„Поетизація працьовитості та скромності, ідея винагороди за людські чесноти та страждання, віра в перемогу добра над злом



Скачати 70.68 Kb.
Дата конвертації22.03.2016
Розмір70.68 Kb.
Черкаська область, Смілянський р-н, с. Костянтинівна,

Костянтинівська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів



Тхоржевська Тетяна Владиславівна
Урок з використанням психолого-дидактичних методів навчання на тему: „Поетизація працьовитості та скромності, ідея винагороди за людські чесноти та страждання, віра в перемогу добра над злом”.

Мета: поглиблювати навички аналізу художнього тексту та образів казки; розвивати логічне мислення, творчі здібності учнів; працювати над навичками виразного читання; виховувати у школярів високі моральні якості.

Обладнання: тексти казки Ш. Перро "Попелюшка" у перекладі Р. Терещенка.

Лише той красивий і обличчям і душею,

хто добра іншому бажає.

Індонезійське прислів’я

Хід уроку

І. Мотивація навчальної діяльності (психолого-дидактичний прийом, (казкографія))

1. Знайдіть помилку:

Шарль Перо, "Жовта шапочка", "Кит у чоботях", "Довга борода", "Нечипурка".



2. Доповни речення:

– "Попелюшка" — це казка.



II. Оголошення теми і мети уроку

(Ігрова діяльність — формування і розвиток пізнавального процесу)

Гра "Заплутаний лист"

Вчитель говорить, що отримав незвичайний лист, де чимало помилок. Учні повинні виправити їх.

Добрий день, дорогий принце!

Мені дуже Вас жаль, бо будете дуже нещасним. Як же я дбала про свою пар бицю, наряджала в найкращі сукні, одягала в діамантові прикраси, а вона лише кричала на мене, ображала.

А спати любить просто на попелі. В мене аж серце заходиться, як подумаю, що й Вам доведеться у попелі спати.

Схаменіться поки не пізно!

Від щирого серця мати двох прекрасних дочок,

III. Актуалізація опорних знань

1. Бесіда

Які найголовніші риси в характері мачухи?

— Як мачуха та її доньки ставилися до Попелюшки?



2. Вікторина

Кому належать слова?

- "А й справді, всі сміялися б, якби побачили на балу Чорногузку"" (Зведені сестри Попелюшки)

"Не плач, усе буде добре. Якщо ти будеш слухняною дівчинкою, я зроблю так, що ти поїдеш туди" (Чарівниця)

– "Піди на город і принеси мені найкращий гарбуз!" (Чарівниця)

– "О, яка вона гарна!" (Гості короля)

– "А дайте-но й мені поміряти - може, на мене налізе?" (Попелюшка).

– "Невже вона й справді така гарна? Які ж ви щасливі, що бачили її!" (Попелюшка).

IV. Застування знань та навичок. Формування вмінь.

(асоціації учнів. Прийом особисті асоціації)

1. Як ти уявляєш?

Художній образ

Художній образ Асоціативний образ

Асоціативний образ


Чарівниця




Попелюшка




Принц




Дочки мачухи




Мачуха




2. Слово вчителя

Шарль Перро, оцінюючи в казках людину, не надає значенні ні її багатству, ні високим посадам. Він розкриває найкращі риси людської вдачі.



3. Завдання учням:

– Записати ті риси характеру людини, які ви вважаєте найкращими.

– З названих рис оберіть одну - найкращу.

4. Складання схеми

Учитель дає класу завдання схарактеризувати найважливіші риси вдачі Попелюшки.





5. Запитання до учнів за складеною схемою

— Яка риса характеру героїні подобається вам найбільше і чому?



6. Робота з епіграфом

Як ви розумієте зміст прислів'я?

— Як ви гадаєте, чи підходить воно до образу Попелюшки?

7. Виразне читання "Збирання на бал" (cm. 123)(партитура тексту)

Почалися клопоти і турботи – треба ж було приготувати сукні і оздоби і вибрати зачіски, які їм були б більше до лиця.



8. Творче завдання

Увійти в роль героїв казки і розказати про бал від імені:

а) Попелюшки;

б) дочок мачухи;

в) принца.

9. Словесне малювання:


  • Розкажіть, якою ви бачите Попелюшку в момент, коли мачуха з доньками їхали на бал.

  • Чи хотілося б вам розрадити її горе і як би ви це зробили?

  • Хто допоміг Попелюшці?

10. Прийом "Добре - погане"

  • Попелюшка поїхала на бал — це добре, тому що...

  • Попелюшка поїхала на бал - це погано, тому що...

11. Бесіда за запитаннями

  • Чи відомо вам, що таке Біблія?

  • Що означають слова "Чини з людьми так, як ти хотів би, щоб вони чинили з тобою?"

Кому з героїв казки, на ваш погляд, необхідно було б дотримуватися цих слів?

Чи виконувала це правило Попелюшка?

- Коли вона стане королевою, чи потрібно буде нагадувати їй ці слова? (ні, бо в казках негативні та позитивні герої не змінюються)

Як ви гадаєте, чи правильно вчинила Попелюшка, що пробачила сестер? Може їй слід було покарати їх?



12. Тестові завдання

1. Дівчину-сироту з казки Ш. Перро звали:

а) Нечипуркою;

б) Замазуркою;

в) Попелюшкою.

2. Потрапити на бал дівчині допомогла:

а) Чарівниця;

б) незнайома жінка:

в) сусідка.

3. Карета Попелюшки була зроблена з:

а) кавуна;

б) гарбуза;

в) дині.

4. Черевичок, що залишила Попелюшка, був з:

а) золота;

б) кришталю;

в) діамантів.

5. Скільки разів Попелюшка їздила на бал:

а) 1; 6) 2; в) 3?

6. Як сестри поставилися до Попелюшки на балу:

а) впізнали і зраділи;

б) впізнали і не захотіли підійти;

в) не впізнали?

7. Чому принців посланець дав поміряти черевичок Попелюшці:

а) бо черевичок не налазив на ноги сестер;

б) бо побачив, яка вона гарна;

в) ба пожалів її, що сестри з неї глузували?

8. Як поставилися сестри до Попелюшки красуні

а) відвернулися від неї;

б) почали насміхатися;

в) почали благати вибачити всі їх кривди?

13. Дружня порада

Від імені літературного героя учню потрібно дати друзям поради, які будуть важливими у їхньому житті.



V. Висновок.

Заключне слово вчителя

— Чому на вашу думку сюжет про Попелюшку є такими популярними у світовій літературі?



(Тому, що в усі часи тема незаслужених страждань і несправедливого ставлення оточуючих, повага до працелюбства, гідна нагорода, за важку працю і доброту була і залишається дуже важливою).

VI. Домашнє завдання

Скласти простий план характеристики Попелюшки за однойменною казкою Ш. Перро.




Робоча картка учня з теми:

"Поетизація працьовитості та скромності, ідея винагороди за людські чесноти та страждання, віра в перемогу добра над злом.

1. Знайдіть помилку:

Шарль Перо, "Жовта шапочка", "Кит у чоботях", "Довга борода", "Нечипурка".

2. Як ти уявляєш?



Художній образ

Асоціативний образ

Чарівниця




Попелюшка




Принц




Дочки мачухи




Мачуха

X.




3. Заповни схему:

4. Тести


1. Дівчину-сироту з казки Ш. Перро звали:

а) Нечипуркою; б) Замазуркою; в) Попелюшкою.

2. Потрапити на бал дівчині допомогла:

а) Чарівниця; б) незнайома жінка; в) сусідка.

3. Карета Попелюшки була зроблена з:

а)кавуна; б)гарбуза; в) дині.

4. Черевичок, що залишила Попелюшка, був з:

а)золота; б) кришталю; в) діамантів.

5. Скільки разів Попелюшка їздила на бал:

а)1; 6)2; в) 3?

6. Як сестри поставилися до Попелюшки на балу:

а) впізнали і зраділи; б) впізнали і не захотіли підійти;

в) не впізнали?

7. Чому принців посланець дав поміряти черевичок Попелюшці:

а) бо черевичок не налазив на ноги сестер;

б) бо побачив, яка вона гарна;

в) бо пожалів її, що сестри з неї глузували?

8. Як поставилися сестри до Попелюшки красуні



а) відвернулися від неї; б) почали насміхатися;

в) почали благати вибачити всі їх кривди?


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка