Покращуючи юридичну реакцію на домашнє насильство у залі суду



Скачати 152.8 Kb.
Дата конвертації06.03.2016
Розмір152.8 Kb.
Покращуючи юридичну реакцію на домашнє насильство у залі суду

Час : 2 ½ години

Матеріали: Фліпчарт та маркери або дошка та крейда

Цільова група: Судді та/або секретарі суду

Ця сесія призначена для того, щоб стати можливістю для суддів та персоналу суду виробити статегію щодо покращення юридичної реакції на домашнє насилля в залі суду та в їх професії взагалі. Саме ця сесія спрямована на те, на бути використаною як вступна, в якій динаміка домашнього насильства глибоко досліджується. Ця сесія також передбачає, що учасники або знайомі з цією темою або приймали участь в навчальних сесіях по дефініції домашнього насильства та спеціальних законів в їх країні, які стосуються домашнього насильства, кримінальний чи цивільний кодекс або спеціальне законодавство щодо домашнього насильства.



Вступ

Тренер: Судді відіграють визначальну роль у випадках домашнього насильства. Судді приймають рішення, які впливають на життя жертви, кривдника, дітей та інших членів сім’ї. Судова система може допомогти захистити жертв та їх сім’ї, гарантувати, щоб злочинці відповіли за вчинене і попередити подальше домашнє насильство. Не дивлячись на те, що проблема домашнього насильства широко розповсюджена всюди, правдай те, що жінки зустрічають багато перешкод, коли шукають вихід з допомогою системи закону. Під час цієї сесії ми ідентиіфкуємо перешкоди в легальній системі, які заважають можливості жертви добитися правосуддя. Потім ми розробимо стратегію, яка стосується саме цих перешкод.


Учбові цілі:
Тренер: Після цієї сесії учасники зможуть:


  • Ідентифікувати перешкоди в системі закону, які впливають на можливості жінок добитися правосуддя у випадку домашнього насильства.

  • Ідентифікувати інші ключові фактори роботи виконавчої системи (міліції, прокуратури), які стосуються випадків домашнього насильства, та як вони впливають на судову систему.

  • Розробляти стратегію та методи, щоб перебороти перешкоди системи закону, бути замотивованим перебороти ці перешкоди та скоординувати свої зусилля з іншими професіоналами.




  • Перед початком цієї сесії тренеру рекомендується поставити запитання, щоб з’ясувати загальну обізнанність учасників (Ідентифікація проблеми: Що таке домашнє насильство? Та Досліджуючи проблему: Міфи та реалії домашнього насильства, Причини та теорії домашнього насильства) щоб впевнитися, що цільова група має базисне розуміння теми. Також тренери повинні попередньо ідентифікувати специфічні аспекти докальної судової системи, що стосуються тренінгу, і відповідно їм можуть модифікувати цілі тренінгу.



Етап 1: Дискусія про те, як випадки домашнього насильства потрапляють до суду





  1. Тренер починає з прохання до учасників описати, як випадки домашнього насильства потрапляють до суддів у залі суду, обговорюючи випадки, які зустрічалися у їх практиці, але зберігаючи приватність осіб учасників. Тренер може звернути увагу до наступного:

  • Чи є спеціальні закони щодо домашнього насильства?

  • Які статті кримінального кодексу забороняють домашнє насильство?

  • Які статті, положення цивільного/адміністративного кодексу стосуються домашнього насильства?

  • Чи є домашнє насильство причиною розлучень?

  • Опишіть будь-який випадок з вашої практики, де головною була проблема домашнього насильства.




  • Перед початком цієї сесії тренерам рекомендується переглянути, як система закону в їх країні реагує на домашнє насильство. В деяких країнах загальні кримінальні закони застосовувуються і до випадків подружньої образи;в інших країнах можуть бути спеціальні закони,які забороняють домашнє насильство чи насилля в сім’ї.

  • Тренер повинен пам’ятати, що цивільні або адміністративні закони і положення можуть також стосуватися випадків домашнього насильства.



  1. Тренер підводить підсумки мозкового штурму та звертає увагу на те, що вони бачать свдчення домашнього насильства у багатьох випадках з їх практики.



Етап 2: Ідентифікуючи перешкоди системи закону для досягнення правосуддя





  1. Тренер запитує учасників, який процент або частина випадків домашнього насильства, на їх думку, розглядаються у залі суду. Як альтернативу, тренер презентує наступну інформацію: відповідно до звіту ООН щодо насильства над жінками та організації, які займаються правами людини, випадки домашнього насильства не потрапляють до звітів, і жертви домашнього насильства рідко звертаються за допомогою до юридичної системи.




  1. Тренер проводить сесію “мозкового штурму”, щоб створити список можливих причин того, що мало випадків домашнього насильства потрапляють до суду та потенціальних перешкод для жінок, які звертаються до суду. Тренер просить кожного учасника поділитися своїми думками по бажанню або по черзі.




    • Запишіть по порядку на фліпчарті кожну запропоновану ідею без коментарів, приміток чи запитань за 7-10 хвилин. Після обговорення цих ідей розмістіть список на стіні, щоб його було видно під час тренінгової роботи.

    • Якщо учасникам здається складним визначити причини того, чому жінки не шукають правосуддя, або відповіді стосуються лише жертви, тренер може використати наступні приклади, щоб розгорілася дискусія, запитуючи, як ці фактори впливають на можливості жінки використати юридичну систему:




  • Години роботи та/або розташування суду;

  • Складності в отриманні висновків судового лікаря;

  • Витрати на подання справи та отримання висновків судового лікаря;

  • Затримки в судових процедурах;

  • Грошові санкції проти кривдника, і т.д.




  1. Тренер підсумовує результати “мозкового штурму”, додаючи те, що не було сказано учасниками, якщо необхідно.




  1. Тренер формує маленькі групи по 4-6 учасників, роздає приклади сценаріїв, папір для фліпчарту, маркери та дає їм на ступне завдання:




  • Я роздам сценарій кожній групі.




  • Обговоріть сценарій у вашій групі та визначіть типи перешкод, які ми щойно записали. А також, визначіть будь-які особливі дії усіх працівників, які згадуються в сценарії, що можуть перешкодити жінці добитися правосуддя.




  • Запишіть ваші висновки на фліпчарті. У вас є 20 хвилин на це завдання, після чого ми презентуєте їх усій групі.



    • Тренер повинен завчасно приготувати сценарії, які ілюструють проблемні області, які визначили адвокати, які працюють з жертвами домашнього насильства, для країни, де проходить тренінг. Ідеально, коли кожен сценарій вміщує комбінацію “структурних” проблем, тобто має стосунок до матеріальних аспектів суду і також до ставлення юридичних працівників та їх думки щодо домашнього насильства. Декілька прикладів сценаріїв вміщені наприкінці цієї сесії як ілюстрації для тренерів. Також сценарії можуть представляти теми, які потребують більшого обговорення і які тренер може розробити для наступних сесій, таких як оцінка летальності та медіація випадків розлучення. По цим пунктам є примітки після кожного сценарію.


Поки учасники працюють над завданням, ходіть від групи до групи і допомагайте прояснити їх завдання. Звертайте увагу на можливість учасників сфокусуватися на поведінці одних працівників, наприклад прокурорів, міліції і т.д., а не на роботі судових працівників. В цьому випадку спробуйте спрямувати їх дискусію в інше русло, заохочуючи їх ставити самим собі запитання, як судова система може сприяти ситуації.


  1. Тренер збирає всю групу і кожна маленька група презентує свої результати, дотримуючись наступної схеми:




  • Попросіть представника кожної групи прочитати та резюмувати сценарій, щоб кожен розумів ситуацію.




    • Радимо роздати усі сценарії кожному учаснику в цей час.




  • Попросіть іншого учасників тієї ж групи представити їх фліпчарт та пояснити, як вони дійшли таких висновків. Інші учасники групи можуть вільно доповнювати, якщо вважають це потрібним.



  • Дозвольте учасниким зі спостерігаючих груп ставити запитання презентуючій групі.




    • Після звіту кожної групи, запишіть найголовніші пункти з презентацій, групуючи їх як підтеми більших категорій,тобто “матеріальні причини та години роботи суду”, “відсутність знань про закородавство щодо домашнього насильства,” “проблеми, які виникають під час слухання справи,” і т.ін.


Пам’ятайте про можливість того, що учасники можуть сфокусувати свою увагу на проблемній поведінці чи діях спеціалістів в кожному конкретному сценарії. (Наприклад, суддя перебиває жертву і не дає їй розповісти історію) Якщо так виходить, зверніть увагу учасників на можливі недогляди, які теж впливають на ситуацію, змальовану у сценарії. Наприклад, суддя не запитує жертву про можливість летальних наслідків. Запишіть це у відповідну категорія на фліпчарті.


  • Повторіть процедуру для кожної групи і подякуйте учасникам за їх важку роботу.



  1. Тренер говорить групі, що вони щойно визначили багато працівників, які мають стосунок до випадків домашнього насильства, та приклади, в яких ці дійові особи через свої дії або недогляд можуть негативно впливати на можливість жінки звернутися до судової системи та отримати якесь відшкодування.




  1. Тренер пропонує учасникам методом “мозкового штурму” визначити інші ключові фактори, які не були згадані раніше, і просить групу резюмувати в кількох словах їх роль у випадках домашнього насильства. Потім тренер пропонує учасникам ідентифікувати, як робота кожного працівника взаємодіє з судовою системою і дати конкретні приклади того, як дії кожної професійної групи впливають на роботу один одного. Тренер звертає увагу на той факт, що розуміння та координація роль кожного може покращити загальну реакцію системи на домашнє насильство.




    • Тема координації реакції суспільства на домашнє насильство може бути предметом цілої тренінгової програми, але тренер може використати це як можливість представити концепцію, що усілякі працівники можуть працювати разом для того, щоб у результаті покращити доступ жертви до правосуддя.


Етап 3: Розробляючи стратегії для покращення судової реакції на домашнє насильство





  1. Тренер представляє вправу, пояснюючи, що вони щойно ідентифікували шляхи того, як судова система може створювати перешкоди для жертв домашнього насильства , які хочуть здобитися правосуддя. Тренер відмічає, що вони визначили різні перешкоди, деякі у судовій і також деякі в інших професійних сферах.




  1. Тренер пояснює, що метою наступного завдання буде виробити стратегію щодо конкретних шляхів, завдяки яким судова система може покращити свою відповідь на випадки домашнього насильства. Тренер пояснює, що є певні обмеження щодо того, що може бути досягнено за короткий строк, і типи змін, які потребують довготермінової роботи, але вони повинні працювати разом, щоб ідентифікувати різноманітні стратегії.




  1. Тренер ділить учасників на маленькі групи по 4-6 учасників і дає кожній групі одну з категорій зі списку на фліпчарті після попередніх дискусій. Тренер дає кожній групі папір, маркер і говорить їм, що у них буде “мозковий штурм” і вони мають виробити стратегію потенційних рішень проблем їх категорії та класифікувати їці рішення як “негайні дії” (дії, які можна розпочати негайно з малимивитратами або взагалі без них) та як “довгострокові дії” (діяльність, яка потребує великого планування, координації, технічної домопоги або фінансування).



  1. Тренер показує учасникам фліпчарт, який ілюструє контініум , який допоможе їм концептуалізувати ряд дій, які вони можуть обговорювати.





Перед завданням приготуйте фліпчарт з наступним контініумом. Фліпчарт також оже включати зразок проблеми та старетгії, щоб проілюструвати мету вправи:


Проблема: Судді можуть не знати про попередню історію домашнього насильства з боку кривдника.
Негайні дії Довгострокові дії








Якщо секретар суду допомагає жертвам в відкритті справи, вони можуть запитати, чи має кривдник історію образи вдома і записати цю інформацію.


Суд може встановити комп’ютерну систему, яка буде відслідковувати усі випадки

Суд розробляє процес доступу до інформації про попередні образи, беручи до уваги скоординован- ність з іншими службами.





  1. Тренер запитує, чи є якісь запитання, та дає наступні вказівки: записати свої стратегії на фліпчарті, використовуючи контініум. На це у вас є 20 хвилин, після цього ми робите презентацію для усієї групи.




    • Поки учасники працюють над завданням, ходіть від групи до групи і допомагайте прояснити їх завдання. Тренеру необхідно приготувати кілька можливих стратегій, щоб допомогти кожній групі, якщо їм складно знайти потенційні рішення. Тренер також повинен заохотити учасників фокусуватися на стратегіях, які можна досягти за короткий строк, навіть якщо вони не знайшли рішення для ідентифікованих проблем. Наприклад, якщо ідентифікована проблема “як забезпечити безпеку жертви”, короткостроковим рішенням може бути таке: судді повинні запитати про фактори летальності та визначити, які є шляхи для захисту жертви, або через існуючі узаконенні постанови чи переадресацію до інших локальних служб.


І знову, зверніть увагу на те, що учасники можуть сфокусуватися на стратегіях, які вміщують зміни лише в інших професіях. Дозвольте учасникам включити ці типи дій до фліпчарту, але заохотіть їх також думати про шляхи взаємодії суду з іншими виконавцями системи закону та можливі дії в цьому напрямку.


  1. Тренер збирає усю групу і кожна маленька група презентує свою роботу та стратегії. Тренер заохочує кожну групу коментувати або розвивати можливі стратегії. Інші стратегії можуть бути дописані на фліпчарті, якщо вони з’являться.




  1. Тренер завершує завдання, наголосивши на наступних концептах:




  • Учасники знайшли креативні та цікаві рішення для деяких проблем, з якими зустічаються жінки, намагаючись звернутися доя судової системи у випадках домашнього насильства. В інших країнах інші тактики можуть бути застосовані.Наприклад, деякі юрисдикції в США розробили суди спеціально для випадків домашнього насильства; інші - змінили судові процеси для більш ефективної реакції у справі домашнього насильства; а інші суди мають спеціальних працівників, які забезпечують супровід жертв. Ця стратегія включає створення “спеціалізованої судової системи” чи “спеціально призначених судів та/або процедур.”




  • Судді відіграють унікальну роль у випадках домашнього насильства. В залі суду вони втілюють та інтерпретують існуючі закони і мають можливість встановлювати політику “зали суду” та процедури забезпечення безпеки жертви. За межами судової зали судді можуть бути громадськими лідерами і можуть допомагати сформувати реакцію суспільства до домашнє насильство, мобілізуючи інших працівників та своїм власним прикладом. Деякі особливі дії, які судді можуть застосувати у своїй практиці включають:




  • Втілення законів щодо забезпечення безпеки жертви та покарання кривдника;

  • Мати свободу дій в інтерпретації та втілення законів для забезпечення безпеки жертви та покарання кривдника;

  • Встановлення політики “зали суду” та процедур для безпеки жертви;

  • Розглядати домашнє насильство як серйозну проблему;

  • Запровадити навчання персоналу суду щодо домашнього насильства.




  • Хоча багато з цих рішень та інших рішень, запропонованих учасниками, потребують довгострокових та грунтовних зусиль, група знайшла кілька креативних стратегій, які можуть бути втілені негайно.




  1. Тренер запитує учасників, чи може кожен з них, як особистість, пообіцяти втілити одну чи більеш котокострокових стратегій. Якщо група погоджується, тренер пропонує кожному учаснику сказати, що це буде за стратегія і скільки часу потрібно на її втілення. Тренер підсумовує, заохочуючи учасників працювати разом і використовувати допомогу один одного, та інших професіоналів та ресурси для втілення цих стратегій.



Підсумки та завершення:

Тренер завершує, підкреслюючи наступне:


  • Судова система відіграє визначальну роль в реакції на домашнє насильство. Рішення суддів можуть вплинути на безпеку жертви та покарання кривдника.

  • Судді можуть стикатися з домашнім насильством в різних випадках у своїй практиці і можуть застосувати принципи, отримані на цій сесії, до усіх цих випадків.

  • Ми визначили ряд перешкод, які заважають жінкам здобути правосуддя у випадках домашнього насильства, деякі в судовій системі та інші в других сферах системи закону.

  • Ми також розробили стратегії подолання цих перешкод, фокусуючись на короткострокових цілях, які можуть бути досягнуті всередині судової системи. В той же час ми обговорили шляхи співпраці з іншими професіоналами, щоб забезпечити здобуття жертвами домашнього насильства полегшення, відшкодування, яке вони потребують.



Запитання та коментарі:

Тренер повинен закінчити сесію, запитавши, чи є запитання або коментарі, пов’язані з цим матеріалом. Відстеження зворотнього зв’язку дозволить тренеру внести корисні зміни до наступних презентацій.

Ресурси:
Домашнє насильство: досліджуючи тему, доступне на http://www1.umn.edu/humanrts/svaw/domestic/explore/7legal.htm
Тема у розрізі: Судова реакція на домашнє насильство, доступне на http://www1.umn.edu/humanrts/svaw/svaw/domestic/link/judge2.htm;

Спеціалізована на домашньому насильстві судова система,



Доступне на http://www1.umn.edu/humanrts/svaw/domestic/link/dedicatedcourts.htm

Copyright © 2003 Minnesota Advocates for Human Rights; available from http://www.stopvaw.org.

Permission is granted to use this material for non-commercial purposes. Please use proper attribution.

Інформація для тренерів

Зразки сценаріїв


Сценарій 1

Олена вирішила приватно розпочати справу про її випадок домашнього насильства, але поранення, які наніс їй чоловік були “легкими” з боку кримінального кодексу. Олена повинна була взяти вихідний день на роботі, щоб піти до суду, і вона вже пропустила кілька днів на роботі, бо вона почувала себе не дуже добре після поранень і їй було соромно з’являтися на роботі з синцями на обличчі. Вона переживла, що її можуть звільнити, якщо їй потрібно буде взяти ще якийсь вихідний.


Олена пішла до суду зі своїм маленьким сином. Звичайно, дитина повинна була бути у дитячому садку, але Олена не знала наскільки довго вона буде у судіі і переживала, що їй потрібно буде піти, щоб забрати дитину, якби вона була у садку. Поки вони чекали, приїхав чловік Олени, бо він погчув про слухання. Він був злий на неї через відкриття справи проти нього і запитав Олену, чому “вона змушує його проходити через”. Він почав кричати на Олену і погрожувати, що все стане набагато гірше, коли вони повернуться додому, що він “помститься їй” і т.д. Дитина злякалася і почала плакати, тому секретар підійшов до них і попросив зберігати тишу або почекати на вулиці.
Пізніше, у залі суду суддя запитав Олену, чому вона відкрила справу. Її чоловік відповів: “Тому що вона зла на мене через те, що я зустрічаюсь зі своїми друзями.” Суддя запитав Олену, чи це правда, і вона почала пояснювати, що її чоловік вдарив її кулаком по спині. Чоловік почав перебивати і сказав, що він легенько штовхнув її, а Олена почала кричати і намагалася вдарити його.
Суддя запитав Олена, чи випиває її чоловік, і Олена відповіла: “Інколи, але не часто.” Суддя запитав, чи “він грає в азартні ігри або гуляє з іншими жінками?” Олена відповіла “ні.” Потім суддя запитав: “Добре, чому ви взагалі тут?” Суддя врешті решт відхилив справу.
Потенційні додаткові тренінгові сесії: Інтерв’юючи жертв домашнього насильства

Інтерв’юючи дітей-свідків/Використовуючи свідчення дітей у випадках домашнього насильства


--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Сценарій 2

Ірена прийшла до суду зі своїм чоловіком та свекрухою на розгляд справи щодо побиття чоловіком, Пауло, її вдома. Прокурор розглянув справу відповідно положень кримінального кодексу, які стосуються умисного нападу з легкими пораненнями. Висновки судового медексперта також класифікують поранення як “легке” та свідчать, що коли Ірена проходила огляд в неї були синці на руках та відмітини на шиї, індикуючі, що Пауло спробував задушити її.


Суддя запитує Ірену, чи була вона госпіталізована після поранень. Ірена вдіповіла, що так, і сказал судді дату, коли вона пішла до лікарні. Суддя перепитує, чи ця дату вірна, бо минуло 3 дні після огляду судовим медекспертом. Ірена підтвержує, що після огляду судового медексперту вона відчула запаморочення та в неї почався жахливий головний біль так само як і тупа біль внизу спини та боку.
Ірена говорить судді, що не дивлячить на те, що чоловік побив її, це було не серйозно, і вона не хоче, щоб його карали. Вона просить суддю про поблажливість. Пауло додає, що йому соромно за те, що він зробив, що він злий в той момент, але зараз вони обидва розв’язали свою суперечку.
Потенційні додаткові тренінгові сесії: Оцінюючи летальну та особливо небезпечну поведінку

Впізнаючи звичні поранення у випадках домашнього насильства

Довгостроковий вплив домашнього насильства на здоров’я
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Сценарій 3
Корнелія та її чоловік прийшли до суду, щоб розлучитися. Корнелія почала говорити судді, що їй повинні віддати квартиру, а її чоловік повинен виїхати, тому що він бив її багато років. Суддя запитав Корнелію, коли “заявлена образ” мала місцеі чи телефонувала вона коли-небудь до поліції. Корнелія відповіла, що чоловік бив її багато років і вона ніколи не телефонувала до поліції. Суддя запитав чому, і вона пояснила, що вона схвильована і не думала, що поліція може що-небудь зробити. Суддя запитав, чи оглядав її коли-небудь судовий медексперт, і Корнелія відповіла, що якось вона вирішила піти до нього, але коли вона приїхала, в неї не знайшлося достатньо грошей, щоб оплатити це. Корнелія знову говорить судді, що кривда продовжувалася довгий час, але вона ніколи задокументовувала це. Суддя просить Корнелію назвати дати, коли траплялися подібні інцинденти, але вона відповіла, що не пам’ятає, але це траплялося часто, і що суддя може запитати сусідів, які живуть у тому ж будинку. Суддя сказав, що коли б поранення були б серйозними, Корнелія пам’ятала б дати, і що неї та її чоловіка напевно просто “любовна сварка”, яка трапляється в усіх стосунках.
Врешті решт, суддя призначає 6-місячний строк для примирення, максимум дозволений законом.
Потенційні додаткові тренінгові сесії: Інтерв’юючи жертв домашнього насильства

Безпечна та ефективна медіація у випадках домашнього насильства



Copyright © 2003 Minnesota Advocates for Human Rights; available from http://www.stopvaw.org.



Permission is granted to use this material for non-commercial purposes. Please use proper attribution.


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка