По роботі й нагорода. Казка



Скачати 49.51 Kb.
Дата конвертації21.02.2016
Розмір49.51 Kb.
Клас: 2-А Вчитель Зибіна О.О.
Дата: 17.11.2015
Урок: Літературне читання
Тема: По роботі й нагорода. Казка «Колосок»

Мета: Вчити дітей читати в особах , аналізувати вчинки дійових осіб, давати їм характеристики , виховувати бажання допомагати дорослим і один одному, викликати негативне ставлення до ледарів, формування любові до рідного краю;

  • формування духовно – моральних взаємин;

  • формування любові до культурної спадщини свого народу;

  • виховання любові та поваги до своїх національних особливостей;

  • виховання почуття власної гідності, як представників свого народу;

  • толерантне ставлення до представників інших національностей.


Обладнання: Ілюстрації до казки , малюнки півника і мишенят, маски тварин, таблиці.

Хід уроку

Сл№2. Організація класу.

У ч и т е л ь

Продзвенів уже дзвінок,

Починається урок.

Він казковий і цікавий.

Тож гостей зібрав чимало.

Повернімося обличчям до гостей

І лагідно промовим: «Добрий день!»


Учні (разом)

«Добрий день!»

б) Психологічний настрій на урок

- Нас нема (діти закривають очі, кладуть голівку на руки повторюють за вчителем):

Я в школі.

Я в школі на уроці читання.

Я хочу читати.

Я дуже хочу читати.

Я читаю краще всіх.

- Ми є (діти розплющують очі, піднімають голівки).

-Я рада вас бачити на уроці читання . Ми знову з вами в королівстві казок і будемо пізнавати нове, цікаве, казкове. Ну, що ж ,починаємо.

Сл№3-7 III. Перевірка домашнього завдання.


  • Який розділ ми з вами почали опрацьовувати?

  • Які казки ми вже з вами прочитали?

  • Спробуйте вгадати за малюнками казку.

  • Яку з прочитаних казок ми не назвали?

  • Чим вона відрізняється від інших?

  • Казки яких народів ви ще читали?

Сл№9 II. Мовна розминка.

1. Гра «Хто як говорить».

- Пригадаймо ,друзі, вмить, як пшениченька шумить? ш-ш-ш-ш-ш-ш-ш

Як бджола в саду бринить: дз-дз-дз-дз-дз-дз

Вітер з гаєм розмовляє ш-ш-ш-ш-ш

Поміж листячком гуляє: ш-ш-ш-ш-ш-ш

Й ми всі трохи пошуміли , від роботи відпочили.

Сл№10 2. Робота з чистомовкою.

- Щоб наше мовлення було правильним , працюємо з - чистомовкою.

Влітку сонечко пече ― че-че -че

Всім спечу по калачу ― чу-чу-чу

Не лежи на печі ― чі-чі-чі.

Будеш їсти калачі.











Сл№11 IV. Повідомлення теми і мети уроку

  1. Мотивація навчальної діяльності.

Відгадайте назву казки,яку ми сьогодні будемо читати.

На тоненькій ніжці

Стоїть хатка,

А в ній золоті зернятка. (Колосок)

Так, ми познайомимося з українською народною казкою «Колосок.»

V. Опрацювання казки



Сл№12-13 1. Слухання казки в записі

Сл№14 2. Передбачення.

Хто з вас вже знає цю казку? Давайте зробимо так. Хто знає ― мовчить, а хто не знає ― спробуйте уявити собі півника і мишенят. Як ви гадаєте:

Який півник? Які мишенята?


  1. Виразне читання вчителем та підготовлених учнів.

Сл№15 4.Словникова робота .

Удосвіта – до сходу Сонця.

Обмолотити – звільнити зерно від стеблин та оболонки.

Млин – споруда, де зерно перетирають на порошок-борошно.



Сл№16 5.Читання «ланцюжка» слів: півник, колосок,зерно, борошно, тісто, дрова, піч, пиріг.



  • прочитати зверху вниз;

  • прочитати знизу вгору;

  • прочитати на одному подиху.

Сл№17 6.Читання «ланцюжком»

Завдання:

Читаючи, подумайте, чому герої казки мають такі імена. (Круть, Верть, Голосисте Горлечко)

Сл№18 -21 VI. Фізкультхвилинка

- Давайте трошки відпочинемо і заспіваємо пісеньку «Два півники .»



Два півники , два півники

Горох молотили.

Дві курочки ,дві курочки

До млина носили

Цап меле , цап меле ,

Коза насипає .

А маленьке козенятко

На скрипочці грає.

Танцюй танцюй зозулечко

Ніженьками туп―туп

Татусенько з матусеньков

Принесуть нам круп―круп

А вовчок сірячок

З лісу виглядає

Та на біле козенятко

Скоса поглядає



Сл№22 1. Вибіркове читання .

― Прочитайте ,що найбільше любили мишенята робити ?

― Прочитайте , чим займався півник .

― Що він знайшов одного разу ?

― Прочитайте улюблені слова мишок .

― Прочитайте ще раз останню розмову півника з мишками.

― Що зробив півник ?

― Чи справедливо він вчинив ?



Сл№23 2. Характеристика героїв казки. Гра «Хто який?»

Мишки Півник



Хитрий, лінивий, веселий, стриманий, слухняний, працьовитий, неуважний, невдячний, справедливий.



Сл№24 3.Стислий переказ за малюнковим планом.

- Розкажіть казку за Малюнками.



Сл№25 4. Робота з прислів’ями

Без трудів не їстимеш пирогів.

Хто дбає, той і має.

Хто діло робить, а хто ґави ловить.

Роботящий здобув коржик, а лінивий ― пустий кошик.

― Яке з прислів’їв найкраще розкриває основну думку казки?



Сл№26 5. Угорський кросворд

― У кожному рядочку спробуйте знайти слово, яке пов’язане з казкою.

(Колосок, півень, миші, пиріг, праця)

Сл№27 VII. Підсумок уроку.

― Кому з героїв ви можете дата свої поради?

― Які саме?

― Чого вчить ця казка?

― Хто з вас поводиться так як мишенята?

Сл№28 VIII. Домашнє завдання.

1-ша група - читати казку в особах.

2-га група - переказувати казку.

3-тя группа - намалювати малюнки.



Вчитель:

Як хочеш завжди у достатку жити,

То поважай роботу, труд люби,

Старайся вчитися усе робити.

І як почав, то не лінуйся, а роби.

Щоб у світі жити радісно й щасливо,

Добро твори у світі кожну мить.

Робота, праця – це велике диво,

Вона людину учить в світі жить.

Довкола глянь! Он пташечка літає,

До квітів бджоли й оси понеслись.

Поживу кожен на обід шукає,

Бо хто не робить в світі, той не ість.

Так і в людей воно завжди буває –

Хто трудиться, достаток в того є,

Хто байди б’є, нічого не встигає,

Сам у житті своєму все псує.

Поглянь довкола – он будинки, школи,

Машини по дорогах їдуть вдаль.

Без праці не було б цього ніколи

Й нічого іншого в нас не було б, на жаль.

Бо тільки труд людський – всьому основа,

Від нього і добробут, і прогрес,

Достаток в домі, у дітей обнова

І безліч рукотворних див, чудес.

Сл№29 Ось і уроку кінець

Хто працював, той молодець!

Що сподобалось вам, поділіться вдома.

Що сумним було, пожалійтеся вдома.

Всі дружні й активні були увесь час.

Хороші оцінки сьогодні у вас.



(Вчитель оцінює відповіді дітей)



База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка