«Подорож у казку»



Скачати 96.04 Kb.
Дата конвертації21.03.2016
Розмір96.04 Kb.
Конспект комплексного заняття

з пізнавального (загального розвитку) і з елементами логіко-математичного (сенсорного) розвитку

для дітей молодшого віку
«Подорож у казку»

Автор: Вихователь дошкільного навчального закладу (ясел-садка) комбінованого типу №14 «Оксанка» Білоцерківської міської ради Київської області



Ющишена Алла Борисівна
Програмовий зміст: Ознайомити дітей із зимовими змінами в неживій природі (сонце світить, але не гріє, повітря морозяне, прохолодне), а також зі змінами, що характерні для рослинного і тваринного світу.

Продовжувати вчити дітей відрізняти свійських та диких тварин, де живуть, чим живляться.

Закріпити поняття «багато», «один», «більший», «менший».

Повторити знання дітей про сигнали світлофора та дії пішоходів, відповідно до його сигналів.

Продовжувати вчити дітей виразно розповідати вірші, відгадувати загадки, гратись в ігри хороводні, пальчикові (виконання рухів відповідно до тексту) та вміння орієнтуватись на аркуші паперу (викладання ведмедика).

Закріпити поняття «посередині», «зверху», «знизу», «зліва», «справа».

Розвивати пам'ять, увагу, мову, мислення, уяву, дрібні м’язи рук.

Виховувати посидючість, інтерес до заняття.


Матеріал: Макет української хати, лялька Маша, іграшки – колобок, зайчик, ілюстрації свійських і диких тварин, картина «Зима», матеріали до дидактичних ігор «Сховай мишку», «Виклади ведмедика з геометричних фігур».
(Діти заходять в групу, вітаються з гостями, сідають на стільчики)

(Стук у двері)

Вихователь: А хто це до нас прийшов? (заходить хлопчик із старшої групи в одязі Світлофора).

  • Розкажи хто ти?

Хлопчик: «Всім перехожим я моргаю,

Щоб пильно глянули на мене,

Очей же я аж троє маю:

Червоне, жовте і зелене!»



Вихователь: Та це ж Світлофор Моргайко. А кого ти там ховаєш?

Вихователь: Світлофор Моргайко приніс казкового героя – Колобка.

(Показує дітям)

Вихователь: Колобок пам’ятаєте, як він співав у пісні:

«Я на засіку метений,

Я на яйцях спечений,

Я від Діда утік,

Я від Баби утік…»

Покотився по доріжці і попав на проїжджу частину. Ось тут його Світлофор Моргайко і знайшов та до нас приніс, бо Колобок зовсім не знає правил дорожнього руху і розбився.



Вихователь: Діти, а що це за три ока у Світлофора.

  • Вірно, це сигнали світлофора.

  • Що означає перший його сигнал?

  • Якого він кольору? Другий? Третій?

  • Давайте Колобочку розкажемо вірш «Сигнали світлофора»

«Червоне світло загориться – треба швидко зупиниться.

Жовте світло – почекай,

А зелене – в путь рушай




  • Ну що ж, Світлофоре Моргайку, ти можеж спокійно вертатись на проїжджу частину, а ми допоможемо Колобку знайти дорогу до своєї казки.

  • Дякуємо тобі, до побачення.

(Прощаємось із Світлофором Моргайком)
Починаємо нашу подорож, взялися за ручки (під музичний супровід крокуємо до казки «Курочка ряба»)

Підходимо до картини «Зима».



  • Діти, що ви бачите на картині? (Хатинку)

  • Яке дерево стоїть біля хатинки? (Ялинка)

  • Що це біля, на ялинці? (Сніг)

  • А що це за дерево з червоними ягодами? (Горобина). Ці ягідки їжа для птахів.

  • Як ви думаєте, яка пора року зображена на картині? (Зима)

  • А зараз яка пора року? Хто розкаже вірш про зиму.

(Діти розказують вірші про зиму)

Навкруги все стало білим,

Це прийшла до нас Зима,

Розстелила сніжний килим,

Більше снігом замела.
Спить під листям їжачок,

Під камінчиком – жучок,

Бо мороз в дорозі, -

На скрипучім возі!




  • Дітки, подивіться у віконечко хатинки. Там світло горить.Цікаво, хто там є в хатинці?

  • Відгадайте, в казці дід плаче, баба плаче, а Курочка кудкудаче.

  • Чому вони плакали? (бо мишка розбила яєчко)

  • Діти, давайте мишку закриємо в нірці, щоб вона не змогла вийти з неї.


Дидактична гра «Сховай мишку»

(Пояснюю дітям, що на картці нірки різних кольорів, а в них – мишка сидить. Потрібно мишку в нірці накрити квадратиком такого ж кольору, що і нірка. А для цього потрібно знати кольори.)


  • А ми подорожуємо з Колобком в іншу казку. (Музичний супровід. Підходимо до хатинки)


Вихователь: Діти, я знаю, що ви дуже любите дивись вдома мультфільм «Маша і ведмідь»

  • Вірно? Подобається дивитись про веселу дівчинку Машу, трішки неслухняну, і Ведмедя, який піклувався про Машу.

  • А у нас теж є дівчинка Маша, вона розкаже вірш.

«У віконце синє глянула Машуня,

Хазяйнує нині зимонька-красуня,

На шибках узори, в інеї ялиці,

Снігу білі гори горне сніговиця»
Вихователь: На вулиці холодно, а в хаті тепло і затишно, чисто і дуже смачно пахне.

Маша приїхала до бабусі на гостину, а Ведмедик залишився на господарстві сам.



  • Маша змінилась, стала слухняна і роботяща.

  • Зараз ми пограємося з нашими пальчиками і розкажемо чим у бабусі займалась Маша.

(Пропоную дітям підняти ручки, показати пальчики, порухати ними, зжати в кулачок, знову показати пальчики. Розминку повторюємо кілька раз.)

Пальчикова вправа «Маша і її помічники»

Машуня маленька розумна була, (пальці правої руки зжаті в кулак, великий палець прямий піднятий угору, діти згинають і розгинають палець)

В кімнаті роботу тваринам дала (кінчиком великого пальця по черзі торкається до подушечок інших пальців, поступово розгинають кулачок)

Чашечки собачка миє язичком (ліва рука «чашечка» шкрябають пальцями правої руки, по лівій)

Мишка підбирає крихти під столом (щипають пальцями правої руки долоньки лівої)

Кицюнька кігтями лаву там шкребе (зігнутими пальцями шкрябають «кігтями» долоні лівої руки)

Курочка Рябенька крильцями мете (ковзний рух ребром долоні однієї руки по другій)

Маша варить кашу для друзів своїх (великим пальцем правої руки робить обертальні рухи в лівій долоні «чашечки»)

За роботу хвалить і годує їх (погладжують правою рукою ліву і навпаки, протягують обидві руки вперед, пропонуючи поїсти)


  • Що ж приготувала Маша киці? Собачці? Курочці?

(Показую картинку, діти відгадують)

  • Молочко кому? (Киці)

  • Кісточка? (Собачці)

  • Зернятка? (Курочці)




  • Як називаються тварини, які живуть біля людей? (Свійські тварини)

  • Чим корисні собаки? (Стереже дім)

  • Чим корисна киця? (Ловить мишей)

  • Чим корисна курочка? (Несе яєчка)

  • А корова і коза? (Дають молоко)

Діти, Маша гостює у бабусі, а сама дуже сумує за Ведмедиком.

Давайте викладемо ведмедиків на аркуші паперу, ось таких, схожих на цього. (Показую зразок)


  • Подивіться, як правильно викладати. (Пояснюю послідовність)

  • Посередині аркуша паперу викладаю тулуб, овальної форми, зверху тулуба голову. Якої вона форми? (Круглої) Вушка два півкола, лапи зліва і справа від тулуба і ноги внизу.


Дидактична гра «Виклади ведмедика з геометричних фігур»

Під музичний супровід подорожуємо далі.



  • Діти, ми потрапили на лісову галявинку.

  • Хто це там сидить і тремтить? (Зайчик)

  • Чому тремтить, кого боїться? (Лисичку, вовка)

  • Давайте із зайчиком пограємось.

Гра «Зайці барабанщики»



  • Уявіть, що ви всі зайчики, присіли, приготували вказівні пальчики.

Зайці бють у барабани, (пальцями обох рук барабаним по колінах)

Вибивають дріб старанно

Ми не любим тиші,

Розбігайтесь, миші
Розлітайтесь горобці, (плескаємо в долоні)

Ось які ми молодці!


А як трапиться лисиця, (до ліктя і назад пальчиками правої руки)

Хай зайців вона боїться.


Вихователь: Дітки, ми з вами грались і подивіться, кого ми розбудили (виставляю дошку на ній картини із зображенням зайця, вовка, ведмедя, лисиці).

  • Де живуть ці звірі? (В лісі)

  • Як називаються? (Дикі тварини)

  • Та це ж звірята із казки «Колобок». Колобок спочатку кого зустрів? А потім? А хто з’їв Колобка? (Лисичка)

В нашій казці лисичка колобочка не зїла, а передала нам чарівну паличку, закрийте оченята.

Кажу слова: «Раз, два, три, чарівна паличка, диво твори»

(Вихователь торкається паличкою по головці дітей)


  • Чарівна паличка перетворила діток у лісових звірят.

  • Діти, давайте на лісовій галявинці влаштуємо концерт.

  • Подивіться, що це? (Сніжинки)

  • Скільки їх? (Багато)

  • А скільки у мене в руці? (Одна)

  • На зворотній стороні сніжинки – загадка. Пропоную відгадати загадку.

«Ліс обійшов, поїв весь мед,

В барлогу ліс і спить,

А мед він любить, на те він і …»

(Ведмідь)


  • А у нас є ведмедик? Розкажи про себе

Хлопчик в одязі ведмедя:

«Буркотливий, вайлуватий,

Ходжу лісом я кудлатий,

Одягнуся в кожушину,

Мед шукаю і ожину,

Літом люблю полювати,

Взимку у барлозі спати,

Як зачую я весну –

Прокидаюся од сну!»
По черзі вихователь бере ще п’ять сніжинок, загадує загадки про зайчика, білочку, вовка, їжачка, лисичку, виходять діти і розповідають вірші одягнені в одяг звірят.
Загадки і вірші про звірят

Загадки

Влітку сіренький, а взимку – біленький,

Довгі вуха має, швидко в лісі стрибає.

(Зайчик)
По полю гасає,

Овечок хапає, людей лякає.

(Вовк)
Гостроносий і малий,

Весь із тонких голочок,

Як він зветься?

(Їжачок)
В темнім лісі проживає,

Довгий хвіст пухнастий має,

Їй на місті не сидиться.

Як зовуть її… (Лисиця)


Вірші

Заєць має двоє вух,

Як одним він рухає,

Другий слухає вітрець,

Що за полем дмухає.

А коли настане ніч,

Спатоньки вкладається, -

Одне вухо стеле він,

Другим накривається.
Я – гарненький сірий вовк,

Кажуть всі, що я страшний,

А я добрий, чемний вовчик,

А ні трошечки не злий.


Їжачок-хитрячок,

Зшив із голок піджачок,

І у тому піджачку

Я гуляю по садку!


І руденька, і хитренька,

Немаленька, невелика,

Вовчику сестричка,

Здогадались, я – лисичка!


Коли діти розкажуть вірші вихователь пропонує стати в хоровод «У лісі»
Хоровод «У лісі»

Ми у лісі були там звіряток знайшли (ідуть по колу)



(зупинись, повернулись у коло)

Ведмедя клишоногого, (руки в сторони, ноги на ширині плечей)

Зайчика малого, (присіли, руки зверху, показуємо вушка у зайця)

Їжачка гарненького, (долоньки одна до одної з переплетеними пальчиками вгору під кутом, показали голочки у їжачка)

Вовчика сіренького, (великий палець вверх (вушко) і підняти вказівний, порухати вказівним вверх і вниз)

Лиску хитреньку. (імітуємо ходьбу лиски)



Та білочку маленьку (присіли, руки в кулачок, горішок тримаємо)
(В середині кола діти знаходять мішечок з подарунками від колобочка)
Наша подорож закінчилась, будемо вертатись додому.


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка