами продовжимо знайомство з французькою літературою 19 століття, яскравим представником якої є Оноре де Бальзак. То ж запишіть тему уроку у зошити.

ІІ. Мотивація пізнавальної діяльності.

Слово викладача. Його називали «Наполеоном у прозі», тому що сам письменник колись сказав: «Що він (Наполеон) не зробив мечем, я зроблю пером». Ця талановита людина не тільки широко змалювала життя тогочасної Франції, а й намагалась розкрити закони людського життя. Хоча герої його творів жили практично майже двісті років тому, але їхні мрії, проблеми актуальні і для нашого покоління. Щоб переконатись у цьому, давайте познайомимось із письменником - Оноре де Бальзаком.

ІІІ. Викладення нового матеріалу (пояснення відбувається у вигляді міні-лекції з елементами бесіди).

Слово викладача. Відомий французький письменник Андре Моруа написав книгу, якою зачитується не одне покоління- вона називається «Прометей або життя Бальзака». І саме цей роман відкриває читачеві цікаві сторінки біографії Бальзака. Це була по-справжньому неординарна людина, яка титанічно працювала, вражала широтою таланту та працьовитістю. Він працював по 10, а інколи і по 12 годин на добу, пив по 6-10 чашок кави (щоб не спати) і писав або обмірковував задум твору, або виправляв рукопис. Про неймовірну працелюбність свідчать факти. У 1829 році Бальзак видав 5 романів, у 1830-11, у 1831-8, у 1832-11. Як це вдавалося встигнути? А секрет криється у розкладі дня: «Пишу з опівночі до 8 ранку, 15 хвилин на каву і сніданок; потім працювати до 17 години, пообідати, лягти спасти до опівночі і знову спочатку…..»

  • Як ви вважаєте, чому О. де Бальзак жив за таким розпорядком дня, що спонукало його до такого способу життя? (учні дають відповіді)

Щоб пізнати цього дивовижного письменника, необхідно звернутися до його біографії.

Пошуково-дослідницька робота в групах. Учні роблять повідомлення про життя і творчість Бальзака( використовується метод «робота в малих групах») і демонструється презентація. Учні групи складають хронологічну таблицю життя і творчості письменника.

І повідомлення. «Походження, дитячі та шкільні роки». (використовуються елементи бесіди)

  • Як, на вашу думку, вплинуло безрадісне дитинство на майбутнього письменника?

ІІ повідомлення. Початок літературної творчості. Перші поразки.

  • Які риси характеру проявляються у Бальзака в цей період?

ІІІ повідомлення. Успіх і слава- Оноре де Бальзак стає відомими письменником.

  • Завдяки чому, на вашу думку, письменник добився успіху?

ІV повідомлення. Історія великого кохання. Бальзак і Україна.

  • Чим вразила вас ця сторінка життя Бальзака?

Слово викладача. Історія створення епопеї «Людська комедія». Словникова робота.

Епопея-це роман або цикл романів, де відображено великі історичні події, життя як окремих людей, так і цілих родин.

Робота над схемою до структури епопеї «Людська комедія», запис її в зошити, аналітичне коментування схеми (використовується метод «мозковий штурм»).


  • Чому, на вашу думку, автор назвав епопею «Людська комедія»?

Слово викладача. Сьогодні ми познайомились з дивовижним письменником, людиною титанічної праці- Оноре де Бальзаком. Він прожив всього 51 рік, але залишив таку велику спадщину. Ім’я письменника відоме в Україні ще з ХІХ століття. Про нього згадував Шевченко, поціновувачами його таланту були Іван Франко, Марко Вовчок, Михайло Коцюбинський. Наприкінці 90 років ХІХ століття вийшло 10-томне видання творів О. де Бальзака.

Великий французький романіст Віктор Гюго в день смерті Бальзака сказав: «Добродій Бальзак був одним із перших серед великих, одним із кращих серед обраних…». І мені дуже хочеться, щоб ви висловили свої думки, враження про життя і творчість цієї дивовижної людини. Тому пропоную вам скласти «асоціативну бібліотеку» до слова Бальзак.



ІV. Закріплення набутих знань, умінь і навичок.

Інтерактивна вправа «мікрофон». Продовжте речення:



  • «Найбільше мені запам’яталося...»

  • «Мене вразила…»

  • «Я відкрила для себе…»

V. Оцінювання й самооцінювання.

VІ. Домашнє завдання.

  • Вивчити біографію письменника за підручником «Світова література,10клас» під редакцією Наливайка, ст.. 49-65.

  • Прочитати повість «Гобсек»

  • Дібрати цитати до образу Гобсека


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка