Подорож до країни Ввічливості (Розробка виховної години)



Скачати 185.69 Kb.
Дата конвертації26.02.2016
Розмір185.69 Kb.
Подорож до країни Ввічливості

(Розробка виховної години)



Романько Н. С., вчителька початкових класів Донецької загальноосвітньої школи l – lll ступенів №39.

Під веселу музику виходять хлопчики – джентльмени.

1 – й дж – н: Добрий день, шановні гості, учителі, любі хлопчики й дівчатка.

2 – й дж – н: Ми раді бачити всіх вас на нашому святі.

3 – й дж – н: Сьогодні ми поговоримо про культуру поведінки,

етикет, гарні манери. І почнемо ми з посмішки!



4 – й дж – н: Посмішка робить людину гарною, ввічливою, красивою.

5 – й дж – н: Ніжною й ласкавою, привітливою.

1 – й дж – н: Якщо ти з кимось розмовляєш –

Всі: Посміхайся!

2 – й дж – н: Якщо ти побачив знайому людину –

Всі: Посміхайся!

3 – й дж – н: Якщо у тебе щось болить

Всі: Посміхайся!

4 – й дж – н: Якщо у тебе поганий настрій –

Всі: Посміхайся!

5 – й дж – н: Посміхайся всім навколо: Небу, сонцю, квітам, людям.

І тоді обов’язково

День для вас щасливим буде.

1 – й дж – н: То ж подаруймо один одному посмішку.

Виходять всі учні. Виконують пісню Шаїнського «Усмішка».

Вчитель. Доброго дня, дорогі діти, шановні гості. Сьогодні ми продовжуємо нашу подорож до країни Ввічливості.

І сьогоднішня зупинка у місті Чемності на вулиці Порядності

у королівстві Чарівних Слів. В країні казковій, країні чудовій, у

королівстві, де всі знають правила обов’язкові. В країні, де живуть королі і королеви, принци і принцеси.



Виходять королева Ввічливість, принцеси Чемність, Доброта, Любов.

Королева Ввічливість. «Здрастуйте» - мовлю за звичаєм,

«Доброго дня вам!» - кожному зичу я.

«Доброго дня вам!» - людям бажаю.

«Доброго дня вам!» - гостей я вітаю.

І посміхаються у відповідь люди,

Добрі слова ж бо для кожного любі.



Принцеса Чемність. Сійся – родися, ніжне «Будь ласка»,

Вдячне «Спасибі», «Вибач» тремтливе –

Слово у серці як зернятко в ниві.

«Доброго ранку!», «Світлої днини!»

Щедро даруй ти людям, дитино!

Принцеса Доброта. «Будь ласка», «Спасибі» і «Будьте здорові» -

Слова необхідні й корисні у мові.

Приємно їх чути і в школі і вдома

Від мами, від вчителя й просто знайомих.


Принцеса Любов. То ж радьмо: частіше їх, друзі, вживайте,

Даруйте сміливіше радісний настрій,

І кожен свій день, як завжди, починайте

Із слів «Добрий ранок», «Вітаю Вас», «Здрастуй



Вибігають «Зло», «Забіяка», «Сердюк», «Злючка». (хлопчики)

Хлопчик «Зло». Ми зухвальці й забіяки, ми пихаті задаваки,

Злі ми всі, ну просто злюки, І сердиті всі – сердюки.



Хлопчик «Злючка». Ми - лінивці й пустунці,ненаситні брехунці.

Зло ми любимо робити і не вміємо дружити.



Хлопчик «Забіяка». І не хочем жити в мирі,

Смітим в школі і в квартирі.

Все ми нищимо повсюди,

Ми такі зухвалі люди.

Всіх запрошуєм до нас.

З нами жити – просто клас!



Хлопчик «Сердюк». Всі такі ми від природи:

Сварки любимо й незгоди,

Ще пітьму і темноту.

Ми не любим доброту.



Виконують пісню на мелодію «Пісні розбійників» із м/ф «Бременські музиканти».
Не беремо книжок в руки, не потрібні нам знання.

Ой – ля – ля, ой – ля – ля, не потрібні нам знання!

Ой – ля – ля, ой – ля – ля, ох – ма!

2. Букви й цифри – беки, бяки, з лінню дружимо щодня.

Щоб нас вчили, не потерпим, не потрібні нам знання.

Ой – ля – ля, ой – ля – ля, не потрібні нам знання.

Ой – ля – ля, ой – ля – ля. Ох – ма!

Королева Ввічливість. Зачекайте, зачекайте! Ми не допустимо вас до дітей. Геть від нас, нам з вами не по дорозі. Нехай зло іде далеко – далеко з нашої прекрасної планети Земля.

Принцеса Доброта. Людина починається з добра,

Із ласки і великої любові,

Із батьківської хати і двора,

З поваги, що звучить у кожнім слові.



Принцеса Чемність. Людина починається з добра,

З уміння співчувати, захистити.

Це зрозуміти всім давно пора,

Бо ми прийшли у світ добро творити.



Принцеса Любов. Ти добро лиш твори повсюди,

Хай тепло твої повнить груди.

Ти посій і вирости пшеницю,

Ти викопай, почисть криницю.



Королева Ввічливість. Волю дай, нагодуй пташину.

Приголуб і навчи дитину,

Бо людина у цьому світі

Лиш добро повинна творити.



Зло і його помічники тікають зі сцени. Виходять 2 дівчинки.
1 – а. Все – із доброго чи злого –

Починається з малого.

Листя виросте з листочка,

З нитки витчеться сорочка.

Хліб – з маленької зернини,

Дощ – із чистої краплини.



2 – а. День турботою почнеться, Все довкола усміхнеться.

Проганяй мерщій дрімоту

І рукам давай роботу.

І роби невтомно вміло

Хоч мале, та добре діло

Виходить група дітей.

Королева Ввічливість. Як ви вдома відпочили?

Де гуляли, що робили?

Як проводили свій час?

1 – й учень. Помагав я мамі й тату,

Добрих справ зробив багато.



2 – й учень. Я білизну прасувала

І обід приготувала.



3 - й учень. А ми з братиком удвох

Працювали за сімох.

У кімнаті все прибрали,

Акуратно поскладали

Речі й книжки на полиці.

Так приємно подивиться.



Королева Ввічливість. Витри піт солоний із чола

І трудись, забувши про утому,

Бо людина ціниться по тому,

Чи вона зробила, що змогла,

Скільки сил у неї вистачало,

Щоб на світі більше щастя стало.



Виходять дівчинка і хлопчик.

Дівчинка. Хлопчик цей – великий злюка.

Він мене шарпнув мене за руку,

Обізвав «Всезнайка, соня і бабусина тихоня,

Мямля, чапля із поліна і зануда, як Мальвіна.»

Я сказала: «Ти на вроду – мов опудало з городу.»

Він сказав…

І я сказала…

Він замовк. І я мовчала.

Ми мовчали, а на гіллі яблука гойдались спілі.

Хлопчик яблуко зірвав і мені подарував.



Виконують пісню: «Незвичайне побачення».

Он. С утра просил я быть на свиданье

Мечтал о встрече, как всегда.

Ты улыбнулась, слегка смутившись

Сказала:


Она: Да, да, да, да!

Он. С утра собрался и галстук новый

С горошком синим я надел.

Купил три астры. В четыре ровно

Я прилетел.

Я ходил.

Она. И я ходила.

Он. Я так ждал.

Она. И я ждала.

Он. Я был зол.

Она. И я сердилась.

Он. Я ушёл.

Она. И я ушла.

Вместе. Мы оба были:

Он. Я у аптеки.

Она. А я в кино искала вас.

Вместе. Так значит, завтра

На том же месте в тот же час.



Вчитель. Гарний хлопчик, що й казати. Такий імпозантний,

охайний, пунктуальний, прийшов на побачення з

квітами. Та на жаль, побачення не відбулось. Але

справжній джентльмен повинен бути ще й органі –

зованим, вміти чітко домовитися про час і місце

побачення.



Виходять дві дівчинки. Вірш «Хіба це клас?»


  1. Нема ні миру ні любові –

Розтанули і щезли вмить.

Розбив Віталій носа Вові,

І той заплаканий стоїть.


  1. Замазали весь зошит Каті,

Погане слово хтось сказав.

Пішла біда гуляти далі…




  1. Скубнули Настю за косичку.

Вона ображена мовчить.

З книжками скинули поличку…

Ну як в такому класі жить?


  1. Де хлопці сваряться і б’ються

І обзиваються весь час,

Де над бідою всі сміються.

Скажіть мені, хіба це клас?

Вчитель. Так, у такому класі важко жити і працювати. В школі ми вивчаємо закони, правила життя в суспільстві. Прослухайте їх і намагайтеся запам’ятати, тому що не знаючи правил поведінки не можна жити в нашому суспільстві, в нашій країні.

Виходить група учнів.


  1. Ми у шкільному королівстві будем гарно працювати.

  2. У спорті зростати, старших шанувати.

3. Це правило запам’ятай: до школи вчасно вирушай.

4. Природу ти оберігай, дорожні правила всі знай.

5. І усім нам треба знати: майна шкільного не псувати.

6. Товаришам допомагати, «Добрий день!» чемно казати.

7. Гарно вчитися усім, бо школа – це наш другий дім.

Виходить група хлопчиків. За ними – баба Яга. Вона

співає коломийки.
1 .Ой піду я поміж люди

Трохи чарувати.

Будуть мої злії чари

Всі на світі знати.

Приспів. А я баба, я - Яга

Так собі гадаю:

Що когось із діточок

В злі сіті спіймаю.

2. Заварю я злеє зілля

З будяка й кропиви,

Щоб комусь із діточок

Все стало немиле. (Чарує дітей)

Приспів.


  • Ось тепер послухайте, які правила поведінки будуть виконувати ці діти, в серцях яких запанувала злість, неввічливість, ненависть.

Діти. 1. В школу треба запізнитись

Хоч на декілька хвилин.

І тихесенько до класу,

Пробиратися до парти,

І сліди від черевиків,

Майже зовсім непомітні

На підлозі залишити.

Після чого на весь голос

Привітатись: «Добрий день!».

І тоді усі помітять,

І тоді усі зрадіють,

І тоді тебе похвалять,

Що до школи ти прийшов.

2. Як закінчаться уроки,

І додому ти по вулиці ідеш,

Не дивуйсь, що перехожі

Всі штовхатимуть тебе.
Сам штовхайся і в дорозі

Доїдай свій бутерброд,

А обгортку кинь під ноги,

Рукавами витри рот.

3. У їдальні не забудь

Зразу ж у чужу тарілку

Непомітно зазирнуть –

І мерщій на вільне місце,

Не питаючись сідай,

Набивай повніше рота

Та розказуй про футбол.

Пам’ятай, виделка й ложка

Розказати допоможуть,

Як забив ти класний гол.

4. У маршрутці після школи,

Після праці розумової сиджу.

Голова в мене болить.

Я навколо не дивлюся, і не бачу що бабуся

Зі мною рядом з костуром стоїть.

5. Якщо дуже хочеш в гості,

То приходь і серед ночі.

Друг прокинеться від злості


Радісно протре він очі.

Потім встане його мати,

Не подивиться на час.

Буде чаєм пригощати.

У всіх настрій – вищий клас!

А зберешся ти додому,

То оці гостинні люди

Тобі скажуть як малому:

«Ти приходь, як нас не буде.»

Баба Яга. Бач, які гарні правила знають ці хлопчики. Досить мені мовчати, настав мій час – всіх буду повчати. Я підготувала шквал запитань. Якщо ви не відповісте, ці хлопчики так і залишаться зачарованими. (віддає вчителеві запитання)

Вчитель читає запитання глядачам.


  1. Ви прийшли до школи. Яке перше слово повинні сказати?

  2. Вам допомогли роздягнутися, повісити одяг. Що потрібно сказати? (Дякую)

  3. Ви йшли по коридору і випадково когось штовхнули. Що потрібно сказати? (Перепрошую. Вибачте.)

  4. Якщо вам треба когось попросити, щоб допомогли виконати якусь роботу, що ви скажете? (Будь ласка.)

  5. У дверях школи ви зустрілися з однокласницею. Хто першим повинен привітатися. (З двох людей одного віку перший вітається той, хто краще вихований).

  6. Назустріч чоловікові йде жінка. Хто має першим привітатися? (Першим вітається молодший зі старшим, чоловік з жінкою, хлопчик з дівчинкою, але руки вони першими не подають.)

  7. Ви зустрічаєте цю людину часто йдучи в школу, але незнайомі з нею. Чи треба в таких випадках вітатися? (Так.)

  8. У шкільному коридорі розмовляють вчителі. Серед них і твоя вчителька. Як треба привітатися? (З усіма.)

Баба Яга. На жаль, ви впорались із моїм завданням. І хлопчики, яких я зачарувала, знову стали такими, як були раніше. Але все ж таки я вам розповім правила, за якими живуть мої друзі. Може вам сподобається, і ви будете також моїми друзями.

Не вмивайтеся ніколи і не мийте навіть руки.

Не потрібне це заняття, не вартує стільки мук.

Як замурзаються руки, шия, вуха, все у вас,

Сили витрачать не треба і даремно гаять час.

Стригтися також не варто, та й резону в тім нема,

Бо однаково на старість облисіє голова.

У дівчаток гарні кіски, але надто вже малі,

А щоб більші виростали, ви тягніть їх до землі.
Вчитель. Твої поради шкідливі для дітей. Забирайся геть з нашого королівства Ввічливості.


  • Як же треба себе вести?

1 учениця. Прокидайся, тільки сонце встане,

І підійди тихенько до вікна.

Нехай воно на тебе зблизька гляне

Й подарує трішки ніжності й тепла.



2 учениця. Прибери мерщій в кімнаті,

І чистим, вмитим за сніданком

Привітайся до матусі:

- Люба ненько, з добрим ранком!

Потім радісним, привітним

Поспішай до справ, до школи.

А щоб день минав не марно,

Ти весь час поводься гарно.



Діти виконують частівки – усмішки. 1.Нас учителька навчає 2.»Добрий день» казати треба,

Бути чемними дітьми, Знаєм добре ми це всі.

Щоб ми виросли і стали Одні кажуть раз за разом,

Всі хорошими людьми. Інші ходять, мов німі.

3.Ми хлоп’ят своїх навчаєм, 4. Треба добре вчить уроки,

Щоб були солдатами, Щоб оцінку гарну мати.

А щоб краще пам’ятали, Я ж кручуся на всі боки,

Любим їх щипати ми. Намагаючись списати.

5. Мій щоденник, мій товариш, 6. У дівчаток гарні кіски,

Для мене старався - Але надто вже малі,

Я не вивчила уроку, А щоб більші виростали,

Він вдома зостався. Ми їх тягнем до землі.

7.Якщо ти моя подруга, 7. Вам усмішки ми співали,

Із нещастя визволи, Може в них не все гаразд.

Підніми скоріше руку, Підкажіть – ми станем кращі,

Щоб мене не визвали. Все у нас піде на лад.



Сценка. Автор. Прибіг щодуху син додому,

До тата голосно гука:



Син. – А я провідав у лікарні

Свого товариша – дружка!

То ж правда, тату, я – чутливий

І маю серце золоте?



Автор. Замисливсь тато на хвилину

І так сказав йому на те:



Тато. – Коли тебе в тяжку годину

Людина виручить з біди,

Про це добро, аж поки віку,

Ти, синку, пам’ятай завжди.

Коли ж людині щиросердно

Ти зробиш сам добро колись,

Про це забудь, аж поки віку,

Мовчи й нікому не хвались.



Сценка. (3 учні) В трамваї переповненім

Сашко з м’ячем сидить.

А біля нього згорблений

Старий дідусь стоїть.

Хтось до Сашка звертається:

- Чи вас у школі вчать,

Як місце дати старшому,

Як старших поважать?

- Та вчать, - Сашко відказує, -

Але у дану мить

Розпочались канікули,

І нас ніхто не вчить.



Дівчинка. Я дуже ввічлива і тихенька дівчинка. Тільки не знаю,

Чого це на мене так сердяться в школі?

Та я не чіпаю нікого ніколи,

Ні з ким не сварюся, сиджу собі тихо,

А з цього виходить одне тільки лихо!

Оце я сказала – така в мене звичка

Що в Галі, як мишачий хвостик косичка

Що в Каті спідничка – неначе з рогожі,

Та ще й черевички на човники схожі.

Що в Тані волосся нечесане досі,

Що очі в Мар’янки маленькі та косі,

Що в зошиті Лесі самі тільки плями,

Напевне, бруднющими пише руками.

Я ж правду кажу їм. І що тут такого?

Та я ж не чіпаю ніколи нікого,

Сиджу собі тихо і в школі, і вдома.

І чом вони сердяться всі, невідомо.

Виходять 2 дівчинки.


  1. Я слова чарівні знаю,

Вивчила охоче.

І в розмові їх вживаю

З ранку і до ночі:

«Доброго здоров’я, Галю!»



  1. «Добрий день, Оленко!»

Ти до мене, я до тебе

Звернемось гарненько.



  1. З добрим ранком всіх вітаю,

Як іду із хати.

І кажу всім «На добраніч»,

Як лягаю спати.


  1. І «Спасибі» й «Дуже прошу»,

«Вдячна вам», «Будь ласка»,

Словом, радість всім приношу,

Світ стає, як казка.


  1. «Всім привіт!», «Іди здорова.»,

«Дякую красненько!» -

Ось така чарівна мова

Радує серденько.


  1. «До побачення вам, люди,

Будьте всі здорові!»

Ці слова чарівні всюди

Ви вживайте в мові.

Вчитель. Деякі з вас впізнали себе, або своїх друзів у цих

віршах. Кожен з вас зробив висновок і запам’ятав слова ввічливості, правила поведінки.

І зараз ми проведемо гру «Відшукай шкідливу пораду»

(сплеснути в долоні).





  1. Якщо в друга іменини,

Ти не гай ані хвилини!

Завітай до нього вранці,

Ввімкни музику для танців,

Ще й пісні горлай щосили,

Щоб скоріше стіл накрили.


  1. Подарунок лишай вдома –

Треба він тобі самому.

За один обід не варто

Подарунок віддавати.


  1. Загрібай цукерки в жмені

І ховай їх у кишені,

Торт хапай двома руками,

Їж великими шматками.


  1. Після торту руку жирну

Витри краєм скатертини.

А якщо вікно є поруч,

Витри руки краєм штори.


  1. А коли ступнеш за ганок,

Скажи: «Стіл був препоганий!»

Стане соромно родині –

Особливо господині.

І тоді матуся вдруге


Учитель. Молодці! Ви зуміли розпізнати шкідливі поради. І, звичайно, не будете їх виконувати. Кожному класу ми приготували корисні поради, які ви вивісите в класі і будете звертатись до них щоденно. (Роздає листівки з порадами.)

А чи знаєте ви, як вітаються в різних країнах?



  • Жителі Тібету вітаючись піднімають головний убір правою рукою, а ліву закладають за вухо та ще й язика показують.

  • В Японії є три типи поклонів: низький, середній, легкий. Японський школяр, зустрічаючи вчителя, вклоняється середнім поклоном, а потім щоразу – легким.

  • Жест піднятої руки відомий ще з Стародавнього Єгипту.

Люди піднімали праву руку відкритою долонею вгору, показуючи, що немає каменя, списа, вони неозброєні.



Учні. У рідній українській мові

Є звичним приязно бажати

Всіх благ, здоров’я і любові,

То ж просим Вас запам’ятати:



  • Усього найкращого!

  • На здоров’я!

  • До зустрічі!

  • Всіх благ!

  • На добраніч!

  • До побачення!

  • Щасти вам!

  • На все добре!

  • Бувайте здорові!

Пісня на мелодію пісні Шаїнського «Посмішка»



  1. Нас вживати треба кожен раз

Й посміхатися при цьому, як звичайно.

«Прошу дуже» і «Будь ласка» враз

В вашій мові хай оселяться негайно.

Приспів. Як до танцю просим вас –

То «Будь ласка» кожен раз.

Ми повинні мови гарної навчатись:

«Зробіть милість!», «Я прошу!»,

«Помогай бог», - вам кажу

І при цьому я всім чемно посміхаюсь.

Пам’ятайте ви про свято це,

Про слова, які сьогодні вас вітали.

Слів чарівних срібний водограй

Мова рідна в подарунок нам надбала.



Вчитель. Ось і закінчилось наше свято,

Залишивши теплий слід в душі.

На все добре, любі друзі,
Хай завжди в усьому вам щастить.

Діти. 1. Ти добре правила вивчай

Бо між людьми живеш.

І про культуру пам’ятай,

Як між людей ідеш.



  1. І привітатись не забудь,

Будь чемний кожен раз.

Та й кожен день культурним будь,

І кожну мить і час.


  1. За правило собі візьми

Поводитися так.

Бо ти живеш поміж людьми,

А без людей – ніяк!


  1. Хороші звички виробляй

У себе з юних літ,

Усіх навколо поважай

І посилай привіт.


  1. Себе постав на висоту,

Щоб честь поберегти,

Знай добре істину просту –

Людина в світі ти!


  1. Тому і правила вивчай,

Щоб гордо в світ іти.

Себе та інших поважай -

Людина в світі ти.

Вчитель. Сказав мудрець: «Живи, добро звершай!

Та нагород за це не вимагай!

Людину відрізня від мавпи й звіра.

Хай живе на світі істина стара:

Людина починається з добра.»

Пісня на мелодію пісні «Голубий вагон» (муз. Шаїнського)

Добре слово вилікує з часом.

Вдячне слово - теплий промінець.

Дякую! Спасибі! – кажем разом,

Хто це робить – справжній молодець!
Приспів. Дякую! Дякую! Дякую! Дякую!

Дякую мамочці і спасибі вам.

Дякую! Дякую! Дякую! Дякую!

Треба казати так всім чемним діточкам.

Всім бажаєм гарних слів багато,

На здоров’я, на все добре вам.

«Хай щастить» бажаєм в будні й свята

«На добраніч» - для татусь і мам.



Використана література:

Журнали «Розкажіть онуку» №25 - 2003 р., №21 - 2002 р.,

№31 – 32 - 2004 р. і ін.



«Початкова освіта» №31; 2 - 2005 р.,№9 - 2006 р.,

№30 - 31 - 2006 р. і ін..


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка