По роботі й нагорода



Скачати 52.47 Kb.
Дата конвертації21.02.2016
Розмір52.47 Kb.
Читання, 2 клас

Тема: По роботі й нагорода.


Матеріал уроку: "Півник і двоє мишенят". Українська народна казка.
Мета:

  • вчити аналізувати вчинки дійових осіб, давати їм характеристики4

  • розвивати вміння відтворювати зміст прочитаного;

  • виховувати бажання допомагати дорослим і один одному, викликати негативне ставлення до ледарів.

Обладнання: запис казки (мультфільм), колоски з буквами,

малюнки героїв, маски, ілюстрації, виставка книг, індивідуальні

карточки для розширення поля читання.

ХІД УРОКУ

І. Організаційна частина уроку.

Вступне слово вчителя.

Дорогі мої другокласники!

Зараз у нас урок читання. Як бачимо, у нашому класі зібралося дуже багато

вчителів, яких ми не знаємо. А це тому, що у вас сьогодні перший у вашому

житті відкритий урок. Я бажаю вам великих успіхів, гарних відповідей і доброго настрою!

І розпочнемо наш урок з мовної розминки.

ІІ. Мовна розминка.

1. Вчитель: Я називатиму слово, а ви добирайте слово протилежне за значенням. Це гра "Добери до слів суперників".



І група ІІ група ІІІ група

Ніч (день) початок (кінець) лінивий (працьовитий)

Холод (тепло) загубив (знайшов) сумні (веселі)

Тихо (голосно) зголоднів (наївся) потім (зараз)

2. Скоромовка (читають з дошки).

На печі, на печі смачні гарячі калачі.

Хочеш їсти калачі – не лежи на печі.

а) читання "Дощик"

- дощик крапає (читають повільно і тихо)

- дощик сильніший (скоріше і голосніше)

- злива (голосно і скоромовкою)

б) читання рядочка скоромовки на одному диханні.



ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

1. Вчитель: Дорогі діти! Подивіться усі на класну дошку. У цьому рядочку заховалася назва казки, яку ми будемо опрацьовувати на уроці.



Казкапівникідвоємишенятнарод.

2. Повідомлення учням теми та мети уроку. Ознайомлення із цілями та завданнями, що стоять перед ними.

Вчитель:

- Сьогодні ми ознайомимося із українською народною казкою "Півник і двоє мишенят".

- Закріпимо вміння працювати у групах.

- Будемо вчитися описувати дійових осіб за характером і поведінкою вчинків.

- Ми робитимемо порівняльну характеристику героїв казки.

3. Попереднє ознайомлення з казковими героями.

Вчитель: Перед вами казкові колоски. "Обмолотивши" їх і переставивши зернята місцями, ви отримаєте імена героїв казки.
IV. Опрацювання казки "Півник і двоє мишенят".


  1. А зараз до вашої уваги найулюбленіше ваше заняття. Я знаю, що кожен із вас любить дивитися мультфільми. До речі, я теж дуже-дуже люблю дивитися мультфільми. І ми разом із вами переглянемо надзвичайно повчальний, цікавий і просто добрий мультфільм "Півник і двоє мишенят".

Зверніть увагу на поведінку казкових героїв, яка

інтонація їх спілкування. Це вам стане у допомозі при інсценізації

казки.

(Учні переглядають мультфільм)



  1. Бесіда з учнями після переглянутого мультфільму.

  • Хто були Круть і Верть?

  • Як звали Півника?

  • Що знайшов Півник?

  • Що любили робити мишенята?

  1. Словникова робота (вправа на розширення поля читання).

Вчитель: Зараз ви пограєтесь, як мишенята: по черзі будете "перестрибувати", тобто читати піраміди слів.

а) їс ти


тіс то

по тім


ті льки

пи роги


б) сві ті

спи тав


спек ти

спі вати


скі льки

в) коло сок

моло тити

намо лотити

замі сити

розпа лити




  • Значення яких слів вам незрозумілі?

  1. Повторне читання вголос (ланцюжком).

  2. Аналіз змісту.

  • Чому герої казки мають такі імена?

  • Де відбуваються події казки?

  • В яку пору року? Доведіть свою думку.

  1. Вибіркове читання.

  • Прочитайте, що найбільше вони любили робити.

  • Прочитайте, чим займався півник.

  • Знайдіть та прочитайте улюблені слова мишок.

  • Що вас найбільше схвилювало? Прочитайте.

  1. Фізкультхвилинка.

Сірі мишки маленькі, хвостики у них довгенькі.

У лісі грались, веселились, працювати вже втомились.

А щоб добре працювати, треба трошки пострибати.

Відпочили, розім'ялись – й до роботи знову взялись.



  1. Читання казки в особах.

  • У підручнику ми бачимо дуже гарний малюнок. Віднайдіть рядки, які описують його. І ми цей уривочок зачитаємо в особах.

(відповіді учнів)

  • Дітки, а хто бажає зачитати слова півника, мишенят і автора?

Зверніть увагу на розділові знаки і слова, що "підказують" інтонацію читання.

  1. Інсценізація казки.

  • Крім того, що ми гарно читаємо, ми ще вміємо гарно малювати.

  • Перша група підготувала ілюстрацію та інсценізацію до зачину казки.

  • Друга група – до основної частини.

  • Третя – до кінцівки казки.

  1. Творча робота.

  • А зараз кожна група повинна подумати, що буде із героями після закінчення твору?

  • Де треба було змінити сюжет казки, щоб мишенята змогли їсти пироги?

  1. Характеристика героїв казки.

  • Кожна група отримала по три чарівних слова. Ці слова характеризують наших героїв. Поміркуйте разом і скажіть, кого стосуються ці слова.

  • Я запрошую до обговорення першу групу: веселий, працелюбний, грайливий.

  • ………………………………. другу групу: роботящий, стриманий, ледачий.

  • ………………………………. третю групу: хитрий, розумний, відповідальний.

  1. Визначення головної думки.

  • Кожній групі я роздаю слова, з яких треба скласти прислів'я.

Без трудів не їстимеш пирогів.

Хто дбає, той і має.

Хто діло робить, а хто гави ловить.

  • Яке прислів'я склала перша група? (друга? третя?)

  • Яке з них виражає головну думку казки?

  • Кому у цій казці ви більше симпатизуєте? Чому?

  • Діти, а чи подобається вам поведінка мишенят? Що вони робили неправильно?

  • А от ви у сім'ї на кого більше схожі – на півника чи на мишенят?

  • Чи потрібно допомагати батькам?

V. Підсумок уроку.

  1. Розгадування кросворда.

  • У народі існують різні назви цієї казки. Одну із них ми дізнаємось, розгадавши кросворд.

А. Який жанр усної народної творчості опрацьовуємо у цьому розділі? (казка)

Б. Хто автор цих казок? (народ)

В. Цап та баран були великі … (приятелі)

Г. Страшний звір, якого у казках називають братчиком. (вовк)

Д. Рудохвоста, улеслива тварина, яка у всіх казках хоче тільки хитрити і обманювати. (лисиця)

Е. Той, хто ворожить. (ворожбит)

Є. Хто перехитрив навіть лисицю? (їжак)

  • Хто уважно подивиться на кросворд, то по горизонталі зможе прочитати іншу назву казки - "Колосок".

  • Кому з героїв ви можете дати свої поради? Які саме?

  • Чого вчить ця казка?

  • Чи не поводитесь ви інколи, як ці мишенята?

Дякую вам, діточки, за урок! Всі були активні, гарно відповідали.

Хочу особливо відзначити ………………………



І на добрий настрій роздаю вам гостинці, які для вас передав півник із казочки з побажаннями радості, здоров'ячка, миру та добра.





База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка