Подорож краплинки. Досліди з водою



Скачати 42.47 Kb.
Дата конвертації23.02.2016
Розмір42.47 Kb.
Тема: Подорож краплинки. Досліди з водою.

Мета: Закріпити знання дітей про кругообіг води в природі.

Познайомити дошкільнят з властивостями води: чиста,прозора,каламутна,кольорова,тепла,холодна, розливається, ллється, капає.

Формувати у дітей переконання,що вода – це рідина, її не можна поставити,покласти, можна тримати в посуді.

Розвивати спостережливість,допитливість,здатність встановлювати найпростіші зв’язки і взаємозв’язки води в стані речовини.

Виховувати дітей, що воду треба берегти, користуватися нею економно, оскільки вона є необхідною для всього живого.

Прилади і матеріали: мультимедійний проектор, презентація, гаряча і холодна вода,кольоровий лід, скляний посуд, гумові рукавички, губка, серветки, камінці, пластилін, папір, гвинтики, ґудзики, мандарин, лимон, клаптики тканини,голка, сіль , цукор-пісок, цукор-рафінад, кава, олія, харчовий барвник,фарби,пензлики,соломинки,зубочистки, поролон,чайна ложка,шматочки деревини.

Припущення: Вода – не рідина, не міняє форми, не змінює смак і колір, не має цікавих властивостей.

ХІД ЗАНЯТТЯ - ДОСЛІДЖЕННЯ

1 ЕТАП. ПІДГОТОВКА ДО ДОСЛІДНИЦЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.

Виявлення знань дітей про воду, її 3 стани ( рідина, пара, лід) та про кругообіг води в природі.



1 завдання від Крапельки.

- Добрий день, мої любі дошкільнята!

- Добрий день, шановні дорослі!

- Сьогодні ми з Вами проведемо заняття, виконуючи різні завдання і досліди, які нам запропонує наша гостя – крапелька води. Але як же ця крапелька потрапила сюди до нас з Вами? Давайте згадаємо.

(На екрані – казочка про хмаринку і крапельку.)

- Отже, була хмаринка, випав з неї крапельками дощик і все? Малята! 1завдання від крапельки - як же зявляються нові хмари? Хто знає? (Розповіді дітей про кругообіг води в природі. Показ відео ролика про кругообіг .)



2 завдання від крапельки.

- Де на нашій планеті міститься вода? Які ви знаєте річки, моря і океани? (Розповіді дітей про річки, озера, моря і океани. Показ відео ролика про воду на планеті.)



3 завдання від крапельки.

- Для чого потрібна нам вода?( Розповіді дітей про значення води для всього живого. Показ відео ролика про використання води на планеті)

- Ви помітили , як багато люди потребують води, отож її треба берегти чи ні?( Міркування дітей про економію води)

Цікаві факти про воду: 1 . Крихітні краплі води майже бездоганно округлі( через поверхневий натяг води)

2.Тіло людини на 2/3 складається з води. Людина без води витримує 3 – 4 дні.

3. На планеті 4 океани, найбільший з них – Тихий океан і т.д..

2 ЕТАП. ПОЧАТОК ДОСЛІДЖЕНЬ.

- Ми багато нового дізналися про воду в природі, але не перевірили її властивості. Чи це легко? Давайте перевіримо з Вами разом, але спочатку зробимо ПРИПУЩЕННЯ, що вода – не рідина, не міняє форми, не має цікавих властивостей, не змінює смак і колір. Згодні? Тоді починаємо наші дослідження.



3 ЕТАП. ПЕРЕБІГ ДОСЛІДЖЕНЬ ТА ОБМІН ДУМКАМИ.

1 дослідження. Вода – рідина і міняє форми?

- Як же можна перевірити чи вода – рідина, чи міняє форми?( Якщо вона рідка - можемо переливати її, до речі, у різні ємкості)

- Попробуємо налити воду у скляну банку, у стаканчик, у пластикову коробочку, у гумову рукавичку. Перемістимо її губкою або серветкою з однієї форми в іншу. ( Перебіг досліду)

Вода наливається у різні ємкості, отже вона – рідина. Вода набуває форму ємкості, отже міняє свої форми на її.

2 дослідження. Легкі предмети плавають у воді, а важкі – тонуть?

- Як же можна перевірити, що плаває у воді? Просто! Покладемо у воду різні за вагою, формою, матеріалом предмети: пінопласт, поролон, камінець, пластилін, ґудзик, гвинтик, шматочок мандаринки, клаптик шовкової тканини, гладкий папір, зім’ятий папір. ( Перебіг досліду)



Легкі предмети плавають у воді, а важкі – тонуть.

3 дослідження. Вода змінює свій колір і смак?

- Подивимось на воду у стаканчику: вона – прозора? Як же перевірити чи змінює вода свій колір? А покладемо у неї спочатку каву, а потім – харчову фарбу. (Перебіг досліду)



Вода змінює свій колір і її колір залежить від барвника.

- Покуштуємо воду на смак – чи є у неї смак? Як же перевірити чи змінює вода свій смак? А покладемо в 1 стакан - цукор-пісок, 2 – сіль, у 3 – сік лимона.( Перебіг досліду)



Вода змінює свій смак, її смак залежить від розчинених в ній речовин.

4 дослідження. Чи можна водою малювати?

- Як Ви думаєте чи можна водою малювати? Як же це перевірити? Спочатку капнемо водою у звичайну фарбу, а тоді пензликом візьмемо цю воду і щось на аркуші намалюємо. Тоді візьмемо воду знову, але незвичайну, а у стані льоду (перегляд відео ролику про пар і лід). Помалюємо тепер шматочками льоду на папері.( Якщо є час, то можна помалювати водою, фарбою і олією).

(Перебіг досліду)

Водою можна малювати, добавляючи до неї фарбники.

ЦІКАВІ ДОТЕПНІ ДОСЛІДИ ПЕДАГОГА:


  1. ЧИ МОЖНА НЕ ПРОЛИТИ ПОВНИЙ СТАКАН ВОДИ? ТАК! (Накрити його аркушем)

  2. ЧИ МОЖНА У СТАКАНІ ЗРОБИТИ БУРЮ? ТАК! (Соломинками)

  3. ЧИ МОЖЕ КРЕЙДА І ГОЛКА НЕ ПОТОНУТИ? ТАК! (Крейду натерти,голку змастити олією)

  4. ЧИ МОЖУТЬ ПРЕДМЕТИ САМІ У ВОДІ РУХАТИСЬ? ТАК! (Рафінад і зубочистки)

  5. ЧИ МОЖНА НЕ НАМОЧИТИ СЕРВЕТКУ У ВОДІ? ТАК! (У перевернутому дзвоником стакані)

  6. ЧИ МОЖЕ ВОДА СВІТИТИСЯ? ТАК!

( 1,3 і 5 досліди проводить один педагог, 2 і 4 – діти проводять разом з батьками, 6 дослід йде у відео запису)

4 ЕТАП. ОБГОВОРЕННЯ РЕЗУЛЬТАТІВ ДОСЛІДЖЕНЬ.

- Вода – рідина?( Так!)

- Вона міняє форми?( Так!)

- Легкі предмети плавають у воді, а важкі – тонуть?(Так!)

- Вода змінює свій колір і смак?( Так!)

- Чи можна водою малювати?( Так!)



- Отже, наше початкове припущення,що вода - не рідина, не міняє форми, не змінює свій колір і смак,не має цікавих властивостей, було ХИБНИМ (НЕВІРНИМ).

(Робота за картками вдома.)


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка