Погода та її складові. Спостереження за погодою рідного краю. Народні прикмети передбачення погоди восени



Скачати 60.41 Kb.
Дата конвертації26.02.2016
Розмір60.41 Kb.
Тема: Погода та її складові. Спостереження за погодою рідного краю. Народні прикмети передбачення погоди восени.

Ключові компетентності:

вміння вчитися:

навчально-організаційні вміння і навички:



  • орієнтується в тривалості праці; виконує роботу певної тривалості;

загально мовленнєві вміння і навички:

  • міркує взаємопов’язаними судженнями;

контрольно-оцінні вміння:

інформаційно-комунікативна:

  • проводить самостійні спостереження за станом погоди;

загальнокультурна:

  • прагне бути культурним у спілкуванні із вчителем та однокласниками;

здоров’язбережувальна:

соціальна: співпрацює в команді.

Предметні компетентності

( конкретизовані навчальні цілі, очікувані результати)

Початковий рівень:

Середній рівень:

  • розрізняє умовні позначення явищ – складових погоди;

Достатній рівень:

  • спостерігає за погодою дня та фіксує результати спостережень у класному календарі природи;

  • фіксує результати вимірювання довжини тіні від гномона;

  • знаходить (за завданням вчителя) в енциклопедіях, довідниках, науково – популярних виданнях інформацію про народні прикмети передбачення погоди восени;

Високий рівень:

  • обговорює в групі знайдену інформацію, порівнює її із власними спостереженнями за погодою та формулює відповідні висновки;

  • складає сенкан зі словом «погода»;

  • презентує творче завдання

План уроку

    1. Прочитування учнями з дошки акровірша з метою визначення теми уроку. (Додаток 1)

    2. Визначення учнями цілей передбачень погоди. Вправа «Мікрофон».

    3. Пригадування учнями умовних позначень явищ природи.

    4. Розповідь вчителя з елементами бесіди про погоду (із використанням схеми «Парасолька») та професію метеоролога. (Додаток 2)

    5. Називання учнями складових погоди.

    6. Розрізнення учнями умовних позначень явищ - складових погоди. Вправа «Лото». (Додаток 3)

    7. Спостереження учнями за погодою дня та фіксація результатів спостережень (температура повітря; стан неба ; опади; напрям вітру) у класному календарі природи. Робота в групах.

(Учнів ділять на 4 групи, кожна з яких отримує конкретне завдання щодо занесення за допомогою позначень її складових у класний календар погоди)

    1. Фіксація учнями результатів вимірювання довжини тіні від гномона.

    2. Знаходження учнями (за завданням вчителя) в енциклопедіях, довідниках, науково - популярних виданнях інформації про народні прикмети передбачення природи восени (Додаток 4)

    3. Обговорення в групах знайденої інформації, порівняння її із власними спостереженнями за погодою восени та формулювання відповідних висновків.

    4. Складання учнями сенкану зі словом «погода». Робота в групах. (Додаток 5)

    5. Презентація творчого завдання.

    6. Підведення підсумків уроку та повідомлення вчителем домашнього завдання: перевірити знайдені народні прикмети передбачення погоди восени.

Додаток 1

  • Прочитайте з дошки акровірш і визначте тему нашого уроку:

По телевізору щодня

О тій самій годині

Готуйся слухати прогноз.

Ой, дощик буде нині!

До школи йдеш чи в іншу путь,

А парасольку не забудь!

Додаток 2

Інформація для вчителя

Цікава професія - метеоролог

Ви, напевно, збираючись вийти на вулицю, не раз запитували в батьків, чи не знають вони, якою сьогодні буде погода і чи потрібно брати із собою парасольку? А чи знаєте ви, звідки батьки знають, якою ж буде погода? Про це їм розповідають по радіо, телевізору працівники гідрометеорологічної служби. Їх називають метеорологами.

Метеорологи - люди, які вивчають погоду. Вони знають про природу все: напрям вітру, вологість повітря, чи буде сьогодні або завтра сніг або дощ і чи зміниться через декілька днів похмура погода на ясну. Метеорологи можуть передбачити погоду і в маленькому місті, і на території всієї країни. Це - важлива професія. Адже прогнози погоди, які створюють метеорологи, необхідні для польотів літаків, плавання кораблів і для мандрівників.

Як же метеорологи передбачають погоду? Їм допомагають метеорологічні станції, які знаходяться по всій планеті. Одні метеорологи, працюючи на цих станціях, по декілька разів на день записують показники різних приладів, запускають зонди, вимірюють рівень води і снігу. Другі ведуть спостереження на кораблях і літаках. Треті обробляють ці дані на потужних обчислювальних машинах і складають карти. А четверті,думають, порівнюють всі цифри і карти та складають прогноз погоди.

Щоб вшанувати працю таких людей, було запроваджено свято - День працівників гідрометеорологічної служби.



Схема «Парасолька»

autoshape 2

arc 12oval 4oval 5oval 11oval 8oval 10oval 9autoshape 7autoshape 6autoshape 3

oval 14oval 13oval 24autoshape 25autoshape 26autoshape 23autoshape 22oval 21oval 18oval 19oval 20autoshape 17autoshape 16autoshape 15

oval 33autoshape 32autoshape 31oval 29autoshape 30autoshape 28autoshape 27

oval 40oval 39oval 38autoshape 37autoshape 35autoshape 36autoshape 34

Температура повітря Стан неба Опади



arc 46arc 44arc 48arc 47arc 45autoshape 43autoshape 42autoshape 41

autoshape 49


oval 50

Погода

arc 51
Додаток 3

Вправа «Лото»



  • Розподіліть умовні позначення явищ – складових погоди на 4 групи: 1) показники температури повітря; 2) стан неба; 3) опади; 4) напрям вітру:

oval 55oval 54autoshape 53rectangle 57rectangle 58rectangle 56

autoshape 59

oval 61rectangle 64rectangle 63rectangle 62autoshape 60

oval 70oval 71oval 69oval 68autoshape 67autoshape 66autoshape 65

rectangle 72rectangle 74rectangle 73

autoshape 76autoshape 78oval 77freeform 75 +17 C

autoshape 79rectangle 82rectangle 81rectangle 80

oval 84oval 83 0 C - 10 C

Додаток 4

Інформація для вчителя

Народні прикмети передбачення погоди восени



  • Грім у вересні – на тривалу осінь.

  • Павутиння на рослинах – на осіннє тепло.

  • Шпаки не поспішають відлітати – осінь буде тривалою.

  • Якщо у жовтні листя з берези і дуба не все опало – чекай суворої зими, а якщо все – зима буде тепла.

  • Післяобідній осінній дощ – тривалий.

  • Грім у жовтні – на малосніжну, м’яку і коротку зиму. .

  • Як у жовтні початок погожий, то кінець негожий.

  • Яка погода на Покрови, такою буде і зима

  • Багато жолудів – на холодну зиму і врожайне літо.

  • Комарі у листопаді – на м’яку зиму

  • Морозний іній на траві восени - на дощ.

  • Якщо горіхи вродили рясно, а грибів мало – зима буде сніжна і морозна.

  • Як перший сніг випаде на мокру землю – залишиться, а якщо на суху – скоро розтане.

  • Як листопад дерев не обтрусить, зима довго бути мусить.

  • Чим більші мурашники восени, тим суворішої чекай зими.

  • Пізній листопад – до суворої і затяжної зими.

Додаток 5

  • Складіть і запишіть сенкан зі словом «погода»



  1. Погода.

  2. _________________________________(прикметники).

  3. ______________________________________(дієслова).

  4. ______________________________(враження, почуття).

  5. _________________________________(синоніми, підсумок).


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка